Tuesday, July 30, 2013

ဂ်ပန္ ဓာတ္ပုံသတင္းေထာက္ မစၥတာ UDA Yuzo ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း


(ဉာဏ္မ်ိဳးေအာင္)

ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝန္းရွိ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိး တို႔၏ ႐ိုးရာဓေလ့၊ ျပဳမူေနထိုင္ပုံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲတို႔ကို ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ခန္႔ မွတ္တမ္းတင္ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ဂ်ပန္ ဓာတ္ပုံသတင္းေထာက္ မစၥတာ UDA Yuzo ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းထားသည္မ်ားမွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

Voice : ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဓာတ္ပုံစၿပီး လာ႐ိုက္ျဖစ္တာ ဘယ္တုန္းေလာက္ကလဲ။

Yuzo : ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ကတည္းက ဓာတ္ပုံစ႐ိုက္တာပါ။ ဓာတ္ပုံ စ႐ိုက္တုန္းကေတာ့ အာဖရိကဘက္က နီကာရာဂြာ၊ ဂြာတီမာလာလို ႏိုင္ငံေတြမွာ စ႐ိုက္ခဲ့တယ္။ ဓာတ္ပုံစ႐ိုက္တုန္းက ဆိုရင္ ပဋိပကၡနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြကို ေကာင္းေကာင္း မ႐ိုက္တတ္ဘူး။ အဲဒီႏိုင္ငံေတြမွာ ပဋိပကၡေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္တယ္။ ဓာတ္ပုံ သတင္းေထာက္ ေတြကလည္း အမ်ားႀကီး ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီတုန္းက ကြၽန္ေတာ္က သိပ္မဝင္ဆံ့ေသးဘူးဗ်။ ဒါက ျပႆနာပဲေလ။ ကြၽန္ေတာ္ အာ႐ုံဝင္စားတာက စစ္အစိုးရ လက္ေအာက္က ျပည္သူေတြပါပဲ။ အဲဒီထဲမွာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေတြလည္း ပါတယ္ေလ။ ၁၉၉၂-၁၉၉၆ ခုႏွစ္မွာေတာ့ စစ္အစိုးရ နိဂုံးခ်ဳပ္သြားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဂ်ပန္ကို ျပန္သြားတယ္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံေတြထဲက စစ္အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတြကို ျပန္ၾကည့္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဒီမွာလာ႐ိုက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။

Voice : ဘယ္လိုဓာတ္ပုံမ်ဳိးေတြ ဒီမွာလာ႐ိုက္ျဖစ္ခဲ့တာလဲ။

Yuzo : အားလုံးပါပဲ။ ပဋိပကၡဓာတ္ပုံေတြ တင္မကဘူး။ စစ္အစိုးရ လက္ေအာက္မွာ လူေတြဘယ္လို ေနထိုင္ၾကလဲဆိုတဲ့ ပုံေတြပါ႐ိုက္တယ္။ ဒီပုံကို ၾကည့္ၾကည့္စမ္းပါ။ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွာ အခြင့္အလမ္းႀကီးတစ္ခု ႀကံဳခဲ့ရတယ္။ ဒီပဲယင္း အေရးအခင္းတုန္းကပုံေလ။ အဲဒီအေရးအခင္း ၿပီးေတာ့ စုၾကည္ (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္) ကို စမ္းေခ်ာင္းမွာ ေဆး႐ုံတင္ခဲ့ရတယ္။ NLD လူငယ္ေတြက လမ္းေပၚမွာ စု႐ုံးၾကတယ္။
သူတို႔က စုၾကည္ကို သိပ္ခ်စ္ၾကတယ္။ အစိုးရဘက္က ဘယ္လိုတံု႔ျပန္မယ္ ဆိုတာကို သူတို႔မစိုးရိမ္ၾကဘူး။ အဲဒီတုန္းက ကြၽန္ေတာ္ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ထားတယ္။ စစ္အစိုးရလက္ေအာက္မွာ လူေတြရဲ႕ဘဝက ဘယ္လိုဆိုတာကို။

Voice : ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဓာတ္ပုံလာ႐ိုက္တဲ့ အခ်ိန္က ဘယ္လိုစိုးရိမ္မႈမ်ဳိးေတြ ရွိလဲ။

Yuzo : ကြၽန္ေတာ္စိုးရိမ္တာက ဒီႏိုင္ငံက ေဒသခံေတြရဲ႕ လုံၿခံဳမႈအတြက္ပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားေလ။ ရဲကဖမ္းရင္လည္း ကြၽန္ေတာ့္ႏိုင္ငံပဲ ျပန္ပို႔မွာပဲ။ အဓိက စိုးရိမ္ရမွာက ေဒသခံေတြပါပဲ။ အစိုးရဘက္က အာ႐ုံစိုက္တာကလည္း ေဒသခံေတြကိုပါ။

Voice : ဒါေပမဲ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က ဂ်ပန္သတင္းေထာက္ တစ္ေယာက္ ေသနတ္ပစ္ခံရတယ္ေလ။ အဲဒီလိုမ်ဳိးရွိထားေတာ့ တစ္စုံတစ္ရာ စိုးရိမ္စိတ္ေကာ မရွိဘူးလား။

Yuzo : သူက ျမန္မာႏိုင္ငံကို ပထမဆုံးအႀကိမ္ ေရာက္တာေလ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘယ္လို သတင္းယူရတယ္ ဆိုတာကို သူမသိဘူး။ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္နဲ႔ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံက အႀကီးဆုံး ၿမဳိ႕ႀကီးေတြသြားရင္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ရန္ကုန္မွာလည္း ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ရွိတယ္ ဆိုပါစို႔။ တစ္စုံတစ္ေယာက္က ကြၽန္ေတာ့္ေနာက္ကေန ဆိုင္ကယ္စီးလာမယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဆီ တည့္တည့္စီးလာမယ္။ ဒါေပမဲ့ သူမသိဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူ႔မွာအေတြ႕အႀကံဳ မရွိဘူး။ သူက ျဖစ္ေနတဲ့သတင္းကိုပဲ ယူဖို႔ ႀကဳိးစားေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ လူေတြထဲမွာ ထဲထဲဝင္ဝင္သြားဖို႔ ႀကဳိးစားတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဘယ္လိုလဲဆိုတာကို တင္ျပဖို႔ ႀကဳိးစားတယ္။

Voice : ျမန္မာႏိုင္ငံထဲမွာ ဘယ္ေဒသေတြကို သြားခဲ့ဖူးလဲဗ်။

Yuzo : တိုင္းခုႏွစ္ခု၊ ျပည္နယ္ခုႏွစ္ခု အႏွံ႔သြားတဲ့ ပထမဆုံး ႏိုင္ငံျခားသားပါဗ်ာ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေျမာက္ပိုင္းက ပူတာအိုမွာဆို ေလးပတ္အလုပ္ လုပ္ခဲ့တယ္။ ႐ြာငယ္ေလးတစ္ခု ရွိတယ္။ အဲဒီမွာ (ထ႐ုံ) လူမ်ဳိးေတြ ေနၾကတယ္။ သူတို႔ေတြက ေသးေသးညႇပ္ညႇပ္ အရပ္ပုပုေလးရယ္။ ေကာ့ေသာင္း ဘက္လည္း ေရာက္တယ္။ တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္ ၁၄ ခုလုံး ေရာက္ဖူးတယ္။

Voice : ဒီပုံေတြကို ဘယ္မွာသုံးလဲဗ်။

Yuzo : အမ်ားစုကို ဂ်ပန္သတင္းစာေတြနဲ႔ မဂၢဇင္းေတြမွာ သုံးတယ္။ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမီဒီယာေတြထဲက ဆိုရင္ မဇၩိမ၊ ဒီမိုကရက္တစ္ ျမန္မာ့အသံ (DVB) ေတြမွာ သုံးတယ္။

Voice : ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ရတာ၊ အရင္အစိုးရနဲ႔ အခုအစိုးရ လက္ထက္မွာ ဘာေတြကြာျခားမႈရွိလဲ။

Yuzo : ႏိုင္ငံေရးေတာ့ မေျပာတတ္ပါဘူး။ ဒီအေျပာင္းအလဲ ကိုလည္း မေျပာတတ္ပါဘူး။ ဘယ္သူမွလဲ ေမွ်ာ္လင့္မထားဘူးေလ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္အထိေတာ့ ေနာက္ျပန္လွည့္သြားႏိုင္တယ္လို႔ ထင္ခဲ့ တယ္။ အခုေတာ့ မထင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါကို အားလုံးကလည္း ယုံၾကည္တယ္။

Voice : ကြၽန္ေတာ္ သိခ်င္တာက အရင္အစိုးရနဲ႔ အခုအစိုးရလက္ထက္မွာ ခင္ဗ်ားေတြ႕ႀကံဳရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳကိုပါ။

Yuzo : ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ျမန္မာ ျပည္သူေတြကို အာ႐ုံစိုက္တယ္။ သူတို႔က သိပ္အေျပာင္းအလဲ မရွိဘူး။ ဒါက ျပႆနာပဲေလ။ သူတို႔က လူႀကီးကိုပဲ အၿမဲေမွ်ာ္ၾကည့္ေနရတယ္။ အမိန္႔ကိုနာခံရတယ္။ အေျပာင္းအလဲက ကေမာၻဒီးယားနဲ႔ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ မတူဘူး။ ဟိုမွာက လူမႈအဖြဲ႕အစည္းတိုင္း၊ က႑အသီးသီးတိုင္းက ေျပာင္းလဲေနတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ေျပာင္းေတာ့ ေျပာင္းေနတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့လူေတြ ေျပာင္းလဲေအာင္ ဘယ္လိုခ်ိတ္ဆက္မလဲ။ ဘယ္လို ေပါင္းကူးဆက္သြယ္မလဲ ဆိုတာေတာ့ ျပႆနာတစ္ခုပဲေလ။ ေျပာင္းေတာ့ေျပာင္းေနတာပဲ၊ ဘယ္ကို ဦးတည္လဲ ဆိုတာေတာ့ မေျပာတတ္ပါဘူး။

Voice : ဒါနဲ႔ ျမန္မာဓာတ္ပုံ သတင္းေထာက္ေတြကိုေကာ ဘယ္လိုျမင္မိလဲ။

Yuzo : သူတို႔က ႏိုင္ငံျခား သတင္းေထာက္ေတြနည္းတူ သတင္းဓာတ္ပုံ ယူခ်င္ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ပုံကို ဖန္တီးပုံေဖာ္ခ်င္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုတာ ဘာလဲ၊ ျမန္မာမီဒီယာဘာလဲ ဆိုတာကို သိခ်င္တယ္။ ျပႆနာက ႏိုင္ငံျခား သတင္းေထာက္ေတြ ကလည္း သူမ (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္) ပုံပဲ ႐ိုက္တယ္။ ေဒသခံ သတင္းေထာက္ေတြကလည္း သူမပုံပဲ အာ႐ုံစိုက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ နက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္းခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာတာမ်ဳိးေတြ လုပ္ေစခ်င္တယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံျခား သတင္းေထာက္ေတြမသိဘဲ ခင္ဗ်ားတို႔ေဒသခံေတြပဲ သိႏိုင္ တာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္႐ြာငယ္ေလးေတြ ေရာက္ေတာ့ တခ်ဳိ႕အလွဴခံေတြ ေတြ႕ရတယ္။ ေဆး႐ုံေတြ၊ ေက်ာင္းေတြ ေဆာက္ဖို႔ သူတို႔မွာ ေငြမရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘုရားေတြ၊ ေက်ာင္းကန္ေတြကေတာ့ ေပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္မ်ား စာသင္ေက်ာင္းေဆာက္ဖို႔ သူတို႔ေတြ မသုံးၾကတာလဲဗ်ာ။ ဒါက လူေတြအတြက္ အေရးႀကီးတယ္ဗ်။ ဗုဒၶဘာသာ အစြန္းေရာက္ေတြ ျဖစ္သြားမွာကိုျဖင့္ စိုးရိမ္မိတယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာ ကေတာ့ဗ်ာ၊ ႏိုင္ငံျခားသတင္းေထာက္ အေတာ္မ်ားမ်ားက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ လက္ပံေတာင္းေတာင္၊ ဟန္ဝင္းေအာင္တို႔ပဲ အာ႐ုံစိုက္ၾကတယ္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ ဘယ္လိုလဲ ဆိုတာေတာ့ သိပ္အာ႐ုံမထားၾကဘူး။
ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ ဘယ္လိုလဲ၊ ဘယ္ပုံရွင္သန္လဲ ဆိုတာကိုပဲ ေတြ႕ခ်င္၊ ျမင္ခ်င္တာ။ (ရႊံ႕အိုင္ငယ္တစ္ခုတြင္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး လယ္သူမႏွစ္ဦး ငါးဖမ္းေနေသာပုံကို ေထာက္ျပလ်က္) ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြနဲ႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြကို ကြၽန္ေတာ္ျပၾကည့္တယ္။ သူတို႔ေတြက ေရအိုင္ေရကန္ပုံေတြ ႀကဳိက္ၾကတယ္။ ပင္လယ္ငါးပုံေတြထက္ ပိုႀကဳိက္ၾကတယ္။ ဒါကေတာ့ သူတို႔ငါးဖမ္းေနတဲ့ပုံပါ။
ႏိုင္ငံျခား သတင္းေထာက္ အမ်ားစုက ထင္ၾကတယ္ဗ်ာ။ ျမန္မာေတြက သူတို႔လိုပဲ ပင္လယ္ထဲမွာ ငါးဖမ္းတယ္လို႔။ (ျမန္မာ့ ဓေလ့ထုံးတမ္းအရ သီလရွင္မ်ား စီတန္းအလွဴခံေနစဥ္ သီလရွင္မ်ားေဘးတြင္ ကားမ်ား စီတန္း ေရွာင္ကြင္းသြားပုံကို ျပလ်က္) ဒါကေတာ့ ေရွး႐ိုးရာထုံးတမ္းအရ သီလရွင္ေတြ အလွဴခံ လွည့္ေနပုံနဲ႔ ေခတ္သစ္ေမာ္ေတာ္ကားေတြကို ႏိႈင္းယွဥ္ ႐ိုက္ၾကည့္တယ္။ ေနာက္တစ္ပုံဆိုရင္ ေရႊတိဂုံဘုရားေရွ႕က ကားျဖတ္ေမာင္းတုန္း လိုင္းကားေပၚကလူေတြ ဘုရားကို လက္အုပ္ခ်ီေနတဲ့ပုံပါ။ ခင္ဗ်ားတို႔က ဒီမွာ ေမြး၊ ဒီမွာႀကီးတာဆိုေတာ့ ဒီမွာရွိတဲ့ သဘာဝတရား အမ်ားစုကို ခင္ဗ်ားတို႔ေတြက ပိုသိပါတယ္။ ဒါေတြကို ဘယ္လိုေဖာ္ထုတ္မလဲ၊ ဘယ္လိုတင္ျပမလဲ။ (စစ္သားတစ္ေယာက္၏ပုံကို ေထာက္ျပလ်က္) ဒါက ပအို႔ဝ္စစ္သားပါ။ ေတာင္ႀကီးၿမဳိ႕၊ ေညာင္ေရႊ ၿမဳိ႕ကို ေရာက္တုန္းက ႐ိုက္ထားတာ။ ရွမ္းျပည္နယ္မွာဆို စီးပြားေရးကို ဘယ္သူက ထိန္းခ်ဳပ္ထားလဲ။ ပအို႔ဝ္ေတြဗ်။ အင္းေလးလိုေပါ့။ အင္းေလးမွာဆို အင္းသားေတြ ရွိတယ္။ ပအို႔ဝ္ေတြက စီးပြားေရးကို ထိန္းကိုင္ထားတယ္။ ဒါ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ေဒသခံေတြပဲ သိတယ္ေလ။ ဒါေတြကို ေဒသခံ သတင္းေထာက္ေတြက Analysis လုပ္ၾကည့္သင့္တယ္။ ဒါေတြကို ေလ့လာရတာ သိပ္စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းတယ္။

Voice : တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတြဘက္ သြားေတာ့ ခင္ဗ်ားလုံၿခံဳေရးကို ဘယ္သူက တာဝန္ယူေပးလဲ။

Yuzo : တစ္ခါတေလက် လက္နက္ကိုင္ေတြ ကိုယ္တိုင္ အကာအကြယ္ေပးတယ္။ တစ္ခါတေလ မေပးဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း သြားတယ္။ ရွမ္းဘက္မွာဆို သူတို႔လူမ်ဳိးစုစာေတြ ဖတ္ေနတာကို ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ဒါဟာ လူမ်ဳိးစုေတြ သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈကို ဘယ္လို ထိန္းသိမ္းေနတာလဲဆိုတာ ျပတယ္။ တျခားႏိုင္ငံျခား သတင္းေထာက္ေတြဆိုရင္ လူမ်ဳိးစုေတြက ဗမာစာေတြပဲ ဖတ္တယ္ထင္ေနမွာ။ သူတို႔ မသိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သိခဲ့ရတယ္။

Voice : ဒီလိုမ်ဳိး ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ႏိႈက္ႏိႈက္ခြၽတ္ခြၽတ္ ႐ိုက္ဖို႔ ဘယ္လို ဆုံးျဖတ္ျဖစ္သြားတာလဲဗ်ာ။

Yuzo : ကြၽန္ေတာ္က ဒီမွာအၾကာႀကီး ေနျဖစ္သြားလို႔ပါ။ ဒီပုံကိုၾကည့္ပါဦး (ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ရွိ တိုက္တာအိမ္ေျခမ်ားကို အေပၚစီးမွ ၿခံဳ႐ိုက္ထားေသာပုံကို ျပလ်က္) ဒါက လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္က ဓာတ္ပုံ။

ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ကမွ ႐ိုက္ထားတာ။ ဘာမွ သိပ္ၿပီးေတာ့ ထူးထူးျခားျခား ေျပာင္းပုံမရဘူး။ ဘန္ေကာက္နဲ႔ မနီလာလိုၿမဳိ႕ႀကီးေတြမွာ ဒီ ၁၀ ႏွစ္အတြင္းမွာ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေျပာင္းသြားတယ္ဗ်ာ။ ဘာေၾကာင့္ မေျပာင္းလဲဘဲ က်န္ခဲ့ရတာလဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေခါင္းေဆာင္ေတြကို သတင္းအခ်က္ အလက္ေတြတင္ ေပးေနလို႔မရဘူး။ သူတို႔ကို စဥ္းစားစရာေတြ ေပးဖို႔လည္းလိုတယ္။ ဘယ္လမ္းကိုေ႐ြးမလဲ။ အတိတ္ကေန သင္ယူရမယ္။

Voice : ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘယ္လိုေၾကာင့္ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ဖို႔ ေ႐ြးခ်ယ္ျဖစ္တာလဲ။

Yuzo : ျမန္မာႏိုင္ငံမလာခင္ အင္ဒိုနီးရွားမွာ လုပ္ခဲ့ေသးတယ္။ အင္ဒိုနီးရွားက် က်ယ္တယ္ဗ်။ ႐ိုက္စရာေတြက အမ်ားႀကီး။ ျမန္မာလည္း က်ယ္ေတာ့က်ယ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူေတြကို ပိုစိတ္ဝင္စားတယ္။ လူေတြကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ စိတ္ခံစားခ်က္ကို ေဖာ္ျပဖို႔ ႀကဳိးစားတယ္။ ကိုယ့္ခံစားခ်က္ကို စကားနဲ႔ေဖာ္ျပဖို႔က လြယ္တယ္ဗ်။ ဓာတ္ပုံနဲ႔က် မလြယ္ဘူးဗ်။
ကြၽန္ေတာ့္ခံစားခ်က္ကို ဓာတ္ပုံေတြနဲ႔ မွ်ေဝခံစားတယ္။ ဒီလိုပုံေတြက ဘာသာစကား အခက္အခဲကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္တယ္ေလ။

Voice : ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္အတြင္း ခင္ဗ်ား စိတ္အပ်က္ရဆုံး အေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာျပေပးပါ။

Yuzo : ေနျပည္ေတာ္ ေညာင္တုန္းေစ်း ေရာက္သြားတုန္းက ဓာတ္ပုံ႐ိုက္တယ္။ အာဏာပိုင္ေတြ ေရာက္လာၿပီး ဓာတ္ပုံ လုံးဝမ႐ိုက္ရဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ဒီဓာတ္ပုံေတြကို ဆန္႔က်င္ဘက္ အျမင္နဲ႔ သူတို႔ကို ထိခိုက္ေအာင္ လုပ္မယ္လို႔ သူတို႔ထင္ေနတယ္။ အေျခအေနမွန္ကို တျခားႏိုင္ငံေတြ သိေအာင္ ကြၽန္ေတာ္မျပႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ဘယ္သူမွကူမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ေျပာမွ သူက႐ိုက္ခြင့္ျပဳတယ္။ ႏိုင္ငံထဲက အစိုးရအရာရွိေတြက အဲဒီလိုမ်ဳိး တားတာဆီးတာေတြေတာ့ ရွိတယ္။ သူတို႔ေတြ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ဖို႔ လိုတယ္။ ဒါက အေရးႀကီးတယ္။

Credit To The Voice Weekly

Related Articles: