Tuesday, September 10, 2013

နားေ၀တိမ္ေတာင္ ႏိုင္ငံေရး၊ သတင္းမီဒီယာမ်ားႏႇင့္ ေရႇ႕ခရီး( ေဒါက္တာ ရန္မ်ဳိးသိမ္း )



ဇူလိုင္ ၂၂ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ျပည္ေထာင္စု တုိင္းရင္းသား သက္ႀကီး၊ ၀ါရင္႕ ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားအား ဂါရ၀ျပဳ အခမ္းအနားတြင္ တက္ေရာက္လာသူမ်ားႏႇင့္ မီဒီယာသမားမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္ေဇာ္ထြန္း)
မည္သည့္ႏိုင္ငံေရး ပံုစံတြင္မဆို သတင္းမီဒီယာမ်ား၏ အခန္းက႑ကို စတုတၴမ႑ိဳင္ဟု လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူလူထု၏အသံ အစစ္အမႇန္ကို ကိုယ္စားျပဳ ပံုေဖာ္သည္ဟု လည္းေကာင္း သတ္မႇတ္ၾကသည္။ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးႏႇင့္ အေျပာင္းအလဲတြင္လည္း သတင္းမီဒီယာမ်ားသည္ တ၀ုန္း၀ုန္း၊ တဒိုင္းဒိုင္း အသံမ်ားႏႇင့္ ေရႇ႕တန္းစစ္ေျမျပင္ အလား အေရးပါလ်က္ရႇိသည္။ မီဒီယာမ်ား အတြက္မူ က်ည္ကြယ္၊ မ်က္ကြယ္ေနရာက ရႇားပါးလ်က္ရႇိသည္။ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ နားေ၀တိမ္ေတာင္ ျဖစ္လာေနေသာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ သတင္းမီဒီယာမ်ား အေနျဖင့္ စားသတိ၊ သြားသတိ၊ လာသတိ၊ ေမးသတိ၊ ေပးသတိ၊ ယူသတိ စသည့္ သတိကပ္ အလုပ္လုပ္ၾကရ ဦးမည္ျဖစ္သည္။
သတင္းမီဒီယာမ်ားကို သံုးတတ္လွ်င္ေဆး၊ မသံုးတတ္လွ်င္ေဘး ဟု နမူနာျပႏိုင္သည္။ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရးတြင္ သတင္းမီဒီယာမ်ားသည္ အစိုးရ၊ အတိုက္အခံႏႇင့္ ျပည္သူလူထုအၾကား တစ္ခါတစ္ရံ အသားညွပ္ေပါင္မုန္႔ ျဖစ္ေနတတ္သည္မႇာလည္း အေလ့အထ တစ္ခုျဖစ္သည္။ မင္းအစိုးရ တို႔ကလည္း သတင္းမီဒီယာမ်ားကို သိမ္းသြင္းၿပီး အေကာင္းမ်ားမ်ား၊ အဆိုးနည္းနည္းေရးဖို႔ ေဖ်ာင္းဖ် တတ္ၾကသည့္နည္းတူ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏႇင့္ အတိုက္အခံ မ်ားကလည္း အတိုက္အခံ လႈပ္ရႇားမႈကို ပိုပိုသာသာ ေဇာင္းေပးဖို႔ သတင္းမီဒီယာမ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္စည္း႐ုံး တတ္ၾကသည္။ အကယ္စင္စစ္ သတင္းမီဒီယာ အစစ္အမႇန္သည္ အစိုးရမဟုတ္၊ အတိုက္အခံ မဟုတ္ေသာ ေအာက္ေျချပည္သူလူထု အမ်ားစုႀကီး ဘက္တြင္သာ ရပ္တည္ရမည္ ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ယေန႔ ျမန္မာ့အခင္းအက်င္းကဲ့သို႔ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးအသံ ေပ်ာက္လုနီးနီး ျဖစ္ေနသည့္ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ျပည္သူလူထုကို မ်က္ႏႇာမူေသာ သတင္းမီဒီယာမ်ား၏ အခန္းက႑သည္ ႏိုင္ငံေရးအရ ပို၍အားေကာင္း ေမာင္းသန္ျဖစ္ရန္ လိုအပ္သည့္နည္းတူ သတင္းမီဒီယာ ေလာကသားမ်ား သည္လည္း ကိုယ့္၀မ္းစာ ကိုယ္အားစိုက္ ျဖည့္တင္းၾကရန္ လိုအပ္လိမ့္မည္ဟု သံုးသပ္မိပါသည္။
အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို မ်က္ႏႇာလို မ်က္ႏႇာရ လုပ္တတ္ေသာ ပလူးပလဲ ေနတတ္ေသာ သတင္းမီဒီယာ မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရတတ္သည္မႇာ သဘာ၀ပင္ ျဖစ္သည္။ လႊတ္ေတာ္အႀကီးအကဲ မ်ားကို သြားျဖဲျပေနေသာ မီဒီယာမ်ား၊ အစိုးရ၀န္ႀကီး ၀န္ကေလးမ်ားကို ေဖးေဖးမမ ကူေနေသာ မီဒီယာမ်ား တို႔ကိုလည္း သတိျပဳမိသည္။ ဒီမိုကရက္တစ္ လူမႈပတ္၀န္းက်င္တြင္ သတင္းမီဒီယာတို႔သည္ ျပည္သူလူထု အမ်ားစုႀကီးႏႇင့္ တစ္သားတည္း ရပ္တည္ၾကသည့္ အေလ်ာက္ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးဘက္ကို အားပိုသာသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူဘက္ကို ဘက္လိုက္ေသာ သတင္းမီဒီယာမ်ားသည္ အာဏာရ အစိုးရႏႇင့္ အာဏာရပါတီတို႔၏ မ်က္မုန္းက်ဳိးသည့္ဒဏ္ကို အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ခံၾကရသည္မႇာလည္း ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္ပင္ ျဖစ္သည္။

လက္ရႇိမီဒီယာ အမ်ားစုသည္လည္း သတင္းမ်ားကို သံုးသပ္လ်က္ မွ်မွ်တတ ခ်ဥ္းကပ္ေရးသားႏိုင္ရန္ အစဥ္တစိုက္ အားထုတ္လ်က္ ရႇိသည္မႇာ အထင္အရႇား ျဖစ္သည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း မီဒီယာမ်ား အေနျဖင့္ သတင္းအရင္းအျမစ္မ်ားႏႇင့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို အခ်ိန္ႏႇင့္ တစ္ေျပးညီ ရရႇိႏိုင္ေရး အပိုင္းတြင္လည္း အခက္အခဲမ်ား ရႇိေနဆဲျဖစ္သည္။ အစိုးရတြင္သာမက ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားတြင္လည္း သတင္းတစ္ခုကို အတည္ျပဳမႈ ရယူရန္ ခက္ခဲေနဆဲ ျဖစ္သည္မႇာ အလ်င္အျမန္ ျပဳျပင္ရမည့္ ကိစၥျဖစ္သည္...


လက္ရႇိျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းတြင္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္ႏႇင့္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားသည္ သတင္းမီဒီယာတို႔၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ျမင့္ျမင့္မားမား တန္ဖိုးထားၾကရန္ လိုအပ္သည္။ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္ႏႇင့္ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ သတင္းမီဒီယာမ်ားကို ဗ်ဴဟာေျမာက္ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္ ႏိုင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ပံုေဖာ္ႏိုင္ရန္လည္း လိုအပ္လ်က္ ရႇိသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္ႏႇင့္ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ သတင္းမီဒီယာမ်ားႏႇင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ အထက္ေအာက္ပံုစံ၊ ဆရာတပည့္ပံုစံ၊ သားအမိပံုစံမ်ဳိးကို ေရႇာင္ၾကဥ္သင့္သည္ဟု အၾကံျပဳလိုပါသည္။ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္ႏႇင့္ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ သတင္းမီဒီယာမ်ားႏႇင့္ ဆက္ဆံေရး အပိုင္းတြင္ တန္းတူရည္တူ သေဘာ အျပန္အလႇန္ အေလးထားသည့္ သေဘာတို႔ လႊမ္းျခံဳလ်က္ ဆက္ဆံေရး ပိုမိုအားေကာင္းေအာင္ တည္ေဆာက္ သင့္သည္ဟုလည္း မႇတ္ခ်က္ျပဳလိုပါသည္။
ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ႏႇင့္ ႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးဌာနတို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီႏႇင့္ အင္န္အယ္လ္ဒီ ပါတီတို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ေျပာေရးဆိုခြင့္ ရႇိသူမ်ားကို တရား၀င္ ခန္႔ထားၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ယေန႔အထိ ပံုမႇန္သတင္းစာ ရႇင္းလင္းပြဲမ်ားကို က်င္းပႏိုင္ျခင္း မရႇိေသးသည္ကို သတိျပဳမိသည္။ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္ႏႇင့္ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ လူထုဆက္ဆံေရးႏႇင့္ ျပန္ၾကားေရး နယ္ပယ္တြင္ သတင္းမီဒီယာမ်ား၏ အင္အားကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အသံုးျပဳလ်က္ တည္ေဆာက္ေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ သင့္သည္ဟု မႇတ္ခ်က္ျပဳလိုပါသည္။
ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သတၲမပံုမႇန္ အစည္းအေ၀းမ်ား ၿပီးဆံုးၿပီးေနာက္ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္ ၃၀ ရက္တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ေနျပည္ေတာ္ လႊတ္ေတာ္၀င္းအတြင္းရႇိ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးႏႇင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီ႐ုံးခန္း အိုင္-၁၂ တြင္ သတင္းမီဒီယာမ်ားႏႇင့္ ေတြ႕ဆံု၍ ေမးျမန္းခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ တာ၀န္မႇ ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္း ခြင့္ဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ရႇင္းလင္းေျပာၾကားစဥ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က မီဒီယာမ်ား၏ အလုပ္သည္ သတင္းမ်ားကို ထည့္႐ုံသာမက သတင္းမ်ားကို သံုးသပ္ႏိုင္သည့္ အေျခအေနမႇာလည္း ရႇိသည့္အေလ်ာက္ မွ်မွ်တတသံုးသပ္ဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
လက္ရႇိမီဒီယာ အမ်ားစုသည္လည္း သတင္းမ်ားကို သံုးသပ္လ်က္ မွ်မွ်တတ ခ်ဥ္းကပ္ေရးသားႏိုင္ရန္ အစဥ္တစိုက္ အားထုတ္လ်က္ ရႇိသည္မႇာ အထင္အရႇား ျဖစ္သည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း မီဒီယာမ်ား အေနျဖင့္ သတင္းအရင္းအျမစ္မ်ားႏႇင့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို အခ်ိန္ႏႇင့္ တစ္ေျပးညီ ရရႇိႏိုင္ေရး အပိုင္းတြင္လည္း အခက္အခဲမ်ား ရႇိေနဆဲျဖစ္သည္။ အစိုးရတြင္သာမက ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားတြင္လည္း သတင္းတစ္ခုကို အတည္ျပဳမႈ ရယူရန္ ခက္ခဲေနဆဲ ျဖစ္သည္မႇာ အလ်င္အျမန္ ျပဳျပင္ရမည့္ ကိစၥျဖစ္သည္။
8.1.1
ၾသဂုတ္ ၃၀ ရက္က ေနျပည္ေတာ္ရႇိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးႏႇင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး ေကာ္မတီေရးရာေဆာင္တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မီဒီယာမ်ားႏႇင့္ ေတြ႕ဆံုစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ၿငိမ္းေဇာ္လင္း)
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သတင္းမီဒီယာမ်ားႏႇင့္ ေတြ႕ဆံုစဥ္ အင္တာနက္ သတင္းစာမ်က္ႏႇာ မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပပါရႇိေသာ သတင္းမ်ားအား ၾကားတိုင္း မယံုၾကရန္လည္း ေဆာ္ၾသခဲ့သည္။ ထို႔အျပင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ႏႇင့္ ပတ္သက္၍လည္း တင္ခ်င္တိုင္းတင္ ေရးခ်င္တိုင္းေရး ယံုခ်င္တိုင္းယံုေနသည့္ ကိစၥမ်ားကို မည္သို႔ေျဖရႇင္း သင့္ေၾကာင္းကို မီဒီယာမ်ား အေနျဖင့္ စဥ္းစားရမည္ဟု မႇတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ အတားအဆီးမရႇိ အလြတ္ေရးသားခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္ဟုလည္း ျဖည့္စြက္ သံုးသပ္ခဲ့သည္။
ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚမႇ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏႇင့္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို တိုက္ခိုက္လိုေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး ျပႆနာ လုပ္လိုေသာ သေဘာရႇိသည္ဟုလည္း မႇတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္။ ထို႔အျပင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚမႇ ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ မတည္မၿငိမ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး အတားအဆီး မဲ့ေနမႈအေပၚ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပ အေျဖရႇာၾကရန္ ေဆာ္ၾသခဲ့သည္။ မီဒီယာအခ်င္းခ်င္း ထိန္းေက်ာင္း ႏိုင္ရန္လည္း စဥ္းစားသင့္သည္ဟု မႇတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။
အင္တာနက္ လူမႈကြန္ရက္ ျဖစ္ေသာ ေဖ့စ္ဘြတ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သံုးစြဲသူ အျမင့္မားဆံုး ရႇိေနသည့္ စာမ်က္ႏႇာတစ္ခု ျဖစ္သည့္အျပင္ အသံုးျပဳသူ အမ်ားစုသည္ သတင္းဦး၊ သတင္းထူးမ်ားႏႇင့္ ထူးျခားသတင္းမ်ားကို ေဖ့စ္ဘြတ္ စာမ်က္ႏႇာတြင္ ရႇာေဖြၾကည့္႐ႈ ၾကသည္။ အသံုးျပဳသူ အမ်ားစု အေနျဖင့္ ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚတြင္ ေရးသားေသာ အေၾကာင္းအရာ အားလံုးကို ယံုၾကည္လက္ခံ၍ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ေနာက္တစ္ဆင့္ အတည္ျပဳခ်က္ ရယူသင့္သည္ဟုသာ မႇတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္၏ သေဘာသဘာ၀ ကိုယ္၌က ေရးခ်င္သည့္ အေၾကာင္းအရာကို တက္ေရးႏိုင္ေသာ ဟစ္တိုင္ႏႇင့္တူသည့္ စာမ်က္ႏႇာႀကီးျဖစ္ရာ ထိန္းေက်ာင္းဖို႔ အလြန္ခက္ခဲသည္ဟု မႇတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာမ်ား အသံုးျပဳလ်က္ ေဖ့စ္ဘြတ္ စာမ်က္ႏႇာမ်ားေပၚတြင္ လႈံ႔ေဆာ္ေနသူမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ေတာ္ေသးသည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္စာမ်က္ႏႇာကို အကန္႔အသတ္မ်ား အတားအဆီးမ်ား ျပဳလုပ္လာမည္ကိုမူ စိုးရိမ္မိသည္။
အင္တာနက္ လူမႈကြန္ရက္မ်ားတြင္ လုပ္ၾကံလီဆယ္ေသာ မဟုတ္တမ္းတရား ေရးသားေသာ အခ်က္အလက္မ်ား ေဖာ္ျပပါရႇိခဲ့လွ်င္ ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚတြင္ အေသးစိတ္ ရႇင္းလင္းေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကို အလ်င္အျမန္ ေရးသားေခ်ပႏိုင္လွ်င္ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ စုစည္းထားၿပီး အျမဲမျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ တုံ႔ျပန္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။ အင္န္အယ္လ္ဒီပါတီ၏ သတင္းႏႇင့္ ျပန္ၾကားေရး ေကာ္မတီတြင္ သီးျခားအဖြဲ႕တစ္ခု ဖြဲ႕စည္းတာ၀န္ေပးကာ အင္တာနက္ လူမႈကြန္ရက္မ်ားကို မျပတ္ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သို႔မဟုတ္ အင္န္အယ္လ္ဒီ ပါတီႏႇင့္ပတ္သက္၍ စြပ္စြဲေရးသား မႈမ်ားကို ေတြ႕ရႇိပါက အေထာက္အထား အခ်က္အလက္ အျပည့္အစံုႏႇင့္ တန္ျပန္ေျဖရႇင္းႏိုင္ရန္၊ ေခ်ပေရးသားႏိုင္ရန္ ပိုမိုလိုအပ္သည္ဟု ထင္ျမင္မိသည္။
ျပည္သူလူထုအတြင္း အင္တာနက္ သံုးသူမ်ားကို ၾကားတိုင္းမယံုဖို႔ ေဆာ္ၾသ႐ုံ သက္သက္ျဖင့္ ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္လာႏိုင္စရာ မရႇိဟု ထင္ျမင္မိသည္။ ေကာလာဟလမ်ား၊ အင္တာနက္ သတင္းမ်ားကို အခ်ိန္ႏႇင့္ တစ္ေျပးညီ ျပန္လည္ေျဖရႇင္း ေခ်ပႏိုင္ေရးက ပိုမိုလိုအပ္သည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏႇင့္ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေနျဖင့္ ေဖ့စ္ဘြတ္ စာမ်က္ႏႇာမ်ားကို စနစ္တက် အသံုးျပဳလ်က္ ျပည္သူလူထုအတြင္း ပါတီစည္း႐ုံးေရးႏႇင့္ ပါတီတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ႏိုင္သည့္ အားသာခ်က္ကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစား သင့္သည္ဟု ထင္ျမင္မိသည္။
နိဂံုး
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုေသာ္ နားေ၀တိမ္ေတာင္ ႏိုင္ငံေရး ပတ္၀န္းက်င္တြင္ အင္တာနက္ လူမႈကြန္ရက္ပါ သတင္းအမ်ားစုကို ျပန္ဆန္းစစ္လွ်င္ အေျခအျမစ္ ခိုင္မာမႈအပိုင္း၊ သတင္းအရင္းအျမစ္ အပိုင္းတို႔တြင္ အားနည္းေနသည္ကို ေတြ႕ရႇိရေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕သတင္း ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရႇိသည့္ ဖက္ကို ပိုမိုယိမ္းယိုင္ ေနသည္ဟု မႇတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။ အနာဂတ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ခရီးတြင္ စည္း႐ုံးေရးႏႇင့္ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး လုပ္ငန္းစဥ္၏ ျပတင္းေပါက္မ်ား ျဖစ္လာမည့္ ေဖ့စ္ဘြတ္ စာမ်က္ႏႇာမ်ားကို အစိုးရ လႊတ္ေတာ္၊ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏႇင့္ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေနျဖင့္ စနစ္တက် အက်ဳိးရႇိရႇိ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ အားထုတ္သင့္သည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္တြင္ အားနည္းခ်က္မ်ား၊ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္မ်ား ရႇိေနသည့္နည္းတူ အားသာခ်က္မ်ား အခြင့္အလမ္းမ်ားႏႇင့္ အလားအလာမ်ား ရႇိေနသည္ကိုလည္း မ်က္ျခည္မျပတ္ ေလ့လာသံုးသပ္ သင့္သည္ဟု ထင္ျမင္မိသည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္အပါအ၀င္ အင္တာနက္ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏႇာမ်ားကို ပိတ္ပင္တားဆီး သည္အထိ ကန္႔သတ္သည္အထိ ျဖစ္လာႏိုင္ဖြယ္ မရႇိဟု ေမွ်ာ္လင့္သည့္ အေလ်ာက္ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား အေနျဖင့္ ေဖ့စ္ဘြတ္အပါအ၀င္ အင္တာနက္ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏႇာမ်ားႏႇင့္ အကြၽမ္းတ၀င္ တရင္းတႏႇီး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္သင့္ပါေၾကာင္း ေဖ့စ္ဘြတ္ႏႇင့္ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏႇာမ်ားကို မတို႔မထိ မသိသည့္ ဘ၀မႇ အျမန္ဆံုး လြတ္ေျမာက္မည့္လမ္းကို ေဖြရႇာသင့္ပါေၾကာင္း ျပည္သူလူထု အက်ဳိးေမွ်ာ္ ႏိႈးေဆာ္ လိုက္ရပါသည္။
Credit First-11

Related Articles:

Post a Comment