Saturday, May 18, 2013

{{ ကုလားျဖဴနယ္ခ်ဲ႕ဝါဒီ တို႔ ဖန္တီး ခဲ႔ေသာ ျမန္မာ့ သမိုင္းေၾကာင္းအေမြဆိုး }}




႐ွင္ေမြ႔ႏြန္း ( ရွင္ေမြ ့လြန္း )နွင့္ မင္းနႏၵာ ဆိုတဲ႔ ေၾကကြဲဖြယ္ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းေလး ကို သိၾကမွာပါ။ျမန္မာ တို႔၏ဒ႑ာရီ သမိုင္း ပံုျပင္လည္းျဖစ္ ျမန္မာ့ ႐ိုမီယို နွင့္ ဂ်ဳးလီးယက္ ပမာ နက္နဲေသာ ခက္ခဲေသာ အခ်စ္ ျဖင့္ ခ်စ္သူနွစ္ဦး ရဲ႕အခ်စ္ ဇာတ္လမ္း မွတ္ေက်ာက္ ကား မည္သည့္ ကာလ ကေပၚေပါက္ခဲ႔သည္မသိနိုင္ ။ ယခုတိုင္ အခ်စ္ သစၥာ ေပးဆပ္ျခင္း လြမ္းဆြတ္ျခင္း ဝမ္းနည္းမႈ တုန္လႈပ္ျခင္း ယူက်ံဳးမရေစျခင္း ဟူေသာ ရသ မ်ိဳးစံုျဖင့္ က်မတို႔ ၏ စိတ္ထဲတြင္စြဲျမဲေနေသာ အခ်စ္ပံုျပင္ ေလးတစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါသည္။ ယခုတိုင္ ဒီပံုျပင္ေလးနားေထာင္မိလွ်င္ က်မ မ်က္ဝန္းထဲ ေခ်ာင္းကမ္းပါး ေလးမွ ႐ွင္ေမြ႔နန္း ရဲ႕ ခ်စ္သူကို ေမွ်ာ္ေနဟန္ ေလး ရယ္ ခ်စ္သူ နွစ္ဦးရဲ႕ သျဂႋဳလ္ရာ မီးပံုမ်ား ဆီ မွ မီးခိုးေငြ႔ ေလးမ်ားေပါင္းဆံုသြားပံု ကို ျမင္ေယာင္မိပါေတာ့တယ္။
ဒီေနရာမွာ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ရရင္ေတာ့ ဒီ ဇာတ္လမ္းေလးဟာ ျဖစ္ရပ္မွန္လား ပံုျပင္လား တျခားနိုင္ငံ၏ ယဥ္ေက်းမႈကိုမ်ား မွီျငမ္းခဲ႕သလား ေပါ့။

ျဖစ္ရပ္မွန္ သာဆိုရင္ေတာ့ သန္လ်င္ ( ခ) တညင္ မွာဇာတ္အိမ္တည္ထားျခင္း ငမိုးရိပ္မိေခ်ာင္း ခိုေအာင္းရာ ေခ်ာင္းလက္တက္ ကေလး ကို ငမိုးရိပ္ ေခ်ာင္းဟုေခၚတြင္ေနျခင္း မင္းနႏၵာ ေရကန္ သက္ေသ႐ွိေနျခင္း ႐ွင္ေမြ႔နြန္း ဘုရား ေစတီ ႐ွိေနျခင္း တို႔ ကသက္ေသတည္ေနပါသည္။ သို႔ေသာ္ မိေခ်ာင္းစီးလာျခင္း ၾကိမ္နွင့္ ႐ိုက္ေခၚပါက ေရာက္လာျခင္း ငမိုးရိပ္၏ ပါးစပ္ထဲမင္းနႏၵာအား ငံု၍ မလက္တို မိေခ်ာင္းမနဲ႔ တိုက္ခိုက္ျခင္း စသည့္ ဒ႑ာရီျဖစ္ရပ္မ်ား က ျဖစ္ရပ္မွန္မွ ေသြဖီသြားေစျပန္ပါသည္။

*ဤဇာတ္လမ္း ကျဖစ္ရပ္မွန္ပဲ ျဖစ္ေစ ဒ႑ာရီပဲျဖစ္ေစ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ့ က်မတို႔ ျမန္မာေတြ စိတ္ကူး ယဥ္လြန္းသည္။ အံ့ဖြယ္သရဲ ျဖစ္စဥ္မ်ား ကိုအသက္သြင္းလြန္းသည္။ သမိုင္းဝင္ ျဖစ္ရပ္မ်ား ကို ဒ႑ာရီ နွင့္ ေရာေထြး လိုက္ျခင္းျဖင့္ သမိုင္းစဥ္ကို ႐ႈပ္ေထြးေစသည္။ တနည္း တိက်ခိုင္မာျခင္းကို ေလ်ာ့ပါးသြားေစသည္။ အေထာက္အထားေကာင္းမ်ားကို ပ်က္စီးေစသည္။ အဓိက ျဖစ္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားထက္ သာမညျဖစ္ေသာ ဒ႑ာရီမ်ားကို တပါးသူတို႔ ေထာက္ျပစရာျဖစ္ေနသည္ မဟုတ္ပါလား။

သမိုင္းျဖစ္ရပ္မ်ားကို ဒ႑ာရီနွင့္ ေရာေထြးတတ္ျခင္း အေလ့အထ ေၾကာင့္ ျမန္မာတို႔ သူ႔ကၽြန္ဘဝ သို႔ က်ေရာက္ခဲ႔ခ်ိန္တြင္ ေ႐ွးမင္း အဆက္ဆက္ လက္ထက္ကတည္း ကျပဳစုလာေသာ အထင္ကရ သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ား ႐ွိေနပါလ်က္နဲ႔ နယ္ခ်ဲ႕တို႔အလိုက် ျမန္မာတို႔၏ သမိုင္း မွတ္တမ္းကို အေထာက္အထား ေပတံနွင့္ တိုင္း၍ ျပဌာန္းစာအုပ္မ်ား ထဲတြင္ထည္႔ကာ သင္႐ိုးညြန္းတန္း ျပဳခဲ႔ ၾကသည္။ဤသည္ မွာ နယ္ခ်ဲ႕တို႔ ၏ ကၽြန္ပညာေရးဆိုသည္ပင္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာေတြ နာလိုခံခက္ အမ်က္ထြက္၍ မည္မွ် ခံျပင္းၾကမည္ ကိုေတြးၾကည့္ၾကပါကုန္ေလ ။ငယ္စဥ္က သင္ၾကားဖူးခဲ႔ေသာ ဆဌမတန္း ျမန္မာ့ သမိုင္း စာအုပ္ပါ သင္ခန္းစာတစ္ခုမွ ကိုလိုနီေခတ္ တြင္ ကိုလိုနီ ပညာေရးကို ေက်ာင္းသားထုမွ သပိတ္ေမွာက္ခဲ႔ၾကသည္ဟု သင္ခဲ႔ဖူးေၾကာင္း အမွတ္ရမိပါသည္ ။ ထိုစဥ္က စဥ္းစားမိသည္မွာ မည္သို႔ေသာ ပညာေရး မ်ိဳးမို႔ ဤမွ်မခံမရပ္နိုင္ ျဖစ္ၾကသနည္း။ အဂၤလိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မို႔ အဂၤလိပ္စာ အတြက္ ေတာ့အက်ိဳး ႐ွိမည္ ထင္ပါသည္။ ဝိတိုရိယ ဘုရင္မၾကီး၏ ဘုန္းေတာ္ဖြဲ႔ေတြမ်ား သင္ေနရလို႔ေပလား ။ ဒါကေတာ့ မေကာင္းျပီ ပဲ။ ဒီနိုင္ငံမွာ ေလ့လာစရာ သမိုင္းေၾကာင္းေတြမ်ား ဒုနဲ႔ေဒး ။ ျမန္မာတို႔ ၏ ပညာေရးကို မည္သို႔ စြက္ဖက္၍ မည္သည့္ သမိုင္းအေထာက္အထားကို ကိုလိုနီနယ္ ခ်ဲ႕ တို႔ စိတ္တိုင္းက် မည္မွ် ျပဳျပင္ခဲ႔ သနည္း။ ဆိုလွ်င္ လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေလ့လာ မိသည္မွာ

(၁) ။တေကာင္းရာဇဝင္ကိုပယ္၍ ပုဂံမင္းဆက္မွ စ၍ အတည္ျပဳျခင္း
(၂)။ျမန္မာအစ ေက်ာက္ဆည္ က ဟု ျပဳျပင္ ၍ ျမန္မာ့ တို႔ ၏သမိုင္းေၾကာင္း ခိုင္မာမႈ နွစ္ကာလကို ေလ်ာ့ခ်ျခင္း
(၃)။ အေလာင္းမင္းတရား၏ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ကို ေရးသားရာတြင္ နွစ္ေပါင္း ၁၅၀ အတြင္း နန္းလုပြဲ လူသတ္ပြဲ မတရားနွိပ္စက္မႈ မ်ားျဖင္႔ ေသြးေခ်ာင္းစီး ေနခဲ႔ဟန္ ဖန္တီး ေရးသားခဲ႔ ျခင္း
(၄)။ ျမန္မာ ဘုရင္မ်ား၏ပံုရိပ္ကို ခမ္းနားထည္ဝါ မႈမ႐ွိပဲ အာဏာ တည္ျမဲေရး နွင့္ အေပ်ာ္အပါး မ်ားတြင္သာ သာယာေနပံု မွတ္တမ္း တင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ေနွာင္းလူတို႔ စိတ္ထဲ တြင္ မိမိ ဘုရင္ မ်ားအေပၚ အထင္အျမင္ေသးစိတ္မ်ား ဝင္လာေအာင္ဖန္တီးထားျခင္း
(၅)။ ဗမာ ဟူေသာလူမ်ိဳးကို သီးျခားခဲြျခားလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ တေကာင္းမွ အစျပဳ လိုက္ေသာ ျပည္ေထာင္စု သားတို႔ ၏ မူလဗီဇ ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ရန္ ၾကံစည္ျခင္း
ဟူ၍ က်မ ဥာဏ္မီ သေလာက္ သံုးသပ္မိပါသည္။

မည္သို႔ ေၾကာင့္ ဤလုပ္ရပ္မ်ား ကိုက်ဳးလြန္ခဲ႔ ရပါသနည္းဟုအေမး ႐ွိလာေသာ္
-အုပ္ခ်ဳပ္ခံ ျပည္သူျပည္သား မ်ား၏ စိတ္ဓါတ္ ပ်က္ျပားေစလို၍
-အစဥ္အလာၾကီးမားခဲ႔ေသာ ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္ ခ်ိဳးနွိမ္လို၍
-ျမန္မာတို႔၏ အစဥ္အျမဲ အညြန္႔ တလူလူ ႐ွိေနေသာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကို နွိပ္ကြပ္လို၍
-နယ္ေျမအတြင္းအတူတကြ မွီတင္းေနထိုင္ ခဲ႔ၾကေသာ မ်ိဳးႏြယ္စုတူ ေသြးခ်င္း မ်ား ေသြးကြဲ ၍ ညီညြတ္မႈကို ေဖာ္ေဆာင္မရ နိုင္ ျခင္းကို အလို႐ွိေန၍
- နယ္ခ်ဲ႕၏ ဓေလ့ ထံုးစံမ်ားတြင္ သာယာေနျပီး ေတာ္လွန္တိုက္ခိုက္လိုစိတ္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ေနေစလို၍
ဟူေသာ အခ်က္မ်ား ထြက္လာပါ သည္။

ထို႔ျပင္ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔ စြတ္စြဲ ထားသလို ဦးကုလား ၏ရာဇဝင္ေတာ္ၾကီးနွင့္ မွန္နန္း ရာဇဝင္ေတာ္ၾကီးတို႔သည္ မင္းလိုလိုက္ မင္းၾကိဳက္ေဆာင္ ၍ ေရးသားထားေသာ ဘုန္းေတာ္ဖြဲ႕ သီးသန္႔ မဟုတ္ပါ။ ဘဝ႐ွင္ မင္းတရားမ်ားကိုဆံုးမထားေသာ ဆံုးမစာ မ်ားသာျဖစ္ပါသည္။ထို႔ျပင္ ျမန္မာ့ သမိုင္း အေထာက္အထား ကိုျမန္မာ့ ေျမေပၚမွ ႐ွာေဖြ အတည္ျပဳ ရမည္႔ အစား ေခတ္ျပိဳင္ တ႐ုတ္မွတ္တမ္း ၊အိႏၵိယမွတ္တမ္း၊ယိုးဒယားမွတ္တမ္း၊ဥေရာပတိုက္သားတို႕၏ မွတ္တမ္း မ်ားနွင္႔ တိုက္ဆိုင္ေစျခင္း ထိုမွတ္တမ္း မ်ားသည္ တဆင့္ စကားပဲျဖစ္ေစကာမူ ကိုက္ညီျခင္းမ႐ွိပါက ျမန္မာ့ အယူကိုတခ်က္တည္းနွင္ပစ္ပယ္ျခင္း စသည္ျဖင့္ လိုသလိုဖန္တီးခဲ႕ၾကပါသည္။

နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔သည္ ျမန္မာ့ေျမကို နယ္ခ်ဲ႕ ရန္အၾကံအစည္ ႐ွိျပီးျဖစ္၍ ျမန္မာတို႔၏စိတ္ဓါတ္၊ အမူအက်င့္၊ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္း၊ ဗီဇ အစဥ္အလာ ၊သတၱိနွင့္ စြမ္းရည္ ၊ လူမ်ိဳးေရး ပဋိပကၡ စသျဖင့္ အားနည္းခ်က္ ၊အားသာခ်က္မ်ားကို ေ႐ွးဦး မဆြ ကပင္ ေလ့လာ ျပီးျဖစ္ေလသည္။ထို႔ေၾကာင္႔ အားနည္းခ်က္ ကိုဆုပ္ကိုင္၍ အားသာခ်က္ကို ဖိနွိပ္ ျခင္း ျဖင့္ ထိေရာက္ေသာ စိတ္ဓါတ္ စစ္ဆင္ေရးကို အသံုးခ်ျပီး နည္းလမ္း မ်ိဳးစံု ျဖင့္ အညြန္႔ခ်ိဳး ဖိနွိပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ႔ေလသည္။ ဤသို႔ ေသာနည္းလမ္းမ်ားတြင္ သမိုင္းျဖစ္ရပ္ မွန္ကို ျပဳျပင္၍ ဇာတိဂုဏ္ေမွးမွိန္ ေစျခင္းသည္လည္း တစ္ခုအပါ အဝင္ ျဖစ္ေလသည္။

နယ္ခ်ဲ႕ သမိုင္းေရးဆရာမ်ား ၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္႐ွိ႐ွိ သမိုင္းျပင္ဆင္ မႈ မ်ားသည္ ယေန႔တိုင္ အျငင္းပြားဆဲ ျပႆနာ တရပ္အျဖစ္ သေႏၶတည္ လ်က္႐ွိေနပါသည္။ အထင္ကရ ျမန္မာ့သမိုင္းေရး ဆရာ မ်ားမွလည္း ျမန္မာ အစျမန္မာ က ဟူေသာ ယူဆခ်က္ ကို အသက္သြင္း ရန္ အပင္ပမ္း ခံ၍ အားထုတ္လ်က္႐ွိပါသည္။ ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ား ကို ဒ႑ာရီ အ့ံဖြယ္သရဲ မ်ားနွင့္ ေရာေထြး၍ ပစပ္ရာဇဝင္ ပံုစံမွတ္တမ္း တင္ျပီး အိပ္ယာဝင္ပံုျပင္ သ႑ာန္ လက္ဆင့္ကမ္း တတ္ေသာ ျမန္မာ တို႔၏ အေလ့ကို သိ႐ွိနားလည္ေသာ နယ္ခ်ဲ႕တို႔ မ်ိဳးေစ့ခ်ခဲ႔ေသာ အဆိပ္ပင္ ကို ေရေလာင္း ေပါင္းသင္ေပး ၍အသက္သြင္းေနေသာ သူမ်ား ယေန႕တိုင္ ႐ွိေနဆဲ ဆိုတာ လူအမ်ား သိ႐ွိျပီးျဖစ္ေလသည္။

***ယေန႔တြင္ၾကံဳေတြ႕ေနရေသာ နယ္ေျမ အျငင္းပြားမႈမ်ား လူမ်ိဳးစု အျငင္းပြားမႈမ်ား နိုင္ငံသားအျငင္းပြားမႈမ်ားမွာ ရာျပည့္သက္တမ္း မတိုင္ေသးေသာ လြပ္လပ္ေရး အတြက္အဖ်က္အေျငာက္ သဖြယ္ နယ္ခ်ဲ႕တို႔ ခ်န္ထားခဲ႔ေသာ လက္ကိုင္တုတ္ လက္ပါးေစတို႔ ၏ အကြက္ခ် လုပ္ၾကံမႈပင္ျဖစ္ေပသည္မဟုတ္ပါလား***
(၉၊၂၊၂၀၁၃)

Credit To သွ်င္ေလညင္း--

Related Articles:

Post a Comment