Saturday, August 24, 2013

ႏုိင္ငံသားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဆုိင္ရာ မူဝါဒအေျပာင္းအလဲေလာ


ၿပီးခဲ့သည့္ ၾသဂုတ္လ ၁၆ ရက္ေန႔တြင္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈဝန္ႀကီးဌာန၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကုမၸဏီမ်ား ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၏ ေၾကညာခ်က္အမွတ္ ၃/၂၀၁၃ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ သတင္းကုိ The Voice Daily သတင္းစာတြင္ ဖတ္႐ႈလုိက္ရသည္။

သာမန္အားျဖင့္ ျမန္မာကုမၸဏီမ်ား၏ သင္းဖြဲ႕စည္းမ်ဥ္းႏွင့္ သင္းဖြဲ႕ မွတ္တမ္းတြင္ ကုမၸဏီ၏ ခြင့္ျပဳမတည္ေငြရင္း (Authorized Share Capital) ႏွင့္ ကနဦးမတည္ေငြရင္း (paid up share Capital) ဟု ခြဲျခားသတ္မွတ္ထားရာ ခြင့္ျပဳမတည္ေငြရင္း ပမာဏကို စိတ္ႀကိဳက္သတ္မွတ္ခြင့္ ရွိေသာ္ လည္း ကနဦးထည့္သြင္းရမည့္ မတည္ေငြရင္းကုိ ဝန္ေဆာင္မႈ၊ ခရီးသြားလာေရးႏွင့္ ေရာင္းဝယ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားအတြက္ က်ပ္သိန္းငါးဆယ္ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ ထုတ္လုပ္မႈ ကုမၸဏီမ်ားအတြက္ က်ပ္သိန္းငါးရာဟု ကုမၸဏီမွတ္ပုံတင္႐ုံးက ပုံေသသတ္မွတ္ထားပါသည္။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး ေခတ္ဦး ၁၉၈၈-၈၉ ဝန္းက်င္ကတည္းက ျမန္မာႏုိင္ငံကုမၸဏီမ်ား အက္ဥပေဒႏွင့္အညီ ဖြဲ႕စည္း တည္ေထာင္ၾကေသာ ျမန္မာကုမၸဏီအမ်ားစုမွာ အဆုိပါ ကနဦးထည့္ဝင္ေငြရင္းကုိ ဘဏ္စာရင္း ဖြင့္လွစ္ၿပီး အမွန္တကယ္ ထည့္သြင္းၿပီး ဘဏ္စာရင္းရွင္းတမ္းကို ျပသရန္္ မလုိအပ္ခဲ့ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုမၸဏီအမ်ားစုမွာ ကုမၸဏီ စတင္တည္ေထာင္ခ်ိန္တြင္ ကုန္က်စရိတ္ အတန္အသင့္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ႏုိင္ၿပီး ကုမၸဏီ တည္ေထာင္ၿပီးခ်ိန္မွသာ ေစ်းကြက္ရွာေဖြျခင္း၊ လုပ္ငန္းအဆက္အသြယ္မ်ား ရွာေဖြျခင္း အစရွိသည္တုိ႔ကို ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ကာ လုပ္ငန္းကုိ တျဖည္းျဖည္း တုိးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကပါသည္။ ထုိ႔အတူ သင္းဖြဲ႕မွတ္တမ္း သင္းဖြဲ႕စည္းမ်ဥ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ကုမၸဏီ၏ သတ္မွတ္ မတည္ေငြရင္းကုိလည္း လုပ္ငန္း အေပၚမွ ဝင္ေငြျဖင့္ အခြန္ေဆာင္ရင္း စုေဆာင္းရင္းျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း ျပည့္မီေအာင္ လုပ္ကုိင္ႏုိင္ခဲ့ၾကပါသည္။

ထုိ႔အတူ ... ကုမၸဏီ၏ ဘ႑ာေရး အေျခအေနကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံ လက္ခံက်င့္သုံးလ်က္ရွိေသာ စာရင္းကုိင္စနစ္ႏွင့္ ညီညြတ္ကုိက္ညီမႈရွိေအာင္ တရားဝင္မႈရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကရပါသည္။ ထုိမွတစ္ဆင့္ ကုမၸဏီ၏ လုပ္ငန္းအေျခအေန တုိးတက္လာသည့္အခ်ိန္မ်ဳိး၊ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းပမာဏ အရ ... ခြင့္ျပဳမတည္ေငြရင္းကုိ တုိးျမွင့္ရန္ လုိအပ္လာသည့္ အခ်ိန္မ်ဳိးတြင္လည္း တည္ဆဲဥပေဒ ျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကုမၸဏီမ်ား အက္ဥပေဒႏွင့္အညီ တုိးျမႇင့္ရန္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကပါသည္။

ယခုေၾကညာခ်က္အေပၚ သက္ဆုိင္ရာ ဌာနအႀကီးအကဲ၏ မွတ္ခ်က္စကားအရ ျမန္မာကုမၸဏီမ်ား၏ သက္တမ္းကုိ ငါးႏွစ္အထိ တုိးျမႇင့္ေပးလုိက္သည့္ေနာက္ပုိင္း အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္ အတြက္ ယခုလုိ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရၿပီး သက္ဆုိင္ရာဌာန အေနႏွင့္ အလုပ္လုပ္ျခင္းလည္းမရွိ လိပ္စာအတိအက်လည္း မရွိသျဖင့္ ဆက္သြယ္၍ မရႏုိင္ေသာ ကုမၸဏီမ်ားကုိ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ ထုတ္ျပန္၍ ကုမၸဏီ မွတ္ပုံတင္စာရင္းမွ ပယ္ဖ်က္လ်က္ ရွိေၾကာင္းကုိလည္း သိရွိရပါသည္။

အဆုိပါဌာနဆုိင္ရာ အႀကီးအကဲ၏ မွတ္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မ်ားစြာအံ႔ၾသမိပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကုမၸဏီမ်ား အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဓိကတာဝန္ရွိေသာ ဌာနမဟုတ္ဘဲ တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းသာ တာဝန္ရွိေသာ ဌာနကအခြန္ေငြႏွင့္ ပတ္သက္၍ သိသာထင္ရွားေသာ ပတ္သက္မႈ မရွိသည့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းတစ္ခုကို သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ကုမၸဏီမွတ္ပုံတင္႐ုံး၏ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းအရ ျမန္မာကုမၸဏီမ်ားအဖုိ႔ စတင္ မွတ္ပုံတင္ ေလွ်ာက္ထားစဥ္ကတည္းက ကုမၸဏီ႐ုံးခန္း၏ အမွန္တကယ္လိပ္စာ၊ ပထမ ဒါ႐ုိက္တာမ်ား၏ ႏုိင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္ မိတၱဴ၊ ေနရပ္လိပ္စာႏွင့္တကြ တင္ျပရျခင္းျဖစ္ၿပီး သက္ဆုိင္ရာ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနသို႔ မွတ္တမ္း အခ်က္အလက္မ်ားေပးပုိ႔ၿပီး မွန္ကန္ျခင္းရွိ မရွိ စိစစ္ၿပီးမွ မွတ္ပုံတင္ ထုတ္ေပးလ်က္ ရွိပါသည္။ ထုိ႔အတူ ကုမၸဏီ သက္တမ္းတုိးျမႇင့္ရန္ ေလွ်ာက္ထားေသာ ကုမၸဏီမ်ားအတြက္လည္း သက္ဆုိင္ရာ ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ကုမၸဏီမ်ားဆုိင္ရာ အခြန္႐ုံးမွ အခြန္ဆုိင္ရာ ေထာက္ခံခ်က္မ်ား တင္ျပႏုိင္မွ သက္တမ္းတုိးျမႇင့္ေပးလ်က္ ရွိပါသည္။

သုိ႔ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ကုမၸဏီမ်ား အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈမွာ ကုမၸဏီမွတ္ပုံတင္႐ုံး၏ အားနည္းခ်က္ ျပႆနာဟု ႐ႈျမင္ႏုိင္စရာမရွိပါ၊ အမွန္တကယ္ လုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္လ်က္ရွိေသာ ကုမၸဏီထံမွ ထုိက္သင့္ေသာ အခြန္ဘ႑ာေငြ ရရွိေအာင္ ေကာက္ခံရမည့္တာဝန္မွာ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန၊ ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနတုိ႔ႏွင့္သာ တုိက္႐ုိက္သက္ဆုိင္မည္ဟု ယူဆပါသည္။ ကုမၸဏီ မွတ္ပုံတင္႐ုံးအေနႏွင့္ ဌာနအခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး အခါအားေလ်ာ္စြာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းအားျဖင့္ လုံေလာက္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ ႏုိင္ငံအတြက္ အခြန္ဘ႑ာေငြ ရွာေဖြရာတြင္ အခြန္ထမ္းထံမွ အခြန္ေငြကို အရအမိ ေကာက္ခံႏုိင္ေရးမွာ အခြန္ဆုိင္ရာ မူဝါဒမ်ားႏွင့္သာ တုိက္႐ုိက္အခ်ဳိးက်မည္ဟု မွတ္ယူပါသည္။ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္ေသာ အခြန္ႏႈန္းထား၊ တရားမွ်တေသာ အခြန္ေကာက္ခံမႈစနစ္၊ အဂတိတရား ကင္းရွင္းေသာ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ တာဝန္သိ ျပည္သူမ်ား ဟန္ခ်က္ညီညီ ေပါင္းစပ္ၿပီး ႐ႈပ္ေထြးမႈ ကင္းရွင္းေသာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားျဖင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ေကာက္ခံပါက တုိင္းျပည္အတြက္ လုိအပ္ေသာ အခြန္ဘ႑ာေငြကုိ အေလအလြင့္ နည္းပါးစြာျဖင့္ ေကာက္ခံရရွိႏုိင္မည္ဟု ယုံၾကည္ထားပါသည္။

အစုိးရသစ္ လက္ထက္တြင္ ျမန္မာကုမၸဏီမ်ား ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ျခင္း သက္တမ္းတုိးျမႇင့္ျခင္းတုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမင္သာထင္သာေသာ တုိးတက္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေျဖေလွ်ာ့ေပးမႈမ်ားကုိ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။ ကုမၸဏီမ်ား၏ သက္တမ္းကို တုိးျမႇင့္သတ္မွတ္ေပးျခင္း၊ လုပ္ငန္းရည္ရြယ္ခ်က္ ကန္႔သတ္မႈမ်ားကုိ ေျဖေလွ်ာ့ေပးျခင္းမွ အစျပဳ၍ အာရွဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္၏ အကူအညီျဖင့္ အြန္လုိင္းဝန္ေဆာင္မႈေပးျခင္းႏွင့္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးတြင္ One Stop Service ႐ုံးဖြင့္လွစ္၍ ဝန္ေဆာင္မႈေပးျခင္းတုိ႔အထိ ျဖစ္ေပၚတုိးတက္မႈမ်ားကို အားရစဖြယ္ ျမင္ေတြ႕ရပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ ယခုေနာက္ဆုံး ေၾကညာလုိက္သည့္ သတ္မွတ္ခ်က္အတုိင္း ေဆာင္ရြက္ရမည္ဆုိလွ်င္ အရင္းအႏွီး နည္းပါးေသာ အငယ္စားႏွင့္ အလတ္စား ျမန္မာလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အေနႏွင့္ ကုမၸဏီဖြဲ႕စည္း တည္ေထာင္ရန္ ပုိမုိခက္ခဲသြားႏုိင္ေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကုမၸဏီ တည္ေထာင္ၿပီး လုပ္ငန္းတစ္ခု စတင္ထူေထာင္ရန္ တာစူေနသူမ်ားအဖုိ႔ ခြဲေဝေနရာခ်ထားရမည့္ ကုန္က်စရိတ္မွာ မ်ားျပားလွသည္ျဖစ္ရာ ထုိကုန္က်စရိတ္မ်ားအနက္ ကုမၸဏီဖြဲ႕စည္း တည္ေထာင္ျခင္းအတြက္ ေငြသား သိန္းငါးရာခန္႔ကို ဘဏ္အတြင္းသုိ႔ ထည့္သြင္းရမည့္ လုပ္ငန္းမွာလည္း အခက္အခဲတစ္ခု ျဖစ္လာႏုိင္ေပသည္။ ထုိ႔ျပင္ဤမွ်ေသာ ေငြေၾကးပမာဏအတြက္ ခြဲေဝေနရာခ်ထားရန္ အခက္ အခဲရွိေသာ လုပ္ငန္းငယ္မ်ားအဖုိ႔ ဘဏ္သုိ႔မဟုတ္ အျခားေငြရွင္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းကာ ေခတၱခဏ ေငြေခ်းငွားၿပီး ဘဏ္ရွင္းတမ္းျပေသာ လုပ္ငန္းမ်ား ထြန္းကားလာႏုိင္ဖြယ္ ရွိပါသည္။ အခ်ဳပ္ဆုိရလွ်င္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း အဆင့္တစ္ဆင့္ ပိုမုိလာျခင္းသာ အဖတ္တင္ၿပီး အရင္းအႏွီး နည္းပါးေသာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအတြက္ အခက္အခဲ အဟန္႔အတားဟုသာ ႐ႈျမင္မိပါသည္။

ေဒသတြင္းႏုိင္ငံမ်ားကုိ ေမွ်ာ္ၾကည့္လွ်င္ စင္ကာပူႏုိင္ငံတြင္ စင္ကာပူႏုိင္ငံသား လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးအဖုိ႔ ကနဦး မတည္ေငြရင္း စင္ကာပူတစ္ေဒၚလာ ထည့္သြင္း႐ံုမွ်ျဖင့္ ကုမၸဏီမွတ္ပုံတင္ေၾကး စင္ကာပူေဒၚလာသုံးရာ ေပးသြင္းကာ ကုမၸဏီ တည္ေထာင္ႏုိင္ပါသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္မူ ထုိင္းႏုိင္ငံသား သုံးဦးရွိပါက ကနဦးမတည္ေငြရင္း ၁၅ ဘတ္ ထည့္သြင္း႐ုံမွ်ျဖင့္ ကုမၸဏီမွတ္ပုံတင္ ေၾကး ဘတ္ ၇၀၀၀ ေပးသြင္းၿပီး ကုမၸဏီ တည္ေထာင္ႏုိင္ပါသည္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ ေဒသတြင္းႏုိင္ငံမ်ားတြင္ မိမိႏုိင္ငံသားမ်ားကို လြယ္လင့္တကူ ကုမၸဏီထူေထာင္ႏုိင္ရန္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းႏွင့္ ဥပေဒမ်ား အၿပိဳင္အဆုိင္ ေျဖေလွ်ာ့ထားသည္ကုိ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ၿပီး အတုယူသင့္ပါသည္။ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈ ႀကီးမားျပင္းထန္ေသာ ႏုိင္ငံတကာ ေစ်းကြက္တြင္ တုိးဝင္ရန္ သုိ႔တည္းမဟုတ္ တုိးဝင္လာေသာ ႏုိင္ငံတကာေစ်းကြက္ကို ရင္ဆုိင္အန္တုရန္ အခ်ိန္အခါကို ေရာက္ရွိ ေနေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနႏွင့္ မိမိ၏ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အထူးသျဖင့္ အလတ္စားႏွင့္ အငယ္စား လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ ရွင္သန္ရပ္တည္ေရးကုိ အထူးတလည္အားစုိက္ၿပီး က်ားကန္ေပးသင့္သည့္ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသုိ႔ေသာ အခ်ိန္အခါမ်ဳိးတြင္ ယခုကဲ့သုိ႔ လုပ္ငန္းရွင္ငယ္မ်ားကုိ ပုိမုိခက္ခဲေစသည့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းအသစ္မ်ား ျပ႒ာန္းေနသည့္အေပၚ မည္သုိ႔ နားလည္ရမည္ မသိႏုိင္ပါ။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လက္ရွိအေနအထားမွာ ေရရွည္ကုိ အေျမာ္အျမင္ႀကီးစြာ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ၿပီး ေကာင္းမြန္စြာ စီမံခန္႔ခြဲမည္ဆုိပါက ... အသီးအပြင့္မ်ားစြာ ျဖစ္ထြန္းလာႏုိင္ေသာ အေျခအေနေကာင္း တစ္ရပ္ကုိ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ အခ်ိန္အခါေကာင္းတြင္ စီးပြားေရး၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ အင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ားသည္ မူဝါဒေကာင္းမ်ား ခ်မွတ္ၿပီး ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ မ်ားအတြက္ အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ား ဖန္တီးေပးေနသည္ကုိ သတိျပဳမိပါသည္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ မူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ရာတြင္ မိမိႏုိင္ငံသားမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားကုိလည္း သတိႀကီးႀကီးထားၿပီး အကာအကြယ္ ေပးသင့္ပါသည္။ မိမိႏုိင္ငံသားမ်ားဟု ဆုိရာတြင္ ေငြေၾကးပမာဏမ်ားစြာကို ရင္းႏွီးၿပီး လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ လက္တစ္ဆုပ္စာ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ားဆုိသည္ထက္ လူမ်ားစုျဖစ္ေသာ အလတ္စားႏွင့္ အေသးစားလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားကို အထူးတလည္ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ သင့္ပါသည္။

ေစ်းကြက္စီးပြားေရး ေခတ္ဦး မၾကာေသးမီကာလမ်ားအတြင္းက လြဲမွားသည့္ မူဝါဒမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ အတြင္းအျပင္ အျပန္အလွန္ ပိတ္ဆုိ႔ဟန္႔တားမႈမ်ားျဖင့္ တုိင္းျပည္ နစ္နာခဲ့ရသည္။ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အလြဲအေခ်ာ္မ်ားျဖင့္ လူမ်ားစု၏ အက်ဳိးစီးပြားကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားခဲ့သည့္ အတိတ္ဆုိးမွာ မေဝးကြာလွေသးပါ။ ႏုိင္ငံတည္ေဆာက္ေရးအတြက္ အေရးပါလွသည့္ သမုိင္းေမာ္ကြန္း ေရးထုိးလ်က္ရွိေသာ ယခုအခ်ိန္ကဲ့သုိ႔ ကာလမ်ဳိးတြင္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အလြဲအေခ်ာ္မ်ား၊ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြားႏွင့္ မကင္းေသာ မူဝါဒမ်ား၊ အမွားအယြင္းကုိ အမွားမွန္းသိလ်က္ႏွင့္ ေခါင္းေရွာင္ေနေသာ လုပ္ရပ္မ်ားကို ေတြ႕ျမင္ေနရပါေသးသည္။ ထုိျဖစ္ရပ္မ်ား လုပ္ရပ္မ်ားသည္ မ်ားစြာ ဝမ္းနည္းစိတ္ပ်က္ဖြယ္ ေကာင္းသလုိ လက္ရွိအစုိးရ ေဖာ္ေဆာင္ေနေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ အ႐ုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္ေစပါသည္။ ထုိ႔အတူ ယခုေနာက္ဆုံး ထုတ္ျပန္လုိက္ေသာ ေၾကညာခ်က္မွာ ၂၀၁၁ အစုိးရသစ္ ဖြဲ႕စည္းခ်ိန္ကစတင္၍ တျဖည္းျဖည္း ေျဖေလွ်ာ့ေပးလ်က္ရွိေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ မူဝါဒမ်ားအနက္ ေမးခြန္းထုတ္ဖြယ္ ျဖစ္လာေနေသာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း တစ္ခုအျဖစ္သာ ႐ႈျမင္မိေၾကာင္း ေျပာလုိပါသည္။ ထုိ႔အတူ အေကာင္းဘက္သုိ႔ သြားေနရာမွ ေနာက္ျပန္လွည့္ေသာ မူဝါဒ အေျပာင္းအလဲေလာဟု ေမးခြန္းထုတ္ခ်င္မိပါသည္။

(ဗဟိန္းေဆြ)

Credit To The Voice Weekly

Related Articles: