Wednesday, August 7, 2013

အ႐ုဏ္ဦးလြတ္လပ္ေရး (၇)



(ေနသန္ေမာင္)

တကၠသိုလ္ေရာက္ နတ္ေမာက္သား

လယ္သမားအေရးေတာ္ပံု အဆံုးသတ္ခါနီးကာလ ၁၉၃၁ ၌ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး သမိုင္းတြင္ အထင္ကရ ျဖစ္လာမည့္ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေသာ တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုးကို သခင္ဘေသာင္းႏွင့္ သခင္ေလးေမာင္တို႔က ဦးစီးၿပီး ထူေထာင္လိုက္သည္။ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ ကိုလိုနီမ်ားႏွင့္ ၿဗိတိသွ် အရာရွိမ်ားကို ဘုရားထူးရျခင္း၊ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ကို ကြၽန္သေပါက္အျဖစ္ မွတ္ယူကာ အာဏာပိုင္မ်ားက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ သခင္အျဖစ္ မွတ္ယူေနျခင္းေၾကာင့္ အစည္းအ႐ံုးဝင္ ကိုဘေသာင္းက သူ႔အမည္ေရွ႕ ၌ သခင္တပ္၍ သခင္ဘေသာင္းအျဖစ္ ခံယူေလသည္။ တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုး စတင္ဖြဲ႕စည္း ထူေထာင္ခါစတြင္ ထိုသို႔အမည္ေရွ႕၌ သခင္တပ္ေခၚျခင္းကို ေဒါက္တာဘေမာ္ အပါအဝင္ တိုးတက္ေသာ ျမန္မာလူငယ္ အမ်ားအျပားက အထင္တစ္မ်ဳိး ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။

ေရႊတိဂံုေစတီ ေတာင္ဘက္ေစာင္းတန္းတြင္ ဝိုင္အမ္ဘီ ဆရာတင္ ေရးစပ္ေသာ တို႔ဗမာသီခ်င္းကို ရင္ျပင္ေတာ္ေရွ႕၌ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ စတင္သီဆိုသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူအမ်ား နားေထာင္ေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ၿမိဳ႕အတြင္း သံုးႀကိမ္ခန္႔သာ လွည့္လည္သီဆိုသည္။ တို႔ဗမာ သီခ်င္းစာရြက္အား တစ္ေစာင္လွ်င္ ေငြႏွစ္ျပားျဖင့္ ေရာင္းခ်ရာ အေရာင္းတြင္က်ယ္ခဲ့သည္။ တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုးသည္ တို႔ဗမာသီခ်င္းကို တကၠသိုလ္၌သီဆိုရန္ ဆႏၵရွိရာ ထိုအခ်ိန္၌ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ လူငယ္အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူ ဥပေဒေက်ာင္းသား ကိုႏုထံ ခ်ဥ္းကပ္ၾကသည္။ လူငယ္အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဝင္ ေခါင္းေဆာင္အမ်ားစုသည္ ထုိအခ်ိန္၌ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးဝင္ သခင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

ကိုႏုသည္ သူေနထိုင္ရာ သထံုေက်ာင္းေဆာင္တြင္ တို႔ဗမာသီခ်င္း သီဆိုႏိုင္ရန္ စီစဥ္သည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ဒီ၊ ေဂ်၊ စေလာ့စ္ထံသြားၿပီး သီဆိုခြင့္ေပးရန္ ခြင့္ေတာင္းေသာ္လည္း ခြင့္ျပဳခ်က္ မရသျဖင့္ သထံုေဆာင္ အေဆာင္မွဴး ဦးေဖေမာင္တင္ထံ ခြင့္ေတာင္းသည္။ အဆင္ေျပေသာေၾကာင့္ ထိုညတြင္ သထံုေက်ာင္းေဆာင္၌ တို႔ဗမာ သီခ်င္းကို သီဆိုၾကရာ ေက်ာင္းသားအမ်ားအျပား တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ထိုကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး စေလာ့စ္က ကိုႏုကို လာေရာက္ေတြ႕ဖို႔ ႏို႔တစ္စာထုတ္ခဲ့သည္။ သြားေတြ႕ၿပီး ေျဖရွင္းကာ ျပႆနာမွာ ေျပလည္ခဲ့သည္။

ဆရာစံ အေရးေတာ္ပံုေၾကာင့္ ျမန္မာလူငယ္မ်ားၾကား အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္ ပိုမိုထက္သန္လာေနသည္။ ယင္းအနက္ ေရနံေခ်ာင္း အမ်ဳိးသားအထက္တန္းေက်ာင္းမွ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္လာေသာ ကိုေအာင္ဆန္း တစ္ေယာက္လည္း အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ ကိုေအာင္ဆန္း တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္ေသာႏွစ္မွာ ၁၉၃၂ ခုႏွစ္ျဖစ္ၿပီး ဆရာစံအေရးေတာ္ပံု ျဖစ္ပြားၿပီး တစ္ႏွစ္အၾကာတြင္ ျဖစ္သည္။ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ ပထမႏွစ္ ဥပစာတန္းတြင္ စတင္တက္ေရာက္သည္။

၁၈ ႏွစ္အရြယ္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ ခပ္႐ိုင္း႐ိုင္း အညာသားေလးပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိကိုယ္ကိုယ္မိမိ လူ႔မလိုင္ဟု အထင္ေရာက္ေနကာ ေက်ာ့ေက်ာ့ေမာ့ေမာ့ ဝင့္ဝင့္ႂကြားႂကြား ဝတ္ဆင္ေနထိုင္ၾကသည့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ မ်က္ႏွာထား ႐ႈသိုးသိုးႏွင့္ အဝတ္အစား ဖိုသီဖတ္သီ ဝတ္ဆင္ေသာ ကိုေအာင္ဆန္းတစ္ေယာက္ အံမဝင္ခြင္မက် ျဖစ္ေနသည္။ သူ႔ထက္ သိမ္ေမြ႕ပါးနပ္ေသာ ေက်ာင္းေနဖက္မ်ား၏ ေဝဖန္ေနာက္ေျပာင္မႈ ကိုလည္း ဂ႐ုမစိုက္။

ေက်ာင္းေရာက္စ ပထမႏွစ္ဝက္၌ပင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမွ စီစဥ္သည့္ စကားဝိုင္း ဒီဘိတ္တစ္ခုကို ကိုေအာင္ဆန္း တက္ခဲ့သည္။ ယင္းဒီဘိတ္၌ ကိုေအာင္ဆန္း၏ အစ္ကို ကိုေအာင္သန္းက ဘုန္းႀကီးမ်ား ႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ေမးခြန္းထုတ္ကာ ရဟန္းသံဃာမ်ား ႏိုင္ငံေရးတြင္ မပါဝင္သင့္ဟု အဆိုတင္သြင္းသည္။ ေဆြးေႏြးျငင္းခုံမႈကို အဂၤလိပ္စကားျဖင့္သာ ေျပာဆိုရသည္။ ထိုသမဂၢ ဒီဘိတ္မ်ားကို ျပင္ပမွ ဝါရင့္ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားလည္း ရံဖန္ရံခါ တက္ေရာက္ နားေထာင္တတ္သည္။

တကၠသိုလ္ေရာက္စ အဂၤလိပ္စာ မေတာက္တေခါက္တတ္ နတ္ေမာက္သား ကိုေအာင္ဆန္းအတြက္ ျမန္မာစကားျဖင့္ ေဆြးေႏြးျငင္းခုံရာတြင္ အေတြ႕အႀကံဳ မ်ားစြာရွိေသာ္လည္း သမဂၢေဆြးေႏြးပြဲကဲ့သို႔ လူအမ်ားေရွ႕ အဂၤလိပ္စကားျဖင့္ ကြၽမ္းက်င္စြာ ေျပာဆိုႏိုင္ဖို႔ အေရးသည္ လြယ္ကူလွသည္ မဟုတ္ေပ။

ကိုေအာင္ဆန္းသည္ သူ႔အစ္ကို ကိုေအာင္သန္း တင္ျပေသာ ဘုန္းႀကီးမ်ား ႏိုင္ငံေရးတြင္ မပါဝင္သင့္ဆိုသည့္ အဆိုကို ေထာက္ခံရန္ ထိုင္ရာမွထၿပီး ေဆြးေႏြးသည္။ ကိုေအာင္ဆန္း၏ မေျပျပစ္ေသာ စကားေျပဟန္၊ ည့ံဖ်င္းေသာ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ မယဥ္ေက်းေသာ ကိုယ္ေနဟန္ပန္ တို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက ေနရာတြင္ ျပန္ထိုင္ရန္ ေအာ္ဟစ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားကို အေလးမထားဘဲ သူေျပာလိုသည့္ အေၾကာင္းအရာကို ပါဠိစကားမ်ား ညႇပ္သံုးကာ ၿပီးဆံုးသည့္တိုင္ ဆက္ၿပီးေျပာသည္။

ထိုစကားစစ္ထိုးပြဲမွ ရရွိသည့္ သင္ခန္းစာမ်ားအရ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ အဂၤလိပ္စာ ကြၽမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ရန္ အေရးႀကီးသည္ကို အသိအမွတ္ျပဳၿပီး သူ၏အဂၤလိပ္စာကို တိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားသည္။ ျမန္မာျပည္ ေျမလတ္ပိုင္းတြင္ ႀကီးျပင္းခဲ့ရၿပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ ပညာသင္ၾကားခဲ့ရသည့္ ကိုေအာင္ဆန္းအတြက္ အဂၤလိပ္စာ တတ္ေျမာက္ရန္ အားထုတ္မႈသည္ ထူးျခားခ်က္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္ေရာက္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ စကားေျပာမေျပျပစ္၊ လူမႈဆက္ဆံေရး အားနည္းမႈမ်ားေၾကာင့္ အေပါင္းအသင္းမ်ား မရွိသလို သူေနထိုင္ေသာ ပဲခူးေဆာင္၏ သဟာယ စာဖတ္အသင္းႏွင့္ အေဆာင္ေက်ာင္းသား သမဂၢတြင္ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေထာက္ခံမႈကို မရခဲ့ေပ။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေရာက္ ကိုေအာင္ဆန္း၏ စ႐ိုက္လကၡဏာမ်ားကို ၁၉၃၈ ခုႏွစ္အတြင္း သူႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့သူ ကိုေဌးၿမိဳင္ (စာေရးဆရာ ဒဂုန္တာရာ) က ေအာင္ဆန္း (သို႔) အ႐ိုင္းေဆာင္းပါး၌ ေအာက္ပါအတိုင္း မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္။

“သူ႔တြင္ သိမ္ေမြ႕ျခင္းမရွိ၊ အလွအပကို မမက္ေမာ။ သူသည္ ၾကမ္းတမ္းသည္၊ ႐ိုင္းသည္။ ဆက္ဆံ ေပါင္းသင္းေရးတြင္ရွိေသာ ဧည့္ဝတ္ထံုးစံ၊ ယဥ္ေက်းျခင္း စသည္တို႔ကို သူသည္ လံုးဝဂ႐ုမစိုက္။ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ၊ သဘင္စေသာ အႏုပညာမ်ားကို မလိုက္စား။ သူ႔ကိုယ္သူ အတင္း ယဥ္ေက်းေအာင္မလုပ္။ သူ၏ နဂိုအတိုင္း ခပ္႐ိုင္း႐ိုင္း၊ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းပင္ မျပဳမျပင္ဘဲေန၏။ သူ႔တြင္ ႏိုင္ငံေရး ဝိညာဥ္ကား ျပင္းထန္လွေခ်၏။ သူသည္ ႏိုင္ငံေရးတစ္ခုတည္းကိုသာ လုပ္ေသာသူျဖစ္၏။ သူသည္ ႐ိုင္း၏။ ၾကမ္း၏။ ေၾကာင္၏။ ကိစၥမရွိ။ သူသည္ ဧည့္ခန္းေဆာင္မွ ဂုဏ္သေရရွိ လူႀကီးလူေကာင္းမဟုတ္။ တစ္ခုတည္းေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ တစ္ခုတည္းကိုသာ မဲ၍လုပ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသတၱဝါျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိစၥမရွိ။”

ကိုေအာင္ဆန္းသည္ လူမႈဆက္ဆံေရး ည့ံဖ်င္းသည္ဟူေသာ အျမင္မ်ား တကၠသိုလ္ေလာက၌ တိုးပြားလာေသာ္လည္း သူ႔အေျပာအဆို အေနအထိုင္ႏွင့္ အမူအက်င့္မ်ားကို ႀကိဳးစားၿပီး မျပင္ခဲ့ေပ။ ထိုအေၾကာင္း ကိုေအာင္ဆန္း၏ ယူဆခ်က္ကို သမီးျဖစ္သူ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးသားခဲ့သည္။
“ရံဖန္ရံခါ လူ႔ယဥ္ေက်းမ်ားႏွင့္ အသားမက်ခဲ့ေခ်။ မ်က္စိေနာက္၊ ျမင္ျပင္းကတ္လာသည္။ ထိုအခါ လူ႔ယဥ္ေက်းမ်ားႏွင့္ ငါလူ႐ိုင္းဟု ဇာတိ ခြဲပစ္ခ်င္သည့္ စိတ္မ်ား ရွိလာသည္” ဟု ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ လူ႐ိုင္းမ်ားကို ကိုေအာင္ဆန္းျမင္ပံုမွာ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္၏။ ႐ိုးေျဖာင့္တည္ၾကည္၊ က်န္းမာသန္စြမ္းၿပီး လြတ္လပ္ခ်မ္းသာစြာ ေနထိုင္သူမ်ားဟု သူက အမႊမ္းတင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ကိုေအာင္ဆန္းသည္ တကၠသိုလ္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ အစည္းအေဝးမ်ား၊ စကားဝိုင္းမ်ားသို႔ မပ်က္မကြက္ တက္ေရာက္ေလ့ ရွိသည္။ သူသည္ အခ်စ္ေရး၊ လူမႈေရး ကိစၥမ်ားတြင္ စိတ္ဝင္စားျခင္းမရွိဘဲ တုဏွီဘာေဝ ေနေလ့ရွိသည္။ သူ႔ကို ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက နားမလည္ၾက။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ ကမာၻ႔အေတြးအေခၚ ပညာရွင္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ပေလတို၊ ဆိုကေရးတီး၊ ကားလ္မာ့စ္တို႔၏ စာအုပ္မ်ားကို ဖတ္ေနသည္။ ေက်ာင္းသား ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၊ စကားဝိုင္းမ်ားသို႔ တက္ေရာက္ၿပီး သူဖတ္ထားေသာ စာအုပ္မ်ားအတြင္းမွ မွတ္သားထားသည္မ်ားကို တစ္ဖက္သား နားေထာင္ခ်င္သည္ျဖစ္ေစ၊ နားမေထာင္ခ်င္သည္ျဖစ္ေစ ေျပာေနေလေတာ့သည္။ မည္သည့္ အခမ္းအနား၌မဆို ေက်ာင္းသားတိုင္း ဝင္ေရာက္ ေဆြးေႏြးႏိုင္သည္ဟု ေၾကညာသည္ႏွင့္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ ထုိင္ခံုမွထကာ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္း ဝင္ေရာက္ ေဆြးေႏြးေလေတာ့သည္။

ျပင္ပမွ ဝင္ေရာက္ ေဆြးေႏြးသူတိုင္း စကားေျပာခ်ိန္ ငါးမိနစ္သာရၿပီး အခ်ိန္ေစ့သည့္အခါ ဘဲလ္တီးေလ့ ရွိသည္။ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ သူ၏စကား မၿပီးမခ်င္း အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္း တီးသည္ကို ဂ႐ုမျပဳဘဲ ဆက္ၿပီးေျပာသည္။ ေအာက္မွ နားေထာင္ေသာ ပရိသတ္က လက္ခုပ္မ်ား တေျဖာင္းေျဖာင္းတီးၿပီး “ေအာင္ဆန္း၊ အ႐ူး။ ေတာ္ပါေတာ့” ဟု ေအာ္ဟစ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုေအာင္ဆန္းကား ယင္းသို႔ ႐ႈတ္ခ်မႈမ်ားကို ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ ေျပာလိုရာကို ၿပီးဆံုးေအာင္ ဆက္ေျပာသည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ေလာက၌ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ အလိုက္ကန္းဆိုး မသိေသာ၊ သူ႐ူး တစ္ေယာက္သဖြယ္ သတ္မွတ္ျခင္း ခံလာရသည္။

ကိုေအာင္ဆန္း ေက်ာင္းသားသမဂၢ အစည္းအေဝးတစ္ခုတြင္ စကားေျပာခဲ့သည့္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို သူ၏လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ျဖစ္လာမည့္ ကိုလွေဖ (ေနာင္ သခင္လွေဖ၊ ဗိုလ္လက်္ာ) က ေအာက္ပါအတိုင္း မွတ္တမ္း တင္ခဲ့သည္။

“သူ႔အဂၤလိပ္စာမွာ ျပည့္စံုမႈ မရွိေသာ္လည္း သူသည္ အဂၤလိပ္လို ေျပာသည္။ သူေျပာသမွ်ကို ေက်ာင္းသားေတြ နားေထာင္ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ သူ႕စကားၿပီးဆံုးေစရန္ လက္ခုပ္တီးၾကသည္။ ေအာင္ဆန္းသည္ စကားဆက္ေျပာသည္။ မည္သူမွ် သူ႔အဂၤလိပ္စကားကို နားမလည္ၾကေပ။ သူသည္ ေဒါက္တာဘေမာ္ႏွင့္ ဦးေမာင္ေမာင္ႀကီးတို႔၏ ေလယူေလသိမ္းကို အတုယူ၍ ႀကိဳးစားၿပီး ေျပာေနေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားက စၿပီးေအာ္လာၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္လည္း ထုိသို႔လိုက္၍ ေအာ္သည္။ ေအာင္ဆန္းသည္ စကားကို မရပ္မနား အလ်ဥ္မျပတ္ဘဲ ဆက္ၿပီး ေျပာသည္။ သူေျပာစရာရွိသည္မ်ား ၿပီးဆံုးသည့္တိုင္ ေျပာသည္။ သူ႔လုပ္ရပ္ကိုၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ အေတာ္ပင္ ေမာဟိုက္သြားသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ခ်င္း ရင္းႏွီးမႈ တိုးတက္လာသည့္အခါ ယင္းျဖစ္ရပ္အား သူ႔ကိုျပန္ေျပာင္း ေျပာျပသည္။ သူက ရယ္ေမာလိုက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ ဆက္ေျပာရမွာေပါ့။ တကယ္လို႔ ရပ္လိုက္မယ္ဆို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ စကားေျပာခြင့္ ရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဟု ျပန္ေျပာေလသည္။”

Credit To The Voice Weekly

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

Related Articles: