Sunday, July 21, 2013

သံုးႏွစ္သား အခင္းအက်င္း



ကယ္ဆယ္ေရး စခန္းမ်ားမွ ရခိုင္တိုင္းရင္းသား ဒုကၡသည္မ်ား လံုးခ်င္းအိမ္မ်ားသို႔ ဇူလိုင္ ၁၉ ရက္က ေျပာင္းေရႊ႕ေနစဥ္ (ဓာတ္ပံု - သန္းလိႈင္)
CP ၾကက္သား ၄၅ ရက္ အျမန္ႀကီးထြားမႈကို စားသံုးေနရ၏။ ျပည္သူလူထုသည္ ဒီမိုကေရစီ အျမန္ႀကီးထြားမႈ၊ အရွိန္ျပင္းျပင္း ေလွ်ာက္လွမ္းျခင္းအား ဂ႐ုတစိုက္ ေငးၾကည့္ေနသည္။ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အခက္အခဲ အေႏွာင့္အယွက္မ်ားကို သည္းခံ၍ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ မသြားေစလိုေသာ ဆႏၵျဖင့္ ေနရိပ္ကို ေနပူက ေစာင့္ေနၾကသည္။ ၂၀၁၀ အစိုးရသည္ သံုးႏွစ္သားပင္ ေရာက္ရွိေနၿပီး သတၱမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္ညီလာခံအထိ ဥပေဒေတြကို ျပင္ဆင္ေနေသာ္လည္း ျပည္သူလူထုဘက္ကို မငဲ့ဘဲ ခ႐ိုနီႏွင့္ လူနည္းစုတို႔အတြက္ အားျပဳေရးဆြဲေနသလို ျဖစ္ေနျပန္သည္။ အမွီအခိုကင္းစြာ ျပည္သူလူထုဘက္မွ ဘာေၾကာင့္မရပ္တည္ႏိုင္သလဲ ဆိုေသာအခ်က္သည္ စဥ္းစားစရာျဖစ္သလို ေတြးေတာခ်င္စရာလည္း ျဖစ္လာ၏။
ေကာ္မရွင္ေတြ ဖြဲ႕သည္။ စံုစမ္းေရးေတြ လုပ္သည္။ တျခားအင္အားႀကီးႏိုင္ငံကို ဦးတည္ေသာ ႏိုင္ငံျပႆနာက ျပည္တြင္းကုမၸဏီျဖင့္ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ဆံုခဲ့ရသည္။ ဒီျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားခ်င္း ပဋိပကၡ ျငင္းခုံမႈက ေသြးကြဲတဲ့အထိ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မတူညီေသာ အျမင္မ်ားျဖင့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ား ေသြဖည္သြားၾကသည္။ စည္းလံုးျခင္းက တျဖည္းျဖည္း ေ၀၀ါးလာခဲ့သည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကလည္း တစ္ေထာင့္တစ္ည ပံုျပင္လို ရွည္လ်ားေန၏။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ျပႆနာလို ကခ်င္အေရးကလည္း အတင္းအေပ်ာ့ အႏုအရင့္ ေခါင္းခဲစရာ ကိစၥေတြ။ အဲဒီလိုနဲ႔ ဘာသာေရး ပဋိပကၡေတြကလည္း ၿမိဳ႕ႀကီးၿမိဳ႕ငယ္ အနည္းငယ္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့သလို ရခိုင္အေရးကလည္း ခုထိေလာင္ေကာင္းတုန္းဟု ဆို၍ရပါသည္။ မေလးရွားအထိ မီးကကူးစက္သြား၏။ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားကို မေလးရွား အစိုးရဆီက ျမန္မာအစိုးရကို ပညာသားပါပါ ျမန္မာျပည္၏ ျပည္တြင္းျပႆနာ သူတို႔ဆီမွာ လာျဖစ္သည္ဟု အျမင္ျဖင့္ ေခါင္းေရွာင္၍ ကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္ ယူေစခ်င္ေနျပန္သည္။
ဒီမိုကေရစီ က်င့္သံုးစ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအတြက္ လ်င္ျမန္စြာ ႀကီးထြားဖို႔က အေလာတႀကီး ေဆာင္ရြက္၍ မရ။ ဒီမိုကေရစီ က်င့္သံုးေသာ ႏိုင္ငံတစ္ခု အေနျဖင့္ ျပည္သူလူထုက အစိုးရကို ေ၀ဖန္ခြင့္ ရွိသည္။ ဆႏၵျပခြင့္ ရွိသည္။ သို႔ရာတြင္ ေ၀ဖန္သူ ဆႏၵျပသူကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ အေတြးအေခၚႏွင့္ လြတ္လပ္ပြင့္လင္း ႐ိုးသားကာ အဂတိ ကင္းစင္ၿပီး အမွီအခို ကင္းဖို႔ေတာ့ လိုပါသည္။
ဒီမိုကေရစီအား ျပည္သူမ်ား ေသခ်ာမသိ နည္းမလည္ေသးဟု ကြၽန္ေတာ္ယူဆမိ၏။ ထို႔ေနာက္ၿပီး အစိုးရ အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာေရာ နားမလည္ဘဲ ေရာေယာင္ေနတာ ရွိေနေသးသလားဟူေသာ ေမးခြန္းက ျပည္သူလူထုဘက္က ေမးရမည့္ ေမးခြန္းျဖစ္ေနသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထင္ခနဲရွိတိုင္မည္ တကဲကဲလုပ္ေနေသာ ျပည္သူလူထုႏွင့္ တိုင္စာကိုဖတ္ၿပီး ျပႆနာရပ္တိုင္းကို စံုစမ္းေရး ေကာ္မရွင္မ်ား ဖြဲ႕ေနေသာ အစိုးရျဖင့္ လိုက္ဖက္လြန္းလွပါသည္။
ျပည္သူတခ်ဳိ႕က လမ္းေပၚတက္ ဆႏၵျပၾကသည္။ လူတန္းစားမ်ဳိးစံုေတာ့ မပါ၀င္။ ေတာင္သူတို႔က သူတို႔ေျမျပႆနာကို တိုက္႐ိုက္ေျဖရွင္းသည္။ ဆႏၵျပျခင္းက ၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္း ႐ုပ္လံုးျပ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈ တစ္ခုလို ေရွ႕ထြက္ျပျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္ေနသည္။ အကုန္လံုးကိုေတာ့ မဆိုလိုပါ။ ဒီၾကားထဲ (ပုဒ္မ ၁၈၊ ပုဒ္မ ၅၀၅)ေတြကလည္း ျပန္လည္အုပ္စိုးဖို႔ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ရန္ ႀကိဳးစားေနသည့္ ေျခာက္လွန္႔မႈလို ျဖစ္ေနသည္။
ပြဲကမၿပီးေသး။ ၅(ည)ကိုပင္ ဆက္လက္ထားရွိ ေနေသးသည္။ ဒီလိုျပည္တြင္း ႐ႈတ္ေထြးမႈတို႔၏ တရားခံက အခုထိ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ေသး။ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိေသး။ ဒီလိုဆိုလွ်င္ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ျပႏိုင္လွ်င္ ယံုၾကည္မႈအား ျပည္သူလူထုက မည္ကဲ့သို႔ တည္ေဆာက္မည္နည္း။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားကိုးေသာ NLD အမတ္ေတြကလည္း လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္ ကန္႔ကြက္မဲပင္ အသံမထြက္ေအာင္ တိတ္ဆိတ္စြံ႕အေနသည္။
ျပည္သူလူထုကလည္း အီဂ်စ္လို မၾကာေသးခင္ ကာလကကဲ့သို႔ ေနာက္ျပန္လွည့္သြားမွာကို မလိုလား။ ကာလၾကာရွည္ သြားမွာကို စိုးရိမ္ေနသည္။ ယခု ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ ၂၀၁၀ အစိုးရက တပ္မေတာ္အစိုးရကို ဆက္ခံတဲ့ အရပ္သားအစိုးရ တစ္ပိုင္းပဲ ရွိေသးသည္။
သံုးႏွစ္သား အခင္းအက်င္းက ႏုနယ္လြန္းလွေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ႐ႈပ္ေထြးလြန္း၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ကတိသစၥာ တည္ျမဲ၍ ျပည္သူလူထုကို ငဲ့ကြက္ၿပီး ဒီမိုကေရစီလမ္းအား တူညီၿပိဳင္တူတည္ေဆာက္လွ်င္ ႐ိုးသားမႈက နားလည္မႈ ေပးလိမ့္မည္။ ထိုအခါ ယံုၾကည္မႈသည္ ျပည္သူလူထုအေပၚ တာ၀န္ယူလိုစိတ္မ်ား ျဖစ္ထြန္း၍ ျပည္သူလူထု၏ ယံုၾကည္မႈမ်ားကို ရရွိေသာ အစိုးရျဖစ္မည္မွာ အမွန္ . . . . .
ဘာသာေရး ပဋိပကၡမ်ားကို အေျချပဳ ျဖစ္ပြားလာေသာ ျပႆနာေတြကို လူထုက အားစိုက္ဂ႐ုျပဳမႈ အားနည္းလာတာေတာ့ အမွန္။ ထိုဘာသာေရး ပဋိပကၡ ျဖစ္ေပၚရာ ၿမိဳ႕အသီးသီးတို႔မွာလည္း သူစိမ္း၊ မ်က္ႏွာစိမ္းမ်ား လာေရာက္လံႈ႕ေဆာ္၍ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္ဟု ၿမိဳ႕ခံတခ်ဳိ႕ ေျပာၾကားမႈေၾကာင့္ သိရ၏။ ယခုထိ အဓိကပင္မကို ရွာေဖြမရေသး။ ျပည္သူလူထုက ထိုကဲ့သို႔ေသာ အစိုးရအား မည္ကဲ့သို႔ ယံုၾကည္ကိုးစား ရမည္နည္း။ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာနဲ႔ ဥပေဒသည္ ျပည္သူ႔လက္ထဲတြင္ ရွိသည္။ အခုေတာ့ အစိုးရက ျပည္သူ႔အသံကို မၾကားဟန္ျပဳၿပီး ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသည္။
ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ အၾကမ္းဖက္မႈကို Time မဂၢဇင္းက ပူးတြဲေဖာ္ျပခဲ့တာေတာင္ ဗုဒၶဘာသာထုသည္ ႏူးညံ့ေသာ အသိျဖင့္ ျပႆနာကို ထပ္မံမ႐ႈပ္ေထြးေစဘဲ တံု႔ျပန္ခဲ့သည္။ "ဒီလို အေျခအေနေတြမွာ ႏိုင္ငံတကာက ဘဂၤါလီျပႆနာကို ေရွ႕တန္းတင္ရာကေန ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ မြတ္စလင္အၾကား ျပႆနာ ျဖစ္လာရတယ္။ ဒီကေန မြတ္စလင္ ျပႆနာက ႏိုင္ငံတကာမွာ ျမန္မာအတြက္ နစ္နာစရာ ျဖစ္လာတယ္။ ဖန္တီးသူက အာဏာရွင္စနစ္ လိုလားသူ တစ္စုခ်ည္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ စူပါပါ၀ါေတြ အာ႐ံုစိုက္ခံရတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ အႏၲရာယ္ဆိုတာ ဘက္ေပါင္းစံုက ရွိေနတာပဲ" ဆရာသန္းထြဋ္ေအာင္၏ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္ ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ပါ။
ထိုကဲ့သို႔ အရိပ္လကၡဏာမ်ား ရွိေန၏။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ဆင္ျခင္တံုတရားႀကီးစြာ ဂ႐ုစိုက္ရမည္။ ႐ႈပ္ေထြးေသာ ျပႆနာမ်ားက မထင္သည့္ေထာင့္မ်ားမွာ ၀င္ေရာက္လာႏိုင္သည္။ အႏၲရာယ္ ရနံ႔သည္ ျမန္မာျပည္ကို လမ္းေၾကာင္းပါ ေျပာင္းသြားႏိုင္သည္။
ထို႔အျပင္ ယခုအေျခအေနတြင္ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္၌ ျပည္သူလူထုျဖစ္ရဲ႕နဲ႔  စစ္သားၿငိစြန္းေသာ ျပစ္မႈေတြကလည္း ရွည္လ်ားေနသည္။ ျပည္န၀ေဒး တံတားေအာက္က လူသတ္မႈ အသံပင္ မၾကားရေတာ့။ ထိုကဲ့သို႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံု။ ဒီၾကားထဲ အရြယ္မေရာက္ေသးေသာသူကို အဓမၼျပဳက်င့္တာ၊ ဖေအက သမီးကို အဓမၼျပဳက်င့္တဲ့ သတင္းေတြလည္း ေကာလာဟလ မဟုတ္ဘဲ အျမဲဖတ္ေနရသည္။ ကေပါက္တိ ကေပါက္ခ်ာ ျဖစ္ရပ္မ်ားက ျပည္သူလူထု၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လူမႈေရး အသိကိုပါ တိုက္စားဖ်က္ဆီးျခင္း ခံလိုက္ရၿပီလားဟု သံသယ ျဖစ္မိသည္။
ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ သံဃာေတြကို အၾကမ္းဖက္၀ါဒနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္တာ၊ ဗုဒၶဂါယာ ဗံုးခြဲတိုက္ခိုက္ ခံရတာ။ မေလးရွားက ျမန္မာေတြ အသတ္ခံရတာ။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ျပႆနာေတြနဲ႔ သံုးႏွစ္သား အစိုးရကို ျပည္သူလူထုက ဘယ္လိုယံုၾကည္မွာလဲ။ သူတို႔က ဘယ္လိုကာကြယ္ ေပးႏိုင္မွာလဲ။ နဂိုမူေတြတန္းလန္း အခုျပႆနာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားကိုးရာ ဗုဒၶတရားေတာ္ပဲ ရွိေတာ့သည္။
တကယ္ဆိုလွ်င္ ၂၀၁၅ နဲ႔ဆိုလွ်င္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ပဲ ဒီအစိုးရအတြက္ အသက္က်န္ေတာ့သည္။ တပ္မေတာ္ သိမ္းဆည္းထားေသာေျမႏွင့္ ပတ္သက္၍ တိုင္းဌာနခ်ဳပ္အလိုက္ သိမ္းဆည္းခံ ေျမယာမ်ားအတြက္ ေတာင္သူမ်ား နစ္နာမႈ မရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုမိုးဦးက်ေက်ာ္တဲ့အထိ ေတာင္သူတို႔ ေျမမဲ့ယာမဲ့ ဒုကၡက ေ၀လည္းေမႊး ေၾကြလည္းေမႊး ျဖစ္ေနျပန္။
ၿပီးေတာ့ ၅(ည)အပါအ၀င္ ဥပေဒပါ ျပစ္ဒဏ္မ်ား ေလွ်ာ့ခ်မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ထပ္မံတိုးျမႇင့္ျခင္း၊ ထပ္မံေလွ်ာ့ေပါ့ျခင္း မရွိေၾကာင္းကို လႊတ္ေတာ္၌ ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒကလည္း အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းဖို႔ ရွိလာျပန္သည္။ ကန္႔ကြက္မႈ၊ ေထာက္ခံမႈ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္မႈ ရွိေနသည္ဟူေသာ သေဘာထား ကြဲလြဲမႈ ေ၀ဖန္မႈမ်ားျဖင့္ ေဆြးေႏြးေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။
ဆရာမ သန္းျမင့္ေအာင္ကေတာ့ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ေရးဆြဲရာ၌ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ပါ၀င္သင့္သည္ဟု ေ၀ဖန္အၾကံျပဳထားသည္။ နာယက ဆရာေတာ္ ဦးအဂၢညာဏက အမ်ဳိးဘာသာ၊ သာသနာနဲ႔ ပတ္သက္၍ ေဟာေျပာတဲ့အခါ မည္သည့္ဘာသာကိုမွ မထိခိုက္ေအာင္ တစ္ပါးသူေတြ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေအာင္ အထူးေစာင့္စည္းၿပီး ကိုယ့္လူမ်ဳိး၊ ကိုယ့္ဘာသာ၊ ကိုယ့္သာသနာကို ေရွ႕တန္းတင္ထား၍ သက္၀င္ယံုၾကည္ေအာင္ ေဟာေျပာဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္တို႔အားလံုး အစြန္းလြတ္ေအာင္ေနၿပီး ေျဖာင့္မွန္ေသာတရားကို ေရွး႐ႈၿပီး ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္" ဟု မိန္႔ၾကားသည္။
"ဘာသာတရားကို ကာကြယ္တာဟာ အဓိကက ယံုၾကည္မႈပဲ။ ဒီဘာသာကို လိုက္စားသူေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈ ခိုင္မာရင္ ဘယ္အရာကမွ ဘယ္သူကမွ လာလႈပ္လို႔ မရဘူး" အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ျမန္မာျပည္သူလူထု ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အထူးဂ႐ုျပဳ စဥ္းစားသင့္ပါသည္။ ၂၀၁၅ အတြက္ ယခုသည္ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္း၌ အေရးႀကီးေသာ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ ျဖစ္ႏိုင္သလို ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ေနတာလားဟု ေတြးခဲ့သည္။
သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒကိုလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေ၀ဖန္ ကန္႔ကြက္ေနသည့္ၾကားက ထြက္ေပၚလာျပန္သည္။ စတုတၳမ႑ိဳင္ကို ႐ိုက္ခ်ဳိးလိုက္တာလားဟု ယူဆရမလို ျဖစ္ေနသည္။ မီဒီယာဥပေဒကို ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ လက္မခံပါ ကန္႔ကြက္ပါသည္။ ခ်ဳပ္ကိုင္ရန္အတြက္ ျပင္ဆင္ထားေသာ ဥပေဒျဖစ္သလို သက္ဆိုင္ရာ ေလာကသားတို႔၏ သေဘာထား မပါေသာ ဥပေဒျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးဆိုသည့္ မ႑ိဳင္ႀကီးသံုးခုက မီဒီယာအား ဖိႏွိပ္ထားသည္ဟု ျမင္ေတြးမိသည္။ မီဒီယာေလာကသားတို႔ စာေပအႏုပညာရွင္မ်ား စာနယ္ဇင္း အေပၚတြင္ ဒီမိုကေရစီ၏ အႏွစ္သာရျဖစ္သည့္ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ ညႇိျခင္း Check and Balance မရွိ။ အမွီအခိုကင္းေသာ ပုဂၢလိက မီဒီယာမ်ားအေပၚ ခ်ဳပ္ကိုင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ ထိုဥပေဒကို ေရးဆြဲျခင္း ျဖစ္သည္။ မီဒီယာႏွင့္ အမွန္တရားသည္ ေရျပင္ညီမ်ဥ္းေပၚတြင္ ရွိသည္။ ဒု၀န္ႀကီးက ကြန္ရက္တို႔၏ လႈံ႕ေဆာ္မႈေၾကာင့္ ႀကီးထြားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း တရား၀င္ ျပည္တြင္းမီဒီယာသားတို႔၏ ပံုႀကီးခ်ဲ႕မႈေၾကာင့္ဟု အသံထြက္လာသည္။ လံုး၀မဟုတ္ပါ။ မမွန္ကန္ပါ။
ေဒါက္တာဆိတ္ဖြားသည္ပင္ အစိုးရက မေဖာ္ထုတ္ႏိုင္။ အေမွာင္ထဲက ခဲနဲ႔ထုသူကို မေဖာ္ထုတ္ဘဲ လႊတ္ေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ အေမွာင္ထဲမွ ခဲနဲ႔ထုသူမ်ားကို လြတ္လပ္စြာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးၿပီး တရား၀င္ မီဒီယာ ေလာကအား ခ်ဳိးႏွိမ္ဖိထားသည္။ အေမွာင္ေလာကကို အေရးမယူဘဲ လြတ္လပ္စြာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးပါက ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရွ႕ဆက္ရမည့္ အေရးသည္ မလြယ္ကူ။
ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဂုဏ္သိကၡာအတြက္ တာ၀န္ယူျခင္းသည္ ႏုတ္ထြက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဘယ္သူေတြ သတၱိရွိရွိ တာ၀န္ယူ ႏုတ္ထြက္လဲ။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္အညီ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကိုလည္း ျပင္ဆင္ေရးဆြဲရန္ လိုအပ္သည္။ ထိုသို႔ ျပင္ဆင္ႏိုင္မွ ႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးက ပိုမိုလ်င္ျမန္ သြက္လက္မွာ အေသအခ်ာ။
သံုးႏွစ္သား အခင္းအက်င္းက ႏုနယ္လြန္းလွေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ႐ႈပ္ေထြးလြန္း၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ကတိသစၥာ တည္ျမဲ၍ ျပည္သူလူထုကို ငဲ့ကြက္ၿပီး ဒီမိုကေရစီလမ္းအား တူညီၿပိဳင္တူတည္ေဆာက္လွ်င္ ႐ိုးသားမႈက နားလည္မႈ ေပးလိမ့္မည္။ ထိုအခါ ယံုၾကည္မႈသည္ ျပည္သူလူထုအေပၚ တာ၀န္ယူလိုစိတ္မ်ား ျဖစ္ထြန္း၍ ျပည္သူလူထု၏ ယံုၾကည္မႈမ်ားကို ရရွိေသာ အစိုးရျဖစ္မည္မွာ အမွန္။
 Written by တိုးေႏွာင္မိုး
Credit To Eleven Journal

Related Articles:

Post a Comment