Wednesday, July 17, 2013

ပဥၥလက္ေမွာ္ ေဆးခန္းမ်ားဆီသို႔ ...



လူသည္ အလိမ္ခံခ်င္ေသာ သတၱဝါျဖစ္သည္ဟုဆိုလွ်င္ ငါတို႔ေတာ့ ပါမွာမဟုတ္ပါဘူးဟု ခင္ဗ်ားေကာ ကြၽန္ေတာ္ပါ ေတြးမိၾကမည္ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ခင္ဗ်ားေကာ၊ ကြၽန္ေတာ္ပါ အလိမ္ခံခ်င္ေသာ လူမ်ား ထဲမွာ ပါဝင္ၾကသည္ကို အံ့ၾသဖြယ္ ေတြ႕ျမင္ရပါမည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ေဗဒင္ဆရာဆီမွာ အလိမ္ခံ ၾက၏၊ နတ္ကေတာ္ဆီမွာ အလိမ္ခံၾက၏၊ မ်က္လွည့္ဆရာဆီမွာ အလိမ္ခံၾက၏၊ ဗုဒၶဘာသာ အမည္ ခံၿပီး ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ လမ္းလြဲေနေသာ ဓာတ္ ဘုန္းႀကီး၊ အင္း ဘုန္းႀကီး၊ ခ်ဲ ဘုန္းႀကီး စသည္တို႔ဆီမွာ အလိမ္ခံၾက၏၊ ေျမေပ်ာက္ ဝိဇၨာ၊ ေလေလွ်ာက္ ဝိဇၨာေတြဆီမွာ အလိမ္ခံၾက၏။ ယုတ္စြအဆံုး ညဘက္ ေတြမွာ တီဗီကလာသည့္ ကိုရီးယား ကား၊ ကုလား ကား၊ တ႐ုတ္ ကားေတြမွာ အလိမ္ခံၾက၏။ ေၾကာ္ျငာေတြမွာ အလိမ္ခံၾက၏။

လူတစ္ဦး အလိမ္ခံရျခင္းသည္ အေၾကာင္း မဟုတ္ေသာ္လည္း လူအမ်ား အလိမ္ခံရပါက အေၾကာင္း ဟုတ္လာေတာ့သည္။ အခုလို အိမ္တိုင္းတြင္ တီဗီရွိေသာ ကာလ တစ္ခုမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ညတိုင္း အလိမ္ခံေနရေသာ တီဗီ စီးရီးကား တစ္ခုကို မွတ္မိေန၏။ ထိုကားက ပိုးမင္းသား၏ သိုင္းဝိညာဥ္ တ႐ုတ္ကားပင္ ျဖစ္သည္။ ညေရာက္လွ်င္ ထိုကားလာမည့္ အခ်ိန္ကို စိတ္ေရာက္ေန၏။ မီးပ်က္လွ်င္ မီးလာသည့္အိမ္ကို ေျပး၏။ ထိုကားထဲက အဆိပ္ေတြကို ေပ်ာက္သည္ဆိုေသာ ေရခဲေတာင္ ၾကာပြင့္ ဆိုသည္ကို အထူးအဆန္း ျဖစ္ခဲ့၏။ အရက္မူးေပမယ့္ အရက္ မေသာက္ေသာ သိုင္းဘိုးေအကို ေတာင္ ႏိုင္သည့္ အရက္မူးသမား သိုင္းကို သေဘာက်ခဲ့၏။ ထိုထဲက အျမစ္တြယ္ခဲ့ေသာ အလိမ္ခံခ်င္ စိတ္ေတြဟာ အခုအခ်ိန္ထိေအာင္ အျမစ္ ခိုင္ခဲ့သည္။ ဒီေလာက္ သိုင္းကားေတြထဲမွာ ပါေနတာ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးေတြရဲ႕ ေဆးတိုင္းကေတာ့ ေကာင္းမွာပဲဟူသည့္ အမွတ္ ေပးခ်င္စိတ္ကေလးက လူမွာ အျမစ္တြယ္လာခဲ့သည္။ ထိုသို႔ေျပာသည့္အတြက္ တ႐ုတ္ေဆးေတြ မေကာင္းဘူးဟု ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ပါ။ ထိုကားေတြထဲက သူေတာ္ေကာင္းေတြကိုပဲ ၾကည့္ၿပီး ထိုကားထဲက သူယုတ္မာေတြကို ေမ့ေနမွာ စိုးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ လူလိမ္ဆိုတာ လူမ်ဳိးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး ရွိေနသည္ကို သိေနၾကဖို႔ ျဖစ္သည္။

ကြၽန္ေတာ္ ေဆးပညာကို နားမလည္သလို ခုတစ္ေလာ ေဆးေလာက ဘာေတြ ျဖစ္ေနသည္ကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ မသိပါ။ တစ္ေလာကပဲ တာဝန္ရွိ ဆရာဝန္ႀကီး တစ္ေယာက္ ေျပာတာေတြကို ဂ်ာနယ္ တစ္ေစာင္မွာ ဖတ္လိုက္ရသည္။ ေရာဂါ ေပါင္းစံုကို ခဏခ်င္းႏွင့္ ကုႏိုင္သည္ဆိုေသာ ေဆးခန္းေတြ။ ႏိုင္ငံျခား ဆရာဝန္ေတြႏွင့္ ဘာသာျပန္ သူနာျပဳေတြ လုပ္စားေနေသာ ေဆးကုသမႈေတြ။ ထိုထဲမွာ ေဆးခန္း မွတ္ပံုတင္/မတင္ ကိစၥေတြ စိစစ္ဖို႔ လိုသည္ဆိုေသာ အခ်က္ေတြ။ ပ်ံလြန္ေတာ္မူရွာၿပီျဖစ္တဲ့ ျဖဴးဆရာေတာ္ စကားႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ ‘ေလာကႀကီး ဘာေတြျဖစ္ေနပလဲ’ ဆိုတာမ်ဳိး။ ထိုေဆာင္းပါးကို ဖတ္ၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ ေတာင္ႀကီးကေန ေဆးလာကုသည့္ လိပ္ေခါင္းျဖစ္ေနေသာ အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္ အေၾကာင္းကို ဖတ္ရျပန္၏။ လိပ္ေခါင္းကို မနာမက်င္ရဘဲ သက္သက္သာသာ ကုေပး သည္ ဆိုသျဖင့္ ထိုေဆးခန္းသို႔ သြားကုခဲ့သည္။ ဆရာက ျမန္မာလို မတတ္သည့္အတြက္ စာေရးမလား၊ သူနာျပဳလား မသိသည့္ အမ်ဳိးသမီးက ဘာသာျပန္ေပးသည္။ ပထမ ေဆးကုခမွာ ေသာင္းႀကီးပိုင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာဆိုသူ စစ္ေဆးၿပီးသည့္အခါ ေရာဂါက ႀကီးသည္ဆိုၿပီး သိန္းႀကီးပိုင္း ျဖစ္သြားခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္း လူနာက ေၾကာက္လည္းေၾကာက္ အားလည္းနာဟန္ တူပါသည္။ ေစ်းဆစ္ၾကည့္ရာ သိန္းေလးပိုင္းႏွင့္ အဆင္ေျပသြားသည္။

ေျပာတုန္းက မနာဘူးဆိုၿပီး ထံုေဆး ထိုး႐ံုႏွင့္ နာလိုက္သည့္ ျဖစ္ျခင္း။ ခြဲစိတ္ျဖတ္ေတာက္ေတာ့လည္း ထံုေဆးက မထိုးဘူး ထင္ပါသည္။ လူနာမွာ ေသလုေျမာပါး။ ေျပာတုန္းက အျပတ္ကုဆိုၿပီး ေဆးလာ ထည့္ေတာ့ ပိုက္ဆံ ေတာင္းျပန္ပါသည္။ လူနာမွာ မေပ်ာက္သည့္အျပင္ ခြဲထားသည့္ ေနရာက ေရာင္ကိုင္းလာသည္။ ေနာက္ပိုင္း ခ်ဳပ္႐ိုးျဖတ္သည္ ဆိုေတာ့လည္း သက္သက္သာသာ မရွိဘဲ မ်က္ရည္ ေတာက္ေတာက္ က်ရျပန္သည္။ ပိုက္ဆံလည္းေပး၊ အညာလည္းမိ၊ မည္သူ႔တိုင္ရမွန္းလည္း မသိ။ မွိတ္က်ိတ္ခံရင္း ေတာင္ႀကီးကို ျပန္ခဲ့ရသည္။ ေတာင္ႀကီး ျပန္ေရာက္။ မသက္သာလို႔ ေဆး႐ံု သြားျပမွ ဆရာဝန္က ဆူလိုက္သည့္ ျဖစ္ျခင္း။ ေနာက္ဆံုး ပဥၥလက္ ေဆးခန္းက ေပးလိုက္သည့္ ဒုကၡမီးဟာ ေဆး႐ံုက်မွပဲ အဆံုးသတ္သြားေတာ့သည္။ ဒါေပမဲ့ ထိုေဆာင္းပါးမွာ ဘယ္ေဆးခန္းဟု ဖြင့္ခ် မေရးထားတာ စကားနည္း ရန္နည္း ျပႆနာ မျဖစ္ေစလိုေသာေၾကာင့္ ျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္။ ထိုေဆာင္းပါးကို ဖတ္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္အျဖစ္ကို ျပန္သတိရ၏။

စင္ကာပူမွာ အလုပ္လုပ္ၿပီး ခဏျပန္လာခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ခြင့္ရက္ ၂၀ သာ ရသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ ႏွာေခါင္းအထဲမွာ အသားပို ျဖစ္ေနသည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ႏွာေခါင္းမွ ေသြးထြက္တတ္သည္။ မိသားစု ဆရာဝန္ကိုျပေတာ့ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လည္ေခ်ာင္း ေဆး႐ံုကို ၫႊန္းသည္။ TV Screen မွာ ၾကည့္သည္။ အတြင္းမွာ အသားပိုရွိၿပီး ေသြးေၾကာေလးမ်ား ေပါက္ေနသည္။ အျမန္ဆံုး ခြဲစိတ္လွ်င္ ေကာင္းသည္ဟု ဆိုေပမယ့္ ေမ့ေဆး ဆရာဝန္ႀကီးကို Date ယူရဦးမည္။ ကြၽန္ေတာ့္ ခြင့္ရက္ျဖင့္ အဆင္မေျပပါ။ ေနာက္ဆံုး မစားရဝခမန္း ဂ်ာနယ္ေတြမွာပါသည့္ မစားရ ဝခမန္း ေၾကာ္ျငာေတြႏွင့္ပဲ ေပါက္ေဖာ္ႀကီး တစ္ေယာက္၏ ေဆးခန္း တစ္ခုကို ေရာက္သြားခဲ့ပါသည္။ ေဆးခန္းေရာက္ေတာ့ သူနာျပဳလား၊ စာေရးမေတြလား မသိသည့္ မိန္းကေလးေတြ ထြက္လာၾကပါသည္။ ဆရာက ျမန္မာလို နားမလည္ဟု ဆိုသျဖင့္ အခန္းဝက စားပြဲမွာ ေကာင္မေလးေတြႏွင့္ပဲ အေမးအေျဖ လုပ္ေနရသည္။ ဆရာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ေကာင္မေလး အင္တာဗ်ဴးကို လွမ္းၾကည့္ရင္း နားစြင့္ေနပါသည္။

ေနာက္ဆံုး စမ္းသပ္ခ စကားေျပာၿပီး ဆရာႏွင့္ ေတြ႕ရသည္။ ဆရာက ျမန္မာစကား မတတ္သျဖင့္ သူ႔ေကာင္မေလးက ၾကားက ေဝၚမီေဆာ္ဖာ လုပ္ေနရသည္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔စာအုပ္မွာ တ႐ုတ္လို လိုက္ေရးေနသည္။ ကြၽန္ေတာ့္နာမည္ကို ေကာင္မေလးကေျပာ၊ သူက တ႐ုတ္လိုေရးၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ အသက္ မေမးရခင္ သူက ကြၽန္ေတာ့္ အသက္ကို ဘိုလို တန္းေရးခ်လိုက္သည္။ ဟင္ ... သူဘယ္လို လုပ္ သိတာပါလိမ့္။ ျမန္မာလို မတတ္ဘူးဆိုၿပီး ေစာေစာက ေကာင္မေလးႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ အျပင္မွာ ေျပာေနသည္ကို နားစြင့္ေနလို႔သာ ကြၽန္ေတာ့္အသက္ကို သိတာေပါ့။ ဒါဆို သူက ဘာလို႔ ျမန္မာလို မတတ္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနတာလဲ။ ရွင္းပါသည္။ ဟန္ပန္ သီအိုရီေတြ အတိုင္အေဖာက္ ညီညီ လုပ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ၿပီးေတ့ ဘယ္ဘက္ပါမက ညာဘက္ပါ အသားပိုက ကူးေနၿပီဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ကို လန္႔ေအာင္ ေျခာက္လိုက္ေသးသည္။

ေၾကာ္ျငာမွာ သံုး ေလး ငါးရက္ဆို ထူးျခားမည္ဆိုၿပီး ေဆးေခါက္ေတြ ေဆးရြက္ေတြေပးကာ ေငြ တစ္သိန္း ႏွစ္ေသာင္း ယူထားလိုက္သည္။ ေဆးက တစ္ပတ္စာ ျဖစ္၏။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ေဆးဟာ ေရခဲေတာင္ ၾကာပြင့္ထက္ေတာင္ ရွားသည့္ ပံုစံမ်ဳိး။ ဒါေၾကာင့္ တစ္သိန္း ႏွစ္ေသာင္း ယူရသည့္ပံုစံမ်ဳိး။

နား၊ ႏွာေခါင္း ေဆး႐ံုႀကီးမွာ စစ္တာေတာင္ ေငြႏွစ္ေထာင္ အလွဴသာ ထည့္ရၿပီး ဒီမွာ စစ္ေဆးခက လည္း ေစ်းႀကီး။ ၿပီးေတာ့ မရွိသည့္ အသားပိုေတာင္ ညာဘက္မွာ ကူးေနၿပီဟု ဆိုလိုက္ေသး။ တစ္ပတ္စာ ကုန္လွ်င္ ေဆးလာထပ္ယူဖို႔။ တျခားမွာျပလို႔ မ်က္ႏွာမွာ အနာေတြ ျဖစ္လာလွ်င္ေတာ့ သူတို႔ တာဝန္မယူဟု ဆိုလုိက္ေသးသည္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ယခုေဆးေတြကို တစ္ပတ္ ေသာက္ လိုက္တာ ဆီးက ခ်ဳပ္သြားခဲ့ပါသည္။ အေမကေတာ့ အပုပ္အစပ္ေတြ က်လာလို႔ ေနမွာေပါ့ သားရယ္။ ၾကက္သြန္ အနီကို ပါးပါးလွီး ဖန္ခြက္ထဲမွာ ေရႏွင့္စိမ္၊ သၾကားတစ္စြန္းထပ္ထည့္၊ တစ္ေအာင့္ၾကာ ေတာ့ ေသာက္လိုက္ေပါ့ ဆိုသျဖင့္ အေမ ေျပာသည့္အတိုင္း လုပ္မွ ဆီးျပန္သြားပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္ စင္ကာပူ ျပန္ရ၏။ အလံုးက ႀကီးလာသျဖင့္ ကုမၸဏီစရိတ္ျဖင့္ Changi ေဆး႐ံုမွာ တက္ခြဲ လိုက္ပါသည္။ CT Screen ႐ိုက္ၾကည့္ရာ ညာဘက္မွာ ဘာမွ် မရွိပါ။ ယခု ျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္၍ ဂ်ာနယ္ေတြ ဖတ္ရသည့္အခါ ထို ေဝၚမီေဆာ္ဖာ ေဆးခန္း ေၾကာ္ျငာေတြက ပန္းပန္လ်က္ပဲ ျဖစ္သည္။ ဂ်ာနယ္ေတြကပဲ မသိလို႔လား။ ပိုက္ဆံရလွ်င္ ၿပီးေရာ။ ဘာမဆို ေၾကာ္ျငာေပးတယ္ လုပ္တာလား။ ကြၽန္ေတာ္ မသိပါ။ ကြၽန္ေတာ္သိတာက လူဆိုတာ အလိမ္ခံခ်င္ေသာ သတၱဝါ ျဖစ္သည္ ဆိုျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ေမာင္ေက်ာ္သာ (ပဲခူး)

Credit To The Voice Weekly

Related Articles:

Post a Comment