စကားတစ္ခြန္း အမွားအယြင္း
(ေဌးေအာင္ကို)
ေလလႈိင္းသံ တစ္ခုရဲ႕ ေဆြးေႏြးခန္း တစ္ခုမွာ ပါတီေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးက ေျပာပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားပါတီ တခ်ဳိ႕ဟာ ဗမာ မုန္းတီးေရးကို အေျခခံတဲ့ သေႏၶမမွန္တဲ့ စိတ္ေတြ ထားရွိေန တယ္တဲ့။ ဒီအခ်က္ကို တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးက အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး တည္ေဆာက္ေနခ်ိန္မွာ ယခုလို သံုးႏႈန္း ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းဟာ မသင့္ေတာ္သလို မွန္ကန္မႈလည္း မရွိေၾကာင္း ေျပာသူရဲ႕ သမိုင္းလည္း ျဖစ္သြားႏိုင္ေၾကာင္း ေခ်ပ ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္။
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပါပဲ။ ၂၀၁၀ တုန္းကလည္း ထိုပါတီ ေခါင္းေဆာင္ပဲ ေျပာဖူးပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ႏိုဘယ္လ္ဆုရွင္ တစ္ဦးကို ေဝဖန္ရာမွာ ဒီဆုေပးတာဟာ အေနာက္ႏိုင္ငံ က သူမကို အေကာင္ႀကီးေအာင္ လုပ္ေပးလိုက္တာသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါမွ အစိုးရကို ယွဥ္တဲ့အခါ ဝိတ္ တစ္ခု ရွိလာမွာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခန္း တစ္ခုမွာပဲ ေျပာဖူးတာပါပဲ။ ဆုေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕ရဲ႕ သမာသမတ္ မွ်တမႈကို ထိခိုက္သလို ဆုလက္ခံ ရရွိသူရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကိုလည္း အသိအမွတ္ မျပဳသလို ျဖစ္သြားႏိုင္တဲ့အတြက္ မုဒိတာေျပာ ေျပာရမွာကို မစၦရိယေျပာ ေျပာသူလို႔ အထင္ေရာက္ သြားႏိုင္ပါတယ္။
ယခုလည္း တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ေျပာရမယ့္ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာမွ ေျပာလိုက္တဲ့အခါ က်ေတာ့ စကားမလွႏိုင္ေတာ့ဘဲ မိမိ ပါတီဝင္မ်ား အတြက္ပါ မ်က္ႏွာပူစရာ ျဖစ္ကုန္ပါေတာ့တယ္။ စကားတစ္ခြန္း အမွားအယြင္းဟာ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္။
အသြားမေတာ္ တစ္လွမ္းဆိုတာက သြားမိသူ ကာယကံရွင္ကိုသာ ထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ အစားမေတာ္ တစ္လုတ္ ဆိုတာကလည္း စားမိသူ ကာယကံရွင္ကိုပဲ အဆိပ္သင့္ေစမွာပါ။ အဲ အေျပာမေတာ္တဲ့ တစ္ခြန္းကေတာ့ျဖင့္ မိသားစုအေရး ရပ္ေရး ရြာေရး ႏိုင္ငံအေရး ကမၻာ့အေရးအထိ ႀကီးမားတဲ့ သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိသြားေစပါတယ္။ မိတ္ေဆြခ်င္း ကြဲတာ၊ လင္မယားခ်င္း ကြာတာ၊ ပထမ ကမၻာစစ္ ျဖစ္တာ၊ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ျဖစ္တာေတြ အားလံုးဟာ စကားမေတာ္ တစ္ခြန္းေတြပါပဲ။
ၾကမ္းကြၽံရင္ ႏုတ္လို႔ရတယ္။ စကားကြၽံရင္ ႏုတ္လို႔ မရတတ္ပါဘူး။ သတိထားရမယ့္ ကိစၥပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမတ္ဗုဒၶက ရာဟုလာကို အႀကိမ္ေပါင္း တစ္ေသာင္း ရွစ္ႀကိမ္အထိ ေဟာေဖာ္ ညႊန္ျပဖူး တဲ့ စကား ရွိပါတယ္။
ခ်စ္သား ရာဟုလာ
ဆင္ျခင္၍ ဆင္ျခင္၍ ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳမူရာ၏။
ဆင္ျခင္၍ ဆင္ျခင္၍ ႏႈတ္ျဖင့္ ေျပာဆိုရာ၏။
ဆင္ျခင္၍ ဆင္ျခင္၍ စိတ္ျဖင့္ ႀကံစည္ရာ၏။
ဒီလို စကားကို အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဟာတာေတာင္မွ ဆင္ျခင္၍ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို တစ္ခါ ဆင္ျခင္႐ံုနဲ႔ မလံုေလာက္လို႔ ေနာက္ထပ္ တစ္ခါ ဆင္ျခင္ေစၿပီးမွ ေျပာေစခ်င္တာကို ေထာက္႐ႈျခင္း အားျဖင့္ လူေတြ အေျပာအဆို အျပဳအမူေတြ ဘယ္ေလာက္ မွားေနႏိုင္ၾကမလဲ ဆိုတာကို ေတြးၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ ဒီေဆာင္းပါးေရးတာ ပုဂၢလ ဓိ႒ာန္ မပါပါ။ အဆိုပါ ေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႔လည္း ကြၽန္ေတာ့္ ထက္ တိုင္းျပည္အေပၚမွာ ထားရွိတဲ့ စိတ္ေစတနာ ပိုလို႔သာလွ်င္ ယခုအသက္အရြယ္အထိ ပါတီေခါင္း ေဆာင္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အေပၚမွာလည္း ေလးစားမႈ အျပည့္နဲ႔ပါပဲ။
ကြၽန္ေတာ့္ကိုယ္ ကြၽန္ေတာ္ေတာ့ မီဒီယာသမား တစ္ေယာက္လို႔ ခံယူထားလို႔သာ အက်ဳိးအေၾကာင္း အဆိုးအေကာင္း ဆက္စပ္မႈေတြကို ေရးဖြဲ႕ျပေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ခ်ိန္က ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးက လက္နက္မဲ့ အျပစ္မဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကိုမွ တုတ္တုတ္ခ်င္း ဓားဓားခ်င္း ယွဥ္မယ္လို႔ စိန္ေခၚခဲ့တဲ့ စကားရယ္၊ စစ္တပ္ဟာ ပစ္ရင္ တည့္တည့္ပဲ ပစ္တယ္။ မိုးေပၚ ေထာင္မပစ္ဘူး။ ဒီတစ္ခါ ဆူဆူပူပူ လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မသက္သာဘူးသာ မွတ္ၾကေပေတာ့ ဆိုတဲ့ စကားေတြဟာ ႐ိုင္းတဲ့သမိုင္း ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။
၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲေန႔မွာ ကိုယ္တိုင္ မဲလာေပးတဲ့ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ ဆိုသူကို သတင္းေထာက္က အကယ္၍ NLD ကသာ အႏိုင္ရခဲ့ရင္ အာဏာလႊဲေပးမလား ေမးေတာ့ ခ်က္ခ်င္း လႊဲေပးလိုက္မွာေပါ့ ဆိုတဲ့ စကားကလည္း ယံုတမ္း စကားတစ္ခုအျဖစ္ သမိုင္း တြင္ရစ္ခဲ့ၿပီ။
က်ဳပ္တို႔က ဝန္ထမ္းေတြဗ်ာ၊ ဖြဲ႕စည္းပံု ေရးဆြဲေရးဆိုတာ က်ဳပ္တို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ ေနာက္တက္လာမယ့္ အရပ္သား အစိုးရက လုပ္လိမ့္မယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ၿပီးတာန႔ဲ စစ္တန္းလ်ား ျပန္မယ္ဆိုတဲ့ စကား ကလည္း ကတိစကား မဟုတ္ဘဲ ကလိတဲ့ စကားပဲ ျဖစ္သြားခဲ့ျပန္တယ္။
ႏိုင္တဲ့ ပါတီက အင္တာဗ်ဴး တစ္ခုမွာ ေျဖတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို အာဏာလႊဲကို ေပးမွာက အေသအခ်ာပဲဗ်။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ ၿမိဳ႕နယ္ ႐ံုးတိုင္းမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ေတြကို ဖတ္ၾကည့္ပါလားဗ်ာ။ တိတိက်က် မွန္မွန္ကန္ကန္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္လုပ္ တပ္မေတာ္လို႔ ေရးထားတဲ့ အတိုင္း လုပ္မွာပါဆိုၿပီး မၾကာခင္မွာေတာ့ သူတို႔ စတက္ကတည္းက ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္း မသိေအာင္ကိုပဲ ၾကက္ေပ်ာက္ ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္ကုန္ ၾကျပန္တယ္ေလ။
တရားခံဆိုတာ တရားတဲ့လူေတြ ခံရတာကိုသာ ေျပာတာလား ေအာက္ေမ့ရတယ္။ ဒီပဲယင္းဆိုတဲ့ ဝါရင့္ ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီး တစ္ဦး အဆိုအရ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ ပြဲၿပီးရင္ ဒုတိယ လုပ္ႀကံမႈႀကီးပါပဲလို႔ တင္စားခံရတဲ့ ၂၀၀၃ ေမလ ၃၀ ရက္ လုပ္ႀကံတဲ့ ပြဲႀကီးမွာေတာ့ စကား မွားတာလား တရားမွား တာလား ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးပဲလား မသိ၊ ခံရသူက တရားခံ ရန္လိုသူက တရားလိုျဖစ္ တရားဥပေဒ ဓားမိုးတဲ့ ေခတ္လို႔ ေျပာရမယ္ ထင္တယ္။ တရားလို တရားခံ ေျပာင္းျပန္ လန္သြားခဲ့တယ္။
အရပ္သား အစိုးရ တစ္ရပ္ အေနနဲ႔ ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္လာတဲ့ ဒီဘက္ ေခတ္မွာေတာ့ ဒါမ်ဳိးေတြ မျဖစ္ဘူး ဆိုေပမယ့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုထဲမွာလည္း ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ သက္ေရာက္မႈ မရွိေစရ ဆိုထား ေပမယ့္ လက္ေတြ႕ပိုင္းမွာေတာ့ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ လြတ္လာသူမ်ားရဲ႕ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ ေထာင္ ေၾကြးက်န္ စနစ္ေတြ တိုက္ဖ်က္ပစ္ဖို႔ မီဒီယာ စာမ်က္ႏွာေပၚေတြမွာ စာေပနဲ႔ ဆက္လက္ တိုက္ပြဲဝင္ေနဆဲ အေနအထားမွာေတာ့ ရွိေနပါေသးတယ္။ ဒါဟာ ဥပေဒ စကားေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အမွားအယြင္းေတြပါပဲ။
၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလမွာတုန္းက ကြၽန္ေတာ္ နယ္မွာပါ။ မဲ႐ံုကိုလည္း မေရာက္ခဲ့။ ေရြးေကာက္ပြဲႏိုင္ရင္ လမ္းခင္းေပးမယ္ ေျပာတဲ့အေၾကာင္း ရပ္ကြက္လူႀကီး ကြၽန္ေတာ့္ကို လာေျပာပါ တယ္။ ေကာင္းတာေပါ့ဗ်ာလို႔ပဲ ျပန္ေျပာလိုက္ေပမယ့္ တကယ္တမ္း ႏိုင္ၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ ယေန႔ အထိ ေက်ာက္ခဲ တစ္လံုး မျမင္ရေသး။ လူကေတာ့ ေဝးေရာ။ ရပ္ကြက္လူႀကီးလည္း အသံ မထြက္ ေတာ့။ ဘားမားကို ျမန္မာလို႔ ေျပာင္းတာက အသံထြက္မွန္ေအာင္ ေျပာင္းတာပါတဲ့။ ဟုတ္ကဲ့ပါ ျပည္သူကို ေပးထားတဲ့ ကတိစကားေတြ မွန္ဖို႔ မမွားဖို႔ေတြက တိုင္းျပည္အတြက္ အေရးအႀကီးဆံုးလို႔ ပဲ ျမင္မိပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ အထက ခြဲကို ယခင္ ဝန္ႀကီး တစ္ပါး ေရာက္လာပါတယ္။ ေနာက္ရက္ သတင္းစာထဲမွာ ေလဆာ ပရင္တာ လွဴသြားတယ္လို႔ ပါလာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီသတင္းစာထဲက အလွဴဟာ အျပင္ကို ေရာက္မလာခဲ့၊ ေလဆာ ပရင္တာ ဆိုတာလည္း ဒီကေန႔ထိ ျဖဴသလား မည္းသလား မျမင္ဖူးေတာ့။
စကား တစ္ခြန္းရဲ႕ အမွားအယြင္းေတြေၾကာင့္ တိုင္းျပည္နဲ႔ခ်ီၿပီး နစ္နာႏိုင္တာေတြကို ေရးဖြဲ႕ျပရတာပါ။ မၾကာေသးခင္ကေတာင္မွ တာဝန္ရွိ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးက လယ္သမားေတြကို ထမင္းတစ္နပ္ ေလွ်ာ့စားၿပီး အေၾကြးဆပ္ဖို႔ အႀကံေကာင္းေတြ ေပးသြားေတာ့ ဂ်ာနယ္ေလာကမွာ ဘယ္ေလာက္ ပြက္ေလာ႐ိုက္ ကုန္လဲ။ သူေျပာတဲ့ စကားက တစ္ခြန္းတည္းပါပဲ။
ျမစ္ဆံု စီမံကိန္းကို ဘယ္သူပဲ တားတား ဆက္လုပ္မွာပဲဆိုတာလည္း စကား တစ္ခြန္းသာ။ သမၼတက သူတစ္ေယာက္တည္း ဆႏၵနဲ႔ ျမစ္ဆံုကို ရပ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာလည္း စကား တစ္ခြန္းမွ်သာ။ ဒါေပမဲ့ ဒီစကားေတြရဲ႕ အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈေတြကေတာ့ မေသးလွ။ ျပည္သူေတြ အေနနဲ႔လည္း မီးျပတ္ရင္ ဖေယာင္းတိုင္ေလးေတြ ထြန္းၾကဖို႔ လိုတယ္ ဆိုတာလည္း တစ္ခြန္းတည္းပါ။ ခံရသူ ျပည္သူေတြမွာ ေတာ့ မသက္သာလွ။
ျပည္သူေတြဆိုတာ တကယ္ေတာ့ ေဗြယူတတ္သူမ်ား မဟုတ္ၾက။ သူတို႔အေပၚ တကယ္ကို ေစတနာ အရင္းခံနဲ႔ ေျပာဆို လုပ္ကိုင္သူလို႔ ယံုၾကည္ရင္ မွားလည္း ခြင့္လႊတ္တတ္သူမ်ားပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိးအေပၚ ထားတဲ့ ေစတနာကို ယံုၾကည္ေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မိန္႔ခြန္းေတြမွာ အဆဲပါေတာင္ လက္ခုပ္ၾသဘာသံက မစဲ။ သူ က႐ုဏာ ေဒါေသာနဲ႔ ေျပာမွန္း လူတိုင္း သိလို႔ပါပဲ။ က်န္တဲ့သူ ဆဲၾကည့္ ပါလား။ တရားပြဲမွာ ခဲမိုး ရြာသြားမွာေပါ့။ အေရးအခင္း ျဖစ္တုန္းက လာနားေထာင္ေနတဲ့ ေသာင္းခ်ီတဲ့ ပရိသတ္ကို တပ္မေတာ္ကို စိတ္နဲ႔ေတာင္ မျပစ္မွားနဲ႔ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးရဲ႕ စကား တစ္ခြန္းေၾကာင့္ ဟင္ခနဲ ျဖစ္သြားတာလည္း ၾကားဖူးမွာပါပဲ။ လူတိုင္းေတာ့ အမွားမကင္းႏိုင္ၾကပါ။ ကိုယ္မွားတယ္လို႔ သိရင္ ျပင္ရဲဖို႔၊ ဝန္ခံရဲဖို႔ သတၱိေတာ့ ရွိရမယ္ ထင္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ မိမိအေပၚ ေစတနာ သန္႔သန္႔နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ လုပ္ကိုင္ေပးသူ အေပၚမွာမွ ေရြးၿပီး အထင္လြဲ ေစာ္ကားမိၿပီး အေျခအေနမွန္ကို သိသြား ေတာ့လည္း ဝန္ခံရဲရမယ့္အစား သတၱိနည္းစြာနဲ႔ မိမိသာ အမွန္ ခံရသူ အမွားလို႔ပဲ ပတ္ဝန္းက်င္ ဆက္ျမင္ေအာင္ ေရာေယာင္ေနတတ္သူမ်ားလည္း ရွိပါတယ္။ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး စိတ္အေထြေထြပါပဲ။
လူဆိုတာ မွားတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခဲတံရဲ႕ေနာက္မွာ ခဲဖ်က္ ထည့္ထားတာဆိုတဲ့ ဆရာေအာင္သင္း ရဲ႕ စာေပ ေဟာေျပာပြဲက အသံ ကေလးကိုလည္း ျပန္လည္ ၾကားေယာင္မိလိုက္ပါတယ္။ မမွားေသာ ေရွ႕ေန မေသေသာ ေဆးသမားမရွိ ဆိုတာလည္း ဖတ္မွတ္ ေလ့လာဖူးပါတယ္။ သူတစ္ပါး အမွားမွ သင္ခန္းစာ ယူတတ္လွ်င္ ကိုယ္တုိင္မွားရန္ မလိုအပ္ေတာ့ေခ်ဆိုတဲ့ တက္က်မ္း စာေပကိုလည္း အမွတ္ရ ေနပါတယ္။ မွားဖူးမွ မွန္ ႀကံဳဖူးမွ ရဲလို႔လည္း ၾကားဖူးပါတယ္။ အမွားၾကာလွ်င္ အမွန္ျဖစ္ ဆိုတဲ့ စကားလည္း ရွိပါတယ္။ ဆရာမွားရင္ ေဆာရီး တပည့္ မွားရင္ေတာ့ ေျဗာတီးတဲ့။ မွားမွန္း သိၿပီး ျပင္ရင္ ပညာရွိ၊ မွားမွန္း သိလ်က္နဲ႔ မျပင္တာ လူမိုက္၊ မွားမွန္းမသိ ဆက္မွားေနတာကေတာ့ လူအ ပါပဲတဲ့။
ဘာပဲေျပာေျပာ စကားေျပာတဲ့အခါ အမွားအယြင္း မရွိဖို႔ အမွားအယြင္း နည္းဖို႔ အမွားအယြင္း ရွိရင္ လည္း ျပင္ရဲ ဝန္ခံရဲဖို႔ စကားမွန္ရင္ေတာင္မွ အသံမမွားဖို႔ ေျပာေတာ့ ေမတၱာတရား၊ အသံက ေဒါသေတြ မ်ားမေနဖို႔ ေစတနာမွန္ဖို႔ လုပ္ရပ္မွန္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ကြၽႏ္ုပ္ေၾကာင့္ လူမ်ဳိးေရး ပဋိပကၡ မျဖစ္ေစရဆိုတဲ့ စာတန္းေလး ျမင္လိုက္ရေတာ့ စိတ္လက္ ခ်မ္းသာ သြားမိသလို ကိုယ္ေျပာတဲ့စကား ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေတြေၾကာင့္ ၾကားရသူအေပါင္းက သာဓု အႏုေမာဒနာ ေခၚဆိုႏိုင္တဲ့ စိတ္ခ်မ္းသာ နားခ်မ္းသာ တိုင္းျပည္ ခ်မ္းသာသြားေစႏိုင္တဲ့ အသံရွင္မ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကေစဖို႔သာ ဆႏၵျပဳ လိုက္ရပါတယ္။
Credit To The Voice Weekly
Post a Comment