Sunday, July 21, 2013

အေမရိကန္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ႏွင့္ ၂၀၁၅ အိပ္မက္ သမိုင္းတစ္ကြက္


(မွဴးေဇာ္)

အေမရိကန္ႏိုင္ငံေရးစနစ္

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ ၁၇၇၆ ခုႏွစ္လြတ္လပ္ေရး ေၾကညာစာတမ္းႏွင့္ ၁၇၈၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒတို႔သည္ ရာစုႏွစ္ႏွင့္ခ်ီ၍ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း အေမရိကန္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ တိုးတက္ ေျပာင္းလဲလာမႈတို႔၏ အုတ္ျမစ္အျဖစ္ ဆက္လက္တည္တံ့ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္သမၼတ အဆက္ဆက္ အေျပာင္းအလဲတြင္ ယင္းျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို မည္သို႔ နားလည္သေဘာေပါက္သည္၊ မည္သို႔ဖြင့္ဆိုသည္၊ မည္သို႔လိုက္နာ က်င့္သုံးသည္ စသည္တို႔အေပၚ မူတည္၍ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ အသြင္သဏၭာန္မ်ား ေျပာင္းလဲလာခဲ့ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက ဆိုသည္။

အေမရိကန္ႏိုင္ငံေရးစနစ္ အေျပာင္းအလဲမ်ားကို ေလ့လာရာတြင္ အေျချပဳရမည့္အခ်က္ သံုးခ်က္ရွိရာ (၁) အေမရိကန္သမၼတမ်ား အေနႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာကို မည္သို႔နားလည္ သေဘာေပါက္သည္၊ အျခားေသာ ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရး တို႔ကလည္း မည္သို႔နားလည္ သေဘာေပါက္ သည္ဟူေသာ အခ်က္၊ (၂) အေမရိကန္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ႏွင့္ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ အခင္းအက်င္းကို ေျပာင္းလဲေစခဲ့ေသာ အေရးပါသည့္ အခ်ိန္ကာလမ်ားတြင္ သမၼတမ်ား မည္သည့္အခန္းက႑ကို ရယူ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သနည္း၊ (၃) သမၼတမ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ က်င့္သုံးမႈတို႔တြင္ မည္သည့္အခ်က္မ်ား တူညီ၍ မည္သည့္အခ်က္မ်ား ကြဲျပားလာသနည္း ဟူ၍ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိ ရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္လည္း အေမရိကန္ ႏိုင္ငံေရးသိပၸံ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ အေျခခံဥပေဒ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက အေမရိကန္ သမၼတမ်ား၏ သမိုင္းသည္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္၏ သမိုင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု အေျဖထုတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အေမရိကန္အာဏာ

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ ဒုတိယဘုရားသခင္ဟု ရည္ညႊန္းထားရွိသည့္ သမၼတေဂ်ာ့ဝါရွင္တန္သည္ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္တြင္ ျပင္သစ္ႏွင့္ ၿဗိတိန္ႏွစ္ႏုိုင္ငံအၾကား တင္းမာမႈမ်ားတြင္ မည္သည့္ဘက္ကိုမွ ရပ္တည္မည္ မဟုတ္ဘဲ ၾကားေနအျဖစ္ ရပ္တည္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့သည္။ ေနာက္သမၼတမ်ားျဖစ္ေသာ ေသာမတ္ဂ်က္ဖာဆင္ႏွင့္ ဂ်ိမ္းမက္ဒီဆင္တို႔က ဝါရွင္တန္၏ တစ္ဖက္သတ္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္သည္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္မညီ။ အဆိုပါဆုံးျဖတ္ခ်က္သည္ စစ္ဆင္ႏႊဲျခင္းမျပဳဟု ဆုံးျဖတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အမွန္စင္စစ္ စစ္ပြဲဆင္ႏႊဲေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ အဆိုပါ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ဳိးကို ကြန္ဂရက္ကသာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ဆြဲခဲ့ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ ေခါင္းကိုင္ဖခင္ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဟန္မီတန္ကမူ ေဂ်ာ့ဝါရွင္တန္၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မွန္ကန္သည့္ဘက္မွ ရပ္တည္ခဲ့သည္။ စစ္ေၾကညာျခင္းကို ကြန္ဂရက္၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ရမည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း စစ္ပြဲတြင္ ၾကားေနသည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုမူ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္ျဖစ္ေသာ သမၼတက လုပ္ပိုင္ခြင့္ အျပည့္အဝ ရွိသည္ဟု ၎ကဆိုသည္။ အေျခခံဥပေဒက သီးျခားျပ႒ာန္းထားျခင္း မရွိေစကာမူ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ အမ်ဳိးသားလုံၿခံဳေရးကို ရယူထမ္းေဆာင္ရာ၌ ေဆာင္႐ြက္သင့္သည့္ အရာမွန္သမွ် ေဆာင္႐ြက္ရမည္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။ အဆိုပါေဂ်ာ့ဝါရွင္တန္၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ညီ-မညီဟူေသာ အခ်က္မွာ ႏိုင္ငံေရးသိပၸံပညာရွင္ မ်ားႏွင့္ အေျခခံ ဥပေဒ ပညာရွင္မ်ားအတြက္ မၿပီးျပတ္ေသးေသာ အျငင္းပြားမႈ တစ္ရပ္ျဖစ္ေနဆဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကြန္ဂရက္ကမူ ဝါရွင္တန္ႏွင့္ သေဘာကြဲလြဲျခင္း မရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ အေျခအေနတြင္ တည္ရွိခဲ့သည္။ အေရးေပၚ အေျခအေန ႀကံဳေတြ႕ရသည့္ အခ်ိန္ကာလတြင္ သမၼတ၏ အခြင့္အာဏာျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ေဆာင္႐ြက္ပိုင္ခြင့္ ရွိသည္ဟူေသာ အခ်က္ကို အတည္ျပဳေပးလိုက္သည့္ အေနအထား ရွိခဲ့သည္။

ယင္းနည္းတူ အေမရိကန္သမၼတမ်ားက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ား အမ်ားအျပားရွိခဲ့ၿပီး ဂ်က္ဖာဆင္၏ လူဝီယားနားျပည္နယ္ ဝယ္ယူမႈ၊ လင္ကြန္း၏ ဥပေဒႏွင့္မညီဘဲ မဖမ္းဆီးရ ကန္႔သတ္ခ်က္ကို ဆိုင္းငံ့မႈ၊ ႐ုစဗဲ့၏ စစ္ပြဲမတိုင္မီ ၿဗိတိန္ႏွင့္ ဆိုဗီယက္တို႔ကို စစ္ေရးအကူအညီေပးမႈ၊ ေရဂင္၏ အီရန္သို႔ စစ္လက္နက္ ေရာင္းခ်မႈႏွင့္ ႏိုင္ကာရာဂြါ သူပုန္မ်ားကို စစ္လက္နက္ ေထာက္ပံ့မႈ၊ ေဂ်ာ့ဒဗလ်ဴဘုရွ္၏ အီလက္ထရြန္နစ္ ေထာက္လွမ္းေရး ေဆာင္႐ြက္ခြင့္ေပးမႈ စသည္တို႔သည္ ထင္ရွားသည့္ သာဓကမ်ား ျဖစ္သည္။

အေမရိကန္သမၼတဟူသည္ အေမရိက၏ ထိပ္ဆုံးကပုဂၢဳိလ္ First Man in America ဟူေသာ ခံယူခ်က္ကို ေဂ်ာ့ဝါရွင္တန္က လက္ခံခဲ့ၿပီး ေသာမတ္ဂ်က္ဖာဆင္ လက္ထက္တြင္ အေမရိကန္သမၼတသည္ အေမရိက၏ ထိပ္ဆုံးကႏိုင္ငံသား First Citizen ဟူေသာ ခံယူခ်က္ကို လက္ခံခဲ့သည္။ ဝါရွင္တန္၏ ခံယူခ်က္မွာ သာမန္ျပည္သူမ်ားထက္ ပိုမိုႀကီးျမတ္ေသာ သေဘာကိုေဆာင္ၿပီး ဂ်က္ဖာဆင္၏ ခံယူခ်က္မွာ သာမန္ႏိုင္ငံသားမ်ား ေရွ႕က ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးဟူေသာ သေဘာကိုေဆာင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိႏိုင္သည္။ ဟန္မီတန္ကမူ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြ We, The People ဟူေသာ အေျခခံဥပေဒပါ သေဘာထားကို ခံယူခဲ့သူ ျဖစ္သည္။

ယခင္ကအေမရိကန္ သမၼတမ်ားသည္ အေျခခံဥပေဒကို ထိန္းသိမ္း၊ ကာကြယ္၊ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ To Preserve, Protect, and Defend the Constitution ဟူ၍ က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆိုသည့္အတိုင္း ခံယူခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ Of the People, By the People, For the People ဟူေသာ ခံယူခ်က္ သေဘာထားမ်ား ထားရွိလာခဲ့ၾကသည္။ ေဂ်ာ့ဝါရွင္တန္ႏွင့္ ဂြၽန္အဒမ္တို႔သည္ ရီပတ္ဘလီကန္ သမၼတမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး ျပည္သူလူထုသည္ အာဏာဆင္းသက္ရာ အႏၲိမဟူ၍ လက္ခံထားခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ား၏ လြတ္လပ္မႈကို ေဆာင္ၾကဥ္းရာတြင္ အမ်ားစုသေဘာ တူညီခ်က္အတိုင္း ေဆာင္႐ြက္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု ႐ႈျမင္ထားခဲ့ၾကသည္။ ေသာမတ္ဂ်က္ဖာဆင္မွာ ဒီမိုကရက္ သမၼတတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ျပည္သူမ်ား၏ လြတ္လပ္မႈကို ကာကြယ္ေပးျခင္းသည္ အေျခခံဥပေဒပါ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းမႈ Constitutional Checks and Balances မဟုတ္ဘဲ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းျဖင့္သာ ေဆာင္႐ြက္ေပးရမည္ဟု ယုံၾကည္ထားသည္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ဟူသည္မွာ အမ်ားစုသေဘာဆႏၵမွ ဥပေဒမ်ား ျဖစ္လာၿပီး ယင္းဥပေဒမ်ားျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္ဟု ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ ဟူသည္မွာ ဤသည္ကို ဆိုလိုေၾကာင္း ဂ်က္ဖာဆင္က အစျပဳခဲ့ၿပီး သမၼတအန္ဒ႐ူးဂ်က္ဆင္ လက္ထက္တြင္ ယင္းအယူအဆအတိုင္း ဆက္လက္ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့သည္။

အေမရိကန္ဒီမိုကေရစီ

ဆိုရလွ်င္ အေမရိကန္သမၼတ မ်ားသည္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈ၏ ဗဟိုခ်က္မ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။ ႐ုစဗဲ့လက္ထက္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ေသာ New Deal သည္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၌ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာကို ဗဟိုျပဳ၍ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒုတိယ ကမာၻစစ္ ေနာက္ခံအေနအထားအရ ႐ုစဗဲ့သည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာကို ခိုင္မာေအာင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး တရား႐ုံးမ်ား၏ သီးျခားလြတ္လပ္မႈကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္ခဲ့ကာ ဥပေဒျပဳေရးမွ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ဝင္ေရာက္ စြက္ဖက္ျခင္းမ်ားကိုလည္း ဖယ္ရွားႏိုင္ခဲ့သည္။ ႐ုစဗဲ့၏ ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ား ျဖစ္ေသာ Freedom From Want ႏွင့္ Freedom From Fear မ်ားကိုလည္း အေမရိကန္ျပည္သူမ်ားက ေထာက္ခံခဲ့ၾကသည္။

႐ုစဗဲ့၏ New Deal မွာ အေျခခံဥပေဒပါ တရား႐ုံးမ်ား၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို မထိခိုက္ေစဘဲ ျပည္သူမ်ား၏ အခြင့္အေရး၊ ပိုင္ခြင့္မ်ားကို တိတိက်က် ျပန္လည္သတ္မွတ္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ႐ုစဗဲ့က ဆိုသည္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ ျပႆနာမွာ အေျခခံဥပေဒ မဟုတ္ဘဲ အေျခခံဥပေဒကို မည္သို႔မည္ပုံ ဘာသာျပန္ ၾကသလဲ၊ က်င့္သုံးၾကသလဲ ဟူ၍သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ႐ုစဗဲ့က ရွင္းလင္းေျပာၾကား ခဲ့သည္။

ယင္းေနာက္ပိုင္းတြင္ အေမရိကႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ႐ုစဗဲ့၏ New Deal ကို အသက္ဝင္လာၿပီး ပိုမိုခိုင္မာလာေစရန္ ႀကဳိးပမ္း အားထုတ္ခဲ့ၾကရာ ကမာၻ႔စီးပြားေရး၊ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲမႈ၊ အမိေျမလုံၿခံဳေရး စသည့္ ကမာၻလုံးဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းႏိုင္သည္အထိ လိုက္နာ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကသည္။ ဤသည္မွာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီတြင္ ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရားဟူသည့္ သမိုင္းနိဂုံး ခ်ဳပ္သြားသည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ၿပီဟု ယူဆရန္ မဟုတ္ပါ။ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္၏ ဆင့္ကဲ တိုးတက္ေျပာင္းလဲ လာခဲ့ေသာ အေျခအေနမ်ားသည္ အၾကမ္းဖက္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈ၊ ကမာၻလုံးဆိုင္ရာ ဘ႑ာေရး အက်ပ္အတည္း စသည္တို႔ကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းႏိုင္သည့္ အေနအထားသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ ေရွ႕ဆက္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ စိန္ေခၚမႈမ်ားကိုလည္း အေမရိကန္သမၼတမ်ားက ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္း ႏိုင္ေစမည့္ အင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ားကို ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္လည္း ရီပတ္ဘလီကင္ႏွင့္ ဒီမိုကရက္မ်ားအၾကား၊ ကြန္ဆာေဗးတစ္ႏွင့္ လစ္ဘရယ္ မ်ားအၾကား အိုင္ဒီယာ အျငင္းပြားမႈမ်ားမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာကို မည္သို႔အသုံးခ်ရမည္ဟူေသာ အခ်က္ေပၚတြင္ သေဘာထား ကြဲလြဲေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကရက္မ်ားက Freedom From Want ကို ဦးစားေပးထားၾကရာ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးကို ႏိုင္ငံေတာ္က ေဆာင္ၾကဥ္းေပးၿပီး လြတ္လပ္မႈကို အရွည္တည္တံ့ေစမည့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား သတ္မွတ္ေပးရမည္ဟု ယူဆထားၾကသည္။ ရီပတ္ဘလီကင္တို႔ကမူ Freedom From Fear ကို ဦးစားေပးၿပီးအမိ ေျမလုံၿခံဳေရးသည္ ထိပ္တန္းဦးစားေပး ျဖစ္သည္ဟု ခံယူထားၾကသည္။

အဆိုပါ အယူအဆ အျငင္းပြားမႈကို ၾကည့္လွ်င္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုသည္ ႏိုင္ငံသားတို႔ အခြင့္အေရးဟူေသာ စကားရပ္၏ ဖြင့္ဆိုခ်က္၊ ႏိုင္ငံသားမ်ားကို မည္သို႔အေကာင္းဆုံး ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မည္နည္း ဟူေသာ အခ်က္တို႔တြင္ ကြဲလြဲေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိႏိုင္သည္။

မၾကာေသးေသာ သမၼတမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ကလင္တန္ႏွင့္ ဘုရွ္တို႔ လက္ထက္မ်ားတြင္ သမား႐ိုးက် အေျခခံဥပေဒ မူေဘာင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၏ မူေဘာင္မ်ားႏွင့္ ကြဲလြဲေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ဝါရွင္တန္ ႏိုင္ငံေရး အသိုင္းအဝိုင္းႏွင့္ ျပည္သူလူထုအၾကား ေဝဖန္မႈမ်ား အျပင္းအထန္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ယခုေနာက္ဆုံး အိုဘားမား လက္ထက္တြင္ သမၼတအာဏာႏွင့္ အေျခခံဥပေဒကို အေျချပဳေသာ ဒီမိုကေရစီတို႔ကို ျပန္လည္ ေပါင္းစည္းထားသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အသြင္သဏၭာန္ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ အိုဘားမားသည္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္သူ ဥပေဒပညာရွင္တစ္ဦး ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ေခတ္သစ္ အေမရိကန္သမၼတတစ္ဦး၏ ပုံရိပ္ ထြက္ေပၚလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

၂၀၁၅ အိပ္မက္သမိုင္းတစ္ကြက္

လက္ရွိ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီသည္ လက္ရွိအေမရိကန္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ မ်ဥ္းတန္းသေဘာ ႏိႈင္းယွဥ္ရန္ မလြယ္ကူလွေသာ အေနအထားမွာ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ သမိုင္းေၾကာင္း၊ ရရွိခဲ့သည့္ အေတြ႕အႀကံဳ၊ ထုတ္ေဖာ္ခဲ့သည့္ သင္ခန္းစာမ်ား စသည္တို႔မွာ မ်ားစြာျခားနား ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၊ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ျခင္း၊ မလွည့္ျခင္းသည္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ မည္သည့္ လမ္းေၾကာင္းကို သြားမည္နည္းဟူေသာ ပန္းတိုင္က ဦးစြာလာရမည္ ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၅ အိပ္မက္ကို အနီးဆုံးထား၍ စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ပင္ လက္ရွိႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ၂၀၁၅ အလြန္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရာ အခင္းအက်င္းႏွင့္ ဆက္စပ္ပုံေဖာ္ၾကည့္လွ်င္ ဒီမိုကေရစီမည္မွ် ခိုင္မာေစမည္ကို မွန္းဆၾကည့္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္သမၼတမ်ား၏ သမိုင္းသည္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္၏ သမိုင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည့္အတိုင္း ျမန္မာသမၼတမ်ား၏ သမိုင္းသည္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးစနစ္၏ သမိုင္း ျဖစ္လာမည္သာ ျဖစ္သည္။၂၀၁၅ အိပ္မက္သည္ သမိုင္းတစ္ကြက္ ျဖစ္လာမည္ဆိုလွ်င္ ယင္းသမိုင္း တစ္ကြက္သည္ပင္ သန္း ၆၀ အတြက္ အေရးႀကီးလွေသာ ေျခလွမ္းတစ္လွမ္း ျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။

[Ref – The Presidency in the Eye of Storm by Marc Landy and Sidney M. Mikis]
Credit To The Voice Weekly

Related Articles:

Post a Comment