ငယ္ငယ္ကတည္းက စာအုပ္၊ စာေစာင္ေတြ လွန္မိရင္ ကာတြန္းေတြကို ပထမဆုံး ၾကည့္မိတာမ်ဳိးပါ။ စာမတတ္ခင္ကတည္းက ပုံၾကည့္လာၾကတာကိုး။ ကာတြန္းေတြက ကြၽန္ေတာ္တို႔အေပၚ ေတာ္ေတာ္ လႊမ္းမိုးခဲ့ပါတယ္။
အခုဆိုရင္ ကာတြန္းေတြ လႈိင္လႈိင္ေပါမ်ားလာပါၿပီ။ ကာတြန္းဆရာ အသစ္ေတြနဲ႔ စိတ္ကူး လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ေတြ အလြယ္တကူပဲ ေနရာရလာၾကတာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ၾကားထဲက တစ္ေခတ္မွာေတာ့ ရိႏြမ္းပ်က္စီးေနတဲ့ ကာတြန္းမ်ဳိးေတြပဲ လူျမင္သူျမင္ ရွိခဲ့တာဆိုေတာ့ အခုအခ်ိန္ဟာ ကာတြန္းေလာက အတြက္ေတာ့ အခ်ိန္ေကာင္းပါပဲ။ ေန႔စဥ္သတင္းစာမ်ားလည္း ရွိလာၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကစားကြင္း ပိုက်ယ္လာပါတယ္။
ပိုက်ယ္လာတဲ့ ကစားကြင္းထဲမွာ ဘယ္လိုကစားကြက္ေတြနဲ႔၊ ဘယ္လို အမူအက်င့္ စရိုက္လကၡဏာေတြနဲ႔ ဆက္ကစားသြားၾကမွာလဲ ဆိုတာလည္း အေရးပါလာတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဥပေဒပ ကစားမယ့္သူေတြ ၊ စိတ္ဓာတ္ နိမ့္ပါးသူေတြ၊ ဝမ္းစာမျပည့္ေသးသူေတြ မ်ဳိးစုံလည္း ပါဝင္လာႏိုင္တယ္ မဟုတ္ပါလား။
‘အဆိပ္အေတာက္ရွိတဲ့စာ’ ဆိုတာမ်ဳိးကို တစ္စုံတစ္ရာ အတိုင္းအတာအထိ ရင့္က်က္ၿပီးသူမ်ားက အလြယ္တကူပဲ သိႏိုင္ၾကပါတယ္။ အဆိပ္အေတာက္ရွိတဲ့ ကာတြန္းမ်ဳိးကေတာ့ ပုံလွလွေလးေတြ၊ ရယ္စရာ ၿပံဳးစရာေလးေတြနဲ႔ ေဆးခါးကို သၾကားလူးထားသလိုမ်ဳိး ရွိတတ္ပါတယ္။ ေဆးခါး မဟုတ္ဘဲ တျမည့္ျမည့္ လႈိက္စားတတ္တဲ့ အဆိပ္မ်ဳိးသာ ျဖစ္ခဲ့ရင္ အားလုံးအတြက္ အႏၱရာယ္ရွိပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ လအတန္ၾကာက အစိုးရနဲ႔ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲ စၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ နာမည္ႀကီး မီဒီယာႀကီးရဲ႕ဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ကာတြန္းတစ္ကြက္ဆိုရင္ မွတ္မိေနပါတယ္။ ေခါင္းေပါင္းနဲ႔ ဗမာႀကီးရယ္၊ ဒုံးယိမ္းအက်ႌနဲ႔ ကရင္ႀကီးရယ္ ပခုံးခ်င္းဖက္လို႔၊ ေက်ာဘက္က ေနာက္လက္တစ္ဖက္စီမွာ ဓား၊ လက္နက္ကိုယ္စီနဲ႔။ ဘယ္လို ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔မ်ား ေရးသလဲလို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ စဥ္းစားမိပါတယ္။ ေဖာ္ျပတဲ့ မီဒီယာကေရာ ဘယ္လိုသေဘာထား၊ ဘယ္လို က်င့္ဝတ္ခံယူခ်က္နဲ႔မ်ား ေဖာ္ျပခဲ့သလဲလို႔ အံ့ၾသမိပါတယ္။ မီဒီယာႀကီးရဲ႕ အာေဘာ္အတိုင္း ေရးရင္ ေဖာ္ျပခံရမွာပဲလို႔ ယူဆၿပီး ေရးတဲ့သူမ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ ကာတြန္းဆရာကို ဘာမွ်မေျပာလိုေတာ့ပါ။ အရာရာကို အုပ္ထိန္း ကြပ္ကဲရမယ့္ မီဒီယာႀကီးရဲ႕တာဝန္သာျဖစ္လာတာ မဟုတ္လားခင္ဗ်ာ။
မီဒီယာဆိုတာ ‘ငါ့ အယူ၊ ငါ့ လမ္းေၾကာင္း ၊ ငါ့ ဝါဒ .. အမွန္’ ဆိုတာ ေျပာဖို႔လား၊ တိုင္းျပည္ေကာင္းေအာင္ ဝိုင္းဝန္းေပးဖို႔လားဗ်ာ။ အႀကီးႀကီး မေျပာလိုပါ။ အမ်ားအတြက္ အက်ဳိးယုတ္ေစမွာမ်ဳိး ကိုေတာ့ လူသားတစ္ဦးရဲ႕ ေမြးရာပါ က်င့္ဝတ္နဲ႔ေတာင္ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္တယ္လို႔ ထင္မိပါရဲ႕။
ၿပီးခဲ့တဲ့ေခတ္ရဲ႕ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာ ဖြင့္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕နဲ႔ ေဖာ္လံဖား ကာတြန္းမ်ဳိးေတြပဲ အၿမဲေတြ႕ရေတာ့ စိတ္မခ်မ္းသာပါဘူး။ ဒီေန႔ ေခတ္ရဲ႕ ပုဂၢလိက သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္မ်ား ဖြင့္ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ကာတြန္း ၁၀ ခုမွာ ကိုးခုက အျပစ္ရွာ၊ အဆိုးျမင္၊ အေကာင္း သုည ဆိုတာမ်ဳိး ျမင္ရျပန္ေတာ့ ဝမ္းနည္းရပါတယ္။ က်န္တဲ့တစ္ခုဟာ ဝါရင့္ သက္ႀကီး ကာတြန္း ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ လက္ရာျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူမ်ဳိးကပဲ ရက္ဒီကယ္ (တစ္ဖက္စြန္း ေရာက္) စိတ္ေတြ သိပ္မ်ားေနတာမ်ားလား ခင္ဗ်ာ။ ‘ဒါ’ မဟုတ္ရင္ ‘ဟိုဟာ’ ပါပဲ။ ‘ဟိုဒင္း’ ဆိုတာ မရွိေစရ။
တည့္မတ္ထိန္းေက်ာင္းဖို႔၊ ေထာက္ျပေဝဖန္ဖို႔ ဆိုတာမွန္ပါတယ္။ အဲဒါဟာ အျပစ္ရွာဖို႔ လို႔ေတာ့လည္း အဓိပၸာယ္ တိုက္႐ိုက္ မသက္ေရာက္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ သိပ္ျပည့္စုံလာတဲ့သူကို အျပစ္ရွာျပတာက တန္ဖိုးရွိပါတယ္။ မျပည့္စုံလြန္းမွန္း သိသာလွတဲ့သူကို အျပစ္သက္သက္ ေျပာေနတာကေတာ့ အက်ဳိး ျဖစ္ထြန္းေစပါ့မလားလို႔ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ ႀကိဳးစားၿပီး အားယူလမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ ကေလးငယ္ကို လက္ခုပ္တီးေပးတာမ်ဳိး၊ ေျခလွမ္းမွန္ေအာင္ ထိန္းေပးတာမ်ဳိးဟာ ‘လဲခ်ည္းေနတာပါပဲကြာ’ လို႔ စိတ္ ပ်က္ ေရရြတ္ေနတာထက္ ပိုအက်ဳိးမမ်ားႏိုင္ပါလားဗ်ာ။
ပိုဆိုးတာကေတာ့ ကိုယ့္ကေလး လမ္းမေလွ်ာက္ႏိုင္ေသးတာကို ေဘးလူပါေခၚျပၿပီး ‘ၾကည့္ပါဦး၊ လမ္းေလွ်ာက္တာမ်ား ပုံမက်ပန္းမက်’ လို႔ ဝိုင္းကဲ့ရဲ႕ ျပစ္တင္တာမ်ဳိးပါပဲ။
လူႀကီးေတြ ဖတ္ၿပီးလို႔ တင္ထားတဲ့ ဂ်ာနယ္၊ သတင္းစာကို ကေလးေတြက ယူၿပီးရင္ ပထမဆုံး ပုံၾကည့္တာပါပဲ။ ကာတြန္းပုံကို ကေလးတိုင္း ႀကိဳက္ၾကတယ္ဗ်ာ။ စာဖတ္တတ္ခါစ၊ အေတြးဉာဏ္ ကြန္႔ျမဴးခါစ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မ်ဳိးဆက္သစ္ ကေလးေတြရဲ႕ ေခါင္းထဲမယ္ ‘ဘာ ဘာ ဘာမွမေကာင္းဘူး’ ဆိုတာမ်ဳိး သြင္းေပးသလိုျဖစ္ရင္ ေတာ္ပါ့မလားဗ်ာ။ အရာရာတိုင္းကို အဆိုးျမင္တဲ့ ႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္တတ္ေအာင္ သင္ေပးသလိုမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါေသးတယ္။
ဘဝအေမာေတြကို ရယ္စရာလုပ္ၿပီး ေျပေလ်ာ့ေစလိုက္တာမ်ဳိးဟာ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ေဆးဝါးတစ္မ်ဳိးပါပဲ။ ေဆးဆိုတာမ်ဳိးဟာ တန္ေဆး၊ လြန္ေဘးဆိုတာမ်ဳိး ရွိေၾကာင္းကိုလည္း မေမ့ေစခ်င္တာပါ။
႐ုရွားဟာသေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕အက်ည္းတန္ခဲ့တဲ့ ေခတ္တစ္ေခတ္ကို ရယ္စရာ အသြင္ေျပာင္းထားတဲ့ ႐ိုးရာေဆးဝါးတစ္မ်ဳိးေပါ့ဗ်ာ။ လူႀကိဳက္မ်ားၾကပါရဲ႕။ ဒါေပမဲ့့ ဒီေန႔ေခတ္ ႐ုရွားလူမ်ဳိးေတြရဲ႕စိတ္ထဲမယ္ သူတို႔ရဲ႕ ေကာင္းေကာင္းမက်က္ေသးတဲ့ အမာရြတ္ေတြကို ပြတ္ပြတ္ၾကည့္ရသလို၊ သူတို႔ဖင္ေပၚတုန္း အ႐ိုက္ခံထားရတဲ့ ဓာတ္ပုံလို ခံစားၾကရပါသတဲ့။
ငယ္ငယ္က စာမတတ္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲလို႔ ဆရာမကေမးေတာ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က စာမတတ္ရင္ ပုံၾကည့္ရမယ္လို႔ ျပန္ေျဖတယ္။ စာမဖတ္တတ္ေသးတဲ့ ကေလးေတြ၊ စာမဖတ္တတ္ေသးတဲ့ လူႀကီးေတြ၊ စာကို ဉာဏ္နဲ႔ ယွဥ္ဖတ္ၿပီး ဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္း မရွိေသးတဲ့သူေတြ အားလုံးက ပုံေတာ့ ၾကည့္တတ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ခံစားတတ္တဲ့ ႏွလုံးသားနဲ႔၊ သူတို႔ စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္တဲ့ ဦးေႏွာက္နဲ႔ သူတို႔တတ္သလို ခံစားၾကမွာပါပဲ။
အ႐ုပ္နဲ႔ေရးတဲ့ စာေတြဟာ အားေဆးမဟုတ္ရင္ေတာင္ အဆိပ္အေတာက္ ကင္းကင္းနဲ႔ သၾကားအုပ္ထားတဲ့ ‘ေဆး’ ေတြပဲ အၿမဲျဖစ္ေစခ်င္မိတယ္။
(ယကၡ) ရဲႀကီး
Credit To The Voice Weekly