Tuesday, January 14, 2014

အေျခခံ အုတ္ျမစ္ ခိုင္ပါေစ – အဲးခိုး


““လူေနမႈ ဘ၀ကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့မႈ၊ အခ်င္းခ်င္းစည္းလံုး ညီၫြတ္မႈ၊ ႐ိုင္းပင္း ကူညီတတ္မႈ ရွိၾကရင္ ခက္ခဲ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ေလာကမျဖစ္ပါဘူး။ (ေတာင္ကေလးဆရာေတာ္)

ျမန္မာေတြရဲ႕ လွပေဖာ္ေရြတဲ့အၿပံဳးမ်ား၊  လွပတဲ့ အႏုပညာလက္ရာမ်ား၊  ဗိသုကာလက္ရာမ်ား၊ (လက္ရာ ေတြကို)  အဘယ္ေၾကာင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရမႈကို မသိၾကပါသလဲ ဆုိတဲ့ ေမးခြန္း . . .
နည္းပါးလာ
ယေန႔ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြဟာ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ဖန္သားျပင္ေပၚမွာ ကမၻာရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကား ေနၾကတဲ့ ထူးခၽြန္တဲ့ သူေတြကို ေတြ႕ရလုိ႔ မိမိဘ၀ကို အားမရၾကေတာ့တဲ့ အျဖစ္ေတြ ျဖစ္လာ ၾကတယ္။ စိတ္ေက်နပ္မႈေတြနည္းပါးၾက ၿပီး သိမ္ငယ္ေနရသလုိ ထင္လာၾကတယ္။ အျခားေသာ လူေနမႈစနစ္ ေတြကို ေတြ႕ရလုိ႔ လက္ရွိ မိမိလူမ်ဳိးမ်ား ေနထိုင္ၾကရတဲ့ ဘ၀ကို စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့လာၾကတယ္။ မိမိ ေနထိုင္ ရတဲ့ ရပ္တည္မႈ ေတြကို ေရွး႐ိုးရာ လူေနမႈ စနစ္တစ္ရပ္ပါလုိ႔ မျမင္ၾကေတာ့ဘဲ [ေလာကမွာ မိမိရဲ႕ အေရးပါမႈကို မေတြးမျမင္ေတာ့ဘဲ] အားတက္သေရာ မရွိၾကလို႔ ၀မ္းေျမာက္ေပ်ာ္ရႊင္ရမႈလည္း နည္းပါးလာၾကတယ္။
စာပန္းခ်ီ ေႏြရာသီ
ဒီႏွစ္ ေႏြရာသီမွာ (၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေႏြ ရာသီ) အစိုးရက စာမတတ္ေျမာက္သူ စာတတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ စာမ တတ္ၾက သူေတြကို ေက်းရြာတိုင္းလိုလို သင္ေပးတယ္။ သက္ႀကီးရြယ္အုိ၊ ရြယ္လတ္မ်ား ဖတ္၊ တြက္၊ ေရး စာတတ္ေျမာက္မႈ အေရးကို ႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကတဲ့ ျမင္ကြင္းကို ျမင္ရလုိ႔ ဤစာေရးသူ အရွင္အဖုိ႔ အလြန္ ၀မ္းေျမာက္မိတယ္။ စာအတတ္ပညာမရ ၾကတဲ့ မိမိရဲ႕ လူမ်ဳိးကို ျမင္ရတဲ့အခါ သူတုိ႔ရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ကို တကယ္ လုိအပ္ခ်က္ အစစ္ျဖစ္ေနတာကို သိလာၾကရတဲ့ အခါ စာဖတ္တတ္ဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္ဆုိ တာကို သိလာျမင္ လာၾကတယ္။ …
လူ႕အဖဲြ႕အစည္းမွာ စာမတတ္ရင္ လူရာမ၀င္သလုိ ျဖစ္လာပါၿပီ။ ပိုမုိက်ယ္ ျပန္႔လာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ထဲကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ လူထုအခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံ ေရးဟာ စာေပကို အထူးသျဖင့္ အေလးေပး အားျပဳ လာၾက ရတယ္။ အရင္က စကားတတ္ရင္ ကိစၥၿပီးႏိုင္ေပမယ့္ ခုေခတ္ ကာလမွာ စကားနဲ႔ စာပါတတ္ေျမာက္ၾက မွ ၾသဇာ၊ အာဏာ ရွိတယ္ဆုိတာကို သိျမင္လာၾကၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီႏွစ္ ေႏြရာသီ ဟာ ထူးျခားတဲ့ စာပန္းခ်ီ ေႏြရာသီ ပါလုိ႔ သတ္မွတ္ေခၚဆုိလိုက္ခ်င္ပါေလရဲ႕။
သာယာတဲ့ လူမႈေလာက
ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြဟာ ““စာမတတ္ေပ မယ့္ (စာမတတ္ေသာ္လည္း) မိမိရဲ႕ဘ၀ ရွင္သန္ရပ္တည္ ႏိုင္ေရး အတြက္ ခိုင္မာစြာ ဆံုးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ ႏိုင္ၾကတယ္””ဆိုတဲ့အျမင္ ရွိၾကတယ္။ တျခားႏိုင္ငံေတြနဲ႔စာရင္ သာ လြန္တဲ့ အခြင့္အေရး ရွိၾကတယ္။ ဘယ္လိုပဲ ေျပာေျပာ ေရွး႐ိုးရာလူ႕အဖဲြ႕ အစည္းေတြရဲ႕ စာမတတ္ ေျမာက္ၾက တာဟာ ေခတ္သစ္ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းနဲ႔ မဆန္႔က်င္ပါ။ ဒီေန႔ ေခတ္မီလူ႕အဖဲြ႕အစည္းကို ေလ့လာ ၾကည့္ပါ။ ေရွး႐ိုးရာ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းေတြနဲ႔ ျခားနားတယ္ ဆုိေပမယ့္ က်န္းမာေရး၊ သက္တမ္း ကာလနဲ႔ၾကည့္ရင္ ေရွးေခတ္ ေရွး႐ိုးရာ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းေလာက္ မက်န္းမာၾကဘဲ သက္တမ္းလည္း မမီပါ။ ေခတ္ေဆးနည္း ပညာနဲ႔ ကုသလို႔ မရတဲ့ေရာဂါေတြ ေရွး႐ိုးရာ တုိင္းရင္းေဆးနဲ႔ ကုသလုိ႔ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတဲ့ေရာဂါေတြ မနည္းပါဘူး။ ေမြးကင္း စကေလးေတြ ေသေပ်ာက္ႏႈန္း နည္းပါး ၾကၿပီး ေရာဂါပိုးကူးစက္မႈလည္း ျမန္ႏႈန္း ျမင့္ျမင့္ မားမား မရွိၾကဘဲ က်န္းမာေရးေစာင့္ ေရွာက္မႈအတြက္ အလုပ္နဲ႔သာ ကိုယ္လက္ လႈပ္ရွားမႈ လုပ္လာ ၾကလုိ႔ က်န္းမာလုိ႔ ေပ်ာ္ ရႊင္ေနၾကတာပါပဲ။ ႐ိုးရာအ၀တ္၊ ႐ိုးရာ အစားအစာ၊ ႐ိုးရာအိမ္ေလးနဲ႔ ေနထိုင္ၾက လို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းေျမ့တဲ့ သာယာတဲ့ လူမႈေလာကကို ဖန္တီးေပးႏိုင္ၾကတယ္။
တက္မပိုင္ ေလွမႏိုင္
လူမႈအဖဲြ႕အစည္း အတြင္းမွာ ျဖစ္လာတဲ့ကိစၥ၊ သို႔မဟုတ္ ျပႆနာအရပ္ရပ္ (အမ်ဳိးမ်ဳိး) ကို ဘက္စံု႐ႈျမင္ၿပီးမွ ေျဖရွင္း ဆံုးျဖတ္တတ္ဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ယခု အရွင္တုိ႔ရဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးစနစ္ဟာ တစ္ လမ္းသြားစနစ္နဲ႔ တစ္သြားတည္း သြားလို႔ ျပည္တြင္းမွာျဖစ္တဲ့ ျပႆနာအရပ္ရပ္ကို လွည့္မၾကည့္ႏိုင္ၾကဘဲ ျပႆနာတစ္ခုခ်င္း ရဲ႕ အေျဖဟာ မ်ားျပားလာေနတယ္။ ေရ ရွည္အတြက္ ေကာင္းတဲ့အက်ဳိး သက္ ေရာက္မႈေတြ မဖန္တီးႏိုင္ၾကဘဲ (မဖန္တီးႏိုင္ရင္) စီးပြားေရးနဲ႔ လူမႈေရးျပႆနာေတြ တက္မပိုင္ ေလွမႏိုင္လုိျဖစ္ေနေတာ့မယ္ ဆုိတာကို ေတြ႕ရတယ္။
ျမန္မာေတြသိဖုိ႔
အရွင္တုိ႔ တုိင္းျပည္ဟာ ျပည္ပမွလာတဲ့ စားသံုးကုန္ပစၥည္းေတြ၊ လူသံုးကုန္ ပစၥည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြကို လက္ခံစား သံုးလာခဲ့ၾကတာ ႏွစ္ေပါင္း ရာစုနီးပါး ရွိေနၾကပါၿပီ။ ျပင္ပကမၻာနဲ႔ ပိုနီးစပ္တဲ့ အစားအစာကို ဇိမ္ခံပဲြသံုး မလုပ္ၾက ဘဲ ႏိုင္ငံတကာကလာ တဲ့ စားေသာက္ကုန္မ်ဳိးေတြကိုပဲ လုိလား ႏွစ္သက္ေနၾကတယ္။ဒီအေတြးဟာ ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြ မ်ားစြာ ျပဳျပင္ရဦးမယ္။ ေခတ္ သစ္ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းေတြကို အားက် ၿပီး ႏွစ္သက္ဖြယ္ ျမန္မာ့အ၀တ္ အစားကုန္ ပစၥည္းေတြကို ႏိုင္ငံတကာသို႔ပ်ံ႕ႏွံ႔ ေအာင္ စြမ္းေဆာင္မႈ မလုပ္တတ္ရင္ ျမန္မာေတြ စံခ်ိန္၊ စံႏႈန္း က်ဆံုး ႏိုင္ပါတယ္။ လူ႕အဖဲြ႕ အစည္းတစ္ခုရဲ႕ စံခ်ိန္စံႏႈန္းဟာလူမႈေရး မွ်တေကာင္းမြန္မႈ၊ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ေသာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲမႈနဲ႔ ႐ိုးရာအစားအေသာက္နဲ႔ ေနထုိင္မႈပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီသေဘာတရားကို ျမန္မာေတြသိဖုိ႔ (နားလည္ဖို႔) လုိအပ္မယ္ ထင္ပါေလရဲ႕။
အမ်ဳိးသားေရးအတြက္
ယေန႔ ေခတ္သစ္ ပညာေရးစနစ္ဟာ လူတုိင္းအတြက္ အားရ (အားက်) ႏွစ္ သက္စရာျဖစ္တယ္လုိ႔ ယူဆၾက ေပမယ့္ ျမန္မာ့ လူမ်ဳိးနယ္ပယ္ မွာေတာ့ အရာခပ္ သိမ္းအားက်စရာ မျဖစ္ေသးပါဘူး။ ေခတ္သစ္ လူ႕အဖဲြ႕ အစည္းေတြဟာ ေခတ္သစ္ လူေနမႈဘ၀အျမင္ကို အေတြးအျမင္သစ္  ျဖစ္လာေအာင္ ဖန္တီးေဖာ္ ထုတ္ႏိုင္ၾက ေပမယ့္ ႐ိုးရာလူ႕ အဖဲြ႕အစည္း ေတြးေခၚမႈအထဲကေန ႐ုန္းထြက္ေနၾကရစၿမဲပါပဲ။ လူငယ္ ေတြစံထားၾကတဲ့ ေခတ္သစ္ လူ႕အဖဲြ႕အစည္း ကမၻာဟာ မိဘဘိုးဘြားေတြ စံထားၾကတဲ့ ႐ိုးရာလူ႕အဖဲြ႕အစည္းကို မမီေသးပါဘူး။ ေရွး႐ိုးရာ အစဥ္အလာ မဟုတ္တဲ့ ႏိုးၾကား တက္ႂကြမႈေတြဟာ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးစြာရွိ ၾကေပမယ့္ အမ်ဳိးသားေရး အတြက္အက်ဳိး မမ်ားပါဘူး။
ဆက္စပ္ရပ္တည္ေနထိုင္
အခုဆုိရင္ ျမန္မာ့လူမႈေရး နယ္ပယ္ဟာ အလြန္ကြာျခားလာပါတယ္။ ခ်ဳိ႕ယြင္း အားနည္းခ်က္ေတြ၊ စိတ္ပ်က္ ဖြယ္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေတြ႕ျမင္လာရတယ္။ ေရွးေရွးက ျမန္မာလူမႈေရးေတြဟာ ေဂဟေဗဒသေဘာ အရ ခုိင္ၿမဲ တည္ၿငိမ္ေနတာကို ေတြ႕ရ တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္ က ျမန္မာ့လူမႈေရးကို ျပန္သံုး သပ္ၾကည့္ ပါ။ ေလာကအျမင္နဲ႔ ခံယူခ်က္ေတြ သဟဇာတ အလြန္ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶ တရားေတာ္ကို အေျခခံ ထား ၾကတဲ့ လူမႈ အဖဲြ႕အစည္းျဖစ္ၾကလို႔ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ တရားေအာက္ကေန အခ်င္းခ်င္း အျပန္ အလွန္ ဆက္စပ္ ရပ္တည္ေနထုိင္ၾက တယ္ဆုိတာကို ျမင္ေတြ႕ၾကမွာပါ။
အဆုိးဆံုး ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးရမႈ
ျမန္မာေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ အတြင္းက (၂၉၈၈ ခုႏွစ္) အေတြးအေခၚ ေတြ ေျပာင္းလဲလာေနတာကို သတိ ထား မိတယ္။ ယခင္က ေမတ္ၱာနဲ႔ ဖဲြ႕ေႏွာင္ထား တဲ့လူမႈေရးအသိုင္းအ၀ိုင္းကိုမေတြ႕ရေတာ့ ဘဲ၊ တာ၀န္ ေက် မႈေတြ၊ စာနာနားလည္မႈ ေတြ၊ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈေတြ၊ ေရာင့္ရဲ တင္းတိမ္မႈေတြ၊ စိုးရိမ္ကင္း ေ၀းမႈေတြ အထင္အရွားမေတြ႕ရေတာ့ဘဲ ေပ်ာ္ရႊင္ရ တဲ့ဘ၀ေတြ မခံစားၾကရေတာ့ဘဲ လူမႈေရး မွ်တေကာင္း မြန္မႈ ေတြ လည္း မေတြ႕ရေတာ့ ပါ။ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္တဲ့ သဘာ၀ပတ္၀န္း က်င္ေတြလည္း ပိုၿပီးေ၀းကြာသြားၾကရသလုိ ျဖစ္ ေနၾကတယ္။ ေခတ္သစ္ယဥ္ေက်းမႈ အေတြးအေခၚေတြ ေတြးေခၚလာၾကလို႔ အလြန္နိမ့္က်တဲ့ လူ႕အဖဲြ႕အစည္း တစ္ရပ္ ျဖစ္သြားမွာကို စိုးရိမ္ရတယ္။ အရွင္တုိ႔ရဲ႕ ေတြ႕ျမင္ခံစားေနရတဲ့ ဒီအျဖစ္ဆုိးဟာအခ်ိန္ မီေျဖရွင္းႏိုင္ဖုိ႔ လုိ မယ္။ (ျပဳျပင္ႏုိင္ဖို႔လုိမယ္) ဒီအတြက္ကို မေျဖရွင္းႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနရင္ ေတာ့ အဆုိးဆံုး ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးရမႈေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ ရဖြယ္ရွိမယ္ ဆုိတာကို သံသယရွိဖုိ႔ ေတာင္ မလိုေတာ့ပါဘူး။
ခ်ဳိးႏွိမ္ဖ်က္ဆီးပစ္သလို
အေနာက္ ကမၻာအုပ္စုေတြကို ၾကည့္ ၾကပါ။ အခ်ဳိ႕တုိင္းျပည္ေတြဟာ ညီၫြတ္မႈ အစည္းေျပတဲ့ လူမႈအဖဲြ႕ အစည္းေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈစ႐ိုက္ေတြ ဆုတ္ယုတ္ ပ်က္စီးေနၾကတယ္။ ထိန္းရ သိမ္းရေကာင္းတဲ့ လူမႈယဥ္ေက်းမႈေတြ ရွိေနတည္ေနပါလ်က္နဲ႔ မိမိရဲ႕အမ်ဳိးသားေရး ယဥ္ေက်းမႈကို အထင္ ေသးတတ္ ၾကၿပီး ေခတ္သစ္လူ႕ယဥ္ေက်းမႈကို စံျပဳၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကတယ္။ ျမန္မာျပည္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်း မႈလည္း မိမိတုိ႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကို အထင္အျမင္ ေသးလာတတ္ ၾကေအာင္ စည္းဆြစည္းေျဖတဲ့ အက်င့္ ဆုိးတရားေတြ လက္ခံက်င့္သံုး လာေနတာကို ျမင္ရတဲ့ အရွင္အဖုိ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိး တုန္လႈပ္မိပါတယ္။ မႏုႆေဗဒ ပညာအေနနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြဟာ ႐ိုးရာလူတန္းစား ကဲြျပားမႈထက္ ပိုမုိႀကီး မားတဲ့ ေခတ္မီ လူတန္းစား အဖဲြ႕အစည္းနဲ႔ တုိင္းတာမႈ ျပဳေနတာကိုေတြ႕ရတယ္။ ဒီလို တုိင္းတာမႈကို စံျပျပဳထားတဲ့ အေတြး အေခၚဟာ အရွင္တုိ႔ရဲ႕ တုိင္းရင္းသား ယဥ္ေက်းမႈကို ခ်ဳိးႏွိမ္ဖ်က္ဆီးပစ္သလုိခံစားရတယ္။
ကိုယ္ေတြ႕ခံစားဖူးသူ
ႏိုင္ငံတကာကို သြားလာလို႔ အရွင္ကို ဒီေမးခြန္းေတြကို အေမးခံရဖူးပါတယ္။
““ျမန္မာေတြရဲ႕ လွပေဖာ္ေရြတဲ့ အၿပံဳးမ်ား၊ လွပတဲ့ အႏုပညာလက္ရာမ်ား၊ ဗိသုကာ လက္ရာမ်ား၊ (လက္ရာ ေတြကို) အဘယ္ေၾကာင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရမႈကို မသိၾကပါ သလဲ””ဆုိတဲ့ေမးခြန္းပါ။ ဒီ ေမးခြန္းအေမးခံ ရလုိ႔ အရွင္ဘာမွ မေျဖၾကားႏိုင္ပါ။ဒီေမးခြန္း ေမးခံရစဥ္က ခ်က္ခ်င္းပဲ ျမန္မာေတြရဲ႕ လွပတဲ့ေဖာ္ေရြမႈ၊ လိႈက္လွဲစြာ ႀကိဳဆုိတတ္မႈ၊ လွပတဲ့အႏုပညာပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ ဗိသုကာ လက္ရာ၊ ေရွးေဟာင္း ပုဂံၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို သတိရၿပီး ရင္နစ္စြာ သို႔မဟုတ္ ဆုိ႔တက္လာတဲ့ စကားအသံေတြ ေျဖၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒီခံစားရမႈဟာ တုိင္းျပည္ကို ခ်စ္တတ္ၾက တဲ့သူေတြ ကိုယ္ေတြ႕ခံစားၾကရဖူးလိမ့္မယ္ လို႔ ထင္ပါေလရဲ႕။
ေနလံုးက်သလို
ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြဟာ တကယ္စင္စစ္ အလြန္႐ိုးသား တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲတတ္တဲ့ လူမ်ဳိးပါ။ မိမိရဲ႕ဘ၀ကို ေက်ေက် နပ္နပ္နဲ႔ ခံယူအသက္ရွင္ၾကတဲ့သူေတြပါ။ စိတ္ပ်က္ ျခင္း၊ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းေတြလည္း မခံစား ဖူးၾကပါ။ စိတ္ဓာတ္က်ေရာဂါရွိသူဟူ၍ မၾကားဖူးခဲ့ၾကပါ။ အခုေတာ့ အံ့ၾသထူးဆန္း မႈေတြ ျမန္မာေတြ ေရာဂါ အမ်ဳိးမ်ဳိး ခံစား ေတြ႕ႀကံဳလာၾကရလုိ႔ကုသေပးေသာ ေဆး ဆရာ၀န္ေတြ မေလာက္မငေတာင္ ျဖစ္ေန ၾကရၿပီ။ နာမည္ မတပ္တဲ့ ေရာဂါ ေ၀ဒနာ အဆန္းေတြလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးခံစား ၾကရၿပီ။ ကုထံုးမေပၚေသးတဲ့ ေ၀ဒနာ အဆန္းအျပား ေတြေၾကာင့္ [ေပါင္းစပ္လာၾကတဲ့ ႏိုင္ငံတ ကာကလာတဲ့ ဧည့္သည္ေတြေၾကာင့္] ယဥ္ေက်းမႈ ေရာဂါ၊ စ႐ိုက္ဆုိး ေရာဂါေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္လာေနၾကပါၿပီ။ ႏိုင္ငံျခားနဲ႔ ဓေလ့စ႐ိုက္ရင္းႏွီးမႈမထား တဲ့ ျမန္မာ့ယဥ္ ေက်းမႈဟာ ပိုင္ဆုိင္လာခဲ့ၾကတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ယဥ္ေက်းမႈေတြ တျဖည္းျဖည္း ေနလံုးက် သလို ဆုိးသြမ္းစြာ ကြယ္ပ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားမွာကို စိုးရိမ္မဆံုးျဖစ္မိပါတယ္။
ယဥ္ေက်းမႈၿပိဳကဲြရျခင္း
ယဥ္ေက်းမႈၿပိဳကဲြ၊ ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္လာမည့္ အရိပ္အေယာင္ကို ေတြးမိေလးတိုင္း ေရွး ေခတ္ျမန္မာ့ တိုင္းသာယာ လွပဆန္း က်ယ္လွတဲ့ ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေတြ တစ္စုမက်န္ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာ စိုးရိမ္ မိပါတယ္။ ကမၻာေပၚမွာ ယဥ္ေက်းမႈ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္ တြန္းအားစု အမ်ဳိးအစားေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိပါတယ္။အရွင္တုိ႔ ျမန္မာ ေတြ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္သိ ထားသင့္တယ္။ ေခတ္မီဖံြ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းေတြဟာ မိမိတုိ႔ရဲ႕ ႐ိုးရာယဥ္ေက်း မႈေတြကို ဖ်က္ဆီးပစ္မယ္ ဆုိတာကို သိထားသင့္ပါတယ္။ လူတစ္ဦး ခ်င္းစီကို ေျပာင္းလဲတုိးတက္လာမည့္ ထင္ရ တဲ့အရာက အနာဂတ္ျမန္မာျပည္မွာ ေရရွည္ ဆိုးက်ဳိးေတြေပးေတာ့မယ္ဆုိတာ ကို ျမန္မာျပည္သူေတြ သတိမထားလို႔မရပါ။ အရွင္ရဲ႕ ဒီတင္ျပခ်က္ဟာ မွန္မမွန္၊ ဟုတ္ မဟုတ္ဆုိတာကိုျမန္မာလူထုေတြ ဆင္ျခင္ စဥ္းစားရင္ သိျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္ဟာ ျပင္ပ(အျပင္) ကမၻာ (ႏိုင္ငံ)နဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ကူးလူးဆက္ဆံၾက ေတာ့မွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ အရွင့္အဖုိ႔ (အရွင္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ) မိမိတုိ႔ဘ၀ ယဥ္ေက်းမႈေတြ နိမ့္က်လာၾကရေတာ့မယ္ဆုိတာကို အလုိ လိုနဲ႔ သိမ္ငယ္ စိတ္ေတြ ၀င္လာမိတယ္။ ဒီအေၾကာင္းဟာ ယဥ္ေက်းမႈၿပိဳ ကဲြရျခင္း ရဲ႕အေရးႀကီးတဲ့ အေၾကာင္းရင္းပဲ လို႔ ျမင္ပါတယ္။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား
အရွင္တုိ႔ဟာ ေရွးယခင္က မိဘ ဘိုးဘြားတုိ႔လုိ ႐ုပ္ပိုင္းနဲ႔ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လံုၿခံဳဖူလုံမႈရခဲ့ၾကမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ဒီေန႔ေခတ္ကာလ အစိုးရေတြ ““ေခတ္မီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး”” ဟာ အရွင္တုိ႔ရဲ႕ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်း မႈကို ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္ အားထုတ္ထားေပးမည့္ ဆႏ္ၵေတြ အလြန္နည္းပါးေနတာကို ေတြ႕ရ လုိ႔ပါပဲ။ အခုဆုိရင္ ေ၀းလံေခါင္ခိုက္တဲ့ အရပ္ေဒသေတြမွာ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ ေရးေတြ၊ တာတမံႀကီးေတြ၊ ဆည္ႀကီး ေတြ ပိတ္ဆုိ႔ကာရံဖုိ႔ တင္တာေတြလုပ္ [အစိုးရက ဖံြ႕ၿဖိဳးစီမံကိန္းလုိက္လုပ္ၾကလုိ႔] ၾကလို႔ ေခ်ာင္းေတြ၊ ျမစ္ေတြ၊ ေျမေတာင္ ေတြ၊ ေက်ာက္ေတာင္ေတြ၊ သစ္ေတာ၀ါး ေတာ၊စိုစြတ္ေကာင္းမြန္တဲ့ရာသီေတြ ဟာ အလြန္ဆုိး၀ါးတဲ့ ရာသီဥတုေတြခံစားလာ ၾကရၿပီးဆုိတာကို သိလာၾကလို႔ ေခတ္မီတဲ့ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးကိုအလုိအေလ်ာက္ နားလည္လာ ၾကတယ္။တကယ္ေတာ့အရွင္တုိ႔တုိင္းျပည္ ဟာ သာယာလွပစြာ ဖံြ႕ၿဖိဳးေနၿပီးသားပါ။ လို တာထက္ ပိုမမ်ားတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မ်ားလုပ္လိုက္ရင္ ေငြေၾကးအင္အား၊ လူ အင္အားေတြ မ်ားမ်ားစားစားသံုးပစ္စရာ မလိုဘဲ ေခတ္မီ တဲ့ ျမန္မာျပည္ႀကီး ျဖစ္လာ ႏိုင္စရာ အဂၤါရပ္ေတြအမ်ားႀကီး ရွိေနပါ တယ္။ ဒီေလ့လာမႈဟာ အရွင္တစ္ ပါးရဲ႕ အဆုိမဟုတ္ပါ။
ငရဲမီးေပးသြားတဲ့ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္
အရွင္တုိ႔ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈကို တစ္ ေန႔ေန႔မွာ ေလွာင္ေျပာင္ခံၾကရေတာ့မွာကို ေတြးေနမိရင္း အစိုးရေတြ အေကာင္ အထည္ေဖာ္မည့္ စီမံကိန္းႀကီးေတြကို ရပ္ ဆုိင္းထားေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆိုလိုတဲ့ ဆႏၵေတြ မ်ားစြာ ေပၚလာ မိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ လူထုေခါင္းေဆာင္လုပ္လုိတဲ့သူေတြက ငါတုိ႔မွာ ဆင္းရဲလုိ႔၊ ေငြေၾကးမရွိလုိ႔ ဒီစီမံ ကိန္းႀကီးေတြ လုပ္ရတာ””ဆုိတဲ့ သေဘာ မ်ဳိးနဲ႔ လူထုလူပံုအလယ္မွာ အရွက္မဲ့စြာ ေျပာၾကားလာခဲ့တဲ့စကားကို ၾကားရတဲ့ အရွင္အဖုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈၿပိဳကဲြမည့္အရိပ္ အေယာင္ကို ျမင္ေနမိပါတယ္။ လူထုေတြ ဟာ ““ဘာတတ္ ႏိုင္မွာ မုိ႔လဲ၊ တုိ႔ လူထု ကိုယ္စားလွယ္ေတာင္မွတုိ႔ဘက္က မရပ္ မေနေတာ့တာ”” ဆုိတဲ့ လူထုရဲ႕အသံကို ၾကားရတဲ့ အခါ ျမန္မာလူထုေတြ စိတ္ဓာတ္ ကို႐ိုက္ခ်ဳိးပစ္တဲ့ လူထုကိုယ္စားလွယ္ ေတြ လူထုကိုသနားဖုိ႔ လုိပါ လိမ့္မယ္။
႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ စ႐ိုက္လကၡဏာနဲ႔ ေနလာခဲ့တဲ့ အရွင္တုိ႔ရဲ႕ ျပည္သူကို ““စာ မတတ္သူ၊ အေျမာ္အျမင္ နည္းပါးသူ၊ ဆန္႔က်င္သူ၊ အဖ်က္အေမွာင့္လုပ္သူမ်ား”” အထင္နဲ႔ ေက်းလက္ေဒသ ျပည္သူ႕ရင္တြင္းကို ငရဲမီး ေပးသြင္းတဲ့ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အိႏိ္ၵယႏိုင္ငံ၊ လာဒတ္ ေဒသ၊ လခါဒီလူမ်ဳိး ဘ၀ယဥ္ေက်းမႈ အေၾကာင္းကို ေလ့လာဖုိ႔ လုိလာၿပီလုိ႔ ထင္ပါေလရဲ႕။
ရွက္ရံြ႕အားနာတတ္လာ
အရွင္ေနထုိင္တဲ့ ကရင္ျပည္နယ္ဟာ အရွင့္ျပန္လာစက မီးမရွိဘဲ ေမွာင္မည္းေနတဲ့ ေတာက်က်ရြာေတြကို ေရာက္သြားရင္ ဆီးႀကိဳႏႈတ္ဆက္ခဲ့ၾကတဲ့ ကရင္တုိင္းရင္း သားလူထုေတြရဲ႕ အေျခအေနဟာ ရွက္ရံြ႕ အား ငယ္ၾကတဲ့ သူေတြ မရွိပါဘူး။ လွ်ပ္စစ္ မီးမရွိဘဲ ႐ုိးရာကညင္ဆီမီးအိမ္ေလးနဲ႔ ေနထိုင္တဲ့ဓေလ့ဟာ ခ်စ္စရာ ေကာင္းလွ ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေတာအရပ္မွာ လွ်ပ္စ္မီးရွိရင္လည္း ေခတ္မီလာမည့္ ႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိ ကိုယ္ကို တန္ဖုိးေလးစားတတ္တဲ့ ကရင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးဟာ ႐ုပ္၀တၳဳအေဆာင္ အေယာင္ ေတြေၾကာင့္ ယခုဆိုရင္ ေဒါန ေတာင္တန္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ လွ်ပ္စစ္မီး၊ ပလပ္စတစ္အသံုးအေဆာင္ ပရိေဘာဂ၊ စက္မႈပစၥည္းေတြကို အေလးထားလာၾက တယ္။ တုႂကြားတဲ့ဟန္နဲ႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေတြပါ စီးၾကၿပီး ႐ိုးရာလွည္းယာဥ္ေတြ တစ္စတစ္စေပ်ာက္ဆံုးေနပါၿပီ။ မိမိကိုယ္ ကို ေခတ္မီသူမ်ားအျဖစ္ ခံယူလာၾကၿပီး ေတာ့ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈကိုလည္း ပစ္ပယ္ လာၾကတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ႐ိုးရာအစား အေသာက္ေတြကိုလည္း ျမတ္ႏုိး ျခင္း မရွိေတာ့ပါ။ ဧည့္သည္ေရာက္လာ၍ ႏွစ္မိနစ္ ေခါက္ဆဲြမရွိလို႔ ႐ိုးရာအစားအစာနဲ႔ ဧည့္ခံ ရတာကို ရွက္ရံြ႕အားနာတတ္လာတာကို ေတြ႕ရတယ္။
မထိခိုက္ေစလုိပါ
အခုဆုိရင္ ကရင္တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေတြဟာ မိမိတုိ႕ရဲ႕ သမုိင္းေၾကာင္းအေပၚ အျမင္နဲ႔ သေဘာထားေတြ ေျပာင္းလဲလာ ေနၾကတာကို ေတြ႕ရတယ္။ အရင္က ငတ္မြတ္တာေတြ မရွိဘဲ စားရေသာက္ရ လုံလုံေလာက္ ေလာက္ရွိခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ေျပာၿပီးရင္ အခုက်ေတာ့ ၀မ္းစာအတြက္ အလ်င္မီေအာင္ မနည္း ႐ုန္းကန္ ခဲ့ၾကရတယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္း ေျပာလာၾကတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ဒီေျပာ ျပတဲ့အခ်က္အလက္ေတြဟာ အကုန္လံုး နီးပါး မမွားပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား တုိးတက္မႈနဲ႔ လူေနမႈ အဆင့္အတန္းကို ျမႇင့္တင္ေပးျခင္းဟာ အစဥ္ အလာက ထိန္းသိမ္းေဆာက္တည္လာခဲ့ၾကတဲ့ လူမႈေရးနဲ႔ ေဂဟေဗဒ ညီၫြတ္မွ်တမႈ (ျမန္မာ လူမႈေရး စနစ္) စနစ္ကို မထိခုိက္ေစလိုပါ။
အရွင္ေပးလိုတဲ့ အႀကံၪာဏ္ကေတာ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈအေျခခံ အုတ္ျမစ္ကို ခိုင္ၿမဲေစၿပီးမွသာ တုိးတက္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးကို ထပ္ဆင့္ တည္ေဆာက္သင့္ တယ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။
Credit To The Myanmar Herald

Related Articles:

Post a Comment