Tuesday, January 1, 2013

သာသနာႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး ( ၁၀ )


စရိယသုံးပါးအနက္က ေလာကတၳစရိယအေၾကာင္းကုိ အရင္ပုိ႔စ္မွာ တင္ျပခဲ့ပါ တယ္။ ေလာကတၳစရိယဆုိတာ ကမၻာ့ႏုိင္ငံေရး သုိ႔မဟုတ္ နယ္စည္းမျခားတဲ့ လူမႈ အက်ိဴးျပဳႏုိင္ငံေရးျဖစ္ေၾကာင္း ေကာက္ခ်က္စြဲႏုိင္ပါတယ္။ ခုဆက္လက္ ပီးေတာ့ ဥာတၳစရိယ အေၾကာင္း တင္ျပပါမယ္။ ဥာတတၳစရိယဆုိတာ အမ်ိဴးသားေရး အက်ိဴးစီးပြါးကုိေဆာင္ရြက္တာပါပဲ။ တနည္းေျပာရရင္ အမ်ိဴးသားႏုိ္င္ငံေရး ဆုိတာ ဥာတတၳစရိယပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ အခ်ိဳ႔က ဥာတတၳစရိယ ဆုိတာ မိမိရဲ့ေဆြမ်ိဴးသားခ်င္းေတြရဲ့ အက်ိဴးစီးပြါးကုိ လုပ္ေဆာင္ျခင္း ပဲလုိ႔ ဆုိၾကတယ္။ မိမိအေနနဲ႔ေတာ့ ႏုိင္ငံတြင္းမွာမွီတင္းေနထုိင္ၾကတဲ့ တုိင္းရင္းသား မ်ိဴးႏြယ္စုေတြ အားလုံးပါဝင္တဲ့ တမ်ိဴးသားလုံးရဲ့ အက်ိဴးစီးပြါးဟာ ဥာတတၳစရိယ လုိ႔ပဲ ယူဆတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ ဥာတတၳစရိယဆုိတာ အမ်ိဴးသားႏုိင္ငံေရးျဖစ္တယ္ သုိ႔မဟုတ္ အမ်ိဴးသားေရးအက်ိဴးစီးပြါး ကုိလုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ ကုိယ့္ရဲ့ အမ်ိဴးသားေရးအက်ိဴးစီးပြါးအတြက္ က်ရာေနရာက သင့္ေတာ္တဲ့ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္တာဟာ အလြန္ျဖစ္ သင့္ျဖစ္ထုိက္ ေလးစား ထုိ္က္တဲ့ လုပ္ေဆာင္မႈတစ္ခုပါပဲ။ ဥပမာ ေခတ္နဲ႔ေလ်ာ္ညီတဲ့ ဓမၼ လမ္းေၾကာင္းမွလဲ မေသြဖီတဲ့ သင္ၾကားမႈ လမ္းညႊန္မႈ ဦးေဆာင္မႈေတြကုိ ပညာနဲ႔ ကုိယ္က်င့္ကုိ အေျခံပီးေတာ့ လူထုကုိခ်ျပတာမ်ိဴးေပါ့။ ဒီလုိ ေခတ္ကာလအားေလ်ာ္စြာ သင့္ေတာ္တဲ့ နည္းလမ္းမ်ားနဲ ႔ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဘုိ႔ အတြက္လဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနနဲ႔ ရႈေထာင္စုံမွ သိျမင္ နားလည္ႏုိင္တဲ့ အတတ္ပညာ အသိပညာေတြ ႏွလုံးသား စိတ္ထားတန္ဘုိးေတြ သီးခံမႈကိန္းဝပ္ေနတဲ့ ဇြဲစိတ္ ဇြဲမာန္ေတြ လုိအပ္လွ ပါတယ္။ ဒီလုိရႈေထာင့္စုံသိျမင္နားလည္ၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ အမ်ိဴးသားႏုိင္ငံေရး မွာ ဟန္ခ်က္ညီညီနဲ႔ ျပည္သူနဲ႔ေရာ အစုိးရနဲ႔ပါ လက္တြဲေဆာင္ရြက္လာႏုိင္ၾကမယ္ဆုိရင္ အလြန္အင္အားေကာင္းတဲ့ အမ်ိဴးသားႏုိင္ငံေရးျဖစ္လာမွာ မလြဲပါဘူး။

ဒီလိုအမ်ိဴးသားႏုိင္ငံေရး သုိ႔မဟုတ္ အမ်ိဴးသားေရးအက်ိဴးစီးပြါးကုိ ဝုိင္းဝန္းေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့ အခါမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနနဲ႔ ေနရာတကာမွာ ဝင္မပါဘုိ႔လဲ အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ ေလာက လူသားေတြ ႏုိင္ငံသားေတြနဲ႔ အမ်ိဴးဘာသာ သာသနာကုိ အမွန္တကယ္ ထိခုိက္လာႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြေပၚေပါက္လာမွသာ မျဖစ္မေန ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ သင့္ပါတယ္။ သံဃာေတာ္မ်ားအေနနဲ႔ ေလာကရဲ့ ျဖစ္စဥ္တုိင္းမွာ ေနရာတကာဝင္ပါရင္ အျပဳသေဘာထက္ အပ်က္သေဘာ သုိ႔မဟုတ္ ေလာကကုိ အကူအညီေပးတာ ထက္ အေႏွာက္အယွက္ေပး သလုိ ျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ေၾကာင္ကုိ ၾကြက္မေလးစားတဲ့ အေျခအေနကုိလဲ ဆုိက္ေရာက္သြားႏုိင္ ပါတယ္။ သမုိင္းရဲ့တရားခံလဲ ျဖစ္သြားႏုိင္သလုိ အခ်ိဴ႔ေသာ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြရဲ့ အသုံးခ်ခံလဲျဖစ္သြားႏုိင္တယ္ဆုိတာ သတိခ်ပ္ဘုိ႔ အလြန္လုိအပ္လွပါတယ္။ ေနာက္ပီးေတာ့ ပါတီစြဲ ပုဂၢိဳလ္စြဲ ဂုိဏ္းဂဏစြဲ လုံးဝကင္းရွင္းပီးေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ဓမၼနဲ႔ညီညြတ္တဲ့ အမ်ိဴးသားႏုိင္ငံေရးကုိသာ ဦးေဆာင္သင့္ လမ္းညႊန္သင့္ တုိက္တြန္းသင့္ (မျဖစ္မေန အေရးၾကံဳလာပါက ဆႏၵျပသင့္) ပါတယ္။ ဒီလုိမဟုတ္ဘဲ ကုိယ့္စိတ္ အလုိမက်တုိင္း လူမမယ္ကေလးငယ္တစ္ေယာက္က မိဘရဲ့ အေျခအေနကုိ ဘာမွနားမလည္ဘဲ အလုိက္ကန္းဆုိး မသိ ေျပာခ်င္ရာေျပာ ေတာင္းခ်င္ရာေတာင္း ေနမယ္ဆုိရင္ တန္ဘုိ္း အရ ေရႊကေန ေၾကးျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ပတၱျမားမွန္ေသာ္လဲ ႏြံနစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။

လြတ္လပ္ေရးၾကိဴးပမ္းမႈကာလေတြမွာ သံဃာေတာ္ေတြဟာ အမ်ိဴးသားႏုိင္ငံေရးကုိ ေဆာင္ရြက္ရင္း တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး အခ်င္းခ်င္း ဥပုသ္ကံမျပဳႏုိင္တာေတြ၊ စင္ျမင့္တစ္ခုတည္းမွာ အတူမထုိင္ႏုိင္တာေတြ၊ ဝံသာႏုဘုန္းၾကီး ဒုိင္အာခီဘုန္းၾကီး စသည္ျဖင့္ကြဲျပားတာေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြကုိ သခၤန္းစာယူပီးေတာ့ ဒီထက္ပုိလုိ႔ျမင့္မားတဲ့ အျမင္ေတြ ညီညြတ္မႈေတြ ပူေပါင္းမႈေတြနဲ႔ ဆက္လက္ပီးေလွ်ာက္လွမ္းၾကရ မွာလဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ အမ်ိဴးသားႏုိင္ငံေရး ဟာ အဓိကအင္အားထဲမွာ ပါဝင္ေနလုိ႔ပါပဲ။ တဆက္ ထဲမွာပဲ ဆက္လက္ေျပာျပခ်င္တာက အတုိက္အခံဆုိသူေတြ ဒီမုိကေရစီလုိလားသူေတြ သံဃာေတာ္ေတြဟာ အခ်င္းညီညြတ္ဘုိ႔အရမ္းကုိ အေရးၾကီးလွပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ႏြားကြဲရင္ က်ားဆြဲမယ့္အေရးေတြ၊ လူထုကုိ ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းပီးေတာ့ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ ကယ္တင္ရွင္ ေက်းဇူးရွင္လုပ္ၾကတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြ ျပန္လည္ျဖစ္ပြါးလာနုိ္င္တဲ့ အေနအထားေတြက လႈိက္လွဲစြာေစာင့္ၾကိဴေနၾကမွာ အမွန္ပါပဲ။ ႏြားကြဲေအာင္ ၾကံေဆာင္ေနၾကတဲ့သူေတြလဲ အမွန္တကယ္ရွိေနတယ္ဆုိတာ လုံးဝသတိျပဳ ဆင္ျခင္ရမယ့္ အခ်က္တစ္ခုပါ။ အားလုံး ညီညြတ္ျခင္းရဲ့ရလာဒ္တစ္ခုကုိ အနီးစပ္ဆုံး သာဓကတစ္ခုျပရရင္ ယခုေနအခါမွာ လက္ပန္ေတာင္းေတာင္ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ပီးေတာ့ စုံစမ္းေရးေကာ္မရွင္ေတြဖြဲ႔ပီးေတာ့ စံနစ္တက်ေဆာင္ရြက္လာတာဟာ အတုိက္အခံေတြ ဒီမုိကေရစီ လုိလားသူေတြ သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ့ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ပါပဲ။ ေနာက္ပီးေတာ့ ၈၈ မွစပီးေတာ့ ဒီကေန႔အထိ အခုလုိ ဒီမုိကေရစီ လမ္းေၾကာင္းသစ္ေပၚကုိ စတင္ေရာက္ရွိလာတာဟာလဲ အားလုံးရဲ့ တစ္ေသြးတစ္သံ တစ္ဆႏၵထဲျဖစ္ၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြပါဝင္တဲ့ အားလုံးရဲ့ တခဲနက္ေတာင္းဆုိ လႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ပါပဲ။

ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအေနနဲ႔ ရဟန္းသံဃာငယ္မ်ား ကုိ ႏုိင္ငံေရးမလုပ္ေစခ်င္တဲ့ အခ်က္က က်ယ္ျပန္႔ရႈပ္ေထြးပီး မဆုံးႏုိင္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးသံသရာထဲမွာ သံဃာငယ္ေတြအာရုံစုိက္လြန္းသြားရင္ ပါတီစြဲ ပုဂၢိဳလ္စြဲ ဝါဒစြဲစတာေတြကုိ အေျခခံပီး သံဃာေတာ္အခ်င္းခ်င္းစိတ္ဝမ္းကြဲႏုိင္တယ္။ ပရိယတၱိ ပဋိပတၱိ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာလဲ အားနဲသြားႏုိင္တယ္။ ဒီလုိအားနဲသြားရင္ သာသနာေတာ္လဲ အားနဲခ်ိနဲ႔လာႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ၾကီး အခ်ိဳ႔က ႏုိင္ငံေရးမလုပ္ေစခ်င္ၾကတာလုိ႔ပဲ ျမင္မိပါတယ္။ သီလ သမာဓိ ပညာ သိကၡာအားျဖင့္ ျမင့္မားေတာ္မူၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားရဲ့ မူလ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ မရိပ္စားမိ မသိရွိဘဲ အျပစ္မတင္မိေစဘုိ႔ တင္ျပျခင္းပါ။ ဒါေၾကာင့္ ႏုိ္င္ငံေရးရဲ့ ျဖစ္စဥ္တုိင္း ေနရာတုိင္းမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဝင္မပါသင့္ဘူးလုိ႔ ယူဆပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနနဲ႔ ဥာတတၳစရိယျဖစ္တဲ့ အမ်ိဴးသားႏုိင္ငံေရးကုိလုပ္ၾကတဲ့အခါမွာ သာမန္ျပည္သူေတြနဲ႔ တုိင္းျပည္တုိးတက္စည္ပင္ေစႏုိင္တဲ့ လမ္းစဥ္နဲ႔ အေတြးအျမင္အရ တူညီရမွာ ျဖစ္ေသာ္လည္း လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္မႈ နည္းလမ္းခ်င္းေတာ့ မတူညီသင့္ဘူးလုိ႔ ျမင္မိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ မိမိတုိ႔နဲ႔ ဆီေလ်ာ္တဲ့ အထက္တန္းက်တဲ့ နည္းလမ္းမ်ားနဲ႔ ျပည္သူကုိဆြဲေဆာင္စည္းရုံးရမွာ ျဖစ္လုိ႔ပါပဲ။ ဆုိလုိတာက ရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ အႏွစ္သာရအရ တူညီႏုိင္ေသာ္လည္း အသြင္သ႑ာန္ ( စာမရုိက္တတ္ေသာေၾကာင့္ စာလုံးေပါင္းမွားသြားပါသည္။ ဌ ႏွင့္ေပါင္းရပါမည္။ ) အရ အရာရာတူညီလုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဘဝရဲ့ အေနအထားေတြမွာ မ်ားစြာျခားနားေနလုိ႔ပါပဲ။ ရဟန္းဟာ ရဟန္းႏွင့္ေလ်ာ္ညီတဲ့ ႏုိင္ငံေရးကုိလုပ္ျခင္းကသာလွ်င္ ပုိလုိ႔ ေကာင္းက်ိဴး သက္ေရာက္ႏုိင္မယ္လုိ႔ ယုံၾကည္မိပါတယ္။

ေနာက္ပီးေတာ့ ကမၻာမွာ အာဏာရွင္ေတြကုိ ျဖဳတ္ခ်ပီး ဒီမုိကေရစီ အစုိးရေတြျဖစ္ေပၚလာဘုိ႔အေရးအတြက္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ စည္းေဝး ဆုံးျဖတ္ခဲ့တာမ်ိဴး မေတြ႔မိပါဘူး။ ဒီမုိကေရစီစံနစ္ကုိ အလုိလုိေျပာင္း လဲခဲ့ၾကတာလဲမဟုတ္ပါဘူး။ မိမိ ဗဟုသုတနဲတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္ေျခမ်ားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကမၻာမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ အာဏာရွင္ဆုိးေတြကုိျဖဳတ္ခ်ခဲ့ တာဟာ လူထုတုိက္ပြဲေတြသာျဖစ္ပါတယ္။ ကဒါဖီတုိ႔ ဆက္ဒမ္ဟူစိန္တုိ႔ကုိ စစ္ေရးနဲ႔ျဖဳတ္ခ်ႏုိင္ခဲ့တယ္ ဆုိႏုိင္ေသာ္လဲ လူထုရဲ့ေထာက္ခံမႈအျပည့္ပါတဲ့ စစ္ေရးေတြသာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အာဏာရွင္ေတြျပဳတ္က်ဘုိ႔အေရး လႊတ္ေတာ္တြင္းလႈပ္ရွားမႈထက္ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပက အလႊာအသီးသီးရဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ ပုိလုိ႔အေရးပါတယ္လုိ႔ နားလည္မိပါတယ္။ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံရဲ့ ယခင္မူလလက္ေဟာင္းေတြ အမ်ားစုလႊမ္းမုိးမႈရွိေနေသးတဲ့ လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္အေနအထားကုိ အေကာင္းဘက္သုိ ႔ေရြ႔႔လ်ားေအာင္ ေမာင္းႏွင္ရာမွာ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပက အလႊာအသီးသီး မွ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားကသာ ပုိလုိ႔အေရးပါတယ္လုိ႔ မိမိယုံၾကည္မိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ မိမိတုိ႔ ဗမာ့ႏုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္မွာ အခုလုိဒီမုိကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပ ၚေရာက္လာတာဟာ ေက်ာင္းသားေတြသက္သက္ေၾကာင့္လဲမဟုတ္သလုိ ျပည္သူေတြခ်ည္းသက္သက္ေၾကာင့္လဲ မဟုတ္ပါဘူး။ အေျခအေနနဲ႔အခ်ိန္အခါအရ လုိအပ္သလုိ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ့ ဥာတတၳစရိယလုိ႔ဆုိတဲ့ အမ်ိဴးသားႏုိင္ငံေရး ပူးေပါင္းပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္လဲ ျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ မေမ့သင့္ပါဘူး။ လြတ္လပ္ေရးကာလမွာလဲ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူ ေက်ာင္းသား အားလုံးပါဝင္ခဲ့သလုိ ၈၈ ခုႏွစ္မွစပီး ယေန႔အခ််ိန္အထိတုိင္ေအာင္လဲ သံဃာေတာ္မ်ားပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိသံဃာေတာ္မ်ားရဲ့ ပါဝင္မႈေၾကာင့္လဲ ႏုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ဟာ အရွိအဟုန္ပုိလုိ႔ေကာင္းခဲ့တယ္လုိ႔ ယုံၾကည္မိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လက္ရွိႏုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ကုိ ဒီမုိကေရစီသုိ႔ စံနစ္တက် သိကၡာရွိရွိ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲႏုိင္ေစရန္ သံဃာေတာ္မ်ား တရားသူၾကီး မ်ားႏွင့္ ေရွ႔ေနမ်ား ပူးေပါင္း၍ ဓမၼႏွင့္ညီညြတ္ေသာ လမ္းစဥ္မ်ား စည္းကမ္းမ်ား ကုိ ျပည္သူမ်ားအား မီဒီယာမွ အဆင့္ဆင့္ျဖင့္ ခ်ျပသင့္တယ္လုိ႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ဒါမွသာ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ ဒီထက္ပုိမုိပြင့္လင္းတဲ့ က်ယ္ျပန္႔တဲ့အသိအျမင္မ်ားနဲ႔ ခရီးဆက္ႏုိင္ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ သံဃာေတာ္မ်ား တရားသူၾကီးမ်ားႏွင့္ ေရွ႔ေနမ်ား၏ လက္ရွိျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဆႏၵသေဘာထားေတြ အယူအဆေတြ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြကုိ လႊတ္ေတာ္ထဲအေရာက္ ပုိ႔သင့္တယ္လုိ႔ျမင္မိပါတယ္။ ျပည္သူမ်ားအေနနဲ႔လဲ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ပီး ဝါဝါျမင္တုိင္းၾကည္ညုိတတ္တဲ့ သဒၶါတရားထက္ ပညာနဲ႔ပါ ၾကည္ညုိတတ္ၾကရမွာျဖစ္သလုိ ႏုိင္ငံေရးမွာလဲ ပညာေရးေတြ ကိုယ္က်င့္သိကၡာေတြ စည္းကမ္းေတြ အျပန္အလွန္ အခြင့္အေရး နားလည္မႈေတြနဲ႔ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ဆက္လက္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾက ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ သာသနာျပဳခ်င္ၾကတဲ့ ဒကာ ဒကာမမ်ား ကုိ ေမတၱာရပ္လုိတာက သာသနာျပဳတဲ့ေနရာမွာ ဆြမ္း သကၤန္း ေက်ာင္း ေဆး ဆုိတဲ့ ပစၥည္းေလးပါးနဲ႔ေထာက္ပ့ံရုံသက္သက္မွ်သာမဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ သာသနာေရးကုိ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာညီမွ်ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ကုိ အသဲၾကားက မဲတစ္ျပား ေပးပီးေရြးခ်ယ္တတ္ဘုိ႔လဲ အလြန္ အေရးၾကီးေၾကာင္း ေျပာလုိပါတယ္။ ယခု မိမိရဲ့တင္ျပခ်က္ဟာ လက္ေတြ႔နဲ႔ ဘယ္ေလာက္ေဝးတယ္ နီးတယ္လုိ႔ မေျပာႏုိင္ေသာ္လဲ မိမိရဲ့ အယူအဆနဲ႔ အေတြးအျမင္ကုိ ဥာဏ္မီသမွ် အျပဳသေဘာနဲ႔ တင္ျပျခင္းသက္သက္သာျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ မိမိရဲ့တင္ျပခ်က္ေတြဟာ အသက္မဝင္ဘဲ စာဖတ္သူအတြက္ အခ်ိန္ျဖဳန္းေစမိမယ္ဆုိရင္လဲ မိမိရဲ့ညံ့ဖ်င္းခ်က္ သက္သက္သာျဖစ္တဲ့အတြက္ စိတ္တုိင္းက် ေဝဖန္ႏုိင္ ပါတယ္။

အခုဆက္လက္ပီးေတာ့ ဗုဒၶတၳစရိယ ဘုရားျဖစ္ေရးကုိတင္ျပပါမယ္။ ဒီအေၾကာင္းကေတာ့ ဘာသာေရးပုိဆန္သြားတဲ့အတြက္ အက်ဥ္းပဲတင္ျပပါမယ္။ ဗုဒၶတၳစရိယဆုိတာ ဘုရားျဖစ္ေရးၾကိဴးစားတာပါပဲ။ ဒီလုိၾကိဴးစားတဲ့ေနရာမွာ ဘုရားျဖစ္ဘုိ႔အေရးအတြက္ ေတာထဲထြက္ပီး ဝိပႆနာေတြပဲ က်င့္ေနရတယ္လုိ႔လဲ မထင္ေစခ်င္ဘူး။ ေတာမထြက္တဲ့ ဘဝေတြလဲ အမ်ားၾကီးပဲ။ ဘုရားျဖစ္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြဟာ ေလာကီလူမႈေရးေတြနဲ႔ဘာမွ မပတ္သက္ဘူးလုိ႔လဲ နားလည္မႈမလြဲေစခ်င္ဘူး။ ေလာကီေတြနဲ႔ဘယ္ေလာက္ထိပတ္သက္သလဲ ဆုိရင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ဘဝအဆက္ဆက္ မွာ ႏုိင္ငံေရးလဲ လုပ္ခဲ့တယ္။ ဘုရင္လဲလုပ္ခဲ့တယ္။ အမတ္လဲလုပ္ခဲ့တယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈး အဆင့္ဆင့္လဲလုပ္ခဲ့တယ္။ သာမန္ျပည္သူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔လဲေနထုိင္ ခဲ့တယ္။ သုိ႔ေသာ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံေရးတုိင္းမွာ လူသားတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ စံနမူနာယူသင့္တဲ့ တရားမွ်တ တဲ့ ႏုိင္ငံေရးမ်ိဴး ကုိပဲ လုပ္ခဲ့တယ္။ ဘုရားျဖစ္ဘုိ႔အေရး ဘဝဆက္တုိင္းဘုန္းၾကီးဝတ္ပီး စာပဲသင္ တရားပဲက်င့္ဆုိတဲ့ အလုပ္ႏွစ္ခုထဲကုိသာ လုပ္ခဲ့တာမဟုတ္ဘူး ဆုိတာ ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္သင့္တယ္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ဘုရားျဖစ္ေရးၾကိဴးစားစဥ္မွာ ဘုန္းၾကီးဘဝကုိ ( ရဟန္းဘဝ ) ကုိးၾကိမ္သာရခဲ့ပါတယ္။ အျခားဘဝေတြမွာ လူသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လူသားဆန္တဲ့ စိတ္ထား ႏွလုံးသားနဲ႔ လူသားေကာင္းက်ိဴးကုိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာခ်ည္းပဲ။ တကယ္ေတာ့ ပါရမီဆယ္ပါးကုိ ျပန္ၾကည့္ရင္ လူသားေကာင္းက်ိဴးေဆာင္ရြက္တာပဲ။ ဒီေန႔ေခတ္ေျပာေနတဲ့ လူမႈသာယာဝေျပာေရးဆုိတာေတြ လူမႈကူညီေရးဆုိတာေတြ နာေရးကူညီမႈဆိုတာေတြမွ အစ ေလာကရဲ့ အရာရာ ေကာင္းက်ိဴးမွန္သမွ်အတြက္ ဘဝအဆက္ဆက္မွာ အသက္မ်ားစြာ ခႏၶာအစိတ္ပုိင္းမ်ားစြာ ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားစြာေတြကုိ ရဲရဲရင့္ရင့္ ၾကည္ျဖဴစြာေပးဆပ္ပီးေတာ့ ၾကိဴးစားခ့ဲ တာဟာ ပါရမီျဖည့္တာပါပဲ။ ဒီလုိ ေလာကသာယာဝေျပာေရးအတြက္ အရာရာကုိေပးဆပ္ၾကိဴးစားတာဟာ ဘာအတြက္လဲ။ ေလာကီနယ္ပယ္ထဲမွာ ႏုိင္ငံေရး လူမႈေရး ပညာေရး တရားမွ်တေရး စတဲ့အရာေတြအတြက္ ၾကိဴးစားတာဟာ ဘာအတြက္လဲ။ ဒါေတြအားလုံးဟာ ဘုရားျဖစ္ေရးအတြက္ပဲ။ ဗုဒၶတၳစရိယအတြက္ပါရမီေတြကုိျဖည့္ဆည္းေနတာပဲ။ ဘုရားျဖစ္ဘုိ႔အေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာလဲ ေလာကသာယာဝေျပာေရးေတြ တရားမွ်တတဲ့ႏုိင္ငံေရးေတြနဲ႔ လုံးဝကင္းလုိ႔မရဘူးဆုိတာ အေသအခ်ာ နားလည္ဘုိ႔လုိအပ္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေလာကေကာင္းစားေရးအတြက္ ပါရမီေျမာက္ေအာင္ၾကိဴးစားရင္ ဘုရားျဖစ္ဘုိ႔ပါရမီေတာင္ျပည့္ပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားလဲ ေလာကေကာင္းက်ိဴးစီးပြါးဆုိတဲ့ ေလာကတၳစရိယ၊ အမ်ိဴးသားေရးေကာင္းက်ိဴးစီးပြါးဆုိတဲ့ ဥာတတၳစရိယ၊ ဘုရားျဖစ္ေရးဆုိတဲ့ ဗုဒၶတၳစရိယ ဒီလမ္းစဥ္သုံးခ်က္ထဲမွာ ၾကိဳက္ရာလမ္းစဥ္ကုိေရြးခ်ယ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဘာစရိယမွမလုပ္ဘဲ ကုိ္ယ္တစ္ေယာက္ထဲရဲ့ လြတ္ေျမာက္မႈအရ အျမန္နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္လဲ က်င့္ႏုိင္ပါတယ္။ အခ်ဳပ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြဟာ စရိယသုံးပါးထဲက ၾကိဳက္ရာစရိယ တစ္ခုခုကုိေရြးခ်ယ္ရင္ ႏုိင္ငံေရးဆုိတာ မျဖစ္မေနပါဝင္လာရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ သံဃာနဲ႔ႏုိင္ငံေရးရယ္ သာသနာထဲက သေဘာတရားႏွင့္ႏုိင္ငံေရးထဲက သေဘာတရားေတြရယ္ဟာ ဘယ္လုိမွကင္းကြာလု႔ိ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းၾကီးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး ဘာမွမဆုိင္ဘူး။ လားလားမွ မပတ္သက္ဘူးလုိ႔ ဆင္ကန္းေတာတုိးေျပာၾကတဲ့စကားေတြ၊ စာမပါေပမဝင္ဘဲ စည္းလြတ္ဝါးလြတ္ ထင္ရာဇြတ္ေျပာေနၾကတာေတြကုိ ရပ္တန္႔ပီးေတာ့ လတ္ဆတ္တက္ၾကြ ႏုိးၾကားပီး က်ယ္ျပန္႔ထက္ျမက္တဲ့ အသိျမင္ေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ သာသနာေရးကုိ လက္တြဲေဆာင္ရြက္ၾကပါစုိ႔လုိ႔ ဖိတ္ေခၚရင္း ဒီအပုိင္းကုိ နိဂုံးခ်ဳပ္လုိက္ပါတယ္။ ( ပါဠိေတာ္မွာ တုိက္ရုိက္လာရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ားနဲ႔ ဆက္လက္တင္ျပပါမယ္။ )

Credit:  Ven Pannasami

Related Articles:

Post a Comment