သတၱိႏွင့္
သစၥာ၊ မွန္ကန္ျခင္းႏွင့္ ရဲရင့္ျခင္းတို႔သည္ ဒြန္တြဲေန၏။ သစၥာမဲ့သူသည္
သစၥာမဲ့သူျဖစ္၏။ သစၥာကို သတၱိႏွင့္ ေစာင့္ထိန္းရ၏။ သတၱိဆိုရာ၌ မွန္ကန္ေသာ
ကိစၥကို ရဲ၀င့္စြာ ျပဳလုပ္ျခင္းသာ မဟုတ္ေသး။ မေကာင္းမႈကို
ေစာင့္ထိန္းျခင္း၊ မွားယြင္းေသာ ဆႏၵေလာဘကို ခ်ဳပ္တည္းႏိုင္ျခင္း၊
ေအာင့္အည္း သည္းခံႏိုင္ျခင္းတို႔ သည္လည္း သတၱိမည္၏။
မွန္ကန္ျခင္းႏွင့္ ရဲရင့္ျခင္းလည္း ထိုနည္းအတူ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု အမွီသဟဲျပဳေန၏။ ပင္ကို မူလက မည္မွ်ပင္ ရဲရင့္သူ ျဖစ္ေနေစကာမူ မမွန္ကန္ေသာ အမႈကို ျပဳလိုက္မိၿပီဟု မိမိကိုယ္မိမိ သိလိုက္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ထိုသူ၏ ရဲရင့္ျခင္းတို႔သည္ ေပ်ာက္ကြယ္သြား၍ ေၾကာက္ရြံ႕သူ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားေတာ့၏။
၀တၳဳတစ္ခုႏွင့္ သာဓက ျပပါမည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း သုံးဆယ့္ငါးႏွစ္ေက်ာ္က ျဖစ္ပါသည္။ ကာယကံရွင္မ်ားမွာမူ လူ႔ေဘာင္၌ မရွိၾကေတာ့ၿပီ။
ဦးေအာင္ဒြန္း…။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာမွ ရြာသူႀကီး ဦးေအာင္ဒြန္း။ အင္မတန္မွ ရဲရင့္သတၱိရွိသည္ဟု ေက်ာ္ၾကားသည္။ သူခိုး ဓားျပကို လက္ရဖမ္းခဲ့ဖူး၍ နာမည္ေကာင္း လက္မွတ္ႏွင့္ ဆုေတာ္ေငြမ်ား ရခဲ့ဖူးသည္။ ႏွစ္လုံးပူး ေသနတ္ကိုင္ရသည္။ ဆယ္ခိုင္သူႀကီး ခန္႔အပ္ျခင္းခံရ၍ ရြာဆယ္ရြာကို အုပ္ခ်ဳပ္ရသည္။ ထိုရြာမ်ား၌ ျဖစ္ေပၚေသာ အမႈႀကီးငယ္တို႔သည္ ဆယ္အိမ္ေခါင္းမ်ားမ ွတစ္ဆင့္ သူ႔ဆီေရာက္ရသည္။ ႀကီးေသာ အမႈဆိုလွ်င္ ႐ုံး၊ ဂါတ္ ပို႔၍ ငယ္ေသာ အမႈဆိုလွ်င္ သူပင္ စီရင္ခ်က္ခ်လိုက္သည္။ လူေကာင္ ႀကီးမားခန္႔ညား၍ ဥပဓိ႐ုပ္လည္း ေကာင္းလွသည္။ အင္အားဗလလည္း ျပည့္စုံလွသည္။ ႏြားထီးတစ္ေကာင္ကို လက္ျပင္႐ိုး၊ လက္သီးႏွင့္ ထိုး၍ လွဲႏိုင္သည္ဟု ေျပာၾကသည္။
သူ႔အိမ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္တို႔ အိမ္မွာ မ်က္ေစာင္းထိုး ဓားလြယ္ခုတ္ အိမ္နီးခ်င္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္သညာ ထားတတ္ေသာ အရြယ္မွာ သူ႔အသက္သည္ ငါးဆယ္မွ်ဟု ခန္႔မွန္းမိပါသည္း ေဆြမ်ိဳးမေတာ္ေသာ္လည္း သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္က “ဘိုး”ဟု ေခၚပါသည္။
“ဘိုး”သည္ ငယ္စဥ္က ကၽြန္ေတာ္ကို ခ်ီပိုးလာခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ဘိုးသည္ အသားျဖဴရာ၀ယ္ သူ႔တစ္ကိုယ္လုံးမွာ ေဆးနီ ေဆးနက္မ်ား ထိုးထား၍ အလြန္လွသည္ဟု ယူဆခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖကိုယ္မွာလည္း ေဆး႐ုပ္မ်ား ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔ေလာက္မမ်ား၊ ထို႔ျပင္ အနက္႐ုပ္သာရွိ၍ အနီ႐ုပ္မရွိ၊ ဘိုး၏ေက်ာျပင္ကိုကား ကၽြန္ေတာ္က အ႐ုပ္ကားဟု ေခၚပါသည္။
“ဘိုးရယ္ ၀မ္းလ်ား ေမွာက္စမ္းပါဦး၊ ကၽြန္ေတာ္ အ႐ုပ္ေတြ ၾကည့္ခ်င္လို႔ပါ”
“အို… အခု ထိုင္ၾကည့္ရင္လည္း ျမင္ေနရသားပဲ ေျမးရဲ႕”
“မဟုတ္ဘူး၊ မဟုတ္ဘူး၊ ေမွာက္ၾကည့္ရမွ ပိုေကာင္းတယ္”
ဘိုး၏ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ေက်ာျပင္၀ယ္ နဂါး႐ုပ္၊ ဂဠုဳန္႐ုပ္၊ ေဇာ္ဂ်ီ႐ုပ္၊ ေၾကာင္႐ုပ္၊ က်ား႐ုပ္၊ ေျခေသၤ့႐ုပ္ စသည္တို႔မွာ ေဆးနီေဆးနက္ တို႔ျဖင့္ ယခုမ်က္စိႏွင့္ ၾကည့္ေသာ္ လြန္စြာမွ လက္ရာ ေျမာက္လွပါေပသည္။
“ဘိုးရယ္… ဒီအ႐ုပ္ေတြ ဘယ္သူ ထိုးေပးသြားတာလဲဟင္“
“ဘိုးဟာဘိုး ထိုးတာေပါ့ကြ”
“ေအာင္မယ္ မျဖစ္ႏိုင္တာႀကီးကို၊ ဘိုး၀ါတယ္၊ ကဲ… ဘိုးေက်ာကုန္း ဘိုးျမင္ရလို႔လား”
“မွန္ထဲ ေနာက္ျပန္ၾကည့္ထိုးတာေပါ့ကြ”
“ေအာင္မယ္… ေအာင္မယ္… ဘိုးအိမ္မွာ ဘိုး ေက်ာကုန္းေလာက္ႀကီးတဲ့ မွန္တစ္ခ်ပ္မွ မရွိဘဲနဲ႔”
ဘိုးသည္ ရယ္ေမာကာ…။
“အလကား ေျပာတာကြာ၊ ဆရာဦး ထိုးေပးတာေပါ့ကြ၊ ဆရာဦးကို မင္းသိတယ္ မဟုတ္လား”
ဆရာဦးသည္ ဘိုးအိမ္ေခါင္းရင္းက ထိုးကြင္းထိုးဆရာ ျဖစ္ပါ၏။ ထို႔ျပင္ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ေတြ ထုေသာ ပန္းပုဆရာလည္း ျဖစ္ပါ၏။
“ဘိုး ဒီ႐ုပ္ေတြထိုးေတာ့ မနာဘူးလားဟင္”
“နာတာေပါ့ ေျမးရဲ႕၊ ဒါေပမယ့္ ေယာက်္ားဆိုတာ ေဆးထိုးခံႏိုင္တဲ့ သတၱိ ရွိရမယ့္ကြဲ႕၊ ငါ့ေျမးလည္း ႀကီးရင္ ထိုးကြင္း ထိုးရမယ္ကြဲ႕”
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အရြယ္ေရာက္ေသာ ကာလ၌ ထိုးကြင္းထိုးေသာ ေခတ္ကုန္၍ ကံေကာင္းသည္ဟု ဆိုရမည္။ သို႔ရာတြင္ အခ်ိဳ႕ေသာ လူႀကီးမ်ားက မႀကိဳက္ၾက။ ကၽြန္ေတာ္ ဆယ့္ေလးႏွစ္သားေလာက္၌ ဆရာဦးက ကၽြန္ေတာ့္ေပါင္မွာ က်ား႐ုပ္ ထိုးေပးသည္။ ထိုးရမည္မွာ အနီစင္း၊ အနက္စင္းႏွင့္ တကယ့္က်ားေရာင္ ထြက္ရမည္။ အသက္လည္း ပါရမည္။ သို႔ေသာ္ ဤေဖကိုယ္ သတၱိခဲက အေဖ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသည့္ လက္ထဲမွ ကုန္းေအာ္၍ ႐ုန္းထြက္သျဖင့္ ပထမဆုံး အေၾကာင္းမွ် သြားရေသးရာ က်ား႐ုပ္မျဖစ္၊ ၾကြက္႐ုပ္ကေလး လိုလို ေရးေရးမွ် ထင္ေတာ့၏။ သည္ေတာ့ ဆရာဦးက ကၽြန္ေတာ့္ အေဖအား ဘာေျပာသည္ ထင္သနည္း။
“ေမာင္ဆယ္ေရ… ခုေခတ္ ကေလးေတြေတာ့ သတၱိ သုဥ္းကုန္ပါၿပီကြာ၊ ငါ့သားေတြလည္း အတူတူပဲကြ၊ မင္းတို႔လို ငါတို႔လို ဆယ္ႏွစ္၊ ဆယ့္တစ္ႏွစ္သားေလာက္က ထိုးကြင္းထိုး ခံလာခဲ့လို႔ရွိရင္ ဒီက်ား႐ုပ္ေလာက္ ဘယ္ျဖံဳလိမ့္မလဲကြာ၊ ခံႏိုင္ရည္ရွိမွာပဲ၊ ခုေတာ့ မင္းသားက မိဖုရား ကင္းကိုက္တဲ့အတိုင္းပဲ၊ သြား… သြား..”
ဆရာဦးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ႏွင္လႊတ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေပါင္ကေလးေထာ့နဲ႔ ေထာ့နဲ႔ မ်က္ရည္ကေလး စို႔စို႔ႏွင့္။
ဘယ္… မ်က္ရည္မစို႔ဘဲ ခံႏိုင္မလဲဗ်။ ေလးခြရွိတဲ့ ေၾကးစုတ္ႀကီးႏွင့္ တစ္ခ်က္ထိုးလိုက္ရင္း ေသြးတစ္ေပါက္ ထြက္လာရင္း။
ဤအခါ၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုးကြင္းမွ်မက ေဆး႐ုပ္ေတြ တစ္ကိုယ္လုံးတြင္ရွိေသာ အေဖတို႔၊ ဘိုးတို႔ သတၱိကို ခ်ီးက်ဴးမိပါသည္။ ဘိုးက ပို၍ မ်ားပါသည္။ ဘိုးသည္ ေခါင္းျဖဴျဖဴတြင္ ကတုံး ရိတ္ထားသူျဖစ္ေလရာ ငယ္ထိပ္မွစ၍ ေျခဖမိုးအထိ ေက်ာကုန္း၊ လက္ျပင္၊ ေျခသလုံး၊ ေျခက်င္း၀တ္ပါ မက်န္ ေဆးေတြအျပည့္ ရွိ၏။
ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ဘာအစြမ္းထက္သည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာတတ္ပါေခ်။ သို႔ေသာ္ ခံႏိုင္ရည္ရွိေသာ ေယာက်္ားေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေၾကာင္းေတာ့ ထင္ရွား၏။ ဘိုးသည္ ခြန္အားဗလႏွင့္ ရဲစြမ္းသတၱိေကာင္း႐ုံသာ မဟုတ္ေသး။ စာေပပညာကုိလည္း တတ္ကၽြမ္းသူ ျဖစ္၏။ ဘိုးသည္ ဘိသိက္ဆရာ ျဖစ္၏။
ဘိုးသည္ ေန႔စဥ္နံနက္တိုင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ အုန္းေမာင္းေခါက္ခ်ိန္တြင္ ထ၍ ဘုရားရွိခိုးၿပီး စာရြတ္၏။ သူစာရြတ္သည္ကို ေဘး သုံးေလးအိမ္က ၾကားရ၏။ သို႔ေသာ္ ဘာမွ် နားမလည္ႏိုင္ေပ။ သူ႔အသံ “ဟနံနံ… ဟနံနံ… ဟူ၍သာ ၾကားေနရသည္။
“အေဖ… ဘိုးက ဟနံနံ… ဟနံနံနဲ႔ ဘာလုပ္ေနတာလဲ အေဖရ”
ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္က အေဖအား အိပ္ရာထဲတြင္ ေမးခဲ့၏။
“စာ၀ါးတာ ေခၚတယ္ သားရဲ႕”
“ဘာလို႔ စား၀ါးတာလဲ အေဖရ”
သူရထားတဲ့ စာေတြကို မေမ့မေပ်ာက္ေအာင္ ႏႈတ္က ျမန္ျမန္ရြတ္ေနတာေပါ့ကြာ”
“ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘိုးလို စာ၀ါးခ်င္တယ္ အေဖ”
“ဒါျဖင့္ စာမ်ားမ်ားတတ္ေအာင္ သင္ေပါ့ကြ၊ ထမင္းစားခ်င္ေတာ့ ထမင္းရွိမွ စားျဖစ္သလို စာ၀ါးခ်င္ေတာ့ ကိုယ္တတ္ထားတဲ့ စာရွိမွ ေပါ့ကြ”
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘိုးကို အစစအရာအရာ ခ်ီးက်ဴး အားက်သူ ျဖစ္ခဲ့၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘိုးကို အတုယူကာ ကႀကီး၊ ခေကြးက စ၍ စာ၀ါးခဲ့ ပါ၏။ ႏို႔ၿပီး ဘိုးက (အဆက္ဆက္ အစဥ္သာယာတဲ့ သရက္တစ္ပင္ရြာက အထူးအက်ိဳးျပဳတဲ့ ဦးဖိုးႏု)ဟု ရွင္ျပဳဖိတ္စာတြင္ ေရးလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း (မခ်ိဳ႕အစဥ္သာတဲ့ ႀကိဳ႕ပင္ရြာက အထူးအက်ိဳးသယ္တဲ့ ဦးဖိုးဆယ္)ဟု ကၽြန္ေတာ့္အေဖႏွင့္ ရြာနာမည္ကို နေဘထပ္ ဆိုလိုက္ေသာအခါ ဘိုးက လြန္စြာ သေဘာက်လွ၏။
“ေမာင္ဆယ္… မင္းသားႀကီးရင္ ငါ့ေျခရာနင္းလိမ့္မယ္”ဟု ဂုဏ္ယူေျပာဆို၏။ သို႔ေသာ္ ဘိုးေျခရာကို နင္းဖို႔ ဘိုးကို မွီဖို႔က ခဲယွဥ္းလွပါ၏။
ဘိုးသည္ ရပ္ရြာ၌ အုပ္ခ်ဳပ္စီမံရာတြင္ သူ။ မဂၤလာေဆာင္၌ ဘိသိက္သြန္းရာတြင္ သူ။ ရွင္ျပဳ ရဟန္းခံတို႔၌ ၾသဘာစာမ်ား ေရးသားဖတ္ ၾကားရာတြင္ သူ။ ရပ္သူ ရြာသားတို႔ အပ်င္းလည္းေျပ၊ ပညာရ ဗဟုသုတလည္း ရေအာင္ ဇာတ္နိပါတ္တို႔ကို သံေနသံထားႏွင့္ ေဟာေျပာ ရာတြင္လည္း သူ။
သူ… သူ… သူ… ထိုသူသည္ အသက္ငါးဆယ္ေက်ာ္၌ ကံေခ်ာ္၍ အၾကံေတာ္တလြဲကို လိုက္မွားမိေခ်သည္။
မေခ်ာျဖဴ…။
သူသည္ နာမည္ႏွင့္လိုက္ေအာင္ ျဖဴသည္။ ေခ်ာသည္။ လွသည္။ ေခ်ာသည္ လွသည္ႏွင့္အမွ် ကျမင္းေၾကာထ၍ လင္ငယ္ေနတတ္သူ။
သူ၏ ပထမဆုံးေယာက်္ားသည္ သူ ေမ်ာက္မထားတာ ပက္ပင္းမိ၍ သူ႔အားလယ္ကြင္းထဲ ေခၚသြားကာ ဓားႏွင့္ခုတ္သတ္ၿပီး သူ႔ကိုယ္သူ ေတာ့ မီးရထားအနင္းခံ၍ ပြဲခ်င္းၿပီး စီရင္ပစ္လိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ မေကာင္းမႈျပဳရန္ အကုသိုလ္ကံ က်န္ေနေသးေသာ မအ၀ွာက မေသ။ လည္ပင္းဓားဒဏ္ရာေတြႏွင့္ ေမ့ေျမာေနရာမွ သတိျပန္ ရလာခဲ့သည္။
ဘိုးႏွင့္ အခင္းျဖစ္ပြားရန္အခ်ိန္မွာ ထိုမိန္းမသည္ အသက္သုံးဆယ္ခန္႔ လည္ပင္းမွာ ဓားဒဏ္ရာ ႏွစ္ခ်က္ရွိသည္။ အသားေရာင္ ျဖဴျဖဴ၀င္း ၀င္းႏွင့္ ျပည့္ျပည့္တင္းတင္း။ ထိုအခ်ိန္၌ ဒုတိယေလာ၊ တတိယေလာ မေျပာတတ္သည့္ လင္ေယာက်္ားမွာ ဘိန္းစားဖိုးဆိုင္။
ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိေသာအခ်ိန္မွာ မေခ်ာျဖဴသည္ ရြာထဲမွာ ခံေတာင္းရြက္၍ င႐ုတ္၊ ၾကက္သြန္၊ ဆီ၊ ဆား စေသာ ကုန္စုံေရာင္းသည္။ ထိုကုန္စုံ၀ယ္ရင္းမွ စတင္သည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ အမွတ္သညာ ထားတတ္ေသာ အရြယ္မွ၍ ဘိုးအိမ္မွာ အေနအစား မ်ားသည္။ အေၾကာင္းမွာ ဘိုးအိမ္သည္ ဘယ္ေတာ့မွ ဟင္းေကာင္း မျပတ္ေခ်။ မျပတ္ျခင္းမွာ ေက်းရြာဓေလ့ထုံးစံ ရွိ၏။ ရြာတြင္ ကၽြဲ၊ ႏြား ေသ၍လည္းေကာင္း၊ သတ္၍လည္းေကာင္း၊ အမဲသားေပၚလွ်င္ သူႀကီးအိမ္ကို တစ္တြဲ ပို႔ရသည္။ ၀မ္းတြင္းသား အစုံလည္း ပါရသည္။ ဘိုးအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ရြာက ဆယ္ရြာဆိုေတာ့ ဘိုးအိမ္ မွာ အမဲဟင္းလ်ာ ျပတ္သည္ မရွိေခ်။
ဘုိးကိုယ္တိုင္ကေတာ့ အမဲသား မစားေခ်။ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖလည္း မစားေခ်။ ကၽြဲ၊ ႏြားျဖင့္ အသက္ေမြးရေသာ ေက်းရြာတို႔တြင္ အမဲသား မစားျခင္းသည္ လူႀကီးလူေကာင္းတို႔၏ ဂုဏ္အဂၤါတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပသည္။ ဘိုးတို႔ ေဂၚပုံတစ္ရပ္ကို ေတြး၍ ရယ္ခ်င္ပါေသးသည္။
၀ါတြင္း မိုးရာသီဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လယ္ေတာေဒသမွာ ငါးေပါသည္။ သည္ေတာ့ မေခ်ာျဖဴက ကုန္စုံေရာင္းျခင္းကို ရပ္ဆိုင္း၍ မုန္႔ ဟင္းခါး ေရာင္းသည္။ ထိုအခါ ဘိုးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ခုတုံးလုပ္၍ မနက္တိုင္း မေခ်ာျဖဴမုန္႔ဟင္းခါးလာတိုင္း။
“ေဟ့… မင္း သည္ေန႔ မုန္႔ဟင္းခါး စားဦးမလား”
ေမးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဆယ္ႏွစ္သား အရြယ္ေလာက္ ဘယ္သိလိမ့္ဦးမွာတုန္း။ အျမဲတမ္း ေခါင္းညိတ္သည္ေပါ့။ ဘိုး၏ အိမ္သားမ်ားကေတာ့ ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ၾကၿပီး ရိပ္မိေနၾကၿပီ။ ထုိအခါ ဘုိးမွာ ဇနီး အမယ္ႀကီးႏွင့္ သမီးႏွင့္သားမက္ ရွိသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ကို မုန္႔ဟင္းခါးေကၽြးေတာ့ ၀ါတြင္းမွာ သတ္သတ္လြတ္သမား ဘိုးက မုန္႔ကို ဘယ္လိုစားပါသနည္းဟူမူ ဟင္းရည္ မဆမ္းေစဘဲ သူ႔အိမ္က ႏို႔ဆီႏွင့္ ဆမ္း၍ စားပါသည္ခင္ဗ်ာ။
ေၾသာ္… အာဂဘိုး။ လူႀကီးလူေကာင္း ေဂၚပုံ မဆိုးဘူးေနာ့္။ ဦးႀကီးတို႔ နည္းယူၾက။
ထို႔ျပင္ ဘိုးတြင္ သူမ်ားႏွင့္မတူေသာ ထူးျခားခ်က္တစ္ရပ္ ရွိေသးသည္။ ဘိုးသည္ ထမင္းစားၿပီး ပလုတ္က်င္းေသာ အခါ၌လည္းေကာင္း၊ တစ္ခုခု စားေသာက္ၿပီး ပလုတ္က်င္းေသာအခါ၌ လည္းေကာင္း ဘယ္ေတာ့မွ ေထြးမပစ္ေခ်။ ပလုတ္ေရကို မ်ိဳခ်လိုက္သည္သာ ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္က…
“ဘိုးလုပ္ပုံဟာ သူမ်ားနဲ႔ မတူဘူး၊ မရြံဘူးလား…”ဟု ေမးေသာအခါ…
“ဟ… ကိုယ့္ပါးစပ္ထဲကဟာ ကိုယ္ရြံေနမွျဖင့္ ငါလခြီးတဲ့ လည္ပင္း လွီးပစ္ဖို႔သာ ရွိေတာ့တာေပါ့ကြ”ဟု ျပန္ေျဖပါသည္။
ဟုတ္တုတ္တုတ္။
ယင္းသို႔လွ်င္ မေခ်ာျဖဴသည္ ကုန္စုံေရာင္းရင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ မုန္႔ဟင္းခါး ေရာင္းရင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ဘိုးအိမ္ ေန႔တိုင္လိုလို ၀င္ထြက္ေနရာမွ ေလးငါးလေလာက္ ၾကာေသာ္ မေခ်ာျဖဴေယာက်္ား ဘိန္းစား ကိုဖိုးဆိုင္မွာ အိမ္ထဲ ဘိန္းငါးက်ပ္သားခန္႔ႏွင့္ လက္ပူး လက္ၾကပ္ ဘိုးက ဖမ္းမိေလ၍ ခမ်ာ ေထာင္က်သြားရွာေလသည္။
ဒါ ဘိုးက သူ႔ေနာက္လိုက္ မတရား သက္ေသမ်ားႏွင့္ သက္သက္ အမႈဆင္တာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို တစ္ရြာလုံးက သိၾက၍ တဖ်စ္ေတာက္ ေတာက္ေနၾက၏။ ကိုဖိုးဆိုင္သည္ ဘိန္းစားဆိုေသာ္လည္း မခိုးတတ္၊ မ၀ွက္တတ္။ လူေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္၏။ သူ႔ဟာသူ ထန္းတက္၍ စား၏။ ပုံးျမံႇဳးေထာင္၍ စား၏။
ထိုအရပ္ထဲက လူႀကီးမ်ားသည္ ဘိုးကို ၀ိုင္းၾကဥ္စ ျပဳလာ၏။ သည္ေနာက္ မၾကာမီတြင္ ဘိုးသည္ သူ႔အိမ္သူ အိမ္သားမ်ားနွင့္ ရန္ျဖစ္ၾကေလ၍ အမယ္ႀကီးသည္ သမီးႏွင့္ သားမက္ကို ေခၚကာ သူ႔ဇာတိရြာသို႔ ျပန္သြားေလေတာ့သည္။
ဘိုးကိုကား မည္သူမွ် တရားခ်၍ မရေတာ့ေပ။ ယခင္တုန္းက ရပ္ရြာ၊ အိမ္ေထာင္ေရး ကိစၥတို႔မွာ သူကသာ ဖ်န္ေျဖစီမံခန္႔ခြဲ ေပးခဲ့သည္။ သူ႔ဇာတ္တြင္ကား သူသာ ဇာတ္ဆရာ၊ အျခားဇာတ္ဆရာကို လက္မခံေတာ့ၿပီ။
ေနာက္ဆုံး တစ္ေန႔၌ကား မေခ်ာျဖဴသည္ ဘိုး၏ အိမ္ေပၚသို႔ ေရာက္လာေလသတည္း။ သို႔ေသာ္ ဤျဖစ္ရပ္တြင္ ဘိုး၏ရလဒ္ကား က်ဆုံး ျခင္းပင္တည္း။ မေခ်ာျဖဴ ဘိုးအိမ္ေရာက္ၿပီး ဒုတိယေျမာက္ေန႔ နံနက္တြင္ အသက္ေျခာက္ဆယ္မွ် ရွိမည္ျဖစ္ေသာ အမယ္အိုႀကီး တစ္ေယာက္ ေဆာင္ဓားရွည္ႀကီး ဆစ္လက္ကိုင္ကာ ဘိုး၏ အိမ္၀င္းထဲ ေရာက္ေနလ်က္ ဓားတလက္လက္ႏွင့္ ဆဲေရးႀကိမ္းေမာင္း ေနေပေတာ့သည္။
“ဟဲ့ ေအာင္ဒြန္း၊ နင္ ဗလေကာင္းလွတယ္၊ သတၱိေကာင္းလွတယ္ဆို၊ ႀကိဳက္တဲ့ လက္နက္ကိုင္ၿပီး တံခါးဖြင့္ ဆင္းခဲ့စမ္း”
“ခ်လြမ္ ……… ”
အိမ္ေရွ႕နံရံအကာကို သူ႔ဓားႏွင့္ ပစ္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ျပန္ေကာက္ကာ…
“ဟဲ့ ေအာင္ဒြန္း၊ နင္ သတၱိ နည္းလွခ်ည္လား၊ ငါလို အမယ္ႀကီးနဲ႔မွ ရင္မဆိုင္ ၀ံ့ေတာ့ဘူးလား၊ လူခ်င္းေၾကာက္ရင္ နင့္မွာ ႏွစ္လုံးပူး ေသနတ္ ရွိတယ္မဟုတ္လား၊ သည္မွာ ပစ္လိုက္စမ္းေဟ့… ”
ရင္ကိုေကာ့ျပၿပီး သူ႔ဓားႏွင့္ တစ္ဖန္ ပစ္လိုက္ျပန္ေလသည္။ အိမ္ေပၚကေတာ့ ဘာသံမွ မၾကားရ။ ဆိတ္ၿငိမ္လွသည္။ လူတစ္ေယာက္မွ် မရွိဟု ထင္ရသည္။ သို႔ေသာ္ ဘိုးႏွင့္ မေခ်ာျဖဴ ရွိတာ အမွန္။ ညကပင္ မီးအိမ္ထြန္းတာ ျမင္ရေသးသည္။ ယခု မနက္အေစာႀကီးမွ ေစာေစာစီးစီး သည္အမယ္ႀကီးက ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ယာက မႏိုးမီပင္ လာေရာက္ ဆူပူေနျခင္းျဖစ္သည္။
ဘိုးအိမ္သည္ တစ္ထပ္အိမ္ျမင့္၊ ေအာက္ဆင့္ မရွိ။ ေျမႀကီးေပၚ စားပြဲကုလားထိုင္ ထားသည္။ အိမ္အကာမွာ ႏွစ္တစ္လက္မ သစ္သားတန္းေတြကို ၾကက္ေျခခတ္ ႐ိုက္ကပ္ထားသည္။ ထိုနံနက္၌ အေပၚထပ္ေရာ ေအာက္ထပ္ပါ တံခါးေတြအားလုံး ပိတ္ထားသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ အိပ္ရာမွထကာ ျပတင္းေပါက္မွ အံ့ၾသစြာႏွင့္ လွမ္းၾကည့္၍ေနသည္။ အမယ္ႀကီးသည္ ပိန္ေသာ္လည္း စိတ္က ေဆာင္ေန၍ ေတာ္ေတာ္ပဲ မာေက်ာပုံေပၚသည္။ သူသည္ ေအာ္ဟစ္ဆဲေရးရင္း ေအာက္နံရံကို ဓားႏွင့္ခုတ္လိုက္၊ အိမ္အေပၚထပ္ကို လွမ္း ပစ္လိုက္၊ ေမာလွ်င္ ထိုင္ၿပီး နားလိုက္ ေနာက္ၿပီး တစ္စခန္း ထလိုက္ႏွင့္ အရြယ္ႏွင့္ မလိုက္ေအာင္ပင္။ ေဒါသႏွင့္ ဇြဲသတၱိက ႀကီးလွပါ သည္။
“ေဟ့… ေအာင္ဒြန္း၊ မယားခိုးရဲ႕၊ လူ႔တိရစၧာန္ရဲ႕ နင္ ငါ့သားမက္အိတ္ထဲ အတင္း ဘိန္းထည့္ၿပီး နင့္ ေနာက္ေတာ္ပါ သက္ေသလိမ္ေတြနဲ႔ အမႈဆင္ၿပီး ေထာင္ခ်တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းက သိၾကတယ္ဟဲ့”
“ခ်လြမ္….”
ဓားႏွင့္ တစ္ခ်က္ ပစ္လိုက္ျပန္သည္။
“နင္ဟာ ဆယ္ခိုင္သူႀကီး၊ ဘုရားကိုးဆူ ဆရာႀကီး၊ ဘိသိက္ဆရာႀကီး၊ ရတု ၾသဘာဆရာႀကီး၊ ကြက္စိပ္ဆရာႀကီးဆိုတဲ့ ဂုဏ္ေတြမွ မေထာက္ဘူး။ ငေအာင္ဒြန္းရယ္၊ ဟို ေမ်ာက္မထားမေရာ ဆင္းခဲ့၊ နင့္ပါ ငါ ႏုတ္ႏုတ္စဥ္းပစ္မဟဲ့၊ နင့္အတြက္ ငါ တစ္ခါက ႏွစ္ခါရွက္၊ ႏွစ္ခါက သုံးခါရွက္၊ တစ္သက္လုံး ရွက္ေနရမွာလားဟဲ့… ၊ နင္တို႔ကို သတ္ၿပီး ငါပါ ေသပစ္လုိက္မဟဲ့…”
“အေဖရယ္…၊ ဘိုးက သည္အမယ္ႀကီး ပိန္ပိန္ေလးမ်ား ဘာလို႔ ေၾကာက္ေနရသလဲ၊ ေအာက္ဆင္းၿပီး ဖမ္းလိုက္ေရာေပါ့၊ ဘိုးက အား အမ်ားႀကီး ႀကီးတာပဲ မဟုတ္လား၊ ႏို႔ၿပီး ဘိုးက သူႀကီး…”
“ဟဲ့… ဘာႀကီးျဖစ္ေနေန၊ ကိုယ္အမွားလုပ္မိတဲ့အခါ မွန္သူကို ရင္မဆိုင္၀ံ့ေတာ့ဘူး၊ ေၾကာက္ေနေရာ၊ ဒါဟာ တရားသေဘာပဲ….”
“ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ပါဘူး အေဖရာ…”
“ေအး ငါ့သား၊ ႀကီးေတာ့ နားလည္ပါလိမ့္မယ္”
ထိုအခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘိုးကိုသာ သနားေနေတာ့သည္။ ဘိုးဖက္က ဘယ္သူမွ် ကူညီမည့္သူလည္း မရွိပါလား၊ သည္အမယ္ႀကီး ကို လာတားျခင္း၊ ဆြဲငင္ျခင္းလည္း မည္သူမွ် မျပဳၾက။ အကယ္၍ အျခား အိမ္၌သာ ဤသို႔ ျဖစ္ေနပါမူ ဘိုးကိုယ္တိုင္ သြားေရာက္ စီစဥ္ ဖ်န္ေျဖေခ်မည္။
စင္စစ္ေတာ့ သူႀကီးဦးေအာင္ဒြန္း၏ မတရားျပဳမႈကို တစ္ရြာလုံးက မုန္းတီးရြံရွာေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ အမယ္ႀကီးဖက္ကပင္ အကူညီ ေပးၾကဦးမည္။ သို႔ေသာ္ ကူညီစရာ မလို၊ အမယ္ႀကီးက အံ့ဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္ ဇြဲသတၱိႀကီးလွပါဘိ။ ဤေန႔ ပထမ ေန႔က နံနက္ ေ၀လီေ၀လင္းမွသည္ ဆယ္နာရီခန္႔အထိ ဆဲေရးႀကိမ္းေမာင္းၿပီး ထမင္းဆာေသာေၾကာင့္ ျပန္သြားသည္။ ေနာက္ေန႔ နံနက္ ေ၀လီေ၀လင္း၌ ယမန္ေန႔ကအတိုင္း ျပန္ေရာက္လာၿပီး ယမန္ေန႔ကအတိုင္း ျပဳမူျပန္ေတာ့သည္။
အမယ္ႀကီးသည္ ဤသို႔ခ်ည္း မနက္တိုင္းလာလုပ္၏။
ပဥၥမေျမာက္ ညေနခင္း၀ယ္ ဦးေအာင္ဒြန္းႏွင့္ မေခ်ာျဖဴတို႔သည္ ပစၥည္းပစၥယမ်ားကို လွည္းတစ္စီးႏွင့္ တင္၍ ထြက္ခြာ သြားၾကေတာ့သည္။
ဤအခင္းျဖစ္ေနခ်ိန္ ဘိုးအိမ္သို႔ မသြားရန္ ကၽြန္ေတာ့္အား တားျမစ္ထား၍ ယင္းညေန လွည္းေပၚ ပစၥည္းေတြ တင္ေနတုန္းမွာ ဘိုးကို ကၽြန္ေတာ္ေနာက္ဆုံး ျမင္လိုက္ရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္၌ သူ႔အား မည္သူကမွ်လည္း လာ၍ ႏႈတ္မဆက္ၾကေခ်။
ရြာတြင္ သူႀကီးမရွိေတာ့ေၾကာင္း ၾကားသိရေသာအခါ၌ ဆယ္အိမ္ေခါင္းေတြ ေခၚ၍ ျဖစ္ပုံကို စစ္ေဆးေမးျမန္းၿပီး ဦးေအာင္ဒြန္းအား သူႀကီးရာထူးမွ ခ်လိုက္ကာ ေနာက္ထပ္ သူႀကီးအသစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္လိုက္ေလသည္။
ဦးေအာင္ဒြန္းကား ဂုဏ္သိကၡာ အဖတ္ဆယ္ မရေလာက္ေအာင္ က်ဆင္းေလ၍ ရြာသို႔ျပန္ၿပီး မခ်ဥ္းကပ္ရဲေတာ့ေပ။ သူ႔အိမ္ကို သူ႔အမယ္ႀကီးႏွင့္ သမီးသားမက္တို႔ ျပန္၍ ေနၾကသည္။
ဦးေအာင္ဒြန္းသည္ ဤမွ မၾကာမီတြင္ စိတ္ေရာ လူေရာ ပင္ပန္းဆင္းရဲလွစြာျဖင့္ ေသဆုံးသြားသည္ဟု ၾကားသိရေလသည္။
ေသာ္တာေဆြ (၁၉၁၉ – ၁၉၉၅)
Credit ခြန္အားရွိေသာစာ
မွန္ကန္ျခင္းႏွင့္ ရဲရင့္ျခင္းလည္း ထိုနည္းအတူ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု အမွီသဟဲျပဳေန၏။ ပင္ကို မူလက မည္မွ်ပင္ ရဲရင့္သူ ျဖစ္ေနေစကာမူ မမွန္ကန္ေသာ အမႈကို ျပဳလိုက္မိၿပီဟု မိမိကိုယ္မိမိ သိလိုက္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ထိုသူ၏ ရဲရင့္ျခင္းတို႔သည္ ေပ်ာက္ကြယ္သြား၍ ေၾကာက္ရြံ႕သူ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားေတာ့၏။
၀တၳဳတစ္ခုႏွင့္ သာဓက ျပပါမည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း သုံးဆယ့္ငါးႏွစ္ေက်ာ္က ျဖစ္ပါသည္။ ကာယကံရွင္မ်ားမွာမူ လူ႔ေဘာင္၌ မရွိၾကေတာ့ၿပီ။
ဦးေအာင္ဒြန္း…။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာမွ ရြာသူႀကီး ဦးေအာင္ဒြန္း။ အင္မတန္မွ ရဲရင့္သတၱိရွိသည္ဟု ေက်ာ္ၾကားသည္။ သူခိုး ဓားျပကို လက္ရဖမ္းခဲ့ဖူး၍ နာမည္ေကာင္း လက္မွတ္ႏွင့္ ဆုေတာ္ေငြမ်ား ရခဲ့ဖူးသည္။ ႏွစ္လုံးပူး ေသနတ္ကိုင္ရသည္။ ဆယ္ခိုင္သူႀကီး ခန္႔အပ္ျခင္းခံရ၍ ရြာဆယ္ရြာကို အုပ္ခ်ဳပ္ရသည္။ ထိုရြာမ်ား၌ ျဖစ္ေပၚေသာ အမႈႀကီးငယ္တို႔သည္ ဆယ္အိမ္ေခါင္းမ်ားမ ွတစ္ဆင့္ သူ႔ဆီေရာက္ရသည္။ ႀကီးေသာ အမႈဆိုလွ်င္ ႐ုံး၊ ဂါတ္ ပို႔၍ ငယ္ေသာ အမႈဆိုလွ်င္ သူပင္ စီရင္ခ်က္ခ်လိုက္သည္။ လူေကာင္ ႀကီးမားခန္႔ညား၍ ဥပဓိ႐ုပ္လည္း ေကာင္းလွသည္။ အင္အားဗလလည္း ျပည့္စုံလွသည္။ ႏြားထီးတစ္ေကာင္ကို လက္ျပင္႐ိုး၊ လက္သီးႏွင့္ ထိုး၍ လွဲႏိုင္သည္ဟု ေျပာၾကသည္။
သူ႔အိမ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္တို႔ အိမ္မွာ မ်က္ေစာင္းထိုး ဓားလြယ္ခုတ္ အိမ္နီးခ်င္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္သညာ ထားတတ္ေသာ အရြယ္မွာ သူ႔အသက္သည္ ငါးဆယ္မွ်ဟု ခန္႔မွန္းမိပါသည္း ေဆြမ်ိဳးမေတာ္ေသာ္လည္း သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္က “ဘိုး”ဟု ေခၚပါသည္။
“ဘိုး”သည္ ငယ္စဥ္က ကၽြန္ေတာ္ကို ခ်ီပိုးလာခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ဘိုးသည္ အသားျဖဴရာ၀ယ္ သူ႔တစ္ကိုယ္လုံးမွာ ေဆးနီ ေဆးနက္မ်ား ထိုးထား၍ အလြန္လွသည္ဟု ယူဆခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖကိုယ္မွာလည္း ေဆး႐ုပ္မ်ား ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔ေလာက္မမ်ား၊ ထို႔ျပင္ အနက္႐ုပ္သာရွိ၍ အနီ႐ုပ္မရွိ၊ ဘိုး၏ေက်ာျပင္ကိုကား ကၽြန္ေတာ္က အ႐ုပ္ကားဟု ေခၚပါသည္။
“ဘိုးရယ္ ၀မ္းလ်ား ေမွာက္စမ္းပါဦး၊ ကၽြန္ေတာ္ အ႐ုပ္ေတြ ၾကည့္ခ်င္လို႔ပါ”
“အို… အခု ထိုင္ၾကည့္ရင္လည္း ျမင္ေနရသားပဲ ေျမးရဲ႕”
“မဟုတ္ဘူး၊ မဟုတ္ဘူး၊ ေမွာက္ၾကည့္ရမွ ပိုေကာင္းတယ္”
ဘိုး၏ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ေက်ာျပင္၀ယ္ နဂါး႐ုပ္၊ ဂဠုဳန္႐ုပ္၊ ေဇာ္ဂ်ီ႐ုပ္၊ ေၾကာင္႐ုပ္၊ က်ား႐ုပ္၊ ေျခေသၤ့႐ုပ္ စသည္တို႔မွာ ေဆးနီေဆးနက္ တို႔ျဖင့္ ယခုမ်က္စိႏွင့္ ၾကည့္ေသာ္ လြန္စြာမွ လက္ရာ ေျမာက္လွပါေပသည္။
“ဘိုးရယ္… ဒီအ႐ုပ္ေတြ ဘယ္သူ ထိုးေပးသြားတာလဲဟင္“
“ဘိုးဟာဘိုး ထိုးတာေပါ့ကြ”
“ေအာင္မယ္ မျဖစ္ႏိုင္တာႀကီးကို၊ ဘိုး၀ါတယ္၊ ကဲ… ဘိုးေက်ာကုန္း ဘိုးျမင္ရလို႔လား”
“မွန္ထဲ ေနာက္ျပန္ၾကည့္ထိုးတာေပါ့ကြ”
“ေအာင္မယ္… ေအာင္မယ္… ဘိုးအိမ္မွာ ဘိုး ေက်ာကုန္းေလာက္ႀကီးတဲ့ မွန္တစ္ခ်ပ္မွ မရွိဘဲနဲ႔”
ဘိုးသည္ ရယ္ေမာကာ…။
“အလကား ေျပာတာကြာ၊ ဆရာဦး ထိုးေပးတာေပါ့ကြ၊ ဆရာဦးကို မင္းသိတယ္ မဟုတ္လား”
ဆရာဦးသည္ ဘိုးအိမ္ေခါင္းရင္းက ထိုးကြင္းထိုးဆရာ ျဖစ္ပါ၏။ ထို႔ျပင္ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ေတြ ထုေသာ ပန္းပုဆရာလည္း ျဖစ္ပါ၏။
“ဘိုး ဒီ႐ုပ္ေတြထိုးေတာ့ မနာဘူးလားဟင္”
“နာတာေပါ့ ေျမးရဲ႕၊ ဒါေပမယ့္ ေယာက်္ားဆိုတာ ေဆးထိုးခံႏိုင္တဲ့ သတၱိ ရွိရမယ့္ကြဲ႕၊ ငါ့ေျမးလည္း ႀကီးရင္ ထိုးကြင္း ထိုးရမယ္ကြဲ႕”
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အရြယ္ေရာက္ေသာ ကာလ၌ ထိုးကြင္းထိုးေသာ ေခတ္ကုန္၍ ကံေကာင္းသည္ဟု ဆိုရမည္။ သို႔ရာတြင္ အခ်ိဳ႕ေသာ လူႀကီးမ်ားက မႀကိဳက္ၾက။ ကၽြန္ေတာ္ ဆယ့္ေလးႏွစ္သားေလာက္၌ ဆရာဦးက ကၽြန္ေတာ့္ေပါင္မွာ က်ား႐ုပ္ ထိုးေပးသည္။ ထိုးရမည္မွာ အနီစင္း၊ အနက္စင္းႏွင့္ တကယ့္က်ားေရာင္ ထြက္ရမည္။ အသက္လည္း ပါရမည္။ သို႔ေသာ္ ဤေဖကိုယ္ သတၱိခဲက အေဖ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသည့္ လက္ထဲမွ ကုန္းေအာ္၍ ႐ုန္းထြက္သျဖင့္ ပထမဆုံး အေၾကာင္းမွ် သြားရေသးရာ က်ား႐ုပ္မျဖစ္၊ ၾကြက္႐ုပ္ကေလး လိုလို ေရးေရးမွ် ထင္ေတာ့၏။ သည္ေတာ့ ဆရာဦးက ကၽြန္ေတာ့္ အေဖအား ဘာေျပာသည္ ထင္သနည္း။
“ေမာင္ဆယ္ေရ… ခုေခတ္ ကေလးေတြေတာ့ သတၱိ သုဥ္းကုန္ပါၿပီကြာ၊ ငါ့သားေတြလည္း အတူတူပဲကြ၊ မင္းတို႔လို ငါတို႔လို ဆယ္ႏွစ္၊ ဆယ့္တစ္ႏွစ္သားေလာက္က ထိုးကြင္းထိုး ခံလာခဲ့လို႔ရွိရင္ ဒီက်ား႐ုပ္ေလာက္ ဘယ္ျဖံဳလိမ့္မလဲကြာ၊ ခံႏိုင္ရည္ရွိမွာပဲ၊ ခုေတာ့ မင္းသားက မိဖုရား ကင္းကိုက္တဲ့အတိုင္းပဲ၊ သြား… သြား..”
ဆရာဦးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ႏွင္လႊတ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေပါင္ကေလးေထာ့နဲ႔ ေထာ့နဲ႔ မ်က္ရည္ကေလး စို႔စို႔ႏွင့္။
ဘယ္… မ်က္ရည္မစို႔ဘဲ ခံႏိုင္မလဲဗ်။ ေလးခြရွိတဲ့ ေၾကးစုတ္ႀကီးႏွင့္ တစ္ခ်က္ထိုးလိုက္ရင္း ေသြးတစ္ေပါက္ ထြက္လာရင္း။
ဤအခါ၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုးကြင္းမွ်မက ေဆး႐ုပ္ေတြ တစ္ကိုယ္လုံးတြင္ရွိေသာ အေဖတို႔၊ ဘိုးတို႔ သတၱိကို ခ်ီးက်ဴးမိပါသည္။ ဘိုးက ပို၍ မ်ားပါသည္။ ဘိုးသည္ ေခါင္းျဖဴျဖဴတြင္ ကတုံး ရိတ္ထားသူျဖစ္ေလရာ ငယ္ထိပ္မွစ၍ ေျခဖမိုးအထိ ေက်ာကုန္း၊ လက္ျပင္၊ ေျခသလုံး၊ ေျခက်င္း၀တ္ပါ မက်န္ ေဆးေတြအျပည့္ ရွိ၏။
ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ဘာအစြမ္းထက္သည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာတတ္ပါေခ်။ သို႔ေသာ္ ခံႏိုင္ရည္ရွိေသာ ေယာက်္ားေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေၾကာင္းေတာ့ ထင္ရွား၏။ ဘိုးသည္ ခြန္အားဗလႏွင့္ ရဲစြမ္းသတၱိေကာင္း႐ုံသာ မဟုတ္ေသး။ စာေပပညာကုိလည္း တတ္ကၽြမ္းသူ ျဖစ္၏။ ဘိုးသည္ ဘိသိက္ဆရာ ျဖစ္၏။
ဘိုးသည္ ေန႔စဥ္နံနက္တိုင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ အုန္းေမာင္းေခါက္ခ်ိန္တြင္ ထ၍ ဘုရားရွိခိုးၿပီး စာရြတ္၏။ သူစာရြတ္သည္ကို ေဘး သုံးေလးအိမ္က ၾကားရ၏။ သို႔ေသာ္ ဘာမွ် နားမလည္ႏိုင္ေပ။ သူ႔အသံ “ဟနံနံ… ဟနံနံ… ဟူ၍သာ ၾကားေနရသည္။
“အေဖ… ဘိုးက ဟနံနံ… ဟနံနံနဲ႔ ဘာလုပ္ေနတာလဲ အေဖရ”
ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္က အေဖအား အိပ္ရာထဲတြင္ ေမးခဲ့၏။
“စာ၀ါးတာ ေခၚတယ္ သားရဲ႕”
“ဘာလို႔ စား၀ါးတာလဲ အေဖရ”
သူရထားတဲ့ စာေတြကို မေမ့မေပ်ာက္ေအာင္ ႏႈတ္က ျမန္ျမန္ရြတ္ေနတာေပါ့ကြာ”
“ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘိုးလို စာ၀ါးခ်င္တယ္ အေဖ”
“ဒါျဖင့္ စာမ်ားမ်ားတတ္ေအာင္ သင္ေပါ့ကြ၊ ထမင္းစားခ်င္ေတာ့ ထမင္းရွိမွ စားျဖစ္သလို စာ၀ါးခ်င္ေတာ့ ကိုယ္တတ္ထားတဲ့ စာရွိမွ ေပါ့ကြ”
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘိုးကို အစစအရာအရာ ခ်ီးက်ဴး အားက်သူ ျဖစ္ခဲ့၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘိုးကို အတုယူကာ ကႀကီး၊ ခေကြးက စ၍ စာ၀ါးခဲ့ ပါ၏။ ႏို႔ၿပီး ဘိုးက (အဆက္ဆက္ အစဥ္သာယာတဲ့ သရက္တစ္ပင္ရြာက အထူးအက်ိဳးျပဳတဲ့ ဦးဖိုးႏု)ဟု ရွင္ျပဳဖိတ္စာတြင္ ေရးလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း (မခ်ိဳ႕အစဥ္သာတဲ့ ႀကိဳ႕ပင္ရြာက အထူးအက်ိဳးသယ္တဲ့ ဦးဖိုးဆယ္)ဟု ကၽြန္ေတာ့္အေဖႏွင့္ ရြာနာမည္ကို နေဘထပ္ ဆိုလိုက္ေသာအခါ ဘိုးက လြန္စြာ သေဘာက်လွ၏။
“ေမာင္ဆယ္… မင္းသားႀကီးရင္ ငါ့ေျခရာနင္းလိမ့္မယ္”ဟု ဂုဏ္ယူေျပာဆို၏။ သို႔ေသာ္ ဘိုးေျခရာကို နင္းဖို႔ ဘိုးကို မွီဖို႔က ခဲယွဥ္းလွပါ၏။
ဘိုးသည္ ရပ္ရြာ၌ အုပ္ခ်ဳပ္စီမံရာတြင္ သူ။ မဂၤလာေဆာင္၌ ဘိသိက္သြန္းရာတြင္ သူ။ ရွင္ျပဳ ရဟန္းခံတို႔၌ ၾသဘာစာမ်ား ေရးသားဖတ္ ၾကားရာတြင္ သူ။ ရပ္သူ ရြာသားတို႔ အပ်င္းလည္းေျပ၊ ပညာရ ဗဟုသုတလည္း ရေအာင္ ဇာတ္နိပါတ္တို႔ကို သံေနသံထားႏွင့္ ေဟာေျပာ ရာတြင္လည္း သူ။
သူ… သူ… သူ… ထိုသူသည္ အသက္ငါးဆယ္ေက်ာ္၌ ကံေခ်ာ္၍ အၾကံေတာ္တလြဲကို လိုက္မွားမိေခ်သည္။
မေခ်ာျဖဴ…။
သူသည္ နာမည္ႏွင့္လိုက္ေအာင္ ျဖဴသည္။ ေခ်ာသည္။ လွသည္။ ေခ်ာသည္ လွသည္ႏွင့္အမွ် ကျမင္းေၾကာထ၍ လင္ငယ္ေနတတ္သူ။
သူ၏ ပထမဆုံးေယာက်္ားသည္ သူ ေမ်ာက္မထားတာ ပက္ပင္းမိ၍ သူ႔အားလယ္ကြင္းထဲ ေခၚသြားကာ ဓားႏွင့္ခုတ္သတ္ၿပီး သူ႔ကိုယ္သူ ေတာ့ မီးရထားအနင္းခံ၍ ပြဲခ်င္းၿပီး စီရင္ပစ္လိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ မေကာင္းမႈျပဳရန္ အကုသိုလ္ကံ က်န္ေနေသးေသာ မအ၀ွာက မေသ။ လည္ပင္းဓားဒဏ္ရာေတြႏွင့္ ေမ့ေျမာေနရာမွ သတိျပန္ ရလာခဲ့သည္။
ဘိုးႏွင့္ အခင္းျဖစ္ပြားရန္အခ်ိန္မွာ ထိုမိန္းမသည္ အသက္သုံးဆယ္ခန္႔ လည္ပင္းမွာ ဓားဒဏ္ရာ ႏွစ္ခ်က္ရွိသည္။ အသားေရာင္ ျဖဴျဖဴ၀င္း ၀င္းႏွင့္ ျပည့္ျပည့္တင္းတင္း။ ထိုအခ်ိန္၌ ဒုတိယေလာ၊ တတိယေလာ မေျပာတတ္သည့္ လင္ေယာက်္ားမွာ ဘိန္းစားဖိုးဆိုင္။
ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိေသာအခ်ိန္မွာ မေခ်ာျဖဴသည္ ရြာထဲမွာ ခံေတာင္းရြက္၍ င႐ုတ္၊ ၾကက္သြန္၊ ဆီ၊ ဆား စေသာ ကုန္စုံေရာင္းသည္။ ထိုကုန္စုံ၀ယ္ရင္းမွ စတင္သည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ အမွတ္သညာ ထားတတ္ေသာ အရြယ္မွ၍ ဘိုးအိမ္မွာ အေနအစား မ်ားသည္။ အေၾကာင္းမွာ ဘိုးအိမ္သည္ ဘယ္ေတာ့မွ ဟင္းေကာင္း မျပတ္ေခ်။ မျပတ္ျခင္းမွာ ေက်းရြာဓေလ့ထုံးစံ ရွိ၏။ ရြာတြင္ ကၽြဲ၊ ႏြား ေသ၍လည္းေကာင္း၊ သတ္၍လည္းေကာင္း၊ အမဲသားေပၚလွ်င္ သူႀကီးအိမ္ကို တစ္တြဲ ပို႔ရသည္။ ၀မ္းတြင္းသား အစုံလည္း ပါရသည္။ ဘိုးအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ရြာက ဆယ္ရြာဆိုေတာ့ ဘိုးအိမ္ မွာ အမဲဟင္းလ်ာ ျပတ္သည္ မရွိေခ်။
ဘုိးကိုယ္တိုင္ကေတာ့ အမဲသား မစားေခ်။ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖလည္း မစားေခ်။ ကၽြဲ၊ ႏြားျဖင့္ အသက္ေမြးရေသာ ေက်းရြာတို႔တြင္ အမဲသား မစားျခင္းသည္ လူႀကီးလူေကာင္းတို႔၏ ဂုဏ္အဂၤါတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပသည္။ ဘိုးတို႔ ေဂၚပုံတစ္ရပ္ကို ေတြး၍ ရယ္ခ်င္ပါေသးသည္။
၀ါတြင္း မိုးရာသီဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လယ္ေတာေဒသမွာ ငါးေပါသည္။ သည္ေတာ့ မေခ်ာျဖဴက ကုန္စုံေရာင္းျခင္းကို ရပ္ဆိုင္း၍ မုန္႔ ဟင္းခါး ေရာင္းသည္။ ထိုအခါ ဘိုးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ခုတုံးလုပ္၍ မနက္တိုင္း မေခ်ာျဖဴမုန္႔ဟင္းခါးလာတိုင္း။
“ေဟ့… မင္း သည္ေန႔ မုန္႔ဟင္းခါး စားဦးမလား”
ေမးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဆယ္ႏွစ္သား အရြယ္ေလာက္ ဘယ္သိလိမ့္ဦးမွာတုန္း။ အျမဲတမ္း ေခါင္းညိတ္သည္ေပါ့။ ဘိုး၏ အိမ္သားမ်ားကေတာ့ ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ၾကၿပီး ရိပ္မိေနၾကၿပီ။ ထုိအခါ ဘုိးမွာ ဇနီး အမယ္ႀကီးႏွင့္ သမီးႏွင့္သားမက္ ရွိသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ကို မုန္႔ဟင္းခါးေကၽြးေတာ့ ၀ါတြင္းမွာ သတ္သတ္လြတ္သမား ဘိုးက မုန္႔ကို ဘယ္လိုစားပါသနည္းဟူမူ ဟင္းရည္ မဆမ္းေစဘဲ သူ႔အိမ္က ႏို႔ဆီႏွင့္ ဆမ္း၍ စားပါသည္ခင္ဗ်ာ။
ေၾသာ္… အာဂဘိုး။ လူႀကီးလူေကာင္း ေဂၚပုံ မဆိုးဘူးေနာ့္။ ဦးႀကီးတို႔ နည္းယူၾက။
ထို႔ျပင္ ဘိုးတြင္ သူမ်ားႏွင့္မတူေသာ ထူးျခားခ်က္တစ္ရပ္ ရွိေသးသည္။ ဘိုးသည္ ထမင္းစားၿပီး ပလုတ္က်င္းေသာ အခါ၌လည္းေကာင္း၊ တစ္ခုခု စားေသာက္ၿပီး ပလုတ္က်င္းေသာအခါ၌ လည္းေကာင္း ဘယ္ေတာ့မွ ေထြးမပစ္ေခ်။ ပလုတ္ေရကို မ်ိဳခ်လိုက္သည္သာ ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္က…
“ဘိုးလုပ္ပုံဟာ သူမ်ားနဲ႔ မတူဘူး၊ မရြံဘူးလား…”ဟု ေမးေသာအခါ…
“ဟ… ကိုယ့္ပါးစပ္ထဲကဟာ ကိုယ္ရြံေနမွျဖင့္ ငါလခြီးတဲ့ လည္ပင္း လွီးပစ္ဖို႔သာ ရွိေတာ့တာေပါ့ကြ”ဟု ျပန္ေျဖပါသည္။
ဟုတ္တုတ္တုတ္။
ယင္းသို႔လွ်င္ မေခ်ာျဖဴသည္ ကုန္စုံေရာင္းရင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ မုန္႔ဟင္းခါး ေရာင္းရင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ဘိုးအိမ္ ေန႔တိုင္လိုလို ၀င္ထြက္ေနရာမွ ေလးငါးလေလာက္ ၾကာေသာ္ မေခ်ာျဖဴေယာက်္ား ဘိန္းစား ကိုဖိုးဆိုင္မွာ အိမ္ထဲ ဘိန္းငါးက်ပ္သားခန္႔ႏွင့္ လက္ပူး လက္ၾကပ္ ဘိုးက ဖမ္းမိေလ၍ ခမ်ာ ေထာင္က်သြားရွာေလသည္။
ဒါ ဘိုးက သူ႔ေနာက္လိုက္ မတရား သက္ေသမ်ားႏွင့္ သက္သက္ အမႈဆင္တာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို တစ္ရြာလုံးက သိၾက၍ တဖ်စ္ေတာက္ ေတာက္ေနၾက၏။ ကိုဖိုးဆိုင္သည္ ဘိန္းစားဆိုေသာ္လည္း မခိုးတတ္၊ မ၀ွက္တတ္။ လူေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္၏။ သူ႔ဟာသူ ထန္းတက္၍ စား၏။ ပုံးျမံႇဳးေထာင္၍ စား၏။
ထိုအရပ္ထဲက လူႀကီးမ်ားသည္ ဘိုးကို ၀ိုင္းၾကဥ္စ ျပဳလာ၏။ သည္ေနာက္ မၾကာမီတြင္ ဘိုးသည္ သူ႔အိမ္သူ အိမ္သားမ်ားနွင့္ ရန္ျဖစ္ၾကေလ၍ အမယ္ႀကီးသည္ သမီးႏွင့္ သားမက္ကို ေခၚကာ သူ႔ဇာတိရြာသို႔ ျပန္သြားေလေတာ့သည္။
ဘိုးကိုကား မည္သူမွ် တရားခ်၍ မရေတာ့ေပ။ ယခင္တုန္းက ရပ္ရြာ၊ အိမ္ေထာင္ေရး ကိစၥတို႔မွာ သူကသာ ဖ်န္ေျဖစီမံခန္႔ခြဲ ေပးခဲ့သည္။ သူ႔ဇာတ္တြင္ကား သူသာ ဇာတ္ဆရာ၊ အျခားဇာတ္ဆရာကို လက္မခံေတာ့ၿပီ။
ေနာက္ဆုံး တစ္ေန႔၌ကား မေခ်ာျဖဴသည္ ဘိုး၏ အိမ္ေပၚသို႔ ေရာက္လာေလသတည္း။ သို႔ေသာ္ ဤျဖစ္ရပ္တြင္ ဘိုး၏ရလဒ္ကား က်ဆုံး ျခင္းပင္တည္း။ မေခ်ာျဖဴ ဘိုးအိမ္ေရာက္ၿပီး ဒုတိယေျမာက္ေန႔ နံနက္တြင္ အသက္ေျခာက္ဆယ္မွ် ရွိမည္ျဖစ္ေသာ အမယ္အိုႀကီး တစ္ေယာက္ ေဆာင္ဓားရွည္ႀကီး ဆစ္လက္ကိုင္ကာ ဘိုး၏ အိမ္၀င္းထဲ ေရာက္ေနလ်က္ ဓားတလက္လက္ႏွင့္ ဆဲေရးႀကိမ္းေမာင္း ေနေပေတာ့သည္။
“ဟဲ့ ေအာင္ဒြန္း၊ နင္ ဗလေကာင္းလွတယ္၊ သတၱိေကာင္းလွတယ္ဆို၊ ႀကိဳက္တဲ့ လက္နက္ကိုင္ၿပီး တံခါးဖြင့္ ဆင္းခဲ့စမ္း”
“ခ်လြမ္ ……… ”
အိမ္ေရွ႕နံရံအကာကို သူ႔ဓားႏွင့္ ပစ္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ျပန္ေကာက္ကာ…
“ဟဲ့ ေအာင္ဒြန္း၊ နင္ သတၱိ နည္းလွခ်ည္လား၊ ငါလို အမယ္ႀကီးနဲ႔မွ ရင္မဆိုင္ ၀ံ့ေတာ့ဘူးလား၊ လူခ်င္းေၾကာက္ရင္ နင့္မွာ ႏွစ္လုံးပူး ေသနတ္ ရွိတယ္မဟုတ္လား၊ သည္မွာ ပစ္လိုက္စမ္းေဟ့… ”
ရင္ကိုေကာ့ျပၿပီး သူ႔ဓားႏွင့္ တစ္ဖန္ ပစ္လိုက္ျပန္ေလသည္။ အိမ္ေပၚကေတာ့ ဘာသံမွ မၾကားရ။ ဆိတ္ၿငိမ္လွသည္။ လူတစ္ေယာက္မွ် မရွိဟု ထင္ရသည္။ သို႔ေသာ္ ဘိုးႏွင့္ မေခ်ာျဖဴ ရွိတာ အမွန္။ ညကပင္ မီးအိမ္ထြန္းတာ ျမင္ရေသးသည္။ ယခု မနက္အေစာႀကီးမွ ေစာေစာစီးစီး သည္အမယ္ႀကီးက ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ယာက မႏိုးမီပင္ လာေရာက္ ဆူပူေနျခင္းျဖစ္သည္။
ဘိုးအိမ္သည္ တစ္ထပ္အိမ္ျမင့္၊ ေအာက္ဆင့္ မရွိ။ ေျမႀကီးေပၚ စားပြဲကုလားထိုင္ ထားသည္။ အိမ္အကာမွာ ႏွစ္တစ္လက္မ သစ္သားတန္းေတြကို ၾကက္ေျခခတ္ ႐ိုက္ကပ္ထားသည္။ ထိုနံနက္၌ အေပၚထပ္ေရာ ေအာက္ထပ္ပါ တံခါးေတြအားလုံး ပိတ္ထားသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ အိပ္ရာမွထကာ ျပတင္းေပါက္မွ အံ့ၾသစြာႏွင့္ လွမ္းၾကည့္၍ေနသည္။ အမယ္ႀကီးသည္ ပိန္ေသာ္လည္း စိတ္က ေဆာင္ေန၍ ေတာ္ေတာ္ပဲ မာေက်ာပုံေပၚသည္။ သူသည္ ေအာ္ဟစ္ဆဲေရးရင္း ေအာက္နံရံကို ဓားႏွင့္ခုတ္လိုက္၊ အိမ္အေပၚထပ္ကို လွမ္း ပစ္လိုက္၊ ေမာလွ်င္ ထိုင္ၿပီး နားလိုက္ ေနာက္ၿပီး တစ္စခန္း ထလိုက္ႏွင့္ အရြယ္ႏွင့္ မလိုက္ေအာင္ပင္။ ေဒါသႏွင့္ ဇြဲသတၱိက ႀကီးလွပါ သည္။
“ေဟ့… ေအာင္ဒြန္း၊ မယားခိုးရဲ႕၊ လူ႔တိရစၧာန္ရဲ႕ နင္ ငါ့သားမက္အိတ္ထဲ အတင္း ဘိန္းထည့္ၿပီး နင့္ ေနာက္ေတာ္ပါ သက္ေသလိမ္ေတြနဲ႔ အမႈဆင္ၿပီး ေထာင္ခ်တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းက သိၾကတယ္ဟဲ့”
“ခ်လြမ္….”
ဓားႏွင့္ တစ္ခ်က္ ပစ္လိုက္ျပန္သည္။
“နင္ဟာ ဆယ္ခိုင္သူႀကီး၊ ဘုရားကိုးဆူ ဆရာႀကီး၊ ဘိသိက္ဆရာႀကီး၊ ရတု ၾသဘာဆရာႀကီး၊ ကြက္စိပ္ဆရာႀကီးဆိုတဲ့ ဂုဏ္ေတြမွ မေထာက္ဘူး။ ငေအာင္ဒြန္းရယ္၊ ဟို ေမ်ာက္မထားမေရာ ဆင္းခဲ့၊ နင့္ပါ ငါ ႏုတ္ႏုတ္စဥ္းပစ္မဟဲ့၊ နင့္အတြက္ ငါ တစ္ခါက ႏွစ္ခါရွက္၊ ႏွစ္ခါက သုံးခါရွက္၊ တစ္သက္လုံး ရွက္ေနရမွာလားဟဲ့… ၊ နင္တို႔ကို သတ္ၿပီး ငါပါ ေသပစ္လုိက္မဟဲ့…”
“အေဖရယ္…၊ ဘိုးက သည္အမယ္ႀကီး ပိန္ပိန္ေလးမ်ား ဘာလို႔ ေၾကာက္ေနရသလဲ၊ ေအာက္ဆင္းၿပီး ဖမ္းလိုက္ေရာေပါ့၊ ဘိုးက အား အမ်ားႀကီး ႀကီးတာပဲ မဟုတ္လား၊ ႏို႔ၿပီး ဘိုးက သူႀကီး…”
“ဟဲ့… ဘာႀကီးျဖစ္ေနေန၊ ကိုယ္အမွားလုပ္မိတဲ့အခါ မွန္သူကို ရင္မဆိုင္၀ံ့ေတာ့ဘူး၊ ေၾကာက္ေနေရာ၊ ဒါဟာ တရားသေဘာပဲ….”
“ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ပါဘူး အေဖရာ…”
“ေအး ငါ့သား၊ ႀကီးေတာ့ နားလည္ပါလိမ့္မယ္”
ထိုအခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘိုးကိုသာ သနားေနေတာ့သည္။ ဘိုးဖက္က ဘယ္သူမွ် ကူညီမည့္သူလည္း မရွိပါလား၊ သည္အမယ္ႀကီး ကို လာတားျခင္း၊ ဆြဲငင္ျခင္းလည္း မည္သူမွ် မျပဳၾက။ အကယ္၍ အျခား အိမ္၌သာ ဤသို႔ ျဖစ္ေနပါမူ ဘိုးကိုယ္တိုင္ သြားေရာက္ စီစဥ္ ဖ်န္ေျဖေခ်မည္။
စင္စစ္ေတာ့ သူႀကီးဦးေအာင္ဒြန္း၏ မတရားျပဳမႈကို တစ္ရြာလုံးက မုန္းတီးရြံရွာေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ အမယ္ႀကီးဖက္ကပင္ အကူညီ ေပးၾကဦးမည္။ သို႔ေသာ္ ကူညီစရာ မလို၊ အမယ္ႀကီးက အံ့ဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္ ဇြဲသတၱိႀကီးလွပါဘိ။ ဤေန႔ ပထမ ေန႔က နံနက္ ေ၀လီေ၀လင္းမွသည္ ဆယ္နာရီခန္႔အထိ ဆဲေရးႀကိမ္းေမာင္းၿပီး ထမင္းဆာေသာေၾကာင့္ ျပန္သြားသည္။ ေနာက္ေန႔ နံနက္ ေ၀လီေ၀လင္း၌ ယမန္ေန႔ကအတိုင္း ျပန္ေရာက္လာၿပီး ယမန္ေန႔ကအတိုင္း ျပဳမူျပန္ေတာ့သည္။
အမယ္ႀကီးသည္ ဤသို႔ခ်ည္း မနက္တိုင္းလာလုပ္၏။
ပဥၥမေျမာက္ ညေနခင္း၀ယ္ ဦးေအာင္ဒြန္းႏွင့္ မေခ်ာျဖဴတို႔သည္ ပစၥည္းပစၥယမ်ားကို လွည္းတစ္စီးႏွင့္ တင္၍ ထြက္ခြာ သြားၾကေတာ့သည္။
ဤအခင္းျဖစ္ေနခ်ိန္ ဘိုးအိမ္သို႔ မသြားရန္ ကၽြန္ေတာ့္အား တားျမစ္ထား၍ ယင္းညေန လွည္းေပၚ ပစၥည္းေတြ တင္ေနတုန္းမွာ ဘိုးကို ကၽြန္ေတာ္ေနာက္ဆုံး ျမင္လိုက္ရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္၌ သူ႔အား မည္သူကမွ်လည္း လာ၍ ႏႈတ္မဆက္ၾကေခ်။
ရြာတြင္ သူႀကီးမရွိေတာ့ေၾကာင္း ၾကားသိရေသာအခါ၌ ဆယ္အိမ္ေခါင္းေတြ ေခၚ၍ ျဖစ္ပုံကို စစ္ေဆးေမးျမန္းၿပီး ဦးေအာင္ဒြန္းအား သူႀကီးရာထူးမွ ခ်လိုက္ကာ ေနာက္ထပ္ သူႀကီးအသစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္လိုက္ေလသည္။
ဦးေအာင္ဒြန္းကား ဂုဏ္သိကၡာ အဖတ္ဆယ္ မရေလာက္ေအာင္ က်ဆင္းေလ၍ ရြာသို႔ျပန္ၿပီး မခ်ဥ္းကပ္ရဲေတာ့ေပ။ သူ႔အိမ္ကို သူ႔အမယ္ႀကီးႏွင့္ သမီးသားမက္တို႔ ျပန္၍ ေနၾကသည္။
ဦးေအာင္ဒြန္းသည္ ဤမွ မၾကာမီတြင္ စိတ္ေရာ လူေရာ ပင္ပန္းဆင္းရဲလွစြာျဖင့္ ေသဆုံးသြားသည္ဟု ၾကားသိရေလသည္။
ေသာ္တာေဆြ (၁၉၁၉ – ၁၉၉၅)
Credit ခြန္အားရွိေသာစာ
Post a Comment