ဤ
ဒီမိုကေရစီေခတ္တြင္ ေရြးေကာက္ပြဲေတြကား မ်ားလွေပေတာ့သည္။
မင္းတိုင္ပင္ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ျမဴနီစီပယ္ေရြးေကာက္ပြဲ၊
ဒိစႀတိတ္ေကာင္စီေရြးေကာက္ပြဲ၊ သူႀကီးေရြးေကာက္ပြဲ၊
ေက်းရြာေကာ္မတီေရြးေကာက္ပြဲ။ မ်ားလိုက္သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲေတြ ေရတြက္၍ပင္
မကုန္ႏိုင္ၿပီ။
ယခုေရးသားမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲကား သူႀကီးေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ေလသည္။ မည္သည့္ရြာက သူႀကီးေရြးေကာက္ပြဲ ေပနည္း။ လင္းလြန္းပင္ရြာက သူႀကီးေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ေလသည္။
လင္းလြန္းပင္သူႀကီး ဦးဖိုးေဆာင္ကား လူဆိုးဒျမတို႔ကို ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ သူႀကီးအလုပ္က ႏုတ္ထြက္သည္မွာ ၂ လခန္႔ ၾကာေလၿပီ။ သူ၏သား ေမာင္သာပန္းက ရြာကို ေခတၱခဏ အုပ္ခ်ဳပ္လ်က္ ေန၏။ ေရြးေကာက္ပြဲေတြ ထြန္းကားေနေသာ ေခတ္ႀကီးထဲတြင္ သူႀကီးေရြးေကာက္ပြဲကို ျပဳလုပ္ရေပမည္။ ေရွးေခတ္ကမူကား သူႀကီးသားမွာ မပင္ပန္းဘဲ သူႀကီးျဖစ္သြားမည္မွာ မုခ်ပင္။
လင္းလြန္းပင္ရြာတြင္ ကၽြက္စီကၽြက္စီ ျဖစ္လ်က္ေနေလၿပီ။ ေမာင္ေရႊေက်းကလည္း အေရြးခံမည္ဟု အမ်ားက ေျပာေနၾကေလသည္။ ဟုတ္မွန္စရာ အေၾကာင္းရွိ၏။ ေမာင္ေရႊေက်းကား အင္းသားႀကီး ျဖစ္ေလသည္။ ပစၥည္း ခိုင္လံု၏။ အေသာက္အစား ကင္း၏။ လူရည္ လည္၏။ သို႔ရာတြင္ ရြာသားမ်ားႏွင့္ မသင့္ဟု ေျပာသံ ၾကားရေလသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ေခတ္စားေနေသာ အခါတြင္ ရြာသားမ်ားႏွင့္ မသင့္လွ်င္ အဘယ္မွ်ပင္ အရည္အခ်င္း ရွိေစကာမူ ရြာသူႀကီးျဖစ္ရန္ ခဲယဥ္း၏။
ေမာင္သာပန္းကား သူႀကီးသား ျဖစ္၏။ သူႀကီးသား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မ်က္ႏွာရွိၿပီးသား ျဖစ္ေလသည္။ သူႀကီးေဟာင္း ဦးဖိုးေဆာင္မွာလည္း ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းတြင္ ညံ့၏။ အခြန္ေကာက္ခံျခင္းတြင္ ဖ်င္း၏။ တရားစီရင္ျခင္းတြင္ ဘာတစ္ခုမွ် မတတ္။ သို႔ေသာ္ ရြာသားတို႔၏ မ်က္စိႏွင့္ ၾကည့္လွ်င္ ဦးဖိုးေဆာင္မွာ သူႀကီး၏ အရည္အခ်င္းမ်ားႏွင့္ မ်ားစြာ ျပည့္စံုေသာသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လ်က္ေန၏။ သူႀကီးညံ့ေလ ရြာသားႀကိဳက္ေလ ႏွစ္သက္ေလ ျမတ္ႏိုးေလပင္။
ေမာင္ေရႊေက်းဘက္မွ လူမ်ားႏွင့္ ေမာင္သာပန္းဘက္မွ လူမ်ား အလုပ္ရႈပ္ေနၾကေလၿပီ။ သူ႔ဘက္ မဲျပားထည့္ပါ၊ ငါ့ဘက္ မဲျပားထည့္ပါႏွင့္ ေဟာေျပာေနၾကကုန္၏။ မင္းတိုင္ပင္ေရြးေကာက္ပြဲတုန္းကထက္ပင္ အေရးႀကီးၾကေလသည္။ တစ္ရြာလံုး ဆူညံဆူညံ၊ ကၽြက္စီကၽြက္စီ ျဖစ္ေနၾကၿပီ။
ဆယ္အိမ္ေခါင္း ဦးဘေမာင္က ေမာင္သာပန္း ဘက္က တိုက္တြန္း၏။ ေက်းရြာေကာ္မီတီ ဦးထြန္းေအာင္က ေမာင္ေရႊေက်း ဘက္မွ အားေပးေလသည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ လယ္ထြန္ရာတြင္ စကားမ်ားရာက ထိုးၾကသတ္ၾကကုန္၏။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ဖူးဖူးေယာင္ေယာင္ ျဖစ္ကုန္ၾကေလၿပီ။ ဦးဘေမာင္ အိပ္ရာမွ မထႏိုင္သည္မွာ ၄ ရက္မွ ၾကာ၏။ ဦးထြန္းေအာင္ ဖ်ားေနသည္မွာ ၆ ရက္ခန္႔ ၾကာေလသည္။
တစ္ေန႔ေသာ္ လင္းလြန္းပင္ရြာသို႔ သမၺာန္ျပာတာ ေမာင္စု ေရာက္၍ လာေလသည္။ ေမာင္စု၏ လက္ထဲ၌ ၀ါဆိုလဆန္း ၈ ရက္ေန႔တြင္ သူႀကီးေရြးေကာက္ပြဲကို က်င္းပမည္ ဟူေသာ နယ္ပိုင္မင္း၏ အမိန္႔ပါလာ၏။ ေမာင္သာပန္းႏွင့္ ေမာင္ေရႊေက်းတို႔ တစ္ေစာင္စီ ရၾကေလသည္။ ေမာင္စုလည္း ေမာင္သာပန္း၏ အိမ္တြင္ ဟုိေျပာ၊ သည္ေျပာႏွင့္ ထမင္း၀ေအာင္ စားသြားေလသည္။ ေဆးလိပ္ေတြကိုလည္း ႏႈိက္ယူသြားေသး၏။ အလြန္ညစ္ေသာ သမၺာန္ျပာတာေတြ ပါတကား။
ထိုေန႔တြင္ တစ္ရြာလံုး ဆူေနေတာ့၏။ လယ္ထြန္ရာမွာလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ၾကက္၀ိုင္းတြင္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ငါးမွ်ားရာမွာလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ရြာ့ေရတြင္းမွာလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ဦးရာဇိႏၵေက်ာင္းမွာလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ဥပုသ္ဇရပ္တြင္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲ။ ေရြးေကာက္ပြဲ အေၾကာင္းကိုသာလွ်င္ တစ္ရြာလံုး ေျပာၾကားေနၾကေလသည္။
ထိုေရြးေကာက္ပြဲမွာ လင္းလြန္းပင္ ရြာသူရြာသားတို႔အဖို႔ အလြန္ပင္ အေရးႀကီးေပ၏။ ျမန္မာျပည္သို႔ ဘုရင္ခံ အသစ္တစ္ပါး ေရာက္လာသည္မွာ သူတို႔အတြက္ အေရးမႀကီး။ အိႏၵိယျပည္တြင္ ဘုရင္ခံခ်ဳပ္ႀကီးေတြ ေျပာင္းလဲသြားသည္မွာ သူတို႔အတြက္ အေရးမႀကီး။ အဂၤလန္ျပည္တြင္ နန္းရင္း၀န္ႀကီးေတြ ေျပာင္းလဲသည္မွာ သူတို႔အတြက္ အေရးမႀကီး။ သူတို႔ရြာမွာ သူႀကီးအသစ္ လဲသည္ကသာ အေရးႀကီးေလသည္။
ယေန႔ကား ၀ါဆိုလဆန္း ၈ ရက္ေန႔တည္း။ တစ္ရြာလံုးရွိ ရြာသူရြာသားတို႔ အလုပ္ မဆင္ၾကေတာ့ၿပီ။ ႏြားမ်ား အားလပ္ခြင့္ ရၾကကုန္၏။ ငါးမ်ား ခ်မ္းသာခြင့္ ရၾကကုန္၏။
ေမာင္သာပန္းႏွင့္ ေမာင္ေရႊေက်းတို႔ကား တစ္ညလံုး အိပ္ မေပ်ာ္ၾကေခ်။ နံနက္ ၄ နာရီ အခ်ိန္တြင္ အိပ္ရာမွ ထၾကၿပီးလွ်င္ အမ်ိဳးမ်ိဳး စီမံလ်က္ ေနၾကေလသည္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ လာၾကေသာ မဲဆႏၵရွင္တို႔အား ထမင္းေကၽြးရန္ စီမံၾက၏။ သို႔ေသာ္ မဲဆႏၵကို မတရား ၀ယ္ယူသည္ဟု တစ္ဖက္က ေလွ်ာက္ထားလွ်င္ ခက္ေလေတာ့မည္။ မခက္ပါ။ ထိုေန႔တြင္ ရဟန္းေတာ္တို႔အား ဆြမ္းေကၽြးသည္ဟု ဆိုကာ ၀ိနည္းေရွာင္က လြယ္၏။ ဆြမ္းေကၽြးကာ တရားနာျခင္းသည္ မတရား လက္ေဆာင္ထိုးသည္ မဟုတ္။ မည္သူမွ် မတားႏိုင္။ ကုသိုလ္လုပ္ျခင္းႏွင့္ မဲ၀ယ္ျခင္းသည္ မည္သို႔မွ် မသက္ဆိုင္။ နယ္ပိုင္လည္း စြပ္စြဲႏိုင္မည္ မဟုတ္။ ဤသို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းေကၽြးလွ်င္ ရြာသူရြာသားတို႔ကိုပါ ေကၽြးေမြးသည္မွာ ထံုးစံျဖစ္ေလသည္။ ထိုသို႔ ေကၽြးေမြးသည္ကို မဲ၀ယ္သည္ဟူ၍ မည္သူဆိုႏိုင္အံ့နည္း။
ထိုေန႔တြင္ ေရႊေက်းအိမ္၌ ဆြမ္းေကၽြးပြဲ တစ္ပြဲ၊ သားပန္း အိမ္၌လည္း ဆြမ္းေကၽြးပြဲ တစ္ပြဲ ျပဳလုပ္ၾကေလသည္။ ၪာဏ္မ်ားေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ေပတည္း။ ၂ အိမ္လံုးမွာ လူစည္ကားလ်က္ပင္။
၁၀ နာရီ ထိုးၿပီ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးရာဇိႏၵ ေက်ာင္း၀ိုင္း အျပင္ဘက္ ဇရပ္တြင္ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပရာ ေနရာမ်ားကို ျပင္ဆင္ၾကကုန္၏။ မဲပံုးမ်ားထားရာ မဲရုံကေလးကိုလည္း စီမံထားၾကေလသည္။
လူပ်ိဳေခါင္း ေမာင္ကာလီတို႔ အုပ္စုကား ေမာင္ေရႊေက်း၏ အိမ္တြင္ ထမင္းစားရန္ သြားၾကကုန္၏။ ထမင္းစားရုံမွ်မက လက္ဘက္ရည္တို႔ ကြမ္းယာတို႔လည္း ဗိုက္ကားေအာင္ စားေသာက္ခဲ့ၾကေသးသည္။ ထိုမွ်မကေသး မဲ တစ္မဲလွ်င္ ေငြတစ္က်ပ္က် ေပမည္ဆိုက မဲ လိုသေလာက္ရေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္သည္ ဟူ၍လည္း ဆိုေသး၏။ ေမာင္ကာလီ အေျပာေကာင္းေသာေၾကာင့္ ေမာင္ေရႊေက်း၏ ေသတၱာထဲမွ ေငြ ၂၀ က်ပ္ ထြက္ေလၿပီ။
၁၁ နာရီထိုးေသာ္ ေမာင္လူေအးႏွင့္ သူ၏စာေရး ေမာင္ဖ်န္စိန္တို႔ ေရာက္လာၾကကုန္၏။ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပရာ ဇရပ္သို႔ ေျခဦးလွည့္ၾကေလသည္။ ေမာင္ေရႊေက်းႏွင့္ ေမာင္သာပန္းတို႔လည္း ခရီးဦးႀကိဳျပဳကာ ေနာက္မွ လိုက္လာၾကကုန္၏။ ရြာထဲတြင္ ရွိၾကေသာ ရြာသူရြာသား ကေလးမ်ားပါ မက်န္ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပရာ ဇရပ္သို႔ လိုက္ပါလာၾကေလသတည္း။
ဇရပ္သို႔ ေရာက္ၾကေသာအခါ ဇရပ္ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ဆူညံဆူညံႏွင့္ ေနၾက၏။ တစ္ကၽြန္းျပန္ ဦးသာေအးကား အရက္မူးၿပီးလွ်င္ ဟိုေျပာ၊ သည္ေျပာႏွင့္ လုပ္ေနေလ၏။ တစ္ကၽြန္းျပန္ တည္းဟူေသာ ဘြဲ႔ထူးႀကီးကို ရထားသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရြာထဲတြင္ တံခြန္မွန္ကင္းကဲ့သို႔ ေထာင္လႊားျခင္း ျပဳလ်က္ ေန၏။ ေမာင္ေရႊေက်း၏ ပံုးထဲ ခဲျပား မထည့္သူအား မွတ္ထားမည္ဟု ဆိုေလသည္။ သို႔ေသာ္ ခဲျပားထည့္သည္ကို မည္သူမွ် မျမင္ႏိုင္ေအာင္ မဲပံုးမ်ားထားရာ ရုံကေလးကို အလံု ကာထားေသာေၾကာင့္ ဤသို႔ မွတ္ထားရန္ ခဲယဥ္းလွေပသည္။
ဦးသာေအး ေႏွာင့္ယွက္သည္ကို မခံႏိုင္ရွာေသာ ေမာင္သာပန္းက နယ္ပိုင္အား တိုင္ၾကားေလသည္။ တစ္ကၽြန္းျပန္ ဦးသာေအး နယ္ပိုင္ေရွ႕သို ေရာက္ေလၿပီ။ မူးေန၏။ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ မေနလွ်င္ ေခတၱသူႀကီး ေမာင္သာပန္း၏ ေနအိမ္တြင္ ၂၄ နာရီ ခ်ဳပ္ထားမည္ဟု ေျပာလိုက္ေတာ့မွ ဦးသာေအး ၿငိမ္သြားသတည္း။ တစ္ကၽြန္းျပန္ေပမင့္ ၂၄ နာရီ အခ်ဳပ္ကိုကား ေၾကာက္လွေပ၏။ ဦးသာေအး၏ ကိစၥ ၿပီးသြားေလၿပီ။ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပရန္သာ လိုေတာ့၏။
ေနပါဦး။ ေနပါဦး။ စစ္ကြင္းသူႀကီးမင္းသည္ ေလွ်ာက္လႊာတစ္ေစာင္ကို ကိုင္ကာ နယ္ပိုင္နားမွာ ရပ္ေနျပန္ၿပီ။ အဘယ္သို႔ေသာ ေလွ်ာက္လႊာပါနည္း။ မိမိအား အထူးအာဏာကို ေပးရန္ ေလွ်ာက္ထားေသာ ေလွ်ာက္လႊာ ျဖစ္ေလသည္။ အေရးပိုင္မင္းထံ အစီရင္ခံစာ ေရးမည္ဟု ေျပာၿပီးလွ်င္ ေရြးေကာက္ပြဲကို စမည္ ျပဳ၏။ စ၍ မရေသး။ ဇလုပ္ႀကီး ရြာသူႀကီး ေမာင္သာလင္းသည္ ေလွ်ာက္လႊာ တစ္ေစာင္ႏွင့္ သူ႔ေနရာမွ ထလာျပန္၏။ ေျခာက္လံုးပူး ေသနတ္ဆုကို ေပးရန္ ေလွ်ာက္လႊာ ျဖစ္ေလသည္။ ဆုမ်ား အေၾကာင္း ေရးသည့္အခါ စဥ္းစားမည္ဟု ေျပာၿပီးလွ်င္ ေလွ်ာက္လႊာကို စားပြဲေပၚ၌ တင္ထားလိုက္ေလသည္။
ေရြးေကာက္ပြဲကို အကယ္ပင္ စေတာ့မည္။ အဘယ္မွာလွ်င္ စ၍ ရေသးအံ့နည္း။ ေက်းရြာေကာ္မီတီ ေမာင္လူႀကီးသည္ ေထာင့္ တစ္ေထာင့္မွ ထ၍ လာျပန္၏။ ရြာေျမ အသစ္ ရွာေပးရန္ ေလွ်ာက္လႊာ ျဖစ္ေလသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ရာမွာ သူတို႔ေတြက တစ္မႈ။ အလြန္ ရႈပ္ေပြလွေပ၏။ ေမာင္လူေအး စိတ္ မရွည္ေတာ့ၿပီ။ ေလွ်ာက္စရာရွိလွ်င္ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးမွ ေလွ်ာက္ႏိုင္၏ ဟု ေျပာလိုက္ေတာ့မွ ေအးသြားေလေတာ့သတည္း။
ေလွ်ာက္လႊာ ကိစၥေတြကာား ၿပီးသြားေလၿပီ။ ေရြးေကာက္ပြဲကို စရန္သာ လိုေတာ့၏။ ေမာင္ေရႊေက်းႏွင့္ ေမာင္သာပန္းတို႔၏ အရည္အခ်င္းမ်ားကို စစ္ေဆးၿပီးလွ်င္ ေမာင္သာပန္းအား ပံုးအနီ၊ ေမာင္ေရႊေက်းအား ပံုအစိမ္းတို႔ကို ေပးေလသည္။ ေမာင္လူေအးက ပရိသတ္ႀကီးအား ေမာင္သာပန္းကို သေဘာက်လွ်င္ ပံုးအနီထဲတြင္ ခဲျပားထည့္ၾကပါ။ ေမာင္ေရႊေက်းကို သေဘာက်လွ်င္ ပံုးအစိမ္းထဲတြင္ ခဲျပားထည့္ၾကပါဟု ေျပာၾကား၏။ အားလံုး တိတ္လ်က္ နားေထာင္ေနၾကေလသည္။
ေမာင္သာပန္း အနီ၊ ေမာင္ေရႊေက်း အစိမ္း။
ေမာင္ေရႊေက်း အစိမ္း၊ ေမာင္သာပန္း အနီ။
ထိုခဏတြင္ အနီ အစိမ္း၊ အစိမ္း အနီ ဆိုေသာ အသံမ်ား အျပင္ မည္သည့္ အသံကိုမွ် မၾကားရေခ်။
ဆယ္အိမ္ေခါင္း ဦးလူေမာင္က ေခ်ာင္ တစ္ေခ်ာင္မွ ထ၍ “ေမာင္သာပန္းက ရဲရင့္လို႔ နီသဗ်။ ေက်းငွက္ရဲ႕ အေမႊးအေတာင္က စိမ္းလို႔ ေမာင္ေရႊေက်းက စိမ္းသဗ်။ ဘာမွ မွားစရာ မရွိဘူး” ဟု ဆို၏။
“ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ ေက်းငွက္ကို က်ဳပ္တို႔ ေလးတစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ ခြင္းမယ္ဗ်” ဟူ၍ ေကာ္မီတီ ဦးဒါလီက ဆိုေလသည္။
ပရိသတ္ႀကီးလည္း အေတာမသတ္ေအာင္ ရယ္ၾကေလသတည္း။
ေမာင္လူေအးသည္ ပံုစိမ္းႏွင့္ ပံုးနီတို႔ကို မဲဆႏၵရုံကေလး အထဲတြင္ သြား၍ ထားၿပီးေနာက္ လူခြန္စာရင္းကို ဖြင့္ကာ “ေမာင္ကာလီ” ဟု ေခၚလိုက္၏။ ေမာင္ကာလီ တက္၍ လာေလၿပီ။ ေမာင္သာပန္းႏွင့္ ေမာင္ေရႊေက်းတို႔ ႏွစ္ေယာက္လံုး သူ႔ကို ျပံဳး၍ ၾကည့္ၾကေလသည္။
ေမာင္ကာလီ၏ ပံုပန္းကို ၾကည့္ၾကပါဦး။ မႏၱေလးလံုခ်ည္ အသစ္ကို ၀တ္၊ လက္ႏွီးေရာင္ ေခါင္းေပါင္းကို ေပါင္းထား၏။ အက်ႌကား မရွိေပ။ ဗြက္ဖိနပ္တစ္ရံကို လက္တစ္ဖက္က ကိုင္၊ လက္တစ္ဖက္တြင္ကား ထီး။ ရႈပ္ေပြ၍ ေနေလေတာ့သည္။ စိတ္ရႈပ္စရာ လြန္စြာ ေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္ ရြာသူရြာသားတို႔ကမူကား ေမာင္ကာလီမွာ အလြန္ ဂိုက္က်သည္ဟု တီးတိုးစကား ေျပာၾကားေနၾကေလသည္။ ေမာင္ကာလီးကား ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳးႏွင့္ ၀င္လာ၏။
ေမာင္လူေအး၏ အနီးသို႔ ေရာက္လွ်င္ ရပ္လ်က္ ေနေလသည္။ ေမာင္လူေအးကလည္း ေမးစရာ ရွိသည္တို႔ကို ေမး၊ စစ္ေဆးစရာ ရွိသည္တို႔ကို စစ္ေဆးၿပီးလွ်င္ ခဲျပားတစ္ျပားကို လွမ္း၍ ေပး၏။ လွမ္းယူရန္ ေမာင္ကာလီတြင္ လက္ပို မပါ။ လက္ႏွစ္ဖက္စလံုး မအားရွာေပ။ ပရိသတ္ႀကီးက ၀ါးခနဲ ရယ္ၾကျပန္ေလသည္။ ေနာက္မွ ဗြက္ဖိနပ္မ်ားကို ပုခံုးတြင္ ခ်ိတ္ကာ ခဲျပားကို လွမ္း၍ ယူ၏။ ပရိသတ္ႀကီးလည္း အေတာမသတ္ေအာင္ ရယ္ေလေတာ့သတည္း။
ေမာင္ကာလီ မဲဆႏၵရုံမွ ထြက္လာေလၿပီ။ ေမာင္ေရႊေက်းကား သူ႔ပံုးထဲ မဲထည့္ခဲ့သည္ဟု ထင္၏။ ေမာင္သာပန္းကလည္း သူ႔ပံုထဲ ထည့္ခဲ့သည္ဟု ထင္မွတ္ေလ၏။ ေမာင္ကာလီကား ေမာင္ေရႊေက်းထံမွ ေငြႏွစ္ဆယ္၊ ေမာင္သာပန္းထံမွ ေငြႏွစ္ဆယ္ ရၿပီးေလၿပီ။ အလြန္ အေလွာ္ေကာင္းေသာ ေမာင္ကာလီ ပါတကား။
လူခြန္စာရင္းတြင္ ပါေသာသူတို႔အား တစ္ေယာက္ၿပီးလွ်င္ တစ္ေယာက္ကို ေခၚေလရာ လူႏွစ္ဆယ္ခန္႔ ဆႏၵေပးၿပီးေလၿပီ။ ထို႔ေနာက္ ေမာင္လူေအးက “ေႁမြေဟာက္” ဟု ေခၚလိုက္ရာ လူအမ်ား ရယ္ၾကျပန္၏။ “ေႁမြေဟာက္” ဆိုသူသည္ အဘယ္သို႔ေသာ သူနည္းဟု သိလို၍ ေမာင္လူေအး လွမ္း၍ ၾကည့္ေလသည္။
ေဟာ ေဟာ၊ “ေႁမြေဟာက္” ၀င္လာေလၿပီ။ အက်ႌ မပါ။ ေခါင္းေပါင္းလည္း မရွိ။ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါ ညစ္ေပေပကို လံုခ်ည္လုပ္၍ ၀တ္လာရရွာေလသည္။ လြန္စြာ့ လြန္စြာမွပင္ ဆန္းရဲဟန္ တူ၏။ ေမာင္လူေအး သနားမိေလသည္။ သို႔ေသာ္ “ေႁမြေဟာက္”ကား အရယ္ပင္ မပ်က္။ ရြာသားတို႔ကလည္း ရယ္လ်က္ပင္။ သတၱ၀ါတို႔၏ ဓမၼတာ ျဖစ္ေလရာမွာ ေပ်ာ္စျမဲျဖစ္သည္ဟု ေမာင္လူေအး ေတြးေတာမိျပန္ေလသည္။
“ေႁမြေဟာက္” မဲဆႏၵရုံ အတြင္းမွ ျပန္ထြက္လာေသာအခါ “ေဟ့ သာပန္း၊ မင့္ပံုးထဲမွာ ထည့္သကြဲ႕” ဟု ဆိုကာ ဆင္းသြားေလသတည္း။ ၾကားရသူတို႔လည္း ရယ္လ်က္ က်န္ရစ္ၾကေလသည္။
“ေႁမြေဟာက္” မဲထည့္ၿပီးေနာက္ ရယ္စရာအခ်က္ မေပၚေသးေပ။ လူေပါင္း ၉၀ ေက်ာ္ မဲေပးၿပီးေလၿပီ။ ၃ – ၄ ေယာက္ေလာက္သာ က်န္ေတာ့၏။ လူခြန္စာရင္းတြင္ ေနာက္ဆံုးအမည္ကား “ကဇန္း” ျဖစ္သည္။ “ကဇန္း” ဟူ၍ ေမာင္လူေအး ေခၚလိုက္ရာ ရြာသူရြာသားတို႔ ရုတ္ရုတ္ ရုတ္ရုတ္ ျဖစ္ျပန္၏။ ဟိုၾကည့္ သည္ၾကည့္ လုပ္ၾကျပန္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါလိမ့္။ ထူးဆန္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ဟန္တူသည္။
ေဟာ ဟိုမွာ ၾကည့္ေလာ့။ လူႏွစ္ေယာက္ တက္လာၾကေလၿပီ။ တစ္ေယာက္ကား ေရွ႕က၊ တစ္ေယာက္မွာ ေနာက္က လိုက္လာေလသည္။ ေရွ႕လူက ေနာက္လူကို တြဲ၍ လာျခင္း ျဖစ္သည္။ “ကဇန္း” မ်က္စိကြယ္သြားသည္မွာ ေလးလမွ်သာ ၾကာေသးသည္။
“ကဇန္း” မိမိ အနားသို႔ ေရာက္လွ်င္ ေမာင္လူေအးက “ဘယ္သူ႔ မဲပံုးထဲ ထည့္ခ်င္သလဲ” ဟု ေမး၏။
“ေမာင္သာပန္း ပံုးထဲ ထည့္ခ်င္တယ္” ဟု ေျဖေလသည္။
ေမာင္လူေအး ကိုယ္တိုင္ မဲဆႏၵရုံထဲသို႔ ၀င္ကာ ခဲျပားကို ေမာင္သာပန္း၏ ပံုးထဲသို႔ “ကဇန္း” အစား ထည့္ေပးရ၏။
“ကဇန္း” တို႔ ဆင္းသြားလွ်င္ မဲဆႏၵေပးေသာ ကိစၥႀကီး ၿပီးသြားေလေတာ့သတည္း။
ေမာင္လူေအးလည္း ေမာင္သာပန္းႏွင့္ ေမာင္ေရႊေက်းတို႔အား ေမးစရာ ရွိသည္တို႔ကို ေမး၊ စစ္ေဆးစရာ ရွိသည္တို႔ကို စစ္ေဆး၏။ အုပ္စုသူႀကီးတို႔အားလည္း စစ္ေဆးေလသည္။
ဤသို႔ စစ္ေဆးၿပီးလွ်င္ ပံုးစိမ္းႏွင့္ ပံုးနီတို႔ကို မဲဆႏၵရုံကေလး အထဲမွ ယူထုတ္ၿပီးလွ်င္ လူႀကီးမ်ားစံုရာ ေရွ႕တြင္ ပံုးမ်ားကို ဖြင့္ကာ ခဲျပားမ်ားကို ေရတြက္၏။ ပရိသတ္ကား ၿငိမ္လ်က္ပင္။
မဲကို ေရတြက္ၿပီးလွ်င္ ေမာင္လူေအးက ဤသို႔ ေၾကညာ၏။
ေမာင္သာပန္း ၈၅ မဲ။
ေမာင္ေရႊေက်း ၁၅ မဲ။
ပရိသတ္ႀကီး ဆူညံ၍ သြား၏။ ေမာင္ေရႊေက်းကား ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္သြားေလၿပီ။ ေကာင္းကင္သို႔ပင္ ပ်ံသြားေလေရာ့သလား။ ရြာသူရြာသားတို႔လည္း စကား တေျပာေျပာႏွင့္ ရြာသို႔ ျပန္သြားၾကကုန္၏။
လင္းလြန္းပင္ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီး ဆံုးခန္းသို႔ ေရာက္ေလၿပီ။
သိပၸံေမာင္ဝ
၁၂၉၅ ၀ါေခါင္လ
Credit To ခြန္အားရွိေသာစာ
ယခုေရးသားမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲကား သူႀကီးေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ေလသည္။ မည္သည့္ရြာက သူႀကီးေရြးေကာက္ပြဲ ေပနည္း။ လင္းလြန္းပင္ရြာက သူႀကီးေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ေလသည္။
လင္းလြန္းပင္သူႀကီး ဦးဖိုးေဆာင္ကား လူဆိုးဒျမတို႔ကို ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ သူႀကီးအလုပ္က ႏုတ္ထြက္သည္မွာ ၂ လခန္႔ ၾကာေလၿပီ။ သူ၏သား ေမာင္သာပန္းက ရြာကို ေခတၱခဏ အုပ္ခ်ဳပ္လ်က္ ေန၏။ ေရြးေကာက္ပြဲေတြ ထြန္းကားေနေသာ ေခတ္ႀကီးထဲတြင္ သူႀကီးေရြးေကာက္ပြဲကို ျပဳလုပ္ရေပမည္။ ေရွးေခတ္ကမူကား သူႀကီးသားမွာ မပင္ပန္းဘဲ သူႀကီးျဖစ္သြားမည္မွာ မုခ်ပင္။
လင္းလြန္းပင္ရြာတြင္ ကၽြက္စီကၽြက္စီ ျဖစ္လ်က္ေနေလၿပီ။ ေမာင္ေရႊေက်းကလည္း အေရြးခံမည္ဟု အမ်ားက ေျပာေနၾကေလသည္။ ဟုတ္မွန္စရာ အေၾကာင္းရွိ၏။ ေမာင္ေရႊေက်းကား အင္းသားႀကီး ျဖစ္ေလသည္။ ပစၥည္း ခိုင္လံု၏။ အေသာက္အစား ကင္း၏။ လူရည္ လည္၏။ သို႔ရာတြင္ ရြာသားမ်ားႏွင့္ မသင့္ဟု ေျပာသံ ၾကားရေလသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ေခတ္စားေနေသာ အခါတြင္ ရြာသားမ်ားႏွင့္ မသင့္လွ်င္ အဘယ္မွ်ပင္ အရည္အခ်င္း ရွိေစကာမူ ရြာသူႀကီးျဖစ္ရန္ ခဲယဥ္း၏။
ေမာင္သာပန္းကား သူႀကီးသား ျဖစ္၏။ သူႀကီးသား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မ်က္ႏွာရွိၿပီးသား ျဖစ္ေလသည္။ သူႀကီးေဟာင္း ဦးဖိုးေဆာင္မွာလည္း ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းတြင္ ညံ့၏။ အခြန္ေကာက္ခံျခင္းတြင္ ဖ်င္း၏။ တရားစီရင္ျခင္းတြင္ ဘာတစ္ခုမွ် မတတ္။ သို႔ေသာ္ ရြာသားတို႔၏ မ်က္စိႏွင့္ ၾကည့္လွ်င္ ဦးဖိုးေဆာင္မွာ သူႀကီး၏ အရည္အခ်င္းမ်ားႏွင့္ မ်ားစြာ ျပည့္စံုေသာသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လ်က္ေန၏။ သူႀကီးညံ့ေလ ရြာသားႀကိဳက္ေလ ႏွစ္သက္ေလ ျမတ္ႏိုးေလပင္။
ေမာင္ေရႊေက်းဘက္မွ လူမ်ားႏွင့္ ေမာင္သာပန္းဘက္မွ လူမ်ား အလုပ္ရႈပ္ေနၾကေလၿပီ။ သူ႔ဘက္ မဲျပားထည့္ပါ၊ ငါ့ဘက္ မဲျပားထည့္ပါႏွင့္ ေဟာေျပာေနၾကကုန္၏။ မင္းတိုင္ပင္ေရြးေကာက္ပြဲတုန္းကထက္ပင္ အေရးႀကီးၾကေလသည္။ တစ္ရြာလံုး ဆူညံဆူညံ၊ ကၽြက္စီကၽြက္စီ ျဖစ္ေနၾကၿပီ။
ဆယ္အိမ္ေခါင္း ဦးဘေမာင္က ေမာင္သာပန္း ဘက္က တိုက္တြန္း၏။ ေက်းရြာေကာ္မီတီ ဦးထြန္းေအာင္က ေမာင္ေရႊေက်း ဘက္မွ အားေပးေလသည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ လယ္ထြန္ရာတြင္ စကားမ်ားရာက ထိုးၾကသတ္ၾကကုန္၏။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ဖူးဖူးေယာင္ေယာင္ ျဖစ္ကုန္ၾကေလၿပီ။ ဦးဘေမာင္ အိပ္ရာမွ မထႏိုင္သည္မွာ ၄ ရက္မွ ၾကာ၏။ ဦးထြန္းေအာင္ ဖ်ားေနသည္မွာ ၆ ရက္ခန္႔ ၾကာေလသည္။
တစ္ေန႔ေသာ္ လင္းလြန္းပင္ရြာသို႔ သမၺာန္ျပာတာ ေမာင္စု ေရာက္၍ လာေလသည္။ ေမာင္စု၏ လက္ထဲ၌ ၀ါဆိုလဆန္း ၈ ရက္ေန႔တြင္ သူႀကီးေရြးေကာက္ပြဲကို က်င္းပမည္ ဟူေသာ နယ္ပိုင္မင္း၏ အမိန္႔ပါလာ၏။ ေမာင္သာပန္းႏွင့္ ေမာင္ေရႊေက်းတို႔ တစ္ေစာင္စီ ရၾကေလသည္။ ေမာင္စုလည္း ေမာင္သာပန္း၏ အိမ္တြင္ ဟုိေျပာ၊ သည္ေျပာႏွင့္ ထမင္း၀ေအာင္ စားသြားေလသည္။ ေဆးလိပ္ေတြကိုလည္း ႏႈိက္ယူသြားေသး၏။ အလြန္ညစ္ေသာ သမၺာန္ျပာတာေတြ ပါတကား။
ထိုေန႔တြင္ တစ္ရြာလံုး ဆူေနေတာ့၏။ လယ္ထြန္ရာမွာလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ၾကက္၀ိုင္းတြင္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ငါးမွ်ားရာမွာလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ရြာ့ေရတြင္းမွာလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ဦးရာဇိႏၵေက်ာင္းမွာလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ဥပုသ္ဇရပ္တြင္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲ။ ေရြးေကာက္ပြဲ အေၾကာင္းကိုသာလွ်င္ တစ္ရြာလံုး ေျပာၾကားေနၾကေလသည္။
ထိုေရြးေကာက္ပြဲမွာ လင္းလြန္းပင္ ရြာသူရြာသားတို႔အဖို႔ အလြန္ပင္ အေရးႀကီးေပ၏။ ျမန္မာျပည္သို႔ ဘုရင္ခံ အသစ္တစ္ပါး ေရာက္လာသည္မွာ သူတို႔အတြက္ အေရးမႀကီး။ အိႏၵိယျပည္တြင္ ဘုရင္ခံခ်ဳပ္ႀကီးေတြ ေျပာင္းလဲသြားသည္မွာ သူတို႔အတြက္ အေရးမႀကီး။ အဂၤလန္ျပည္တြင္ နန္းရင္း၀န္ႀကီးေတြ ေျပာင္းလဲသည္မွာ သူတို႔အတြက္ အေရးမႀကီး။ သူတို႔ရြာမွာ သူႀကီးအသစ္ လဲသည္ကသာ အေရးႀကီးေလသည္။
ယေန႔ကား ၀ါဆိုလဆန္း ၈ ရက္ေန႔တည္း။ တစ္ရြာလံုးရွိ ရြာသူရြာသားတို႔ အလုပ္ မဆင္ၾကေတာ့ၿပီ။ ႏြားမ်ား အားလပ္ခြင့္ ရၾကကုန္၏။ ငါးမ်ား ခ်မ္းသာခြင့္ ရၾကကုန္၏။
ေမာင္သာပန္းႏွင့္ ေမာင္ေရႊေက်းတို႔ကား တစ္ညလံုး အိပ္ မေပ်ာ္ၾကေခ်။ နံနက္ ၄ နာရီ အခ်ိန္တြင္ အိပ္ရာမွ ထၾကၿပီးလွ်င္ အမ်ိဳးမ်ိဳး စီမံလ်က္ ေနၾကေလသည္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ လာၾကေသာ မဲဆႏၵရွင္တို႔အား ထမင္းေကၽြးရန္ စီမံၾက၏။ သို႔ေသာ္ မဲဆႏၵကို မတရား ၀ယ္ယူသည္ဟု တစ္ဖက္က ေလွ်ာက္ထားလွ်င္ ခက္ေလေတာ့မည္။ မခက္ပါ။ ထိုေန႔တြင္ ရဟန္းေတာ္တို႔အား ဆြမ္းေကၽြးသည္ဟု ဆိုကာ ၀ိနည္းေရွာင္က လြယ္၏။ ဆြမ္းေကၽြးကာ တရားနာျခင္းသည္ မတရား လက္ေဆာင္ထိုးသည္ မဟုတ္။ မည္သူမွ် မတားႏိုင္။ ကုသိုလ္လုပ္ျခင္းႏွင့္ မဲ၀ယ္ျခင္းသည္ မည္သို႔မွ် မသက္ဆိုင္။ နယ္ပိုင္လည္း စြပ္စြဲႏိုင္မည္ မဟုတ္။ ဤသို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းေကၽြးလွ်င္ ရြာသူရြာသားတို႔ကိုပါ ေကၽြးေမြးသည္မွာ ထံုးစံျဖစ္ေလသည္။ ထိုသို႔ ေကၽြးေမြးသည္ကို မဲ၀ယ္သည္ဟူ၍ မည္သူဆိုႏိုင္အံ့နည္း။
ထိုေန႔တြင္ ေရႊေက်းအိမ္၌ ဆြမ္းေကၽြးပြဲ တစ္ပြဲ၊ သားပန္း အိမ္၌လည္း ဆြမ္းေကၽြးပြဲ တစ္ပြဲ ျပဳလုပ္ၾကေလသည္။ ၪာဏ္မ်ားေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ေပတည္း။ ၂ အိမ္လံုးမွာ လူစည္ကားလ်က္ပင္။
၁၀ နာရီ ထိုးၿပီ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးရာဇိႏၵ ေက်ာင္း၀ိုင္း အျပင္ဘက္ ဇရပ္တြင္ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပရာ ေနရာမ်ားကို ျပင္ဆင္ၾကကုန္၏။ မဲပံုးမ်ားထားရာ မဲရုံကေလးကိုလည္း စီမံထားၾကေလသည္။
လူပ်ိဳေခါင္း ေမာင္ကာလီတို႔ အုပ္စုကား ေမာင္ေရႊေက်း၏ အိမ္တြင္ ထမင္းစားရန္ သြားၾကကုန္၏။ ထမင္းစားရုံမွ်မက လက္ဘက္ရည္တို႔ ကြမ္းယာတို႔လည္း ဗိုက္ကားေအာင္ စားေသာက္ခဲ့ၾကေသးသည္။ ထိုမွ်မကေသး မဲ တစ္မဲလွ်င္ ေငြတစ္က်ပ္က် ေပမည္ဆိုက မဲ လိုသေလာက္ရေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္သည္ ဟူ၍လည္း ဆိုေသး၏။ ေမာင္ကာလီ အေျပာေကာင္းေသာေၾကာင့္ ေမာင္ေရႊေက်း၏ ေသတၱာထဲမွ ေငြ ၂၀ က်ပ္ ထြက္ေလၿပီ။
၁၁ နာရီထိုးေသာ္ ေမာင္လူေအးႏွင့္ သူ၏စာေရး ေမာင္ဖ်န္စိန္တို႔ ေရာက္လာၾကကုန္၏။ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပရာ ဇရပ္သို႔ ေျခဦးလွည့္ၾကေလသည္။ ေမာင္ေရႊေက်းႏွင့္ ေမာင္သာပန္းတို႔လည္း ခရီးဦးႀကိဳျပဳကာ ေနာက္မွ လိုက္လာၾကကုန္၏။ ရြာထဲတြင္ ရွိၾကေသာ ရြာသူရြာသား ကေလးမ်ားပါ မက်န္ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပရာ ဇရပ္သို႔ လိုက္ပါလာၾကေလသတည္း။
ဇရပ္သို႔ ေရာက္ၾကေသာအခါ ဇရပ္ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ဆူညံဆူညံႏွင့္ ေနၾက၏။ တစ္ကၽြန္းျပန္ ဦးသာေအးကား အရက္မူးၿပီးလွ်င္ ဟိုေျပာ၊ သည္ေျပာႏွင့္ လုပ္ေနေလ၏။ တစ္ကၽြန္းျပန္ တည္းဟူေသာ ဘြဲ႔ထူးႀကီးကို ရထားသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရြာထဲတြင္ တံခြန္မွန္ကင္းကဲ့သို႔ ေထာင္လႊားျခင္း ျပဳလ်က္ ေန၏။ ေမာင္ေရႊေက်း၏ ပံုးထဲ ခဲျပား မထည့္သူအား မွတ္ထားမည္ဟု ဆိုေလသည္။ သို႔ေသာ္ ခဲျပားထည့္သည္ကို မည္သူမွ် မျမင္ႏိုင္ေအာင္ မဲပံုးမ်ားထားရာ ရုံကေလးကို အလံု ကာထားေသာေၾကာင့္ ဤသို႔ မွတ္ထားရန္ ခဲယဥ္းလွေပသည္။
ဦးသာေအး ေႏွာင့္ယွက္သည္ကို မခံႏိုင္ရွာေသာ ေမာင္သာပန္းက နယ္ပိုင္အား တိုင္ၾကားေလသည္။ တစ္ကၽြန္းျပန္ ဦးသာေအး နယ္ပိုင္ေရွ႕သို ေရာက္ေလၿပီ။ မူးေန၏။ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ မေနလွ်င္ ေခတၱသူႀကီး ေမာင္သာပန္း၏ ေနအိမ္တြင္ ၂၄ နာရီ ခ်ဳပ္ထားမည္ဟု ေျပာလိုက္ေတာ့မွ ဦးသာေအး ၿငိမ္သြားသတည္း။ တစ္ကၽြန္းျပန္ေပမင့္ ၂၄ နာရီ အခ်ဳပ္ကိုကား ေၾကာက္လွေပ၏။ ဦးသာေအး၏ ကိစၥ ၿပီးသြားေလၿပီ။ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပရန္သာ လိုေတာ့၏။
ေနပါဦး။ ေနပါဦး။ စစ္ကြင္းသူႀကီးမင္းသည္ ေလွ်ာက္လႊာတစ္ေစာင္ကို ကိုင္ကာ နယ္ပိုင္နားမွာ ရပ္ေနျပန္ၿပီ။ အဘယ္သို႔ေသာ ေလွ်ာက္လႊာပါနည္း။ မိမိအား အထူးအာဏာကို ေပးရန္ ေလွ်ာက္ထားေသာ ေလွ်ာက္လႊာ ျဖစ္ေလသည္။ အေရးပိုင္မင္းထံ အစီရင္ခံစာ ေရးမည္ဟု ေျပာၿပီးလွ်င္ ေရြးေကာက္ပြဲကို စမည္ ျပဳ၏။ စ၍ မရေသး။ ဇလုပ္ႀကီး ရြာသူႀကီး ေမာင္သာလင္းသည္ ေလွ်ာက္လႊာ တစ္ေစာင္ႏွင့္ သူ႔ေနရာမွ ထလာျပန္၏။ ေျခာက္လံုးပူး ေသနတ္ဆုကို ေပးရန္ ေလွ်ာက္လႊာ ျဖစ္ေလသည္။ ဆုမ်ား အေၾကာင္း ေရးသည့္အခါ စဥ္းစားမည္ဟု ေျပာၿပီးလွ်င္ ေလွ်ာက္လႊာကို စားပြဲေပၚ၌ တင္ထားလိုက္ေလသည္။
ေရြးေကာက္ပြဲကို အကယ္ပင္ စေတာ့မည္။ အဘယ္မွာလွ်င္ စ၍ ရေသးအံ့နည္း။ ေက်းရြာေကာ္မီတီ ေမာင္လူႀကီးသည္ ေထာင့္ တစ္ေထာင့္မွ ထ၍ လာျပန္၏။ ရြာေျမ အသစ္ ရွာေပးရန္ ေလွ်ာက္လႊာ ျဖစ္ေလသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ရာမွာ သူတို႔ေတြက တစ္မႈ။ အလြန္ ရႈပ္ေပြလွေပ၏။ ေမာင္လူေအး စိတ္ မရွည္ေတာ့ၿပီ။ ေလွ်ာက္စရာရွိလွ်င္ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးမွ ေလွ်ာက္ႏိုင္၏ ဟု ေျပာလိုက္ေတာ့မွ ေအးသြားေလေတာ့သတည္း။
ေလွ်ာက္လႊာ ကိစၥေတြကာား ၿပီးသြားေလၿပီ။ ေရြးေကာက္ပြဲကို စရန္သာ လိုေတာ့၏။ ေမာင္ေရႊေက်းႏွင့္ ေမာင္သာပန္းတို႔၏ အရည္အခ်င္းမ်ားကို စစ္ေဆးၿပီးလွ်င္ ေမာင္သာပန္းအား ပံုးအနီ၊ ေမာင္ေရႊေက်းအား ပံုအစိမ္းတို႔ကို ေပးေလသည္။ ေမာင္လူေအးက ပရိသတ္ႀကီးအား ေမာင္သာပန္းကို သေဘာက်လွ်င္ ပံုးအနီထဲတြင္ ခဲျပားထည့္ၾကပါ။ ေမာင္ေရႊေက်းကို သေဘာက်လွ်င္ ပံုးအစိမ္းထဲတြင္ ခဲျပားထည့္ၾကပါဟု ေျပာၾကား၏။ အားလံုး တိတ္လ်က္ နားေထာင္ေနၾကေလသည္။
ေမာင္သာပန္း အနီ၊ ေမာင္ေရႊေက်း အစိမ္း။
ေမာင္ေရႊေက်း အစိမ္း၊ ေမာင္သာပန္း အနီ။
ထိုခဏတြင္ အနီ အစိမ္း၊ အစိမ္း အနီ ဆိုေသာ အသံမ်ား အျပင္ မည္သည့္ အသံကိုမွ် မၾကားရေခ်။
ဆယ္အိမ္ေခါင္း ဦးလူေမာင္က ေခ်ာင္ တစ္ေခ်ာင္မွ ထ၍ “ေမာင္သာပန္းက ရဲရင့္လို႔ နီသဗ်။ ေက်းငွက္ရဲ႕ အေမႊးအေတာင္က စိမ္းလို႔ ေမာင္ေရႊေက်းက စိမ္းသဗ်။ ဘာမွ မွားစရာ မရွိဘူး” ဟု ဆို၏။
“ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ ေက်းငွက္ကို က်ဳပ္တို႔ ေလးတစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ ခြင္းမယ္ဗ်” ဟူ၍ ေကာ္မီတီ ဦးဒါလီက ဆိုေလသည္။
ပရိသတ္ႀကီးလည္း အေတာမသတ္ေအာင္ ရယ္ၾကေလသတည္း။
ေမာင္လူေအးသည္ ပံုစိမ္းႏွင့္ ပံုးနီတို႔ကို မဲဆႏၵရုံကေလး အထဲတြင္ သြား၍ ထားၿပီးေနာက္ လူခြန္စာရင္းကို ဖြင့္ကာ “ေမာင္ကာလီ” ဟု ေခၚလိုက္၏။ ေမာင္ကာလီ တက္၍ လာေလၿပီ။ ေမာင္သာပန္းႏွင့္ ေမာင္ေရႊေက်းတို႔ ႏွစ္ေယာက္လံုး သူ႔ကို ျပံဳး၍ ၾကည့္ၾကေလသည္။
ေမာင္ကာလီ၏ ပံုပန္းကို ၾကည့္ၾကပါဦး။ မႏၱေလးလံုခ်ည္ အသစ္ကို ၀တ္၊ လက္ႏွီးေရာင္ ေခါင္းေပါင္းကို ေပါင္းထား၏။ အက်ႌကား မရွိေပ။ ဗြက္ဖိနပ္တစ္ရံကို လက္တစ္ဖက္က ကိုင္၊ လက္တစ္ဖက္တြင္ကား ထီး။ ရႈပ္ေပြ၍ ေနေလေတာ့သည္။ စိတ္ရႈပ္စရာ လြန္စြာ ေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္ ရြာသူရြာသားတို႔ကမူကား ေမာင္ကာလီမွာ အလြန္ ဂိုက္က်သည္ဟု တီးတိုးစကား ေျပာၾကားေနၾကေလသည္။ ေမာင္ကာလီးကား ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳးႏွင့္ ၀င္လာ၏။
ေမာင္လူေအး၏ အနီးသို႔ ေရာက္လွ်င္ ရပ္လ်က္ ေနေလသည္။ ေမာင္လူေအးကလည္း ေမးစရာ ရွိသည္တို႔ကို ေမး၊ စစ္ေဆးစရာ ရွိသည္တို႔ကို စစ္ေဆးၿပီးလွ်င္ ခဲျပားတစ္ျပားကို လွမ္း၍ ေပး၏။ လွမ္းယူရန္ ေမာင္ကာလီတြင္ လက္ပို မပါ။ လက္ႏွစ္ဖက္စလံုး မအားရွာေပ။ ပရိသတ္ႀကီးက ၀ါးခနဲ ရယ္ၾကျပန္ေလသည္။ ေနာက္မွ ဗြက္ဖိနပ္မ်ားကို ပုခံုးတြင္ ခ်ိတ္ကာ ခဲျပားကို လွမ္း၍ ယူ၏။ ပရိသတ္ႀကီးလည္း အေတာမသတ္ေအာင္ ရယ္ေလေတာ့သတည္း။
ေမာင္ကာလီ မဲဆႏၵရုံမွ ထြက္လာေလၿပီ။ ေမာင္ေရႊေက်းကား သူ႔ပံုးထဲ မဲထည့္ခဲ့သည္ဟု ထင္၏။ ေမာင္သာပန္းကလည္း သူ႔ပံုထဲ ထည့္ခဲ့သည္ဟု ထင္မွတ္ေလ၏။ ေမာင္ကာလီကား ေမာင္ေရႊေက်းထံမွ ေငြႏွစ္ဆယ္၊ ေမာင္သာပန္းထံမွ ေငြႏွစ္ဆယ္ ရၿပီးေလၿပီ။ အလြန္ အေလွာ္ေကာင္းေသာ ေမာင္ကာလီ ပါတကား။
လူခြန္စာရင္းတြင္ ပါေသာသူတို႔အား တစ္ေယာက္ၿပီးလွ်င္ တစ္ေယာက္ကို ေခၚေလရာ လူႏွစ္ဆယ္ခန္႔ ဆႏၵေပးၿပီးေလၿပီ။ ထို႔ေနာက္ ေမာင္လူေအးက “ေႁမြေဟာက္” ဟု ေခၚလိုက္ရာ လူအမ်ား ရယ္ၾကျပန္၏။ “ေႁမြေဟာက္” ဆိုသူသည္ အဘယ္သို႔ေသာ သူနည္းဟု သိလို၍ ေမာင္လူေအး လွမ္း၍ ၾကည့္ေလသည္။
ေဟာ ေဟာ၊ “ေႁမြေဟာက္” ၀င္လာေလၿပီ။ အက်ႌ မပါ။ ေခါင္းေပါင္းလည္း မရွိ။ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါ ညစ္ေပေပကို လံုခ်ည္လုပ္၍ ၀တ္လာရရွာေလသည္။ လြန္စြာ့ လြန္စြာမွပင္ ဆန္းရဲဟန္ တူ၏။ ေမာင္လူေအး သနားမိေလသည္။ သို႔ေသာ္ “ေႁမြေဟာက္”ကား အရယ္ပင္ မပ်က္။ ရြာသားတို႔ကလည္း ရယ္လ်က္ပင္။ သတၱ၀ါတို႔၏ ဓမၼတာ ျဖစ္ေလရာမွာ ေပ်ာ္စျမဲျဖစ္သည္ဟု ေမာင္လူေအး ေတြးေတာမိျပန္ေလသည္။
“ေႁမြေဟာက္” မဲဆႏၵရုံ အတြင္းမွ ျပန္ထြက္လာေသာအခါ “ေဟ့ သာပန္း၊ မင့္ပံုးထဲမွာ ထည့္သကြဲ႕” ဟု ဆိုကာ ဆင္းသြားေလသတည္း။ ၾကားရသူတို႔လည္း ရယ္လ်က္ က်န္ရစ္ၾကေလသည္။
“ေႁမြေဟာက္” မဲထည့္ၿပီးေနာက္ ရယ္စရာအခ်က္ မေပၚေသးေပ။ လူေပါင္း ၉၀ ေက်ာ္ မဲေပးၿပီးေလၿပီ။ ၃ – ၄ ေယာက္ေလာက္သာ က်န္ေတာ့၏။ လူခြန္စာရင္းတြင္ ေနာက္ဆံုးအမည္ကား “ကဇန္း” ျဖစ္သည္။ “ကဇန္း” ဟူ၍ ေမာင္လူေအး ေခၚလိုက္ရာ ရြာသူရြာသားတို႔ ရုတ္ရုတ္ ရုတ္ရုတ္ ျဖစ္ျပန္၏။ ဟိုၾကည့္ သည္ၾကည့္ လုပ္ၾကျပန္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါလိမ့္။ ထူးဆန္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ဟန္တူသည္။
ေဟာ ဟိုမွာ ၾကည့္ေလာ့။ လူႏွစ္ေယာက္ တက္လာၾကေလၿပီ။ တစ္ေယာက္ကား ေရွ႕က၊ တစ္ေယာက္မွာ ေနာက္က လိုက္လာေလသည္။ ေရွ႕လူက ေနာက္လူကို တြဲ၍ လာျခင္း ျဖစ္သည္။ “ကဇန္း” မ်က္စိကြယ္သြားသည္မွာ ေလးလမွ်သာ ၾကာေသးသည္။
“ကဇန္း” မိမိ အနားသို႔ ေရာက္လွ်င္ ေမာင္လူေအးက “ဘယ္သူ႔ မဲပံုးထဲ ထည့္ခ်င္သလဲ” ဟု ေမး၏။
“ေမာင္သာပန္း ပံုးထဲ ထည့္ခ်င္တယ္” ဟု ေျဖေလသည္။
ေမာင္လူေအး ကိုယ္တိုင္ မဲဆႏၵရုံထဲသို႔ ၀င္ကာ ခဲျပားကို ေမာင္သာပန္း၏ ပံုးထဲသို႔ “ကဇန္း” အစား ထည့္ေပးရ၏။
“ကဇန္း” တို႔ ဆင္းသြားလွ်င္ မဲဆႏၵေပးေသာ ကိစၥႀကီး ၿပီးသြားေလေတာ့သတည္း။
ေမာင္လူေအးလည္း ေမာင္သာပန္းႏွင့္ ေမာင္ေရႊေက်းတို႔အား ေမးစရာ ရွိသည္တို႔ကို ေမး၊ စစ္ေဆးစရာ ရွိသည္တို႔ကို စစ္ေဆး၏။ အုပ္စုသူႀကီးတို႔အားလည္း စစ္ေဆးေလသည္။
ဤသို႔ စစ္ေဆးၿပီးလွ်င္ ပံုးစိမ္းႏွင့္ ပံုးနီတို႔ကို မဲဆႏၵရုံကေလး အထဲမွ ယူထုတ္ၿပီးလွ်င္ လူႀကီးမ်ားစံုရာ ေရွ႕တြင္ ပံုးမ်ားကို ဖြင့္ကာ ခဲျပားမ်ားကို ေရတြက္၏။ ပရိသတ္ကား ၿငိမ္လ်က္ပင္။
မဲကို ေရတြက္ၿပီးလွ်င္ ေမာင္လူေအးက ဤသို႔ ေၾကညာ၏။
ေမာင္သာပန္း ၈၅ မဲ။
ေမာင္ေရႊေက်း ၁၅ မဲ။
ပရိသတ္ႀကီး ဆူညံ၍ သြား၏။ ေမာင္ေရႊေက်းကား ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္သြားေလၿပီ။ ေကာင္းကင္သို႔ပင္ ပ်ံသြားေလေရာ့သလား။ ရြာသူရြာသားတို႔လည္း စကား တေျပာေျပာႏွင့္ ရြာသို႔ ျပန္သြားၾကကုန္၏။
လင္းလြန္းပင္ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီး ဆံုးခန္းသို႔ ေရာက္ေလၿပီ။
သိပၸံေမာင္ဝ
၁၂၉၅ ၀ါေခါင္လ
Credit To ခြန္အားရွိေသာစာ
Post a Comment