Sunday, January 6, 2013

အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ

Photo Google ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲ အဟုန္သည္ ဧၿပီလေနာက္ပိုင္းတြင္ ပိုမိုေျခလွမ္းသြက္လာသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း အစိုးရအဖြဲ႕၊ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးႏွင့္ လႊတ္ေတာ္တြင္း ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၏ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈအပိုင္းတြင္ ေႏွးေကြးေလးလံေနဆဲ ျဖစ္သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳရမည္။ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈသည္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၏ အဓိကတြန္းအားမ်ားထဲမွ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအေပၚ ျပည္သူလူထု၏ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ ေထာက္ခံမႈ ျမင့္မားလာေရးတြင္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား အေနျဖင့္ ယခုထက္ပိုမို၍ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိေရးသည္လည္း အေရးႀကီးေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၆ ရက္တြင္ အစိုးရဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဌာနမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရ အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးမွ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၆ ရက္တြင္ တတိယအႀကိမ္၊ စီမံကိန္းေကာ္မရွင္ အစည္းအေ၀းတြင္ လည္းေကာင္း၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ တတိယအႀကိမ္၊ စီမံကိန္းေကာ္မရွင္၊ ဒုတိယေန႔ အစည္းအေ၀းတြင္လည္းေကာင္း၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔ ႏိုင္ငံျခားအကူအညီ အေထာက္အပံ့ စီမံခန္႔ခြဲေရး ဗဟိုေကာ္မတီ၊ ဒုတိယအႀကိမ္ အစည္းအေ၀းတြင္ လည္းေကာင္း မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားခဲ့သည္။ အဆိုပါသမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ႏွစ္ကုန္ခါနီး ေျပာၾကားခဲ့ေသာ မိန္႔ခြန္းမ်ားသည္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးဆိုင္ရာ အလားအလာမ်ားကို ခန္႔မွန္းသံုးသပ္ႏိုင္ရန္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ လွစ္ဟျပခဲ့သည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားကို ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ား၊ သမၼတ႐ုံး အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာ၊ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာတို႔တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အျပင္ အခ်ဳိ႕မိန္႔ခြန္းမ်ားကို ႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွ တိုက္႐ုိက္ထုတ္လႊင့္ခဲ့သည္ကိုလည္း ေတြ႕ရွိရသည္။ မိန္႔ခြန္းမ်ားကို တိုက္႐ုိက္ထုတ္လႊင့္ျခင္းႏွင့္ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ားတြင္ အျပည့္အစံု ေဖာ္ျပျခင္းတို႔သည္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္ ျပည္သူလူထု ဗဟိုျပဳ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို ပ့ံပိုးေပးႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ႏွစ္ကုန္ပိုင္း သမၼတ၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားသည္ ျပည္သူလူထု၏ ႏွလံုးအိမ္ကို ကိုင္လႈပ္ႏိုင္မႈ အပိုင္းတြင္ အားနည္းခဲ့သည္ဟု ထင္ျမင္မိသည္။ မိန္႔ခြန္းပါ အေၾကာင္းအရာ အမ်ားစုသည္ ေယဘုယ်သေဘာ ေဆာင္ခဲ့သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္အတြင္း သမၼတ၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားတြင္ ျပည္သူလူထုအတြက္ သည္းေျခႀကိဳက္ အေၾကာင္းအရာမ်ား မရွိသေလာက္ နည္းပါးခဲ့သည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ အစိုးရ သတင္းစာမ်ားတြင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္၏ စီမံကိန္းေကာ္မရွင္ တတိယအႀကိမ္ အစည္းအေ၀း၊ ႏိုင္ငံျခားအကူအညီ အေထာက္အပံ့ စီမံခန္႔ခြဲေရး ဗဟိုေကာ္မတီ ဒုတိယအႀကိမ္ အစည္းအေ၀း အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ အစည္းအေ၀းမ်ား တက္ေရာက္ၿပီး မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားသည့္ သတင္းမ်ားကို ေဖာ္ျပရာတြင္ မိန္႔ခြန္းကို အျပည့္အစံု သို႔မဟုတ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ ေဖာ္ျပေလ့ ရွိေသာ္လည္း၊ အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ အစိုးရအဖြဲ႕၀င္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုမႈမ်ား၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား၊ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ အေသးစိတ္ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပျခင္း မရွိသည္မွာ သမၼတႏွင့္ အစိုးရအဖြဲ႕တို႔ ဦးတည္သည့္ ျပည္သူလူထု ဗဟိုျပဳအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္၊ ပြင့္လင္းျမင္သာေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္တို႔ႏွင့္ ေသြဖယ္ေနပံုရသည္ဟု သံုးသပ္မိသည္။ အစိုးရအဖြဲ႕၏ ေဆြးေႏြးပြဲသတင္း၊ အစည္းအေ၀းသတင္းမ်ားကို ယခုထက္ပိုမို ျပည့္ျပည့္စံုစံု အစိုးရသတင္းစာမ်ားတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပလာႏိုင္မည္ ဆိုပါက ျပည္သူလူထုသည္ အစိုးရသတင္းစာမ်ားကို ပိုမိုစိတ္၀င္စားလာႏိုင္သည့္အေလ်ာက္၊ အစိုးရ၏ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအေပၚ လူထုစိတ္၀င္စားမႈလည္း ျမင့္တက္လာႏိုင္သည္။ အစိုးရအဖြဲ႕၏ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈကိုလည္း ျမႇင့္တင္ရာေရာက္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီမံကိန္းမ်ား၊ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပိုမိုက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထုတ္ျပန္ႏိုင္ၿပီး ယင္းတို႔အေပၚ ျပည္သူလူထု၏ ေ၀ဖန္မႈ၊ အႀကံျပဳမႈမ်ားကိုလည္း ဖိတ္ေခၚႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ အစိုးရသည္ ျပည္သူလူထုဘက္ကို မ်က္ႏွာမူလာသည့္သေဘာေဆာင္ၿပီး ျပည္သူဗဟိုျပဳ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကိုလည္း ပံ့ပိုးေပးရာ ေရာက္မည္ျဖစ္သည္။ အစိုးရသည္ ျပည္သူလူထုကို ကိုယ္စားျပဳပါက ျပည္သူလူထုကို ဗဟိုျပဳပါက ျပည္သူလူထုကို တန္ဖိုးထားရန္ လိုအပ္သည္။ လြတ္လပ္တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား၊ ျပည္သူလူထု ဆႏၵမဲမ်ားႏွင့္ တက္လာေသာ အစိုးရမ်ားသည္ ျပည္သူလူထု၏ အေစခံျဖစ္ၿပီး ျပည္သူလူထုသည္ အစိုးရ၏ မိဘ၊ အုပ္ထိန္းသူ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူလူထုက မလိုလားလွ်င္၊ မေထာက္ခံလွ်င္ အစိုးရကို ဖယ္ရွားႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးကို ဒီမိုကေရစီစနစ္ က်င့္သံုးေသာႏုိင္ငံမ်ားတြင္ မဲဆႏၵရွင္မ်ားထံ အပ္ႏွင္းထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ကြၽန္ျဖစ္ေသာ အစိုးရသည္ မိဘျဖစ္ေသာ ျပည္သူလူထု၏ အက်ဳိးကို ရြက္ေဆာင္ရမည္မွာ ပင္ကိုတရားပင္ ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၏ သက္တမ္း ႏွစ္ႏွစ္ စြန္းစြန္းကာလအထိ အစိုးရအဖြဲ႕အေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အစိုးရအဖြဲ႕၏ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား အေနျဖင့္လည္းေကာင္း လစဥ္ ပံုမွန္သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္း မရွိသည္ကို သတိျပဳမိသည္။ အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ၀န္ႀကီးဌာန အသီးသီးတြင္ သတင္းထုတ္ျပန္ေရး အဖြဲ႕မ်ား ဖြဲ႕စည္းတာ၀န္ေပးအပ္ထားလင့္ကစား ပံုမွန္သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမ်ား မျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္းသည္ အစိုးရအဖြဲ႕၏ သတင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးအပိုင္း အားနည္းခ်က္ကို ေဖာ္ျပေနသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္ပါသည္။ အစိုးရအဖြဲ႕အေနျဖင့္ သတင္းမီဒီယာမ်ားမွတစ္ဆင့္ ျပည္သူလူထုကို အသိေပးျခင္းျဖင့္ အစိုးရအဖြဲ႕၏ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ၊ ျပည္သူဗဟိုျပဳမႈ စသည့္အခ်က္မ်ား ျမႇင့္တင္ႏိုင္သည္ကို မ်က္စိရွန္းေနပံုရသည္ဟုလည္း သံုးသပ္ၾကသည္။ ႏိုင္ငံတကာ အစိုးရအဖြဲ႕မ်ား၊ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားတြင္ ပံုမွန္သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမ်ား ျပဳလုပ္သည့္အျပင္ အေရးႀကီးလွ်င္ႀကီးသလို သတင္းသမားမ်ားအား ဖိတ္ေခၚၿပီး အထူးရွင္းလင္းပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔၏ သတင္း၊ အခ်က္အလက္မ်ားကို အမ်ားျပည္သူထံ အလ်င္အျမန္ စီးဆင္းႏိုင္ရန္ အားထုတ္ၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ပတ္၀န္းက်င္တြင္ တစ္ဦးေကာင္း၊ တစ္ေယာက္ေကာင္း၊ သူရဲေကာင္း၀ါဒမ်ား အကင္းမေသေသးသမွ် ဒီမိုကေရစီ အုတ္ျမစ္ခ်ဖို႔ရာ ခက္ခဲေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရးသည္ အသင္းအဖြဲ႔ေကာင္း၊ အစုအဖြဲ႔ေကာင္းအေပၚ အေျချပဳလ်က္ စုေပါင္းေဆြးေႏြး၊ စုေပါင္းဆံုးျဖတ္၊ စုေပါင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ရသည့္ အေလ်ာက္ . . . ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တို႔သည္ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ အရွိဆံုးဟု ဆိုႏိုင္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းပြဲမ်ားမွစ၍ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ သတင္းစာသမားမ်ား၊ သတင္းေထာက္မ်ားကို လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ တက္ေရာက္သတင္းယူခြင့္ ျပဳခဲ့ျခင္းသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္မ်ားအတြင္း အျမင့္မားဆံုး ပြင့္လင္းျမင္သာမႈကို ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ လႊတ္ေတာ္တြင္း ေန႔စဥ္ေဆြးေႏြးေျပာဆိုမႈမ်ားကို အမ်ားျပည္သူ လက္လွမ္းမီသည့္ မီဒီယာမွတစ္ဆင့္ တိုက္႐ုိက္လႊင့္ထုတ္ႏိုင္ျခင္း မရွိသည္မွာ အျပစ္တင္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အေနအထားျဖစ္သည္။ လႊတ္ေတာ္တြင္း ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို ေရဒီယုိမွ တိုက္႐ုိက္ထုတ္လႊင့္ေပးႏိုင္မည္ဆိုပါက ျပည္သူ႔အသံ၊ လႊတ္ေတာ္အသံဆိုသည့္ ေဆာင္ပုဒ္အတိုင္း လႊတ္ေတာ္၏ လႈပ္ရွားမႈ၊ ဂယက္မ်ားသည္ ေအာက္ေျချပည္သူလူထုဆီအထိ စီး၀င္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပုဂၢလိကစီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ပင္လွ်င္ အက္ဖ္အမ္ေရဒီယိုလိုင္းမ်ား အၿပိဳင္အဆိုင္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ အေျခအေနတြင္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကို ဆက္စပ္ေပးမည့္ သီးျခားအက္ဖ္အမ္ ေရဒီယိုလိုင္းတစ္ခု မထုတ္လႊင့္ႏိုင္ျခင္းကို နားမလည္ႏိုင္ ျဖစ္ရသည္။ ထုိသို႔ တိုက္႐ုိက္ထုတ္လႊင့္ႏိုင္ပါက ေအာက္ေျချပည္သူလူထုထံမွ လိုလားခ်က္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အသံမ်ားသည္လည္း လႊတ္ေတာ္ထဲသို႔လည္း ျပန္လည္ေရာက္ရွိႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ လတ္တေလာ ေရဒီယုိမွ တိုက္႐ုိက္မထုတ္လႊင့္ႏိုင္သည့္တိုင္ ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းစာမ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္တြင္း ေဆြးေႏြးသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သီးျခားအခ်ပ္ပို ထည့္သြင္းၿပီး ပိုမိုစံုလင္စြာ ေဖာ္ျပေပးလာႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ျပည္သူလူထု၏ လႊတ္ေတာ္အေပၚ စိတ္၀င္စားမႈသည္လည္း ျမင့္တက္လာႏိုင္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ စနစ္တက်ေသာ ခ်ိတ္ဆက္မႈ ျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၏ ေကာ္မတီမ်ားမွ ထုတ္ေ၀ေသာ အစီရင္ခံစာမ်ားႏွင့္ အျခားအစီရင္ခံစာမ်ားကို အမ်ားျပည္သူ သိရွိႏိုင္ေအာင္ အခ်ိန္မီထုတ္ျပန္ရမည့္အျပင္ ေလ့လာလိုသူမ်ား၊ သုေတသီမ်ားကို ဖိတ္ေခၚၿပီး လႊတ္ေတာ္အစီရင္ခံစာမ်ား၏ အားနည္းခ်က္၊ လိုအပ္ခ်က္၊ ျပဳျပင္ရမည့္ အခ်က္မ်ားကို ေဆြးေႏြးအႀကံျပဳႏိုင္မည္ ဆိုပါက လႊတ္ေတာ္အတြက္သာမက လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအတြက္ပါ မ်ားစြာအက်ဳိးရွိသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား အပါအ၀င္ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရး ပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ပြင့္လင္းေသာ မိန္႔ခြန္းမ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့ၾကေသာ္လည္း တိုင္းျပည္၏ အဓိကျပႆနာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ အမ်ားစု၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားပါ အခ်က္အလက္မ်ားသည္ ေယဘုယ်သေဘာသာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမ်ား၊ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ ေျပာၾကားသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္လည္း ေယဘုယ်သေဘာ၊ အလြတ္သေဘာသာ ျဖစ္သည္ကို သတိျပဳမိသည္။ ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားသည္ ပံုမွန္သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမ်ား လုပ္ေလ့လုပ္ထရွိသည္ကို မေတြ႕ရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အကယ္စင္စစ္ ပံုမွန္သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားအတြက္ သတင္းႏွင့္ျပန္ၾကားေရး၊ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ ဆက္ဆံေရးတို႔အတြက္ တံတားထိုးေပးေသာ ယႏၲရားမ်ားျဖစ္သျဖင့္ မ်ားစြာသံုးသပ္ကာ လာမည့္ႏွစ္အတြင္း ပံုမွန္သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး သတင္းသမားမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈမ်ား ပိုမိုျပဳလုပ္သင့္သည္ဟု အႀကံျပဳလိုပါသည္။ မီဒီယာမ်ားသည္ သံုးတတ္လွ်င္ေဆးျဖစ္ၿပီး မသံုးတတ္လွ်င္ ေဘးျဖစ္ႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနျဖင့္ သတင္းသမားမ်ား၊ သတင္းေထာက္မ်ားကို အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ငယ္ရြယ္သူမ်ား ျဖစ္လင့္ကစား တူမွ်ေသာေလးစားမႈေပးကာ ထိေတြ႕ဆက္ဆံသင့္သည္ဟု အႀကံျပဳလိုပါသည္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ အမ်ားစုသည္ ယခုအခ်ိန္အထိ ပါတီ၏ မူ၀ါဒ၊ လမ္းစဥ္၊ သေဘာထားတို႔အေပၚ အေျချပဳလ်က္ ျပည္သူလူထုကို စည္း႐ုံးႏိုင္ျခင္း၊ ပါတီကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေသာ္လည္း တိုင္းရင္းသားပါတီ အမ်ားစုသည္ ပါတီ၏ လမ္းစဥ္ႏွင့္ မူ၀ါဒအေပၚ အေျခခံလ်က္ ပါတီတည္ေဆာက္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဦးေဆာင္မႈေအာက္တြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ပထမအႀကိမ္ ပါတီညီလာခံကို ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပႏိုင္ၿပီး လမ္းစဥ္ႏွင့္ မူ၀ါဒအေပၚ အေျခခံသည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီတစ္ရပ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖြဲ႕စည္းလာႏိုင္ရန္ အလားအလာ ေကာင္းေနသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳရမည္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ပတ္၀န္းက်င္ရွိ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားသည္ ပါတီအဖြဲ႕အစည္းကို စနစ္တက် တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ အထူးအေရးႀကီးသည္။ စနစ္က်ေသာ ပါတီတည္ေဆာက္ေရးသည္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ခရီးအတြက္ ေရရွည္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႀကီးပင္ ျဖစ္သည္။ ပါတီအဖြဲ႕အစည္းမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းကို အားသြန္ခြန္စိုက္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွသာ အာဏာရွင္စနစ္ႏွင့္ အၾကြင္းမဲ့ အာဏာရွင္စနစ္တို႔ဆီ ဦးတည္ႏိုင္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ေရး အလြန္အမင္း ယံုၾကည္မႈ သို႔မဟုတ္ ပုဂၢိဳလ္ေရး ကိုးကြယ္မႈတို႔ကို တျဖည္းျဖည္း ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး အကင္းေသေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုးကြယ္မႈ အကင္းေသမွသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ အမ်ားဆႏၵကို အေျခခံသည့္ စနစ္တို႔ စနစ္တက် ဖြံ႕ၿဖိဳးကာ တိုင္းျပည္အတြက္ ေရရွည္တြင္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ပတ္၀န္းက်င္တြင္ တစ္ဦးေကာင္း၊ တစ္ေယာက္ေကာင္း၊ သူရဲေကာင္း၀ါဒမ်ား အကင္းမေသေသးသမွ် ဒီမိုကေရစီ အုတ္ျမစ္ခ်ဖို႔ရာ ခက္ခဲေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရးသည္ အသင္းအဖြဲ႕ေကာင္း၊ အစုအဖြဲ႕ေကာင္းအေပၚ အေျချပဳလ်က္ စုေပါင္းေဆြးေႏြး၊ စုေပါင္းဆံုးျဖတ္၊ စုေပါင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ရသည့္အေလ်ာက္ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး သို႔မဟုတ္ ေခါင္းေဆာင္အခ်ဳိ႕၏ ဗဟိုဦးစီးဆန္ဆန္ ဆံုးျဖတ္လုပ္ေဆာင္တတ္သည့္ အ႐ုိးစြဲအမူအက်င့္မ်ားကို အစိုးရအဖြဲ႕၊ လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားတြင္ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္မွသာ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို အေျပာမဟုတ္၊ မိန္႔ခြန္းထဲတြင္သာမဟုတ္၊ လက္ေတြ႕တြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား အေနျဖင့္ ျပည္သူလူထု၏ အက်ဳိးဘက္မွ ရပ္တည္မႈႏွင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာရွိမႈတို႔ကို ပိုမိုျမႇင့္တင္ႏိုင္မည္ ဆိုပါက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီ ယႏၲရားသည္ ပိုမိုအားေကာင္းေမာင္းသန္လာမည္ ျဖစ္သည္။ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ ျပည္သူလူထုအၾကား ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ တျဖည္းျဖည္း ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေရးကို နည္းဗ်ဴဟာ၊ အစီအမံမ်ား ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ တိုက္တြန္းၾကရမည္မွာ ယေန႔အေျပာင္းအလဲတြင္ ဇာတ္စီးေနသူအားလံုးတြင္ တာ၀န္ရွိသည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ဇာတ္ခံုေပၚရွိ ပါတီ၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား စနစ္တက် ဖြဲ႕တည္ေရးကိုလည္း မျဖစ္မေန ေဇာင္းေပးၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း ပုဂၢိဳလ္ေရး ကိုးကြယ္မႈအားႀကီးျခင္း၊ လမ္းစဥ္၊ မူ၀ါဒမ်ား ေပ်ာ့ေပ်ာင္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီခရီးသည္ ေႏွးသည္သထက္ ေႏွးေကြးေနႏိုင္သည္ကိုလည္း သတိျပဳအပ္သည္ဟု ေစတနာအက်ဳိးေမွ်ာ္ ႏႈိးေဆာ္လိုက္ရပါသည္။ ၄၊ ဇန္န၀ါရီ၊ ၂၀၁၃ ေဒါက္တာရန္မ်ိဳးသိမ္း Eleven Media Group

Related Articles:

Post a Comment