Saturday, August 17, 2013

နည္းပညာႏွင့္ ပညာေရး


၂၁ ရာစုပညာေရး

၂၁ ရာစု ပညာသင္ၾကားေရးသည္ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာနည္းပညာ အေပၚတြင္ မ်ားစြာ မွီခိုေနရမည္ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားဆိုသည္မွာ ဆရာအေပၚ မွီခိုေနရမည့္သူမ်ား မဟုတ္၊ ေက်ာင္းသား သို႔မဟုတ္ သင္ယူသူတို႔၏ တီထြင္ဖန္တီးျခင္း၊ သုေတသန ျပဳလုပ္ျခင္းတို႔သည္ ၂၁ ရာစု၏ ပညာေရးစနစ္ျဖစ္သည္။

ဆရာဆိုသူမ်ားသည္ အတန္းေရွ႕သိုမဟုတ္ စာသင္စင္ျမင့္ေပၚတြင္ ေနရာယူထားသူမ်ားဘဝမွ လမ္းညႊန္သူ၊ သုေတသီ၊ တင္ျပသူ၊ နည္းပညာအသုံးျပဳ တတ္သူ၊ ပညာဗဟုသုတရွိသူ၊ တာဝန္ယူႏိုင္သူ၊ အခက္အခဲမ်ားကို ေျဖရွင္းတတ္သူ၊ ဘဝတစ္သက္တာ ပညာရွာေနသူမ်ားဘဝသို႔ တျဖည္းျဖည္းေရာက္လာျခင္း ကိုလည္း သတိျပဳရမည္ျဖစ္သည္။

မိဘမ်ားသည္ ေက်ာင္းမေရာက္ေသာ္လည္း ပညာေရးကို အစဥ္အကဲျဖတ္ႏိုင္သူ၊ သားသမီးပညာေရး ဆရာေတြႏွင့္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္သူ၊ လမ္းေဟာင္းလမ္းသစ္ ပညာေရးစနစ္ ႏွစ္ခုစလုံးကို ကြၽမ္းဝင္ၿပီး သားသမီးတို႔ကို လမ္းေၾကာင္း တည့္မွန္ေစရန္ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္လာသည္။ သူတို႔သည္ ေက်ာင္းသို႔မေရာက္၊ ဆရာမ်ားႏွင့္ မေတြ႔ဘဲ ေက်ာင္းႏွင့္ဆရာ၊ ပညာေရးႏွင့္သားသမီး တို႔ကို မ်က္ေျခမျပတ္သူေတြ ျဖစ္လာသည္။

ေဒသဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ပညာေရးကို ပစ္ပယ္ထား၍ မရႏိုင္ေပ။ လုပ္ငန္းခြင္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား အရ မည္သို႔ေသာပညာရွင္မ်ား ေမြးထုတ္ေပးရမည္ ဆိုျခင္းမွာ အေရးပါလာသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ေက်ာင္းသို႔ လာေရာက္ပူးေပါင္းၿပီး လုပ္ငန္းအတြက္ အဆင္အေျပဆုံးႏွင့္ အသင့္ေလ်ာ္ဆုံး လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ေရးသည္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ တာဝန္ျဖစ္လာသည္။
ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ား ေရးဆြဲျပဳစုျခင္းသည္ အစိုးရအလုပ္မဟုတ္။ ေက်ာင္းသား၊ ဆရာ၊ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းျဖစ္လာသည္။ အထူးသျဖင့္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ကဲ႔သို႔ေသာ အတန္းမ်ဳိးတြင္ မည္သည့္အေၾကာင္းအရာ မ်ားကို အထူးျပဳေလ့လာသြား သင့္ေၾကာင့္ ဆုံးျဖတ္ရန္မွာ ႏိုင္ငံ၏ လိုအပ္ခ်က္အေပၚ အေျခခံႏိုင္ရမည္။

အနာဂတ္ေက်ာင္းကို တည္ေဆာက္ျခင္း

အနာဂတ္တြင္ ဖြင့္လွစ္မည့္ေက်ာင္းမ်ားသည္ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းမႈႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လြယ္ကူမႈ တို႔တြင္ အေျခခံရမည္။ သတင္းအခ်က္အလက္ႏွင့္ နည္းပညာသည္ အဆင့္ျမင့္ေနမည္သာ ျဖစ္သည္။ အဆင့္ျမင့္နည္းပညာကို အားကိုးျခင္းထက္ တီထြင္ဖန္တီးကာ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းတတ္သည့္ အရည္အေသြး ျမင့္သူမ်ားကို ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ေရးကုိ ဦးစားေပး ရမည္သာ ျဖစ္သည္။

ဆရာဆိုသည္မွာ တပည့္ထက္ နည္းပညာတြင္ ေျခတစ္လွမ္းသာေနမွသာ ပညာေရးေလာကတြင္ ရပ္တည္ႏိုင္ခြင့္ ရွိသူမ်ား ျဖစ္လာလိမ့္မည္။ နည္းပညာကို Professional ဆန္ဆန္ သို႔မဟုတ္ ပညာရွင္ဆန္ဆန္နီးပါး တတ္ေျမာက္မထားလွ်င္ ေက်ာင္းသားကို ဆရာျပန္လုပ္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္လာမည္ မဟုတ္ေပ။

သင္ယူသူ တပည့္မ်ားသည္လည္း နည္းပညာကို ေလ့လာလိုသည့္ ပညာရပ္မ်ားအတြက္ အေထာက္အကူ အျဖစ္ အသုံးျပဳႏိုင္ စြမ္းရွိၿပီး မိမိတို႔အရည္အေသြးမ်ားကို အစဥ္ေတာက္ေျပာင္ေစရန္ ႀကဳိးပမ္းေနရမည္သာ ျဖစ္သည္။ တီထြင္မႈမ်ားကို အစဥ္ျပဳလုပ္ေနသည့္သူမ်ား ျဖစ္ၿပီး မိမိဝါသနာပါသည့္ ပညာရပ္မ်ားကို လြတ္လပ္စြာ ေလ့လာလိုက္စားခြင့္ ရွိရမည္။ မည္သည့္ပညာရပ္ မ်ားကို ေလ့လာလိုက္စားလာသူ ကိုမဆို ႏိုင္ငံေတာ္က အသိအမွတ္ျပဳၿပီး ေနရာေပးရန္လည္း လိုအပ္သည္။

ေက်ာင္းအာဏာပိုင္မ်ားသည္ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း အတြက္ လိုအပ္သည့္ နည္းပညာ မွန္သမွ်ကို ျဖည့္ဆည္းေပး ထားႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္ရမည္။ ေလ့လာသင္ယူေနေသာ အဖြဲ႕အစည္းႀကီး တစ္ခုအျဖစ္ အစဥ္ ရပ္တည္ရွင္သန္ႏိုင္ေရးမွာ ေခတ္မီေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ ျဖည့္ဆည္းေပးေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
ပညာေရးသည္ မိမိေဒသ တစ္ခုတည္းအတြက္ မဟုတ္။ မိမိႏိုင္ငံ တစ္ခုတည္းအတြက္မဟုတ္။ ကမၻာႀကီး အတြက္ ပညာသင္ၾကားေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း ပညာေရးသာ ျဖစ္သင့္ၿပီး လိုကယ္လိုက္ေဇးရွင္း ပညာေရးထက္ က်ယ္ျပန္႔စြာ ေလ့လာသင္ယူ ႏိုင္သူသည္သာ အနာဂတ္ပညာေရးႏွင့္ အံဝင္ခြင္က် သူမ်ား ျဖစ္လာလိမ့္မည္။ သို႔ျဖစ္ရာ နယ္စည္းမျခား ပညာေရးစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လိုအပ္သည္။ မည္သည့္ သင္ယူမႈမ်ဳိးကိုမဆို အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္သည့္ ပညာေရးမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ရန္လိုသည္။ ဆရာသည္ အထက္တြင္ ဆိုခဲ့သလို လမ္းညႊန္သူႏွင့္ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေနသူျဖစ္သျဖင့္ အၿမဲ ေလ့လာသင္ယူမႈ မျပဳသူသည္ စနစ္ႏွင့္ အံမဝင္သူမ်ား ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။

အနာဂတ္အတြက္ ျပင္ဆင္ျခင္း

၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၅ ရက္ေန႔က အေမရိကန္သမၼတ ဘီလ္ကလင္တန္ႏွင့္ ဒုတိယသမၼတ အယ္လ္ဂိုးတို႔က နည္းပညာတတ္ေျမာက္မႈသည္ ေခတ္သစ္ လူ႔ေဘာင္ကို စိန္ေခၚေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသြားသည္။ အထူးသျဖင့္ သူတို႔က ဒစ္ဂ်စ္တယ္စာတတ္ ေျမာက္မႈ (Digital Literature) ဟုညႊန္းဆိုၿပီး ၂၁ ရာစုအတြက္ ဦးတည္ခ်က္ေလးရပ္ကို ထုတ္ေဖာ္သြားခဲ့သည္။

၁။ ႏိုင္ငံတြင္းရွိ ဆရာမ်ားကို သင္တန္းမ်ားေပး ရမည္။ ထိုသို႔သင္တန္းေပးသည္ ဆိုရာတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား သင္ယူမႈကို အေထာက္အကူ ျပဳေစႏိုင္မည့္ ကြန္ပ်ဴတာကြၽမ္းက်င္မႈကို သင္ၾကားေပးႏိုင္ရန္ႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္ ပင္မလမ္းေၾကာင္း (Superhighway) ေပၚေရာက္ေရး ပို႔ေဆာင္ေပးရန္ ျဖစ္သည္။ ဆရာအတတ္သင္ ဌာနမ်ားတြင္ စာသင္ခန္း နည္းပညာကို ပို႔ခ်ေပးရန္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား သင္ယူေရးတြင္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစႏိုင္မည့္ နည္းပညာမ်ားကို ဆရာမ်ားအား ဦးစြာတတ္ေျမာက္ေစရန္ သင္ၾကားေပးရမည္။

၂။ ေနာက္ဆုံးေပၚ ကြန္ပ်ဴတာမ်ား စာသင္ခန္းအတြင္း ေရာက္ေရး ဦးစားေပး ေဆာင္႐ြက္ရမည္။ စာသင္ခန္းတြင္ စာအုပ္ႏွင့္ ေဘာပင္အစား၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ တက္ဘလက္ႏွင့္ Stylus ဟုေခၚသည့္ ကြန္ပ်ဴတာသုံး ကညစ္တံမ်ားကို ထားေပးႏိုင္ရမည္။ ဆရာသည္ ထိေရာက္ေသာ လမ္းညႊန္လက္နက္ (Effective Tools) ျဖစ္သည္ဟူေသာ ယူဆခ်က္ေနရာတြင္ ကြန္ပ်ဴတာကို Effective Tools အျဖစ္ အစားထိုးႏိုင္ရမည္။ ပညာေရးတြင္ ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသားသည္ နည္းပညာမ်ားျဖင့္ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ အၿမဲအဆင္သင့္ ျဖစ္ေနရမည္။

၃။ စာသင္ခန္းတိုင္းသည္ Superhighway လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ေရာက္ေနရမည္။ အင္တာနက္ အသုံးျပဳႏိုင္ရမည္။ Network ခ်ိတ္ဆက္ထားၿပီး ကြန္ပ်ဴတာသည္ ပညာဘဏ္၊ စာၾကည့္တိုက္၊ ျပတိုက္၊ သုေတသနဌာနအျဖစ္ လက္ခံထားေစရမည္။ အားလုံးကို လက္ညႇဳိးတစ္ေခ်ာင္းတည္း ေအာက္တြင္ စီမံဖန္တီးႏိုင္သည္ ဆိုေသာ နည္းပညာဆိုင္ရာ အသိတရားကို ျပန္႔ပြားေအာင္ ႀကံေဆာင္ရမည္။

၄။ ပညာေရးအတြက္ ထိေရာက္မႈရွိေစမည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ား၊ အြန္လိုင္းသင္ယူမႈ စနစ္မ်ား၊ အြန္လိုင္း ကတစ္ဆင့္ ရယူႏိုင္သည့္ ပညာရင္းျမစ္မ်ားသည္ ေက်ာင္းတြင္ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားသည့္ သင္႐ိုး ညႊန္းတမ္းမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနရမည္။ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားႏွင့္ အြန္လိုင္းပညာ သင္ယူႏိုင္မႈမ်ားကို တိုးပြားသည္ထက္ တိုးပြားေအာင္လုပ္ၿပီး သင္ယူႏိုင္မႈ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို တိုးျမင့္ႏိုင္ေစရန္ ႀကံေဆာင္ေပးရမည္။

အထက္ပါ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အေကာင္အထည္ ေပၚရန္အတြက္ ႏိုင္ငံအတြင္းရွိ အဖြဲ႕အစည္းေပါင္း ၁၈ ဖြဲ႕အျပင္ ပုဂၢလိက အစိုးရ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈျဖင့္ ၂၁ ရာစု ဆရာသစ္ေမြးထုတ္ေရး အစီအစဥ္ကို ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ေမလ ၂၉ ရက္ေန႔ကတည္းက စတင္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။ ထိုစီမံခ်က္အရ ဆရာေပါင္းတစ္သိန္းကို လုပ္အားေပးေခၚကာ ႏိုင္ငံအႏွံ႔ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ နည္းပညာသုံးစြဲႏိုင္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ထိုလႈပ္ရွားမႈသည္ အေမရိကန္ ပညာေရးစနစ္ကို နည္းပညာျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တပ္လွန္႔ ႏိႈးေဆာ္လိုက္ျခင္းျဖစ္႐ုံမက သင္ၾကားမႈ၊ သင္ယူမႈ လုပ္ငန္း ကိုလည္း မ်ားစြာ သက္ေရာက္မႈ ရွိေစခဲ့သည္။

နည္းပညာေၾကာင္႔ ပညာေရးတြင္သက္ေရာက္မႈမ်ား

ပညာေရးတြင္ နည္းပညာကို အသုံးျပဳျခင္းသည္ အသုံးမျပဳျခင္းထက္ ပိုၿပီးထိေရာက္မႈရွိေၾကာင္းကို မျငင္းႏိုင္ေပ။ အစဥ္အလာ ပညာေရးလမ္းေၾကာင္းထက္ နည္းပညာျဖင့္ လမ္းေၾကာင္းသစ္ ထြင္ထားသည့္ ပညာေရးတြင္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ား၊ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားကို အလြယ္တကူရႏိုင္ျခင္း
သင္ၾကားသူဆရာမ်ားသည္ မိမိတို႔ မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာကို သင္ၾကားမည္ကို ႀကဳိတင္ေျပာၿပီး ႀကဳိတင္ျပင္ဆင္ခိုင္းႏိုင္သည္။ ထိုအေၾကာင္းအရာကို မည္သည့္ေနရာမ်ားတြင္ အေသးစိတ္ ၾကည့္႐ႈႏိုင္ေၾကာင္း Link မ်ားေပးျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ႀကဳိတင္ေလ့လာမႈ ျပဳခဲ့ၿပီး သင္ၾကားရာတြင္ ထိေရာက္မႈ ရွိေစႏိုင္သည္။ ဆရာတစ္ဦးတည္း သင္သည့္ တစ္လမ္းသြား စနစ္မွ လမ္းေၾကာင္းစုံ ေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္ကို ေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းသားမ်ားကို တြန္းအားေပးလႈံ႕ေဆာ္ရာ ေရာက္ျခင္း

ကြန္ပ်ဴတာဆိုသည္မွာ တိက်စြာ တုံ႔ျပန္ေပးႏိုင္သည့္သေဘာ ရွိသည္။ ကြန္ပ်ဴတာကို သုံးရျခင္းဆိုသည္မွာ အားကိုးအားထား ျပဳထိုက္ေသာ အရည္အခ်င္းမ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ယုံၾကည္ကိုးထားမႈ မရွိလွ်င္ ဆက္သုံးေနစရာ အေၾကာင္းလည္း မရွိေပ။ ကြန္ပ်ဴတာ သုံးျခင္းေၾကာင့္ အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစသည္၊ လိုခ်င္သည္ကို ခ်က္ခ်င္း တုံ႔ျပန္ႏိုင္သည္၊ ျမန္ဆန္တိက်သည့္ ရလဒ္ေကာင္းကို လိုခ်င္ေသာေၾကာင့္ သုံးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဂ်ိမ္းစ္ကူလစ္က ဆိုသည္။

က်ယ္ျပန္႔နက္႐ိႈင္းစြာ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း

အေဝးသင္ပညာေရးစနစ္၊ အြန္လိုင္းပညာေရး စနစ္တို႔တြင္ ကြန္ပ်ဴတာ၏ပံ့ပိုးမႈ မပါဘဲ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ သင္ၾကားသူႏွင့္ သင္ယူသူတို႔သည္ နယ္စည္းမျခား ဆက္သြယ္ႏိုင္ျခင္း၊ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔သင္ခ်င္သည့္ဘာသာ၊ သင္လိုသည့္ဆရာ၊ သင္ၾကားခ်င္သည့္ေနရာကို ေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္ ရွိလာသည္။ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔သည့္ ပညာလူ႔ေဘာင္သစ္ တစ္ခုကို ထူေထာင္ႏိုင္သည္။

ေက်ာင္းသားမ်ား၏ စာေရးသားမႈစြမ္းရည္ တိုးတက္လာျခင္း

ေခတ္သစ္တြင္ ေဘာပင္ႏွင့္စာ႐ြက္သုံးၿပီး ေရးသားျခင္းကို မဆိုလိုပါ။ ကြန္ပ်ဴတာ စာစီစာ႐ိုက္စနစ္ႏွင့္ စာေရးသားရန္ ေနရာေပါင္းမ်ားစြာ ေပၚလာသျဖင့္ ရင္တြင္းခံစားခ်က္မ်ား ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္သည္။ ေတြ႔ျမင္ ခ်က္မ်ားကို ေရးသားႏိုင္သည္။ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးႏိုင္ သည္။ မွတ္ခ်က္ေရးႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသားမႈစြမ္းရည္ တိုးတက္လာႏိုင္သည္ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။

ဘာသာရပ္မ်ားကို ေလ့လာရပိုၿပီးလြယ္ကူေစျခင္း

ပညာေရးဆိုင္ရာ ေဆာ့ဖ္ဝဲအမ်ားအျပားကို တီထြင္လာႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ဘာသာရပ္တစ္ခုကို နက္နဲ က်ယ္ျပန္႔စြာ ေလ့လာႏိုင္သည္။ ေက်ာင္းမတက္မီ ကတည္းက မူႀကဳိအဆင့္တြင္ ကြန္ပ်ဴတာေဆာ့ဖ္ဝဲ အကူအညီျဖင့္ စာမ်ား၊ ကဗ်ာမ်ား၊ သီခ်င္းမ်ား သင္ၾကားႏိုင္သည္။ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ပုံစံတူလုပ္ေဆာင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ ေလယာဥ္အတုေမာင္းျခင္း၊ ေဆးပညာ ရပ္ဆိုင္ရာ လူ႔ခႏၶာေဗဒကို ေလ့လာႏိုင္ျခင္း၊ ခြဲစိတ္မႈမ်ား ကို အေသးစိတ္ေလ့လာႏိုင္ျခင္းအျပင္ ဂရပ္ဖစ္ဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားကိုပါ ႀကဳိတင္သင္ယူႏိုင္သည္။

အကဲျဖတ္ႏိုင္မႈ ျမန္ဆန္လာျခင္း

ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ စစ္ေဆးမႈမ်ားသည္ တိက်႐ုံသာမက ရလဒ္ကို အျမန္ဆုံး ထုတ္ေပးႏိုင္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခုၿပီးလွ်င္ ေနာက္တစ္ခု မည္သည့္အေၾကာင္း အရာကို ဆက္သြားမည္၊ ဘာေတြဆက္သင္ရမည္၊ ဉာဏ္ရည္မည္မွ်ရွိသည္ကို ခ်က္ခ်င္းသိႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ အခ်ိန္တိုအတြင္း ေက်ာင္းသား သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈကို အကဲျဖတ္ႏိုင္ျခင္းက ပိုၿပီးထိေရာက္မႈ ရွိေစႏိုင္သည္။
ပညာေရးတြင္ နည္းပညာကို သုံးျခင္းေၾကာင့္ တိုးတက္လာမႈမ်ားကို ေျပာရလွ်င္ ဆုံးႏိုင္ဖြယ္မရွိေပ။ နည္းပညာကို ပညာေရးတြင္ ထည့္သြင္းမည္ဆိုလွ်င္ အင္တာနက္ဆက္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းကို ေက်ာင္းတိုင္းရႏိုင္ေစရန္ ထူေထာင္ေပးရမည္။ ေက်ာင္းသားတိုင္း အခမဲ့ အင္တာနက္သုံးပိုင္ခြင့္ ရွိရမည္။ ေက်ာင္းသင္ ျပ႒ာန္းခ်က္အားလုံးကို ဒစ္ဂ်စ္တယ္စနစ္ ေျပာင္းၿပီး အြန္လိုင္းေပၚ တင္ထားေပးရမည္။ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ အျခားဆက္စပ္ပစၥည္း မ်ားကို အခမဲ့သို႔မဟုတ္ ေဈးေပါေပါႏွင့္ ရေစရန္ ႀကံေဆာင္ေပးႏိုင္ရမည္။ မည္သူေတြက လုပ္ေပးမည္နည္း ဆိုသည့္အေပၚ မူတည္ၿပီး သက္ေရာက္မႈ အနည္းအမ်ား၊ အေႏွးအျမန္ေတာ့ ရွိႏိုင္သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ကိုေတာ့ အျမစ္ကစၿပီး လွန္ကာ ျပဳလုပ္ရေပလိမ့္မည္။

(တင္ညြန္႔)

Credit To The Voice Weekly

Related Articles: