Sunday, December 23, 2012

.ေျပာျပခ်င္ပါတယ္(၁၀)


ဒီတစ္ခါေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးကေတာ့ ဒီႏႇစ္ထဲမႇာေရးတဲ့ ေနာက္ဆံုးေဆာင္းပါးပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ၂၀၁၂ အစတုန္းကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံက အေျပာင္းအလဲေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေတာ္အားရမိပါတယ္။ဦးသိန္းစိန္နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အၾကား  ေျပလည္မႈေတြ၊ ႏုိင္ငံတကာအသိုင္းအ၀ိုင္းအတြင္း ၀င္ေရာက္မႈေတြ၊ ကိုမင္းကိုႏုိင္အပါအ၀င္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ လြတ္ေျမာက္မႈ၊ Sanction ႐ုပ္သိမ္းဖို႔ အလားအလာေတြနဲ႔ အားတက္စရာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ Nation သတင္းစာအင္တာဗ်ဴးမႇာ Amazing Changes in Myanmar လို႔ ေျပာလိုက္မိပါတယ္။
(၁)
ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေျပာင္းအလဲက ျမန္ဆန္၊တည္ၿငိမ္၊ေထာက္ခံမႈေတြရရ၊ဘယ္ေလာက္ တိုးတက္မႈေတြ ရေနရေန ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံမႇာ ေနာက္ျပန္သြားႏုိင္တဲ့ အခ်က္ေတြရႇိေနတုန္းပဲလို႔ ၂၃-၅-၂၀၁၂ ထုတ္ Weekly Eleven ဂ်ာနယ္မႇာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ''ေျပာျပခ်င္ပါ တယ္'' အမႇတ္(၁)ေဆာင္းပါးမႇာ ကြၽန္ေတာ္စတင္ ေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။ အေၾကာင္းအရင္း(၃)ခ်က္ ရႇိတဲ့အေၾကာင္း ရႇင္းျပခဲ့ပါတယ္။ အဲ ဒီတုန္းကေတာ့ တုိင္းျပည္က ဒီလို႐ႈပ္ေထြးမေနပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာၿပီး ဇြန္လမႇာပဲ ရခုိင္ျပည္နယ္ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာင္ကုတ္အၾကမ္းဖက္ လူသတ္မႈဟာ ျပႆနာရဲ႕မီးပြားျဖစ္ၿပီး အဲဒီေနာက္မႇာ ေမာင္ေတာမႇာ လူမ်ဳိးေရးျပႆနာျဖစ္တာပါ။ အဲဒီကမႇ စစ္ေတြကိုပ်ံ႕ႏႇံ႔သြားတာပါ။ ျပႆနာရဲ႕အစ ေတာင္ကုတ္စံုစမ္းေရးေကာ္မရႇင္ အစီရင္ခံစာလည္း လူသိရႇင္ၾကား ထြက္မလာတာကေတာ့ အစိုးရက ေျဖရဦးမယ့္ ေမးခြန္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကမႇ ႏုိင္ငံတကာမီဒီယာေတြနဲ႔ ဧရာ၀တီအစရႇိတဲ့ Exile Media ေတြက မရႇိတဲ့ ႐ိုဟင္ဂ်ာကို ျပႆနာအျဖစ္ ပံုေဖာ္ခဲ့ၾကတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကမႇ ႏုိင္ငံတကာ ျပႆနာအျဖစ္ တြန္းပို႔ခဲ့ၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
(၂)
တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအေရးနဲ႔ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ ေဖာ္ေဆာင္ေရးျပႆနာဟာ ေနာက္ျပန္လႇည့္သြားႏုိင္တဲ့ အဓိကျပႆနာျဖစ္ၿပီး အစိုးရက ပံုေဖာ္ ေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြဟာ အဓိကျပႆနာျဖစ္တဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ထူေထာင္ေရးကို မေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ရင္ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမႇာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရမႇာ မဟုတ္ပါဘူး။ အစိုးရနဲ႔ တပ္မေတာ္ၾကားမႇာရႇိတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ သမၼတဟာ  ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္အေပၚမႇာ တပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ၊ စစ္ေရးပုိင္းဆုိင္ရာမႇာ အႂကြင္းမဲ့အာဏာလႊမ္းမိုးမႈ မရႇိပါဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရးမႇာ အဓိကက်တဲ့ စစ္တပ္အေနနဲ႔ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုမူကို လက္ခံ၊ မခံဆိုတာဟာ ေနာက္ျပန္သြား၊မသြားကို အဆံုးျဖတ္ေပးမႇာျဖစ္ပါတယ္။
ကခ်င္နဲ႔ျဖစ္တဲ့ စစ္ပြဲမႇာ KIO က ေတာင္းဆိုတဲ့ တန္းတူေရးနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ တစ္နည္း ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုမူကို ကြၽန္ေတာ္ ေထာက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လို အေၾကာင္းျပခ်က္ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး မလုပ္တာကိုေတာ့ KIA ကို ကြၽန္ေတာ္ မေထာက္ခံႏုိင္ပါဘူး။ စစ္ပြဲေတြရႇိရင္ စစ္တပ္ေတြ တန္ခိုးၾသဇာတက္မယ္၊ စစ္အာဏာရႇင္စနစ္ အသက္၀င္မယ္၊ ျပည္သူေတြ ဒုကၡေရာက္မယ္။ ရရႇိတဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြအရ ကခ်င္ျပည္နယ္မႇာ စစ္ပြဲရပ္ဖုိ႔အတြက္ တာ၀န္ရႇိတာ အစိုးရနဲ႔ျမန္မာ့တပ္မ ေတာ္တစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖုိ႔ သမၼတႀကီးတစ္ဦးတည္းကိုပဲ ဖိအားေပးဖုိ႔မျဖစ္သင့္ပါဘူး။
ဒါ့အျပင္ Online ေတြမႇာ ကခ်င္လူမ်ဳိးအခ်ဳိ႕ရဲ႕ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ လူမ်ဳိးေရး၀ါဒကို အေျခခံၿပီး ဗမာလူမ်ဳိးေတြကို လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒ က်င့္သံုးတယ္ဆိုၿပီး ဗမာေတြနဲ႔ အျခားတိုင္းရင္းသားေတြအၾကား ရန္တိုက္ေပးတာဟာ ျပႆနာရႇိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုပါ လူလိမ္လူညာအျဖစ္ ပံုေဖာ္ေရးသားမႈေတြရႇိတာကို လက္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေတြအတြက္ေတာ့ ရႇင္းလင္းရပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ေတာ့ ကခ်င္ျပည္နယ္မႇာ ေတာင္တန္းေတြမႇာ ဂ်ိမ္းေဖာ၊ ကခ်င္ေတြေနၿပီး ေျမျပန္႔မႇာ ရႇမ္း၊ ဗမာေတြေနတာ ႏႇစ္ေပါင္းရာေထာင္ခ်ီေနပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ဘိုးဘြားေတြကလည္း ကခ်င္ေဒသခံ ရႇမ္းဗမာေတြပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ဗမာလူမ်ဳိးေတြခ်ည္းပဲ ပိုင္တာမဟုတ္သလို။ ကခ်င္ျပည္နယ္ဟာလည္း ကခ်င္လူမ်ဳိးေတြနဲ႔ခ်ည္း သက္ဆိုင္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ စစ္တိုက္ေကာင္းတဲ့ ဗမာ၊ ကခ်င္၊ ကရင္ ေတြရဲ႕ ျပႆနာေရႇ႕တန္းေရာက္ၿပီး စစ္တိုက္မေကာင္းတဲ့ ရႇမ္း၊ ရခိုင္၊ မြန္၊ ခ်င္းေတြ ေနာက္တန္းေရာက္ေနတာလားလို႔ေတာင္ စဥ္းစားမိတဲ့အထိ စစ္ပြဲေတြ၊ စစ္ဘုရင္ေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ကံၾကမၼာကို အဆံုးအျဖတ္ေပးေနတယ္ ထင္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံစစ္စစ္ တည္ေထာင္ခ်င္ရင္ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ တည္ေထာင္ခ်င္ရင္ စစ္ပြဲေတြ အရင္ရပ္ရပါမယ္။
(၃)
ကြၽန္ေတာ္နဲ႔သိတဲ့ ကခ်င္လူမ်ဳိးေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့သူေတြကို KIA အေနနဲ႔ အပစ္အခတ္ရပ္သင့္တဲ့အ ေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္အျမဲေျပာေတာ့ သူတို႔က ကြၽန္ေတာ့္ကို အျမဲျပန္ေျပာပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အလိမ္ခံခဲ့ရတာ ခဏခဏရႇိပါၿပီ။ ခင္ဗ်ားဘယ္လို အာမခံမႇာလဲလို႔ ေမးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ေတာင္ ကိုယ္အာမ မခံႏုိင္ပါဘူး။ တကယ္လို႔ ေနာက္ျပန္လႇည့္ၿပီဆိုရင္ ဘယ္အေပါက္ကေန ေျပးရမလဲဆိုတာေတာင္ ကြၽန္ေတာ့္ကိုယ္ကြၽန္ေတာ္ မတြက္ခ်က္ရေသးပါဘူး၊အလိမ္ခံရတာေတြ၊မယံုၾကည္တာေတြ ေဘးမႇာထားၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယံုၾကည္တာေတြျဖစ္လာဖုိ႔ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း  စစ္ပြဲေတြ ဆက္ျဖစ္ေနတာဟာ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအတြက္ေရာ၊ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုတည္ေထာင္ေရးအတြက္ပါ အေႏႇာင့္အယႇက္ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီေတာ့ စစ္ပြဲရပ္ဖုိ႔အတြက္ ဒီမိုကေရစီလိုလားသူေတြ၊ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ လုိလားသူေတြ လုပ္ရပါမယ္။
တကယ္ေတာ့ ၂၁ ရာစုမႇာ ကမၻာ့ႏုိင္ငံေရးမႇာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ျမန္မာႏုိင္ငံေရး ျပႆနာေတြမႇာပဲျဖစ္ျဖစ္ အင္အားကို အေျချပဳတဲ့ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ကို ထည့္သြင္းမစဥ္းစားလို႔ မရႏုိင္ပါဘူး။အင္အားႀကီးတ့ဲႏုိင္ငံေတြ၊ အာဏာရႇိတဲ့လူေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕အင္အား(Power)  တည္ျမဲရႇင္သန္ႀကီးထြားေအာင္
၁။စစ္ေရးအင္အား(Military Power)
၂။ စီးပြားေရးအင္အား (Economic Power)
၃။ မျမင္ႏုိင္တဲ့ ယံုၾကည္မႈအင္အား (ၾသဇာတိကၠမ) (Soft Power)
ဒီသံုးခုကို အျမဲတည္ေဆာက္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။
၂၀ ရာစုမႇာ စစ္ေရးအင္အားနဲ႔ စီးပြားေရးအင္အား ႏႇစ္ခုေပါင္းထားတဲ့ (Hard Power) ကို အေလးအနက္ထားေပမယ့္ သတင္းနည္းပညာေခတ္ ေရာက္တဲ့အခါ (Soft Power)ဟာ ေရႇ႕တန္းေရာက္လာပါတယ္။ ဟစ္တလာ၊ စတာလင္၊ ေမာ္စီတုန္းအစ ရႇိတဲ့ အာဏာရႇင္ေတြဟာ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရးအင္အား (Propaganda) ကို Soft Power အျဖစ္ အမႇတ္မႇားခဲ့ၾကပါတယ္။ စတာလင္ဟာဆုိရင္ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးမႇာ စစ္တပ္မ ဘယ္ႏႇခုရႇိလို႔လဲလို႔ေတာင္ ျပက္ရယ္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကမၻာေပၚမႇာ အႀကီးမားဆံုး စစ္တပ္ပိုင္ဆုိင္သူေတြ၊စီးပြားေရး အင္အားႀကီးသူေတြေတာင္ သမုိင္းကေန  ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ၾကတဲ့ သာဓကေတြ အမ်ားႀကီးရႇိလာေတာ့ စစ္ေရးအင္အား၊ စီးပြားေရး အင္အားႏႇစ္ခုတည္းနဲ႔ အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အယ္လ္ေကးဒါးကို ႏႇိမ္နင္းဖုိ႔အတြက္ေတာ့ အာဖဂန္ကို စစ္အင္အားသံုးခဲ့ရတာျဖစ္လို႔ Hard Power ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။
(၄)
ေဒသတြင္းမႇာ အင္အားေလးသိန္းရႇိတဲ့ အင္အားႀကီးစစ္တပ္ကို ပိုင္ဆုိင္တဲ့ႏုိင္ငံ၊ ႏႇစ္ေပါင္း ၅၀ စစ္တပ္က တုိင္းျပည္ရဲ႕ အာဏာကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့ႏုိင္ငံမႇာ စစ္တပ္ဟာအခုိင္မာဆံုး အဖြဲ႕အစည္း(Institution) ျဖစ္တာဟာ မထူးဆန္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ စစ္တပ္က အာဏာကိုၾကာ ရႇည္ခ်ဳပ္ကိုင္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏုိင္လို႔ ၁၉၇၄ ခုမႇာ မဆလပါတီအသြင္ေျပာင္းၿပီး တစ္ပါတီစနစ္နဲ႔ သြားခဲ့သလိုမ်ဳိး အခုတစ္ခါေရာ ပါတီစံုစနစ္ကို စတင္က်င့္သံုးၿပီး အာဏာကို တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ ေရရႇည္ခ်ဳပ္ကိုင္လိုသူေတြ ရႇိမႇာျဖစ္သလို တုိင္းျပည္ရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို မျဖစ္မေနသြားရမယ္လို႔ ယူဆသူေတြဟာ တပ္မေတာ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ အ၀န္းအ၀ိုင္းအတြင္းမႇာ အမ်ားႀကီးရႇိပါတယ္။
ခ႐ိုနီစီးပြားေရးစနစ္ကို ပစ္ပယ္ပါမယ္လုိ႔ သမၼတက ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္မႈတစ္၀က္ေလာက္ဟာ လူဦးေရေသာင္းဂဏန္း ေလာက္ပဲရႇိတဲ့ မိသားစုေတြရဲ႕လက္ထဲမႇာပဲ ရႇိပါတယ္။ တုိင္းျပည္ရဲ႕ GDP တက္လာၿပီ၊ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေတြ တက္လာၿပီ ဘယ္ေလာက္ပဲဆိုဆုိ တုိင္းျပည္ရဲ႕ လူလတ္တန္းစား ေတြ ဆင္းရဲသားေတြရဲ႕ေမ်ာ္လင့္ခ်က္က ၀ိုးတ၀ါးပါပဲ။

ရပ္တည္ရပါမယ္။အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးဆိုတာကလည္း ေခါင္းေဆာင္ႏႇစ္ဦး လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္႐ုံနဲ႔ ၿပီးသြားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တပ္မေတာ္၊ ဒီမိုကေရစီအင္အားစု၊ တိုင္းရင္းသားေတြ အၾကားမႇာ မႇန္ကန္တဲ့ အေျခခံမူအေပၚ ရပ္တည္တဲ့ ေသြးခ်င္းညီတဲ့ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးသာလ်င္ စစ္မႇန္တဲ့ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ျဖစ္ပါတယ္......
ဘဏ္ေတြ၊ ကုန္ထုတ္အရင္းအႏႇီးျဖစ္တဲ့ ေငြေၾကး၊ ေျမ၊ စက္႐ုံအလုပ္႐ုံေတြ အားလံုးကို ခ႐ိုနီေတြကပဲ ပိုင္ဆုိင္ၿပီး အခုအစိုးရလက္ထက္မႇာ ျမန္မာရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ေကာ္မရႇင္မႇာ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေတြရဲ႕ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္းက ခ႐ိုနီေတြနဲ႔သာ သက္ဆုိင္မႈရႇိေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ လယ္ယာေျမ အဓမၼသိမ္းယူမႈ ျပႆနာေတြဟာ ထင္တာထက္အရမ္း ဆိုးရြားလြန္းလႇၿပီး ႏုိင္ငံရဲ႕ လူဦးေရအမ်ားစု အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ရျခင္း၊ ဆင္းရဲမြဲေတျခင္းရဲ႕ ျပႆနာအရင္းခံမႇာ လယ္ယာေျမေတြကို ဥပေဒနဲ႔အညီ မတရားသျဖင့္ သိမ္းယူျခင္းဟာ အဓိကျဖစ္ပါတယ္။ အာဏာရဲ႕အေျခခံတစ္ခုျဖစ္တဲ့ မိမိရဲ႕အ၀န္းအ၀ိုင္းအတြင္း Economic Power ထူေထာင္လိုျခင္းဆိုတဲ့ မဟာ ဗ်ဴဟာေအာက္မႇာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ လူထုေမ်ာ္လင့္ခ်က္ ကင္းမဲ့ေစတဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။  ခ႐ိုနီေတြအေပၚ အခြန္ေကာက္ခံမႈ ေပါ့ေလ်ာ့ျခင္း( အခြန္ေရႇာင္သူလို႔ ယူဆခံရသူကို သမၼတကိုယ္တုိင္ လူလယ္ေကာင္မႇာ ခ်ီးေျမႇာက္ျခင္းဟာ ဆိုးရြားလႇပါတယ္) ဟာ အျခားသူေတြအေပၚ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ပိုပိေစပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ေနာက္ျပန္ဆြဲလိုသူေတြဟာ Soft Power အေပၚမႇာလည္း ေမ့ေလ်ာ့ထားပံုမရပါဘူး။ Soft Power ရဲ႕အဓိကအားေတြက လူထုရဲ႕ အေတြးအျမင္(Public Opinion)၊ ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚတန္ဖိုး (Political Values) ၊ မူ၀ါဒအေျပာင္းအလဲ(Policy Shift) ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Soft Power ခ်ဳပ္ကိုင္ဖုိ႔အတြက္ ႏုိင္ငံေရးအရ တစ္ဦးခ်င္းထိေတြ႕စည္း႐ုံး ျခင္း (Divide & Rule Policy) ၊ သတင္းစီးဆင္းမႈကို သြယ္၀ိုက္ခ်ဳပ္ကိုင္ျခင္း(Indirect Media Control)၊ ႏိုင္ငံေရး၀န္းက်င္အား ေျပာင္းလဲျခင္း (Political Environment Shift) တုိ႔ကို လုပ္ေဆာင္ေလ့ရႇိပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲကို တကယ္ေဖာ္ေဆာင္မယ္ဆိုရင္ ၁။ စစ္မႇန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ေဖာ္ေဆာင္ေရး၊ ၂။စစ္မႇန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုေဖာ္ေဆာင္ေရးဆိုတဲ့ အေျခခံမူ (Basic Principle) ေပၚမႇာ ရပ္တည္ရပါမယ္။အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးဆိုတာကလည္း ေခါင္းေဆာင္ႏႇစ္ဦး လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္႐ုံနဲ႔ ၿပီးသြားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တပ္မေတာ္၊ ဒီမိုကေရစီအင္အားစု၊ တိုင္းရင္းသားေတြ အၾကားမႇာ မႇန္ကန္တဲ့ အေျခခံမူအေပၚ ရပ္တည္တဲ့ ေသြးခ်င္းညီတဲ့ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးသာလ်င္ စစ္မႇန္တဲ့ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ျဖစ္ပါတယ္။
(၅)
Nation က Doing Business in the New Myanmar ဆိုၿပီး စာအုပ္တစ္အုပ္ ထုတ္ဖုိ႔လုပ္ပါတယ္။ အစကေတာ့ အေသးစိတ္၀င္ Edit လုပ္မလုိ႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ လုပ္ခ်င္စိတ္မရႇိေတာ့ဘူး။ အမႇာစာ (Preface) ေရးေပးပါဆိုတာကို ေျဗာင္ပဲျငင္းလုိက္တယ္။ အေသးအဖြဲ႕ ကိစၥမ်ဳိးေလးေတြမႇာေတာင္ ကတိသစၥာ မရႇိဘူးဆိုတာ ရႇင္းျပလိုက္တယ္။ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္မႇာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က အတူတူေရာၿပီး လိမ္တဲ့လူ မျဖစ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ Risk ယူႏုိင္ရင္ လာလုပ္ၾကပါလိမ့္မယ္။  အေျခအေနေတြက မျပတ္သားဘူး။ ေတြေ၀တယ္။ ေနာက္ျပန္မလႇည့္ဘူးလို႔သာ ဆိုတယ္ ေရႇ႕ကိုမေရြ႕ဘူး။ ဒီအေျခအေနမ်ဳိးမႇာ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ေထာက္ခံဖုိ႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။
မႇန္ကန္တဲ့ အေျခခံမူေတြအေပၚမႇာ ႐ိုး႐ိုးသားသား ရႇင္းရႇင္းလင္း လင္း မႇန္မႇန္ကန္ကန္မရပ္ဘဲ ပုဂၢိဳလ္ေရးေတြနဲ႔ပဲ လိုက္စည္း႐ုံးရင္ တုိင္းျပည္က ဘာမႇျဖစ္လာမႇာမဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ဆံုးကုန္ကုန္ေျပာရရင္ တစ္ဦးခ်င္း စည္း႐ံုးလို႔ရသြားသူဟာ ကြၽန္ေတာ္ျဖစ္ေနခဲ့ရင္ေတာင္ အခြင့္အေရးသမားတစ္ေယာက္၊ ငဖား တစ္ေယာက္ ထပ္တိုးလာမႇာကလြဲလို႔ တိုင္းျပည္ကေတာ့ ဘာမႇျဖစ္လာမႇာ မဟုတ္ဘူး။ တိုင္းျပည္အတြက္ တကယ္လိုေနတာက စစ္မႇန္တဲ့အေျပာင္းအလဲပါ။ (၂၂-၁၂-၂၀၁၂)
 သန္းထြဋ္ေအာင္  (http://www.first-11.com)

Related Articles:

Post a Comment