Saturday, December 14, 2013

၂၀၁၅ အလြန္ အက်ပ္အတည္းမ်ား Written by ပိုက္တင္

တကယ္ေတာ့ ၂၀၁၅ အလြန္မွာ ႀကံဳေတြ႕ႏိုင္တဲ့ သန္း ၆၀ ရဲ႕ အက်ပ္အတည္းဟာ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ႐ုတ္တရက္ ေပၚလာႏိုင္တဲ့ ျပႆနာမ်ား မဟုတ္ဘဲ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး သမိုင္းမွာ လုံးဝ အေျခခံပါတယ္။ပါလီမန္ေခတ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာမ်ားနဲ႔ အထူးသျဖင့္ ႏွစ္ ၅၀ အေမွာင္ေခတ္ရဲ႕ ဆိုးက်ဳိးမ်ားေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီသို႔ အကူးအေျပာင္းမွာ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းရမယ့္ အခက္အခဲမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ အဲဒီ အက်ပ္အတည္းမ်ားကို ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းဖို႔နဲ႔ ဒီမိုကရက္တိုက္ေဇးရွင္း ဆက္လက္ တည္တံ့ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ လြန္စြာ အေရးပါေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
လစ္ဘရယ္လိုက္ေဇးရွင္း ကာလလို႔ ေျပာႏိုင္တဲ့ အခုေ႐ြးေကာက္ခံ အစိုးရသစ္ ပထမငါးႏွစ္ သက္တမ္းဟာ ျပႆနာေတြ၊ စိန္ေခၚမႈေတြ မ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ္ျငား ၂၀၁၅ အလြန္ ဒုတိယေျမာက္ အစိုးရသစ္ကို ႏိုင္ငံသစ္ တည္ေဆာက္ေရး လက္ဆင့္ကမ္း ေပးႏိုင္ဖို႔က ေတာ္ေတာ္ႀကီး ေသခ်ာေနၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ လက္ရွိအစိုးရက လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းသြားႏိုင္ေလာက္တဲ့ စိန္ေခၚမႈေတြကို ေက်ာ္လႊား ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ က်န္ေသးတဲ့ ၂ ႏွစ္ကာလမွာ ေနာက္ထပ္ အခက္အခဲေတြ ေပၚလာဖို႔ ရွိေနေသးေပမယ့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ နီးလာတာ နဲ႔အမွ် အားလုံးရဲ႕ အာ႐ုံစိုက္မႈနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားဟာ ၂၀၁၅ ဆီကိုပဲ ေရာက္သြားေတာ့မွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ အခုႀကံဳေတြ႕ၿပီး ရသေလာက္ ခက္ခက္ခဲခဲ ေျဖရွင္းဖို႔ လိုမယ္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ဒီေတာ့ အေျပာင္းအလဲကို စတင္ခဲ့တဲ့ ပထမဆုံးေသာ အစိုးရ သက္တမ္းဟာ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕နဲ႔ အဆုံးသတ္ ႏိုင္ေတာ့မယ္လို႔ ေယဘုယ် ေကာက္ခ်က္ကို ဆြဲႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒုတိယေျမာက္ တာဝန္ယူရမယ့္ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္မ်ား အတြက္ကေတာ့ အခုပထမ ငါးႏွစ္ကာလထက္ ပိုမိုၾကမ္းတမ္း ခက္ခဲမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအေျခအေနကို ႀကဳိတင္တားဆီးဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္သေလာက္ ရွိသလို ႀကဳိတင္ တြက္ဆၿပီး အေျဖရွာထား လို႔လည္း မရႏိုင္တာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ လူထုအတြက္ ၂၀၁၅ အလြန္ကာလဟာ မ်ားစြာ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း အထူးတလည္ ေဖာ္ျပလိုရင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယေျမာက္ အစိုးရ သက္တမ္းမွာ စိန္ေခၚမႈေတြ ပိုႀကီးမားဖို႔နဲ႔ ျပႆနာေတြလည္း ပိုေျဖရွင္းရ ခက္ခဲဖို႔အတြက္ အဓိက အေၾကာင္းရင္းႀကီး ႏွစ္ခု ရွိပါတယ္။
(၁) NLD နဲ႔ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ား (အျပတ္အသတ္) landslide အႏိုင္ရရွိႏိုင္ျခင္း
(၂) ၂၀၁၅ အေပၚ လူထုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား အလြန္ႀကီးမားျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
လူထုဟာ လက္ရွိ အခ်ိန္အထိ အေျပာင္းအလဲရဲ႕အသီးအပြင့္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ခံစားႏိုင္ျခင္း မရွိေသးပါဘူး။ လြတ္လပ္ခြင့္ တခ်ဳိ႕နဲ႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္မႈ အနည္းငယ္ ရရွိခဲ့ေပမယ့္ အထူးသျဖင့္ အေျခခံ လူတန္းစားေတြ အတြက္ အသက္႐ွဴ ေခ်ာင္ေလာက္တဲ့ အေနအထားကို မေရာက္ေသးပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက မူေျပာင္း လူမေျပာင္း အေျခအေနကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ရွိလာတာက တစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိသမၼတရဲ႕ ႐ိုးသား ႀကဳိးစားမႈကို လက္ခံအသိအမွတ္ ျပဳတာက တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္သာ စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႔ ေစာင့္ေနၾကတာ ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၅ မွာ အတိုက္အခံ တို႔ကို ပုံေအာဖို႔လည္း ျပင္ဆင္ထားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မူေျပာင္းတဲ့အျပင္ လူပါေျပာင္းဖို႔ ရည္မွန္းထားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အတိုက္အခံ ပါတီႀကီးနဲ႔ တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ားဟာ ေသခ်ာေပါက္ အႏိုင္ရၾကမွာ ျဖစ္ၿပီး လူထုကလည္း အဲဒီ အတိုက္အခံတို႔အေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အလြန္အကြၽံ ထားေနၾကတာေၾကာင့္ ၂၀၁၅ အလြန္မွာ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ျပႆနာမ်ားကို ႀကီးႀကီး မားမား ရင္ဆိုင္ ႀကံဳေတြ႕ၾကရဖို႔က ေသခ်ာသေလာက္ ရွိေနပါတယ္။
(လုံးဝ အျပတ္အသတ္ အႏိုင္မယူသင့္ဘူးလို႔ အေျခအေန တစ္ရပ္မွာ ဆရာေအာင္ထြဋ္ ေျပာခဲ့ဖူးတာကို ဒီေနရာမွာ အမွတ္ရမိပါတယ္။)
၂၀၁၅ အလြန္မွာ ဘယ္ပါတီကပဲ အစိုးရ ဖြဲ႕သည္ျဖစ္ေစ၊ အဲဒီအစိုးရဟာ လူထုရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို အျပည့္အဝ ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္ဖို႔ အေျခအေနေတြက အခုခ်ိန္ထိ မရရွိေသးပါဘူး။ NLD ဟာ ေသခ်ာေပါက္ လႊတ္ေတာ္မ်ားကို အတိုင္းအတာ ႀကီးႀကီးမားမား လႊမ္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီး အစိုးရ ဖြဲ႕ခြင့္လည္း ရဖို႔ ရွိေနပါတယ္။ ေဒၚစုသာ လႊတ္ေတာ္ အႀကီးအကဲ၊ ဒါမွမဟုတ္ အစိုးရ အႀကီးအကဲ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ေသခ်ာေပါက္ အက်ပ္အတည္းမ်ားကို ႀကီးႀကီးမားမား ရင္ဆိုင္ရမွာပါ။
(လႊတ္ေတာ္ အႀကီးအကဲ ျဖစ္ႏိုင္ေျခက မ်ားေနပါတယ္။ အျခားေသာ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးသမား တစ္ေယာက္ကလည္း သမၼတ ျဖစ္လာႏိုင္ေျခ ရွိပါတယ္။ ၅၉ (စ) ေၾကာင့္ပါ။)
(၁) လူထုရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ လူမႈဘဝ ျမင့္မားလိုမႈ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား
(၂) တိုင္းရင္းသားတို႔ရဲ႕ တန္းတူညီမွ်ေရး အပါအဝင္ ဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္ေရးဆိုင္ရာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားဟာ ေဒၚစု ေခါင္းေပၚက်မယ့္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးမ်ား ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
အတိုက္အခံ ေခါင္းေဆာင္ဆီကေန လိုလားခ်က္ေတြ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ေသခ်ာေပါက္ရမယ္လို႔ လိုတာထက္ ပိုၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။ ေဒၚစုအေနနဲ႔က အဲဒီေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို ျငင္းဆိုဖို႔ ခက္ခဲမွာ ျဖစ္သလို အျပည့္အဝ ရရွိေအာင္ ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္ဖို႔ကလည္း လြယ္ကူလွမယ္ မဟုတ္ပါဘူး။
တိုင္းျပည္ကို ဦးေဆာင္ဦး႐ြက္ ျပဳၿပီး ဒီမိုကေရစီ ပီျပင္ေအာင္နဲ႔ စီးပြားေရးအရ လူတန္းေစ့ေအာင္ ဒုတိယေျမာက္ သက္တမ္း ငါးႏွစ္အတြင္း ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔၊ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးဖို႔ဆိုရင္ ေဒၚစု တစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္ကို စီမံခန္႔ခြဲတဲ့ အလုပ္ဟာ Team Work ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အထူးေျပာဖို႔ လိုမယ္မထင္ပါဘူး။ ေဒၚစုမွာ Team ေကာင္းေကာင္းတစ္ခု လိုအပ္ေနပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ မွာလည္း ၂ ႏွစ္အတြင္း ျဖည့္ဆည္းထားဖို႔ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ထိပ္ဆုံးကေန ေအာက္ေျခအထိ တာဝန္ယူခြင့္ ရတဲ့အခါ ေဒၚစုလည္း ခက္ခဲႏိုင္တာ ျဖစ္သလို လူထုလည္း က်ပ္တည္းႏိုင္ပါတယ္။
အခု စီမံခန္႔ခြဲမႈ ညံ့ဖ်င္းလို႔ လက္ရွိ အစိုးရရဲ႕ Team က မေကာင္းလို႔ တိုင္းျပည္ ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ျပႆနာနဲ႔ ၂၀၁၅ အလြန္မွာ ေပၚေပါက္လာမယ့္ အခက္အခဲေတြက လုံးဝျခားနားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူထုရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား မတူညီျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီကိုလည္း ေဒၚစုက စံႏႈန္းျပည့္သာ စဥ္းစားတာ ျဖစ္ေလေတာ့ ၂၀၁၅ အလြန္မွာ အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသားတို႔က ေဒၚစုဆီကေန စံႏႈန္းျပည့္ ဒီမိုကေရစီကို ေသခ်ာေပါက္ ေတာင္းဆိုၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အသိပညာေရခ်ိန္ ျပႆနာ၊ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ က ပ်က္စီး ယိုယြင္းလာတဲ့ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး အေျခအေနမ်ား၊ ဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္ေရးကို ခ်က္ခ်င္း တြန္းတင္လို႔ မရႏိုင္တဲ့ အေျခအေန စတာေတြက ၂၀၁၅ အလြန္မွာ တာဝန္ယူမယ့္ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္တို႔ကို ေဘးက်ပ္နံက်ပ္ ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ဖက္မွာ တပ္မေတာ္နဲ႔ အတိုက္အခံတို႔ ရင္ၾကားေစ့ေရး တည္ေဆာက္ေနတဲ့ ကိစၥကလည္း ခရီးမေရာက္ ႏိုင္ေသးေလေတာ့ တပ္မေတာ္နဲ႔ လုံးလုံးပတ္သက္မႈ မရွိတဲ့ ပါတီကဖြဲ႕မယ့္ အစိုးရသစ္နဲ႔ တပ္အၾကား ဆက္ဆံေရးဟာ ေတာ္ေတာ္ သတိထားရမယ့္ အေနအထားကို ေရာက္လာေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္အစိုးရသစ္ အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ စိန္ေခၚမႈေတြကို အခုလက္ရွိ အစိုးရထက္ပိုၿပီး ခဲရာခဲဆစ္ ရင္ဆိုင္ ေျဖရွင္းရမွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ပါလီမန္စနစ္ မဟုတ္ေလေတာ့ ညြန္႔ေပါင္း အစိုးရဖြဲ႕ဖို႔ဆိုတာ ဥပေဒအရ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ သမၼတ ျဖစ္သူက ကက္ဘိနက္ ဖြဲ႕ရမွာပါ။ ကက္ဘိနက္ကို တျခားပါတီမ်ားက ပုဂၢဳိလ္မ်ား ခန္႔အပ္ဖြဲ႕စည္းလို႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါ ညြန္႔ေပါင္းအစိုးရ မဟုတ္ပါ။ ပါလီမန္စနစ္ မဟုတ္တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ သမၼတနဲ႔ ဒုသမၼတ ေတြဟာလည္း မတူညီတဲ့ ပါတီမ်ားနဲ႔ တပ္မေတာ္က အမည္စာရင္းတင္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္တို႔ ျဖစ္လာဖို႔ ရွိၿပီး ဒါလည္းညြန္႔ေပါင္း မဟုတ္ဘဲ အေျခခံဥပေဒ အရသာ ျဖစ္ပါတယ္။
၂၀၁၅ အလြန္မွာ အတိုက္အခံတို႔က (၅၉ (စ) ကို မျပင္ဆင္ႏိုင္ဘဲ) အႏိုင္ရတဲ့အခါ သမၼတေလာင္းအျဖစ္ လက္ရွိ သမၼတကို အႏိုင္ရ အတိုက္အခံပါတီက တင္သြင္း အဆိုျပဳလုပ္ဖို႔မ်ား ေျပာခဲ့ရင္..."
၂၀၁၅ အလြန္ အက်ပ္အတည္းမ်ား ေလ်ာ့ပါးသင့္သေလာက္ ေလ်ာ့ပါးဖို႔ အတြက္ ေလာေလာဆယ္ လုပ္သင့္တဲ့ အခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။ ေျပာရရင္ ၂၀၁၅ မတိုင္ခင္မွာ မ်ားမ်ားစားစား ေမွ်ာ္လင့္လို႔ မရႏိုင္တဲ့ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ထက္ေတာင္မွ အေရးပါတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ အတိုက္အခံတို႔ အေနနဲ႔ ဒီအခ်က္ေတြကို စိတ္ဝင္စားဖို႔ သိပ္မ်ားမ်ား မေမွ်ာ္လင့္ေပမယ့္ ေဖာ္ျပသင့္လို႔ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
(၁) ေဒၚစုအေနနဲ႔ အနည္းဆုံး အသင့္အေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္မ်ားကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ေတာ့မယ့္ အမ်ားဆုံး အစိုးရ ဖြဲ႕ႏိုင္ေတာ့မယ့္ ပါတီရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ မတိုင္ခင္ ၂ ႏွစ္တာ ကာလမွာ ျပည္တြင္းက ႏိုင္ငံေရး ကိစၥမ်ားနဲ႔ စီးပြားဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္ေရး ကိစၥမ်ားကို ႏိုင္ငံတကာမွာ သြားေရာက္ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ကိစၥမ်ားထက္ အမ်ားႀကီး ပိုၿပီးအေလးအနက္ ထားသင့္ အာ႐ုံစိုက္သင့္တဲ့ အခ်ိန္ကို ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၅ အလြန္မွာ ေသခ်ာေပါက္ အႏိုင္ရမယ့္ ပါတီဟာ အေျခအေန အရပ္ရပ္ကို အေကာင္းဆုံး အေနအထားရေနဖို႔ လုပ္ႏိုင္သေလာက္ အစြမ္းကုန္ ေဆာင္႐ြက္ထား သင့္ပါတယ္။
(၂) အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိစၥမ်ားဟာလည္း ၂၀၁၅ အလြန္ကာလအတြက္ အထူးအေရးပါ တဲ့အတြက္ စစ္မွန္တဲ့ သေဘာဆႏၵနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္မွာ က်င္လည္ေနၾကသူ အားလုံးက အခုထက္ အားသြန္ခြန္စိုက္ ပါဝင္ႀကဳိးပမ္းမယ္ ဆိုရင္ ၂၀၁၅ အလြန္မွာ ႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ေရး လမ္းေၾကာင္းက ေခ်ာ္ထြက္မသြားဖို႔ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူ ရေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(၃) အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ေရးထိုးရန္ ကိစၥကို အေျခခံၿပီး အားလုံးပါဝင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲ တစ္ခုကို က်င္းပႏိုင္ဖို႔ အားလုံးက ႀကဳိးပမ္းသင့္ပါတယ္။ အဲဒီ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲမွာ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကိစၥ ပါဝင္ရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ အဓိက ျဖစ္သင့္တာက ၂၀၁၅ အလြန္ ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ၿငိမ္ေရး ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရ ဖြဲ႕စည္းေရးကို လက္ရွိ အာဏာရပါတီ၊ အတိုက္အခံ ပါတီႀကီး၊ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ား အပါအဝင္ ပါတီအားလုံးက ညႇိႏိႈင္း ေဆြးေႏြး သင့္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အာဏာရပါတီႀကီးနဲ႔ အတိုက္အခံ ပါတီတို႔ အစိုးရ ဖြဲ႕စည္းေရး ေယဘုယ် သေဘာတူညီမႈ (Consensus) တစ္စုံတစ္ရာ ရယူထားႏိုင္ရင္ အခုဒီေဆာင္းပါးမွာ အဓိက ေျပာခ်င္တဲ့ ၂၀၁၅ အလြန္ အက်ပ္အတည္းမ်ား ဆိုတာ ရွိလာေတာ့မွာ မဟုတ္တာ ေသခ်ာပါတယ္။
(ဒါေပမဲ့ အႏိုင္ရဖို႔ ေသခ်ာသေလာက္ ရွိေနတဲ့ အတိုက္အခံ ပါတီႀကီး အေနနဲ႔လည္း ဒီလို Consensus မ်ဳိးကို စိတ္ဝင္စားလာႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း ဟာလည္း အလြန္တရာ နည္းပါးလွတာေၾကာင့္ ၂၀၁၅ အလြန္မွာ ဒီမိုကေရစီ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ႀကီးကို ၿခိမ္းေျခာက္မယ့္ စိန္ေခၚမႈေတြကို ေရွာင္လႊဲႏိုင္ဖို႔ရာလည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ နည္းပါးလွပါတယ္။
(၄) ၂၀၁၅ အလြန္ လႊတ္ေတာ္မ်ားမွာ အႏိုင္ရ အတိုက္အခံ အမတ္မ်ားနဲ႔ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ား အေကာင္းဆုံး လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ေတြ ျဖစ္ဖို႔ ဘယ္လို လုပ္ကိုင္ ေဆာင္႐ြက္ရင္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္မယ္ဆိုတာ အခုကတည္းက ႀကဳိတင္ ျပင္ဆင္သင့္ပါၿပီ။ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ၂၀၁၅ ဒုတိယလႊတ္ေတာ္ သက္တမ္း ကာလအတြင္းမွာ လႊတ္ေတာ္ထဲက ဖယ္ရွားေရး ကိစၥကို ေလာေလာဆယ္ မစဥ္းစားေသးဘဲ အလုပ္အတူတူ လုပ္ဖို႔ ႀကဳိတင္ ျပင္ဆင္ျခင္းက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ဳိးမ်ား ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
၂၀၁၅ အလြန္မွာ အတိုက္အခံတို႔က (၅၉ (စ) ကို မျပင္ဆင္ႏိုင္ဘဲ) အႏိုင္ရတဲ့အခါ သမၼတေလာင္းအျဖစ္ လက္ရွိ သမၼတကို အႏိုင္ရ အတိုက္အခံပါတီက တင္သြင္း အဆိုျပဳလုပ္ဖို႔မ်ား ေျပာခဲ့ရင္ အားလုံးက ဝိုင္းၿပီး ေလွာင္ေျပာင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီမိုကေရစီ ေျပာင္းလဲေရး ျဖစ္စဥ္ဟာ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာပဲ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ဆက္ရွိေနဖို႔ ဆိုရင္ ဒီအခ်က္ဟာ ေရြးခ်ယ္စရာေတြထဲက စဥ္းစားသင့္တဲ့ တစ္ခ်က္ ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ဦးေႏွာက္ အလုပ္ေပးဖို႔ အလြန္ေကာင္းတဲ့ ေရြးခ်ယ္စရာမို႔ ဘယ္သူမွ ေ႐ြးမယ့္နည္းလမ္း မဟုတ္ေပမယ့္ ေဖာ္ျပ လိုက္ပါတယ္။ အတိုက္အခံတို႔ ဘက္မွာ လက္ရွိ အေနအထားအရ ေဒၚစုကလြဲရင္ သမၼတေလာင္း အျဖစ္ အမည္စာရင္းတင္ဖို႔ ထင္းခနဲ လင္းခနဲ ျမင္သာတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ တစ္ေယာက္တေလမွ် မျမင္မိေသးေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုပါတယ္။ ဒါဟာ အတိုက္အခံေတြ ေဒၚစုကလြဲရင္ ဘယ္သူမွ အရည္အေသြး မမီဘူးလို႔ ေျပာလိုျခင္း မဟုတ္ဘဲ အရည္အေသြးအျပင္ ၾသဇာလႊမ္းမိုးႏိုင္မႈ လူထု၊ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈ အစရွိေသာ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ကာလအတြက္ အျခားအေရးပါတဲ့ အခ်က္မ်ားကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားရန္ လိုအပ္တယ္လို႔ ယူဆေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
(လက္ရွိ အာဏာရ ပါတီဘက္မွာလည္း ဦးသိန္းစိန္က လြဲရင္ လူထု တေလးတစား လက္ခံေလာက္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ မရွိသေလာက္ ရွားပါတယ္။ သူရဦးေရႊမန္းလည္း ပါတီေက်ာေထာက္ ေနာက္ခံနဲ႔ ဆိုရင္ ပါတီကိုယ္၌က ႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း နည္းေနတာေၾကာင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ နည္းလြန္းပါတယ္။)
ဒါေပမဲ့ ေဆာင္းပါး အစပိုင္းမွာ ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ တပ္မေတာ္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး အခန္းက႑က ၂၀၁၅ အလြန္ကာလအတြက္ အေရးပါေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာလည္း ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို အလ်င္အျမန္ ဖယ္ရွားေရးကို လုပ္မယ္ဆိုရင္ အေလးအနက္ ထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္တဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ မကိုက္ညီေသးတဲ့ အေျခခံဥပေဒသည္ လည္းေကာင္း၊ အေျခခံဥပေဒအရ တပ္မေတာ္ရဲ႕ က႑သည္ လည္းေကာင္း ဒီမိုကေရစီ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေပၚထြန္းေရးအတြက္ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း အေရးပါေနတဲ့အျပင္ အေျခခံဥပေဒနဲ႔ တပ္မေတာ္ကပဲ သန္း ၆၀ ေသာ လူထု ရင္ဆိုင္ၾကရမယ့္ အခက္အခဲမ်ားကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ဖို႔၊ အတိုက္အခံတို႔ကပါ အားျပဳသင့္တဲ့ အေနအထား ျဖစ္လာႏိုင္႐ုံမကဘဲ ဒီမိုကေရစီ ခိုင္မာစြာ ေပၚထြန္း တည္တံ့ႏိုင္ေရးအတြက္ တစ္နည္းတစ္လမ္း အာမခံခ်က္ ျဖစ္ေနပါေၾကာင္း (လက္မခံႏိုင္သူ အမ်ားအျပားရွိမွန္း သိလ်က္နဲ႔ပဲ) အားလုံးကို ေလးစားစြာ တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
Credit To The Voice Weekly 

Related Articles:

Post a Comment