Tuesday, July 2, 2013

မည္သူ႔တြင္ တာဝန္ရွိသနည္း


Written by  ေပၚလင္းဦး
ျမန္မာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းသည္ သမိုင္းေၾကာင္း အဆက္ဆက္ကတည္းက ဗဟိုဦးစီး အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေအာက္ တြင္သာ ေနဖူးသည္ဟု ဆိုႏိုင္မည္လားမသိ။ ေရေျမ့သခင္ ရွင္ဘုရင္ေခတ္ကလည္း ရွင္ဘုရင္ေခတ္မို႔ ဗဟို ခ်ဳပ္ကိုင္မႈျဖစ္သည္။ ေနာက္ အဂၤလိပ္ေခတ္ ေရာက္ေတာ့လည္း ကိုလိုနီေခတ္မို႔ တိုင္းတစ္ပါး၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ ေနခဲ့ရသည္။ ဂ်ပန္ေခတ္ ေရာက္ေတာ့လည္း ဖက္ဆစ္မို႔ ပိုဆုိးသည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ပါလီမန္ေခတ္ ေရာက္ေတာ့လည္း ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုသာ ရွိသည္။ ေနာက္ ဆိုရွယ္လစ္ ဗဟိုဦးစီးစနစ္ျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စခန္းသြားရျပန္သည္။
ဆိုရွယ္လစ္ ဗဟုိဦးစီးစနစ္ၿပီးျပန္ေတာ့ တပ္မေတာ္အစိုးရ၏ ဗဟိုဦးစီးစနစ္ျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ ေလာက္ ျပန္သြားရျပန္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္ၾကည့္လွ်င္ ယေန႔ ျမန္မာ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း သည္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ စနစ္ျဖင့္သာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရေသာ အေတြ႕အႀကံဳသာ ရွိသလို ျဖစ္ေနသည္။ ဗဟို ဦးစီးမႈေအာက္တြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနခဲ့ရေသာ ႏုိင္ငံ၏ အေတြ႕အႀကံဳသည္ ဤလူ႔အသိုင္းအဝုိင္းကို သက္ေရာက္မႈမ်ား ရိွႏိုင္မည္ေလာဟု စဥ္းစားစရာ ျဖစ္သည္။
ဗဟို ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ၏ သေဘာ သဘာဝမွာ အစစအရာရာ ဗဟိုက တာဝန္ယူသည္။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း တိုးတက္ဖို႔ အေရးသည္ ဗဟို၏ တာဝန္ ျဖစ္သည္။ဦးစီးသူတုိ႔၏ တာဝန္ ျဖစ္သည္။ ခ်ဳပ္ကိုင္သူတို႔၏ တာဝန္ ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အထက္လူႀကီးမ်ား၏ တာဝန္ ျဖစ္သည္။ အထက္တြင္သာ တာဝန္ရွိသည္။ ေကာင္းတာလည္း အထက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ မေကာင္းတာလည္း အထက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ မိမိတြင္ ဘာအာဏာမွ်မရွိ။ ဘာပါဝါမွ်လည္း မရွိ။ဘာမွ် လုပ္ပိုင္ခြင့္မွလည္းမရွိ။ ဘာမွ်လည္း ေဝဖန္ခြင့္မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဘာမွလုပ္လုိ႔မရ။ အထက္လူႀကီးမ်ားကား ပါဝါရွိသည္။ အာဏာရွိသည္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔လုပ္မွသာရမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တိုးတက္ဖို႔အေရး အစစ အရာရာ သူတို႔တာဝန္ ျဖစ္သည္။ မိမိ၏ တာဝန္မဟုတ္။ မိမိအေနျဖင့္ ခိုင္းတာ လုပ္႐ံုသာရွိသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ခို္င္းတာ သက္သက္ လုပ္ျခင္းသည္ အႏၲရာယ္လည္း ကင္းသည္။ ဤအျခင္းအရာ တုိ႔သည္ ဗဟို ဦးစီးစနစ္မွ ေပါက္ပြားလာေသာ ႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈအေပၚ ရႈျမင္ပံုတုိ႔ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ျမန္မာ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းသည္ ယင္း ဗဟို ဦးစီးစနစ္မွ ေမြးဖြားေပးလိုက္ေသာ အမူအက်င့္၊ ေတြးေခၚပံုတို႔ႏွင့္သာ အေျခ စြဲေနသည္ဟုေျပာက လြန္မည္ဟု မထင္။
‘ယေန႔ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ျခင္းမွာ သစ္ပင္ သစ္ေတာ နည္းပါးလာျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ရာ သက္ဆုိင္ရာ မ်ားက ထုိကိစၥကို ေပါ့ေပါ့တန္တန္ မထားဘဲ အထူး တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္သည္။’ ‘ပညာေရး စနစ္ နိမ႔္ပါးမႈေၾကာင့္ မ်ဳိးဆက္အသီးသီး အသိပညာ တိမ္ခဲ့ရသည္ကို ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ေကာင္းေကာင္း နားလည္ သေဘာေပါက္သင့္သည္။ တာဝန္လည္း ယူႏိုင္ရမည္။’ ‘ယေန႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားမွ တာဝန္ယူကာ ယဥ္ေက်းမႈ ျမႇင့္တင္ေရး ကိစၥမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္သည္။’ ‘ယေန႔ ၿမိဳ႕ရြာမ်ား စည္ပင္သာယာ လွပေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ စည္ပင္ဌာနမွ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် အလုပ္ လုပ္ရန္လိုသည္။’ ‘ႏိုင္ငံသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ နည္းပညာမ်ား ေနာက္က် က်န္ခဲ့သည္ျဖစ္ရာ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာ ဝန္ႀကီးဌာန အေန ႏွင့္ ႀကီးစြာေသာ ယင္းစိန္ေခၚမႈကို တာဝန္ယူႏိုင္ရမည္။’
ေဖာ္ျပခဲ့ပါ အခ်က္တုိ႔သည္ စာေရးသူတို႔ ေတြ႕ဖူးေနက်၊ သမား႐ိုးက် စာသားတို႔ျဖစ္သည္။ ၾကားဖူးေနက် သမား႐ိုးက် စကားတို႔ ျဖစ္သည္။စာေရးသူတို႔သည္ စြဲေနေသာ အျမင္တုိ႔ ျဖစ္သည္။ ျဖစ္သမွ် ပ်က္သမွ်အေပၚ ‘သက္ဆိုင္ရာ၊ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္’ ဆုိသည့္ စကားလံုးကိုသာ ထည္လဲေျပာဆို ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ယခင္ ဗဟုိ ဦးစီးစနစ္မ်ားတြင္ ဤအျမင္ သေဘာထားမွာ မွားသည္ဟု မဆိုသာေသာ္ လည္း ယခုကဲ့သို႔ ေခတ္ေျပာင္း စနစ္ေျပာင္းတြင္ ဤအျမင္ သေဘာထားအေပၚ ေျပာစရာမ်ား ရွိလာသည္။ ျဖည့္စြက္စရာမ်ား ရွိလာသည္။ ဆိုလုိသည္မွာ ျဖစ္ပ်က္သမွ်အေပၚ အစိုးရတြင္သာ တာဝန္ရွိသည့္ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ေခ်။ ထစ္ခနဲရွိ အစိုးရကိုသာ အျပစ္တင္ျခင္းသည္ မွားသည္ဟု မဆိုသာသည့္တုိင္ ျပည့္စံုမႈ မရွိေတာ့ေခ်။ ႏုိင္ငံ တည္ေဆာက္ေရးသည္ အစိုးရတြင္သာမက လူထုတြင္ပါ တာဝန္ရွိလာသည့္ေခတ္ ျဖစ္သည္။
သစ္ပင္ သစ္ေတာမ်ား ျပန္လည္ စိမ္းလန္းလာေရးသည္လည္း သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရပိုင္းတြင္ တာဝန္ရွိသလို လူတိုင္း လူတိုင္းတြင္လည္း တာဝန္ရွိေသာေခတ္ ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ရြာ စည္ပင္သာယာ ေရးသည္ စည္ပင္သာယာ ဌာန တစ္ခုတည္းတြင္ တာဝန္ရိွသည္မဟုတ္။ ၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားအားလံုး တြင္လည္း တာဝန္ရွိသည့္ေခတ္ ျဖစ္လာသည္။ ကေလးသူငယ္တိုင္း ပညာသင္ၾကားခြင့္ ရရွိေရးသည္ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနတြင္သာမက လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုလံုးတြင္ တာဝန္ရွိလာသည္။ AIDS ေရာဂါ ကူးစက္မႈ က်ဆင္းေရးသည္ က်န္းမာေရး ဝန္ႀကီးဌာနတြင္ တာဝန္ရွိသလို လူတိုင္းလူတိုင္းတြင္ တာဝန္ရွိလာသည့္ေခတ္ ျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ႏိုင္ငံအတြင္း ျဖစ္သမွ် ပ်က္သမွ်သည္ ႏုိင္ငံသား တုိင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ တုိက္႐ိုက္ သက္ဆိုင္သည္ႏွင့္ သြယ္ဝိုက္ သက္ဆုိင္သည္ သာ ကြာသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ႏိုင္ငံသားတုိင္း၏ တစ္ဦးခ်င္းစီရွိ တာဝန္ယူမႈႏွင့္ တာဝန္ယူႏိုင္စြမ္းသည္ လြန္စြာ အေရးပါ လာပါသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးကား စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရည္မ်ား မတူၾကသည္ျဖစ္ရာ တာဝန္ယူ ႏိုင္ပံုမ်ားမွာလည္း ကြာျခားလိမ္႔မည္ျဖစ္သည္။ ဆင္လည္း ဆင္အထြာ ယူႏုိင္ရမည္။ ဆိတ္ကလည္း ဆိတ္အထြာ ယူႏိုင္ရမည္။ ၾကမ္းပိုးကလည္း ၾကမ္းပုိးအထြာ ယူႏိုင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီ တစ္ခုခုကိုဝင္မွ ႏုိင္ငံကို တည္ေဆာက္ႏိုင္သည္မဟုတ္။ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ျဖစ္မွ ႏိုင္ငံကိုတည္ ေဆာက္ႏုိင္သည္မဟုတ္။ ေဖာင္ေဒးရွင္းႀကီး ေထာင္ႏိုင္မွ Civil Society ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္သည္ မဟုတ္။ လူမႈေရး အသင္းအဖြဲ႕ တစ္ခုခုတြင္ ထဲထဲဝင္ဝင္ ပါဝင္လႈပ္ရွားေနမွ ႏိုင္ငံကို တည္ေဆာက္ သည္ မဟုတ္ေခ်။ မိမိ ယံုၾကည္ရာ လူမႈ အဖြဲ႕အစည္းသို႔ လစဥ္ျဖစ္ေစ တတ္ႏိုင္သေလာက္ လွဴဒါန္း ေထာက္ပံ့ျခင္းသည္လည္း Civil Society တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းဆရာလည္း ေက်ာင္းဆရာအေလ်ာက္ ေစတနာႏွင့္ အျမင္က်ယ္မႈ ေပါင္းစပ္ကာ သင္ၾကားေပးႏိုင္ျခင္းသည္လည္း ႏိုင္ငံကို တည္ေဆာက္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အေထာက္အကူျပဳေသာ ပို႔စ္တစ္ခု ေဖ့စ္ဘုတ္တြင္ တင္လုိက္သည္လည္း ႏိုင္ငံကို တည္ေဆာက္္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ တည္ၿငိမ္မႈကို အေထာက္အကူျပဳေသာ ပို႔စ္တစ္ခု Share လိုက္ျခင္းသည္လည္း ႏိုင္ငံကို တည္ေဆာက္လုိက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ေခတ္အဆက္ဆက္၏ ဗဟိုဦးစီးစနစ္ တို႔သည္လည္း လူထု၏ လိုအပ္ခ်က္တို႔ကို ျပည့္မီေအာင္ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္မႈ အလြန္နည္းခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ျမန္မာလူထုသည္ ‘အထက္ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္’ ဆိုသည့္ စကားလံုးကို အမုန္းတရားႏွင့္ တြဲ၍ပင္ မွတ္ထားသကဲ့သို႔ ရွိသည္။ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီဆိုလွ်င္ အလုိလို မုန္းေနေတာ့သည္။ အျမင္ မၾကည္ခ်င္ေတာ့။ ဗ်ဴ႐ိုကရက္ဆိုလွ်င္ အယံုအၾကည္ မရွိခ်င္ေတာ့။ ယေန႔ အစိုးရ ဘာလုပ္လုပ္ အေကာင္း မေျပာႏိုင္ၾကျခင္းသည္လည္း ထိုအက်င့္ႏွင့္ ဆိုင္မည္လားမသိ။ ေတြးခ်င္စရာေတာ့ ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ဗဟို အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၏ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာမွာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈအပိုင္းတြင္ အမည္းစက္ ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ထင္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းအမည္းစက္တို႔၏ ေနာက္ဆက္တြဲမ်ားမွာ ‘လည္ရင္ လည္သလို စားသာျခင္း၊ လုပ္ရဲရင္ လုပ္ရဲသလို အခြင့္အေရးရျခင္း၊ လွ်င္ရင္ လွ်င္သလို ေနရာရျခင္း၊ ဝင္တတ္ ထြက္တတ္ဖို႔လုိျခင္း’ တို႔ျဖစ္သည္။ ‘မသိသူေက်ာ္သြား၊ သိသူ ေဖာ္စားေတြ’ မ်ားလြန္းသည္။ ယင္းျဖစ္စဥ္ႏွင့္အတူ က်င့္ဝတ္ဆိုသည္တို႔ ေျမာင္းထဲ ေရာက္သြားေတာ့သည္။ ပညာေရး ဆိုသည္မွာ လည္း ဘြဲ႕လက္မွတ္ထက္ အေရးမပါေတာ့ေခ်။ က်င့္ဝတ္သည္ လူ႔ ဂုဏ္သိကၡာကို မေပးႏိုင္ေတာ့။ ပညာသည္ လူ႔ ဂုဏ္သိကၡာကုိ ကုိယ္စား မျပဳေတာ့ေပ။ ေငြသည္သာ လူ႔ ဂုဏ္သိကၡာကို ကိုယ္စားျပဳ သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဂုဏ္သိကၡာကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ေငြအတြက္ က်င့္ဝတ္ကို ခ်ေရာင္းသူမ်ား ရွိလာၾက သလို တခ်ိဳ႕မွာကား စားဝတ္ေနေရးအတြက္ က်င့္ဝတ္ကို ခ်ေရာင္းလိုက္သူမ်ား ျဖစ္သည္။
မည္သို႔ပင္ ဆိုေစကာမူ ေခတ္ကာလ ျဖတ္သန္းမႈ တစ္ခုတြင္ လူ႕ အဖြဲ႕အစည္း အေတာ္မ်ားမ်ား က်င့္ဝတ္ကို ဥေပကၡာ ျပဳလာၾကသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းဆိုရေသာ္ ယေန႔တြင္ကား ေက်ာင္းဆရာ လူတန္းစားသည္လည္း ေက်ာင္းဆရာမို႔ နာမည္ ပ်က္လာသည္။ ဆရာဝန္လည္း ဆရာဝန္မို႔ နာမည္ပ်က္သည္။ စည္ပင္လည္း စည္ပင္မို႔ နာမည္ပ်က္သည္။ ယာဥ္ထိန္းရဲသည္လည္း ယာဥ္ထိန္းရဲမို႔ နာမည္ပ်က္သည္။ ကား စပယ္ယာလည္း စပယ္ယာမို႔ အေျပာက မလြတ္။ ျမန္မာ့ သံခ်ပ္ႏွင့္ ျမန္မာ့ လူရႊင္ေတာ္မ်ား ျပက္လံုးထုတ္လွ်င္ ထိုထို ပုဂိၢဳလ္တို႔ မပါရင္မၿပီး။ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူဆိုလို႔ အစိုးရ ဌာနဆိုင္ရာတြင္သာ ရွိသည္မဟုတ္။ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းမွာလည္း ေစတနာ ေလးပါဖို႔ ေပးရ ကမ္းရသည္။ မ်က္ႏွာ လုပ္ရသည္။ “ငါးရာေလာက္ ပိုေပးလုိက္ပါလား။ ညီမ ဖိနပ္ကို အရင္ခ်ဳပ္ေပးလုိက္မယ္” ဆိုေသာ ဖိနပ္ခ်ဳပ္သမား၏ ေျပာဟန္ ကာတြန္း တစ္ကြက္ကို မွတ္မိေသး သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ စနစ္ တစ္ခု၏ ျဖတ္သန္းမႈေအာက္တြင္ ပညာေရးလည္း ပညာေရးမို႔ ေျပာစရာမ်ား ျဖစ္ခဲ့ရ သည္။ က်န္းမာေရးလည္း က်န္းမာေရးမို႔ လူထု အျမင္ေစာင္းခဲ့ရသည္။ သစ္ေတာလည္း သစ္ေတာမို႔၊ ကာကြယ္ေရးလည္း ကာကြယ္ေရးမို႔၊ ျပည္ထဲေရးလည္း ျပည္ထဲေရးမို႔၊ သတၱဳတြင္းလည္း သတၱဳတြင္း မို႔၊ သမဝါယမလည္း သမဝါယမမို႔ ၿငိဳျငင္စရာမ်ား ရွိခဲ့ရသည္။ ကုန္ကုန္ေျပာရလွ်င္ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရး နယ္ပယ္ပင္ က်င့္ဝတ္ လ်စ္လ်ဴျပဳမႈေၾကာင့္ လက္ညိႇဳးထိုးစရာမ်ား ရွိလာသည္။ ေမးေငါ့စရာမ်ား ျဖစ္လာသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ ယေန႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ က်င့္ဝတ္အပိုင္းကို လ်စ္လ်ဴျပဳမႈမ်ား ရွိေနသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ႏွင့္တုိင္ ယင္းအေနအထားသည္ အဖြဲ႔အစည္းဝင္ အားလံုးကို ဆိုလို၍ေတာ့ မရပါ။ ရွိရွိသမွ်ကို ဝါးလံုးရွည္ျဖင့္လည္း မရမ္းသင့္ပါ။ ရွိရွိသမွ်ကို ၿခံဳငံု ရမ္းကား ေစာ္ကားျခင္းငွာလည္း မလုပ္ သင့္ပါ။ ေနရာတုိင္းတြင္ ဦးလုပ္စား၊ ေဒၚလုပ္စား၊ ေမာင္ေပၚပင္၊ မေရေပၚဆီ မ်ားရွိသလို မွန္ေသာ အလုပ္၊ မွန္ေသာ စကား၊ မွန္ေသာ သစၥာျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ရွိေနသည္မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။ ၿခံဳငံု ရမ္းကား သည့္ အေျပာအဆိုမ်ားအေပၚ ဟုတ္ေသာ မွန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္အေပါင္းက မခံခ်ိမခံသာ ခံျပင္းတတ္ၾက သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ခြန္းတုံ႔ ခြန္းလွယ္ အျပန္အလွန္ ပက္ၾကသည္ကို မီဒီယာမ်ားတြင္ ေတြ႕ရေလ့ ရွိသည္။ ဤတြင္ ေျပာစရာရွိသည္ကား အမ်ားက ဝိုင္းေျပာေနၿပီ ဆိုကတည္းက ဟုတ္သင့္သေလာက္ ဟုတ္လို႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ မွန္သင့္သေလာက္ မွန္လို႔သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ မိ္မိအဖြဲ႕အစည္း၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ကာကြယ္လိုျခင္းသည္ က်င့္ဝတ္ အားနည္းသူမ်ားကို ေရွ႕ေနလိုက္ေပးျခင္း သေဘာ မျဖစ္ရန္ေတာ့ လိုသည္။ ယင္းသို႔ ခံယူႏိုင္မွသာ မွန္ကန္စြာ အဖက္ဆယ္ႏိုင္ေရး လမ္းေၾကာင္းကို ရွာေတြ႕လိမ့္မည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ကိုယ့္အဖြဲ႕အစည္း ဂုဏ္ရွိဖို႔ ကုိယ့္တာဝန္ ျဖစ္လာသည္။ ကိုယ့္အသင္းအပင္း သိကၡာရွိဖို႔ ကုိယ့္တာဝန္ ျဖစ္လာသည္။ ကိုယ့္အသိုင္းအဝိုင္း အရည္အေသြးရွိဖို႔ ကိုယ္႔တာဝန္ ျဖစ္လာသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ကိုယ့္ႏုိင္ငံေကာင္းဖို႔ ကိုယ့္တာဝန္ ျဖစ္လာသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ‘အထက္၊ သက္ဆိုင္ရာ’ ဆိုသူတို႔ကို အျပစ္တင္႐ံု၊ လႊဲခ်႐ံုသက္သက္ ေခတ္ကုန္ၿပီျဖစ္၍ မိမိယူႏုိင္သည့္ တာဝန္ကို စတင္ ယူၾကရန္သာ တိုက္တြန္းရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ဤတြင္ သန္း ၆၀ လံုးေသာ ျပည္သူမ်ား တစ္ၿပိဳင္နက္အားျဖင့္ တာဝန္ယူျခင္း သေဘာကို နားလည္ရန္၊ လက္ခံရန္ ခက္ခဲႏိုင္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အနည္းဆံုး ယေန႔ ‘ပညာတတ္ဟု ခံယူထားသူမ်ား’ အေနျဖင့္ေတာ့ မွန္ကန္ သင့္ေတာ္ေသာ ပံုစံျဖင့္ တာဝန္ယူမႈအား စကို စရပါေတာ့မည္။ မိမိယူႏိုင္သည့္ တာဝန္ကို မယူဘဲ ေဝဖန္ေရး၊ ေလကန္ေရး သက္သက္ျဖင့္ေတာ့ မျဖစ္သင့္ေတာ့ေခ်။
ဤတြင္ အထူး သတိခ်ပ္ရန္ ကိစၥလည္း ရွိေသးသည္။ ဗဟို ဦးစီးမႈေအာက္တြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနခဲ့ရေသာ အေတြ႕အႀကံဳေၾကာင့္ ယေန႔ ျမန္မာ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈအေပၚ ႐ႈျမင္ပံုသည္ ႏွစ္မ်ဳိးကြဲေနသည္ဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။ နံပါတ္ (၁) မွာ ယခု တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ အႏုတ္ဘက္ကို အစြန္းေရာက္ေသာပံုစံ ျဖစ္သည္။ ေဝဖန္သည္။ ေလကန္သည္။အျပစ္တင္သည္။ အျပစ္ဖို႔သည္။ သို႔ႏွင့္ကား မိမိမွာ မဆိုင္သလို ေနသည္။ ဖာသိဖာသာ ေနသည္။ မည္သည့္ တာဝန္မွ် မယူ။ နံပါတ္ (၂) ကား အေပါင္းဘက္ကို အစြန္းေရာက္ေသာပံုစံ ျဖစ္သည္။ ထိုသူတို႕ကား ႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ တာဝန္ မသိသလို၊ မဆုိင္သလို ေနသူမ်ားမဟုတ္။ တာဝန္ယူရေကာင္း မွန္းသိသည္။ တာဝန္ယူလိုစိတ္လည္း ရွိသည္။ သိုေသာ္ အေျခအေန အခ်ိန္အခါတို႔ႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ သံုးသပ္ႏိုင္မႈမရွိဘဲ စြတ္ရြတ္ လုပ္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ မ်က္ကန္း တာဝန္ယူသူမ်ား ျဖစ္သည္။ မိမိကိုယ္မိမိ ႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္သည္ဟု ထင္ခ်င္ ထင္လိမ့္မည္။ အမွန္မွန္ကား ယင္းလုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံအေရြ႕ ကန္႔လန္႔ ကန္႔လန္႔ ျဖစ္ရသည္။ ဂဂ်ဳိးဂေဂ်ာင္ ျဖစ္ရသည္။ ထိုသူတို႔ကား အမွားကို အမွန္ထင္ေနသူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ လုပ္ေလ၊ လြဲေလသာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ယင္းတို႔၏ ေစတနာကို ေလးစားေသာ္လည္း လုပ္ရပ္ကို ႀကိဳဆိုရန္ ခက္ခဲသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ေျပာင္းလဲလာေသာ ေခတ္တြင္ ႏိုင္ငံသားတိုင္း တာဝန္ယူလိုသည့္စိတ္ ရွိရန္ႏွင့္ တာဝန္ယူႏိုင္စြမ္းလည္း ျမင့္မားရန္ မျဖစ္မေန လိုအပ္သလို တာဝန္ယူပံု မလြဲရန္လည္း အထူး လုိအပ္လွပါသည္။ စာေရးသူ အျမင္ျဖင့္ တင္ျပရေသာ္ ယေန႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ ႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ‘လံုးလံုး တာဝန္မယူေသာသူ’ ႏွင့္ ‘အဆင္ျခင္မဲ့ မ်က္ကန္း တာ၀န္ ယူလိုေသာသူ’ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိး ႏွစ္စားကို အင္အား ႀကီးႀကီးမားမား ျမင္ေနရပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရ ပါသည္။
Credit To The Voice Weekly

Related Articles:

Post a Comment