Friday, August 2, 2013

အမ်ားတကယ္ နားလည္ေအာင္ေရးဖို႔ လိုၿပီ


(ေဌးေအာင္ကို)

တစ္ေခတ္တစ္ခါက အခ်စ္ကဗ်ာ အခ်စ္စာကလြဲရင္ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး ဆိုတာေတြ ပါလာရင္ ေတြးရ ေမးရ ေရးရမွာ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ေၾကာက္စရာ သတၱဝါႀကီးတစ္ေကာင္အလား ေရွာင္ၾက ရွားၾက ငါ့အက်ဳိးစီးပြား ထိပါးမွာစိုးၾကနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု ဆိုတာႀကီးဟာ ျပည္နဲ႔ေထာင္နဲ႔ စုထားသလို၊ အိမ္ေထာင္စုဆိုတာ အိမ္နဲ႔ေထာင္နဲ႔ စုထားသလို ခံစားမႈမ်ဳိးေတြနဲ႔အတူ မေတြးတာဘဲ ေကာင္းတယ္။ မေရးတာဘဲ ေကာင္းတယ္။ မေမးတာဘဲ ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး ေဝးေဝးေရွာင္ၾကတယ္။ ေရွာင္ေလ ေဝးေဝး ႏိုင္ငံေရး ေခတ္ကေပါ့။

ဒါေပမဲ့ အားလံုးေတာ့ လက္ေရွာင္ေနၾကတာမဟုတ္။ တကယ္စာေပသစၥာရွိသူ၊ ႏိုင္ငံခ်စ္သူ၊ စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာသူ၊ တည္ၾကည္သူ၊ သတၱိရွိသူေတြကေတာ့ အဲဒီေၾကာက္စရာ ႏိုင္ငံေရး သတၱဝါႀကီး ဆိုတာကို ရင္ဆိုင္ယွဥ္ၿပိဳင္ရင္း၊ ႀကံ့ႀကံ့ခံရင္း စာေပတိုက္ပြဲေတြ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ရယ္လို႔ မည္မည္ရရ ရွိခဲ့တာကလည္း ဖဆပလေခတ္ရယ္၊ အေရးအခင္းၿပီးစ တစ္ခဏရယ္၊ မေန႔တစ္ေန႔ ဒီကေန႔ရယ္ ဒါေလာက္ပဲ ရွိခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔လြတ္လပ္ခြင့္အတြက္ ဒီကေန႔အစိုးရကို ဒီေနရာကေန ေက်းဇူးတင္ ဝမ္းေျမာက္ရပါတယ္။ ယေန႔မွစ နိဗၺာန္ရသည့္ ဘဝတိုင္ေအာင္ဆိုတာမ်ဳိး ဆုေတာင္းရသလို ဒီကေန႔ကစလို႔ပဲ အမိ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ မီဒီယာ လြတ္လပ္ခြင့္ အဓြန္႔ရွည္ပါေစေၾကာင္းလည္း ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ရပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရး ကင္းရွင္းရမည္ဆိုတဲ့ ေခတ္ႀကီး ကုန္ဆံုးသြားတာေတာင္ ဘာၾကာေသးလဲ။ ဒါေတာင္မွ အရိပ္ေတြ ကပ္ပါေနေသးလို႔ ေလာင္းရိပ္ေတာ့ မစင္ေသး။ ကြၽန္ေတာ္ျဖင့္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရး ကင္းရွင္းရမည္ ဆိုတာႀကီးကို နားကိုမလည္ႏိုင္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္ နားလည္မိတာကေတာ့ ႏိုင္ငံဆိုတာ ရပ္ေတြရြာေတြနဲ႔သာ ဖြဲ႕စည္းထားတာျဖစ္လို႔ ရပ္ေရးရြာေရး မကင္းရင္ ႏိုင္ငံေရးမကင္း ရပ္ေရးရြာေရးဆိုတာ ႏိုင္ငံေရး အေသးစားျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးဆိုတာဟာ ရပ္ေရးရြာေရး အႀကီးစားပဲျဖစ္တယ္ ဆိုတာပါပဲ။

ဒီကေန႔ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဓာတ္ အျပည့္ရွိတယ္ ဆိုသူေတြဟာ ရပ္ေရးရြာေရး စိတ္ဓာတ္အျပည့္ရွိ႐ံုမက ေက်ာ္လြန္ေနသူေတြ၊ သာလြန္ေနသူေတြမို႔ မိမိတို႔ရပ္ရြာမွာတင္မက ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလံုးကကို အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ႀကိဳဆိုေထာက္ခံေနၾကတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြကို အားလံုးေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအေရးထိ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရင္လည္း စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူကိုေတာ့ အားေပးသင့္ ဂုဏ္ျပဳသင့္ပါတယ္။ ဒါျပည္သူ႔ တာဝန္ပဲလို႔ ျမင္ပါတယ္။

အေရးႀကီးတာကေတာ့ လုပ္မစားတဲ့လူ၊ ျပည္သူကို အထင္မေသးတဲ့လူ၊ ျပည့္အက်ဳိး ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္သူ၊ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ႏိုင္သူ ျဖစ္ဖို႔ပါပဲ။

စာေရးဆရာ ေလာကမွာလည္း စာဖတ္သူကို အထင္ေသးတတ္တဲ့ စာေရးသူေတြ ရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အာဏာရွင္ ေခတ္စနစ္ေတြမွာ အာဏာရွင္အလိုက် ဘုန္းေတာ္ေတြ ဖြဲ႕ျပသေလာက္ မလိုသူက်ေတာ့ ရစရာမရွိေအာင္ မိႈခ်ဳိးမွ်စ္ခ်ဳိးေရး၊ ကေလာင္နာမည္ ကေလးကလားေတြ ေပးၿပီး ျပည္သူကို မေလးစားသူေတြပါပဲ။ စာေပကင္ေပတိုင္လို႔ လူသိမ်ားတဲ့ စာေပစိစစ္ေရးဟာ ဒီလိုစာေပမ်ဳိးကိုေတာ့ အထူးအခြင့္အေရး ေပးထားပါတယ္။ စိစစ္ေရးမရွိေတာ့တဲ့ ေနာက္ပိုင္း အခ်ိန္ကာလေတြမွာေတာ့ ဒီစာေရးဆရာ ဆိုသူေတြဟာ ၾကက္ေပ်ာက္ ငွက္ေပ်ာက္ ဆိုသလို ဘယ္စာနယ္ဇင္းေပၚမွာမွ မေတြ႕ရေတာ့။

ဒီကေန႔ ေခတ္ၿပိဳင္ ကေလာင္ရွင္မ်ားကိုေတာ့ ကေလာင္ႏုသည္ျဖစ္ေစ၊ ရင့္သည္ျဖစ္ေစ သူတို႔ရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈေတြ၊ ေစတနာေတြကို စာနယ္ဇင္း စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွာ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ သတင္းကေလာင္ ရင့္မာႀကီးတစ္ေယာက္ ေဝဖန္ျပတာကို ေျပာရရင္ စာေရးသူတခ်ဳိ႕ဟာ အေပၚက ဆင္ဆာမရွိေတာ့ေပမယ့္လည္း မရဲတရဲ ေရးသားကာ ကိုယ့္စာကိုယ္ ဆင္ဆာျဖတ္ ေနဆဲပဲတဲ့။ ဒီလိုေတြလည္း ရွိေနမွာပါပဲ။ ေယဘုယ် သေဘာအားျဖင့္ေတာ့ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ဆုပ္ကိုင္ထားႏိုင္ၿပီလို႔ေတာ့ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိန္က စိစစ္ေရးကိုလည္း ျဖတ္သန္းႏိုင္ေအာင္ ကိုယ္ေပးခ်င္တဲ့ သတင္းစကား ျပည္သူလည္း ၾကားႏိုင္ေအာင္ ကဗ်ာနဲ႔တစ္ဖံု၊ စာနဲ႔တစ္မ်ဳိး ပုန္းလွ်ဳိးကြယ္လွ်ဳိး အေရးအသားမ်ဳိးနဲ႔ စကားလံုးကို အႏုပညာဖံုးသီကံုး ေရးသားခဲ့ၾကၿပီး ဆင္ဆာက မသိလိုက္ေတာ့ လြတ္ထြက္လာ၊ ေနာက္ေတာ့မွ ျပန္ၿပီး အေရးယူခံရတာမ်ဳိးလည္း ရွိပါတယ္။

ယခုေတာ့ ယခင္ေရးဟန္အတိုင္း မေျပာင္းမလဲ ေရးသားေနသူမ်ား ရွိသလိုပဲ သတင္းကေလာင္ ေရးဟန္မွာမွ တုတ္ထိုးအိုးေပါက္လို႔ နာမည္ေပါက္ေလာက္ေအာင္ တည့္ (ဒဲ့) ကေလာင္ေတြအထိ စာနယ္ဇင္းေတြေပၚမွာ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဖဆပလေခတ္ကဆို အစိုးရေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးကို ‘ေက်ာ္ၿငိမ္း ငါ့ညီမင္းငယ္ပါေသးတယ္ ဟဲဟဲဟဲ’ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး ေရးသားခဲ့ၾက ဖူးသလိုပါပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘယ္ကေလာင္ဘယ္ပံုစံနဲ႔ ေရးၾကသည္ျဖစ္ေစ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈနဲ႔ ေစတနာမွန္ဖို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေနာက္စာေရးဆရာ တစ္မ်ဳိးကေတာ့ ျပည္သူနားမလည္ေအာင္ ေရးတတ္တဲ့ စာေရးဆရာလို႔ အေျပာခံရတဲ့၊ ဖတ္လို႔ နားမလည္ရတဲ့ ၾကားထဲမွာ ဘိုသံပါဝင္ ေႏွာလိုက္ေသးလို႔ အဆိုခံရတဲ့ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ကဆိုရင္ သူမ်ားနားမလည္ေအာင္ေရးႏိုင္မွ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ စာေရး ဆရာလို႔ အထင္ေရာက္ေနလား မသိပါဘူးဗ်ာဆိုတဲ့ စာေရးဆရာ ျဖစ္ပါတယ္။

စာေလးမ်ဳိးရွိရာမွာ လြယ္ကူအႏွစ္မပါစာနဲ႔ ခက္ခဲအႏွစ္မပါစာ ႏွစ္မ်ဳိးကေတာ့ မေျပာလိုေတာ့ပါ။ လြယ္ကူအႏွစ္ပါစာ အမ်ဳိးအစားကေတာ့ အားလံုးနားလည္လြယ္ၿပီး အႏွစ္ပါရင္ ပါသေလာက္ ထိေရာက္မႈရွိတဲ့ လက္နက္တစ္ခု ဆိုတာကေတာ့ ျငင္းသူမရွိႏိုင္ဘူး ထင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ရဲ႕ မိန္႔ခြန္းအမ်ဳိးအစားေတြကို နမူနာ ျပႏိုင္သလို စာေပမွာ ဆရာတင္မိုးတို႔၊ ဆရာမင္းသုဝဏ္တို႔ ေရးသားတဲ့ ကဗ်ာေတြကို ေလ့လာသိရွိႏိုင္ပါတယ္။

ခက္ခဲအႏွစ္ပါ စာေပေတြလည္း မရွိမျဖစ္ ရွိေနရမွာပါပဲ။ တစ္ေခတ္က ကဗ်ာဆရာ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြရဲ႕ ကဗ်ာထဲမွာ တိမ္စိမ္းဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္း ပါလာေတာ့ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္က တိမ္စိမ္းမရွိေၾကာင္း ေဝဖန္ပါတယ္။ ဆရာေဒါင္းက သက္တန္႔ေရာင္ မျမင္ဖူးတဲ့ လူလားလို႔ ေမးခြန္းထုတ္ ခံရဖူးပါတယ္။ သူ႔တန္ဖိုးနဲ႔သူ ရွိေနတဲ့ စာေပေတြကိုေတာ့ ေဝဖန္မွာလည္း မဟုတ္သလို စာေပပညာရွင္ႀကီးလည္း မဟုတ္ပါ။

ႏိုင္ငံအေရးနဲ႔ ယွဥ္ေတြးတဲ့အခါမွာေတာ့ အႏွစ္လည္းပါသလို အားလံုးတတ္ႏိုင္သမွ် နားလည္သိရွိႏိုင္တဲ့ အေရးအသားမ်ဳိး ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ပိုၿပီး လက္ခံႀကိဳဆိုမိမွာပါပဲ။

တကယ္ဆုိရင္ စာေရးဆရာဆုိတာ တုိင္းျပည္က ေမြးထုတ္လုိ႔ မရပါဘူး။ ဆရာေမာင္သာရက ေရးလက္ထက္လွတဲ့ မိုးမိုး (အင္းလ်ား) နဲ႔ ပုတီးကုန္း ေမာင္စိန္ဝင္းတုိ႔ကို ဝန္ထမ္းဘဝက ထြက္ဖုိ႔၊ ဝန္ထမ္း တာဝန္က ကိုယ္မရွိလည္း ႏုိင္ငံေတာ္က ေမြးထုတ္ေပးႏုိင္ေၾကာင္း၊ စာေရးဆရာ ဆုိတာကေတာ့ တုိင္းျပည္က ေမြးထုတ္လုိ႔ မရႏုိင္ေၾကာင္း ၁၉၉၀ ဝန္းက်င္က ေျပာစကားကို သူ႔ရဲ႕ သာရမဂၢဇင္းမွာ ဖတ္ရဖူးပါတယ္။

ေျပာလက္စမို႔ ဆရာေမာင္သာရ ထူးျခားပံုကို ေျပာရဦးမယ္။ သူ သာရမဂၢဇင္း ထုတ္ေတာ့ သူ႔ကေလာင္အုပ္စုကို ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ေဝဖန္တဲ့ ဆရာေမာင္စိန္ဝင္း ပုတီးကုန္းကို သူ႔မဂၢဇင္းရဲ႕ အေရးပါတဲ့ စာမ်က္ႏွာကို ေနရာေပး ေဖာ္ျပတယ္။ တစ္ခါလည္းမဟုတ္ ႏွစ္ခါလည္းမဟုတ္ အခါခါ ႀကိဳက္သလို ေဝဖန္ခံႏုိင္ရည္သတၱိ အျပည့္ရွိတဲ့သူပါ။

သူ႔လုိမဂၢဇင္းမ်ဳိး ကြၽန္ေတာ္မေတြ႕ဖူးခဲ့။ ေနာက္လည္း ေတြ႕ဖို႔မလြယ္။ ဆရာေမာင္စိန္ဝင္းရဲ႕ ကေလာင္လက္ကိုလည္း သူခ်ီးမြမ္းတတ္သလုိ။ သူယုံၾကည္သလိုလည္း ျပန္လည္ ေခ်ပတတ္သူမို႔ သူ႔မဂၢဇင္းဟာ ရွင္းရွင္းသြက္သြက္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ စာေပစားက်က္ေျမတစ္ခု ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ လ်င္ျမန္စြာ တုိးတက္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ ေရးလက္သြက္တဲ့ ထက္တဲ့ေတာ္တဲ့ သူေတြကို စာေရးဆရာေခၚေခၚ၊ စာေရးသူေျပာေျပာ အားလုံးအတြက္ လက္ကမ္းႀကိဳပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ေရာ စာေရးဆရာလုိ႔ အေခၚခံၾကမလား တကယ္ေတာ့ အေခၚခံရဖုိ႔က အေရးမႀကီး စာေရးေနသူဘဝနဲ႔ ေလာကရဲ႕ႏႈိင္းရ ဓမၼတရားေတြကို ႀကိဳးစားေဖာ္ထုတ္ ေနႏုိင္ဖို႔၊ လူနဲ႔လူ႔ေလာကကို အက်ဳိးျပဳတဲ့ေနရာမွာ မီဒီယာက႑မွ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္အေန ပါဝင္ႏုိင္ေစဖုိ႔၊ မွန္ကန္ျမန္ဆန္ တဲ့ အေျပာင္းအလဲေတြ တုိးတက္ျဖစ္ေပၚဖုိ႔ရာမွာ ခ်က္ဆုိႏြားခြက္က မီးေတာက္ရမယ့္ အေျခအေန အခ်ိန္အခါမ်ဳိးမွာ ကိုယ္ေပးတဲ့သတင္း ခ်က္ခ်င္းသိရွိသြားႏုိင္ဖို႔၊ ကိုယ္ေရးတဲ့စာ၊ ကိုယ္ေျပာတဲ့စကားကို အမ်ားတကယ္ နားလည္ဖုိ႔သာ အဓိကပဲ မဟုတ္ပါလား။

Credit To The Voice Weekly

Related Articles:

Post a Comment