Thursday, August 1, 2013

ေတာ္လွန္ေရးမွ တည္ေဆာက္ေရးသို႔



(ေပၚလင္းဦး)

အစိုးရသစ္ႏွင့္အတူ ယေန႔ ႏိုင္ငံေရးေရစီးေၾကာင္းဆိုင္ရာတြင္ ထူးျခားမႈမ်ား ရွိလာသည္မွာ သိသာလွသည္။ အထူးသျဖင့္ လူထုအၾကားရွိ ယေန႔ ဒီဘိတ္မ်ားက သိသာလွ၏။ လူထု အတြင္းတြင္ပင္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု အေပၚ၌ အျမင္ကြဲျပားမႈမ်ား ခပ္စိပ္စိပ္ ေတြ႔လာရသည္။

မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒၾကမ္း ကိစၥတြင္ အဆိုပါ ဒီဘိတ္ ကိစၥကို ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေတြ႔ရသည္။ “ေထာက္ခံသည္၊ မေထာက္ခံသည္” မွာ လူထုထဲမွာပင္ အသံစံုလွသည္။ လူထုထဲတြင္ပင္ သေဘာထား အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနသည္။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ကိစၥတြင္လည္း အလားတူပင္ ျဖစ္သည္။ ေကာ္မရွင္၏ အစီရင္ခံစာ ထြက္လာသည္ႏွင့္ ေထာက္ခံသူႏွင့္ မေထာက္ခံသူတို႔ ကြဲေလေတာ့သည္။ “၉၆၉ ကိစၥ”တြင္လည္း ထိုသို႔ပင္ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာမ်ား အထဲတြင္ပင္ လက္ခံသူႏွင့္ လက္မခံသူ ဟူ၍ ကြဲျပန္ သည္။ အာဇာနည္ေန႔ ေရာက္ျပန္ေတာ့ ဥၾသ ဆြဲသင့္၊ မဆြဲသင့္ ျငင္းခံု ၾကျပန္သည္။ အခ်ဳိ႕က ဆြဲေစခ်င္သည္။ အခ်ဳိ႕က ေခတ္ကာလသေဘာအရ မဆြဲျခင္းကို လက္ခံသလိုရွိသည္။ ဥၾသဆြဲမွ အာဇာနည္ေတြကို ဂုဏ္ျပဳ သည္မဟုတ္။ အျခားေသာ နည္းလမ္းေပါင္းမ်ားစြာ ျဖင့္လည္း ဂုဏ္ျပဳႏိုင္သည္ဟု တစ္ဖက္ကဆိုၾကသည္။ ေမလွၿမိဳင္သီခ်င္းႏွင့္ ဥၾသဆြဲသံတို႔ မပါလွ်င္ အာဇာနည္ေန႔ အတြက္ ခံစားမႈရသမေျမာက္။ မျပည့္စံုဟု အျခား တစ္ဖက္က ဆိုျပန္သည္။ ဆိုရလွ်င္ ယေန႔ေခတ္တြင္ Public Debate ေတြ မ်ားလာသည္မွာေတာ့ အမွန္ျဖစ္သည္။

သုိ႔ျဖစ္ရာ ယေန႔ကား ေခါင္းစဥ္တစ္ခု ေရာက္လာလွ်င္ လူထုမွာ ႏွစ္ျခမ္းကြဲၾကရသလိုပင္ ရွိေတာ့၏။ ေနာက္ထပ္ ဘယ္ေခါင္းစဥ္မ်ား ေရာက္လာဦးမလဲ မသိ။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ကြဲၾကဦးမလဲ မသိ။ ဘာေတြမ်ား ျငင္းခံုရဦးမလဲ မသိ။ ဤသည္မွာ တုိက္ဆိုင္မႈ သက္သက္ေလာ (သို႔မဟုတ္) ႏိုင္ငံေရး ေရစီးေၾကာင္း အသစ္တစ္ခုေလာ။ ဟုတ္ေရာ ဟုတ္ေသးရဲ႕လား။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ စိတ္ဝင္စားစရာ ျဖစ္သည္။

ယခင္ေခတ္ မ်ားအရ လူထုတြင္ ယေန႔ကဲ႔သို႔ ဒီဘိတ္ႀကီးႀကီးမားမား တို႔မရွိ၊ ေျပာခြင့္ပဲ မရခဲ့ေသာေၾကာင့္မ်ားလား မသိ။ ယခင္ေခတ္မ်ားတြင္ အေရးႀကီး Issue မ်ားရွိပါကလည္း လူထု၏သေဘာမ်ားမွာ အကြဲကြဲအျပားျပား ဟူ၍ မသိသာလွ။ သေဘာထား ကြဲခဲ့လွ်င္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားႏွင့္သာ ကြဲ၏။ သို႔ေသာ္ ယခုကား ထိုသို႔မဟုတ္ေတာ့။ ယေန႔ ဒီဘိတ္တို႔တြင္ လူထုအတြင္း အခ်င္းခ်င္း ျငင္းၾက ခံုၾကသေလာက္ အစိုးရကား ပရိသတ္ သေဘာပင္ျဖစ္ေန၏။

ဤသည္ကား ယေန႔ ႏိုင္ငံေရး ေရစီးေၾကာင္းမ်ား၏ အတိတ္ႏွင့္ မတူေသာ ထူးျခားမႈဟုပင္ ေျပာရမလိုရွိသည္။ အစိုးရကား ပါစရာလည္းမလို။ ပါလည္း မပါေတာ့။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ယေန႔ေခတ္ ကား လူထုကိုယ္တိုင္ ဆံုးျဖတ္ရမည့္၊ ေရြးခ်ယ္ရမည့္ေခတ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ လတ္တေလာ ဒီဘိတ္အရပ္ရပ္ တုိ႔သည္ ေျပာင္းလဲ လာေသာ ႏုိင္ငံေရး၏ ဝိေသသတစ္ရပ္သာ ျဖစ္၏။ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရး ေရစီးေၾကာင္း၏ သေဘာသဘာဝပင္ ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ ဒီမိုကေရစီသေဘာ သဘာဝပင္ ျဖစ္၍ ျပႆနာတစ္ရပ္ဟု မဆိုသာလွ ေသာ္လည္း ဒီမိုကရက္ တစ္နည္းလမ္း တို႔ျဖင့္ ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္၊ အေျဖထုတ္ႏိုင္ရန္ေတာ့ လိုသည္။
ဆိုရလွ်င္ ယေန႔ ႏုိင္ငံေရးေရစီးေၾကာင္းမွာ အသစ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ သည္။ ဤေနရာတြင္ ယေန႔ေခတ္ သတိထားမိလာေသာ “ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ တည္ေဆာက္ေရး” ဟူေသာ စကားရပ္မ်ားကို ကိုးကားခ်င္သည္။ ထိုစကားရပ္ မ်ားအရ ဆိုရလွ်င္ ယေန႔ႏုိင္ငံေရး ေရစီးေၾကာင္းမွာ “တည္ေဆာက္ေရး” အဆင့္ဟုသာ ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ “ေတာ္လွန္ေရး” အဆင့္မွာ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ သည္။ ႏိုင္ငံေရး ေရစီးေၾကာင္းကား လံုးလံုးေျပာင္းသြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။သို႔ျဖစ္ရာ ယေန႔ ျမင္ေတြ႔ေနရေသာ ျပႆနာအရပ္ရပ္မွာ တည္ေဆာက္ေရး အဆင့္တြင္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိေသာ အေျခအေနအရပ္ရပ္ တုိ႔သာ ျဖစ္သည္။

အေျခခံလူထုဘက္မွ ၾကည့္လွ်င္ ျမန္မာလူထုသည္ သမိုင္းႏွင့္ခ်ီ၍ “ေတာ္လွန္ေရး” အသြင္ေအာက္တြင္သာ ေနခဲ့ဖူးသလို ရွိသည္။ “တည္ေဆာက္ေရး” အသြင္ေအာက္တြင္ မေနခဲ့ဖူးသေလာက္ ျဖစ္ေနသည္။ လူထုအေနျဖင့္ ကိုယ္တုိင္ ႏုိင္ငံ့ေရးရာမ်ားတြင္ ပါဝင္ခြင့္ရသည္ ဆိုသည္မွာ ကာလအားျဖင့္ ဘာမွ်မၾကာေသး။ ၂ ႏွစ္လိုလို၊ ၂ ႏွစ္ခြဲလိုလိုသာ ရွိေသးသည္။ သံုးႏွစ္ေတာင္ မျပည့္တတ္ေသး။ ယေန႔ေခတ္တြင္ မွသာ လူထုသည္ “ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရး” တြင္ တာဝန္ရွိသည့္ အေနအထားမ်ိဳးဟု ေျပာႏုိင္သည္။ ဒီလုိအေျခအေန ေရာက္ေအာင္ပင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေတာ္လွန္ေရး အဆင့္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ ရသည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ လူထု၏ ႏိုင္ငံေရးအေတြ႔အႀကံဳ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားသည္ပင္ ေတာ္လွန္ေရးအေျချပဳ ႐ႈျမင္ပံုတို႔ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေသာ ႐ႈျမင္ပံု၊ ေတြးေတာပံု၊ သံုးသပ္ပံု၊ ခံယူပံု တို႔ အားနည္းရျခင္းမွာ မဆန္းဟု ဆိုႏိုင္သည္။ အားလံုးကို မဆိုသာ ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ေက်ာစိမ့္စရာေကာင္းေအာင္ ေျပာေနၾကဆဲ၊ ေတြးေနၾကဆဲ ၊ လုပ္ေနၾကဆဲျဖစ္သည္။ “သမဂၢ” ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္ လုိက္သည္ႏွင့္ ေျပာတဲ့သူေရာ၊ ၾကားတဲ့သူပါ အစိုးရဆန္႔က်င္ေရး ကိုသာ အဓိက ေျပးျမင္ၾကသည္မွာ မသိစိတ္တြင္ ေတာ္လွန္ေရးအေျချပဳ အေတြ႔အႀကံဳ တို႔၏ လႊမ္းမိုးမႈကို ျပသျခင္းျဖစ္သည္။

ယင္းပုံစံႏွစ္မ်ဳိးအား ျပဆိုရာတြင္ ပံုမွန္အားျဖင့္ ေတာ္လွန္ေရးအဆင့္သည္ ကနဦးအဆင့္ျဖစ္သည္။ ေတာ္လွန္ေရးအဆင့္ ၿပီးဆံုးသည္ႏွင့္ တည္ေဆာက္ ေရးအဆင့္သည္ ကပ္လ်က္ လိုက္လာသည္။ ယင္းအသြင္သဏၭာန္ ႏွစ္မ်ဳိး စလံုးမွာ မတူေသာဝိေသသမ်ား သီးျခားစီ ရွိၾကသည္လည္း ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ တည္ေဆာက္ေရးအဆင့္တြင္ ေတာ္လွန္ေရးအဆင့္မွ သီအုိရီမ်ား အတုိင္း ထပ္တူျပဳမူ၍ မရႏိုင္ေခ်။ ႏုိင္ငံေရးသမား ဟုဆိုသည့္တုိင္ ေတာ္လွန္ေရးသမားေကာင္း တစ္ေယာက္သည္ တည္ေဆာက္ေရးသမားေကာင္း တစ္ဦး ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

ေတာ္လွန္ေရးအဆင့္တြင္ သာမန္အားျဖင့္ ဘံုရန္သူ ရိွၾကသည္။ ယင္းကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ စည္း႐ံုးေရးမွာ တကူးတကပင္ လုပ္စရာမလို။ စုစည္းမႈ လြယ္ကူသည္။ ဘာသာကြဲျပားမႈ ၊ လူမ်ဳိးကြဲျပားမႈ၊ ဝါဒကြဲျပားမႈက အေရးမႀကီးလွ။ ဘံုရန္သူကို တိုက္ႏုိင္ဖို႔သာလိုသည္။ ဘယ္သူႏွင့္မဆို ေပါင္းႏိုင္သည္။ ေပါင္းလည္း ေပါင္းၾကသည္။ ဘံုရန္သူဆိုေသာ ေခါင္းစဥ္ ေအာက္တြင္ အားလံုးသည္ ေပါင္းစည္းသြားတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္း ေပါင္းစည္းမႈသည္ ဘံုရန္သူကို ဖယ္ရွားရန္ဆိုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ယာယီသေဘာ စုစည္းမိျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ယင္းဘံုရန္သူ မရွိေတာ့သည့္ ေနာက္ပိုင္း ယင္းစုစည္းမႈလည္း ပ်က္ယြင္းတတ္သည့္ သဘာဝရွိသည္။ ေတာ္လွန္ေရး ၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း တည္ေဆာက္ေရးသို႔ ကူးေျပာင္းသည့္ အခါတြင္ ရရွိထားေသာ စုစည္းမႈတို႔မွာ တစ္စစီ ၿပိဳကြဲသြားတတ္သည့္ သဘာဝရွိသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အေျမာ္အျမင္ ႀကီးၿပီး ၾသဇာလည္းႀကီးေသာ ေခါင္းေဆာင္မႈမွာ ကမၻာႀကီးက ေနတစ္စင္းကို လိုသလိုမ်ဳိးအထိ လိုသည္။

ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး အတြက္ လူမ်ဳိးစုအသီးသီး စုေပါင္းကာ နယ္ခ်ဲ႕ကို တုိက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဘံုရန္သူ မရွိေတာ့သည့္ (လြတ္လပ္ေရးရၿပီး) ေနာက္ပိုင္း သူတစ္လူငါတစ္မင္းျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း ေဆာ္ခဲ့ၾကေသာ ျပည္တြင္းစစ္ကို ႀကံဳခဲ႔ရသည္ျဖစ္သည္။ အကြဲအၿပဲေပါင္းစံုကို ျမင္ေတြ႔ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ေတာ္လွန္ေရးအလြန္ တည္ေဆာက္ေရး အစတြင္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိသည့္ အကြဲအၿပဲ ဇာတ္လမ္းတို႔အတြက္ ဥပမာျဖစ္သည္။ ထိုေခတ္ကာလအရ ေတာ္လွန္ေရးအၿပီး တည္ေဆာက္ေရးအဝင္တြင္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးၿပီး ၾသဇာလည္းႀကီးေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ဳိး မရွိေတာ့သည္မွာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံ၏ ကံၾကမၼာပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ဆက္တည္း ဆိုရလွ်င္ ထိုစဥ္က ႏုိင္ငံေရးသမား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ လြတ္လပ္ေရးေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ ေရးအတြက္ အသင့္မျဖစ္ၾကသည္မွာ ႏိုင္ငံအတြက္ သာမန္ကံဆိုးမႈ မဟုတ္ေပ။ တုိက္ရဲ၊ ခိုက္ရဲ၊ ေသရဲ၊ ျပဳရဲ၊ ေထာင္က်ခံရဲျခင္း သည္ ေတာ္လွန္ေရးအဆင္႔ အတြက္ ပဓာနအရည္အခ်င္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း၊ တည္ေဆာက္ေရး အဆင့္အတြက္ ပဓာနအရည္အခ်င္း မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ထိုမွ်ျဖင့္ မလံုေလာက္ ေတာ့ေပ။ ၄င္းအျပင္ ယင္းတို႔သည္ အခန္႔မသင့္လွ်င္ တည္ေဆာက္ေရးအဆင့္ တြင္ အေႏွာင့္အယွက္ပင္ ျပဳႏုိင္ေသးသည္။

သုိ႔ျဖစ္ရာ ယေန႔ကဲ႔သို႔ တည္ေဆာက္ေရးေခတ္တြင္ လုိက္နာရမည့္ သီအုိရီႏွင့္ ျဖည့္ဆည္းရမည့္ ဝမ္းစာတို႔ ပို၍လိုအပ္လာသည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ယင္းသီအိုရီႏွင့္ ဝမ္းစာကုိ ျငင္းဆန္ေသာ ေတာ္လွန္ေရးသမား တို႔သည္ ရယ္ဒီကယ္ အစြန္းတြင္ လက္သီးလက္ေမာင္း တန္းရင္း က်န္ခဲ့ရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထိုထက္အေရးႀကီးသည္မွာ လူထုအေနျဖင့္ ထိုသူကို အိမ္ဦးခန္းတြင္ ေနရာမေပးမိရန္ ျဖစ္သည္။ ေတာ္လွန္ေရးအတြင္း ၄င္းတို႔၏ ေဆာင္ၾကဥ္း ခ်က္မ်ားကို အသိအမွတ္ ျပဳေသာ္လည္း တည္ေဆာက္ေရးတြင္ကား မဆီေလ်ာ္ ႏိုင္ေသာ အျခင္းအရာတုိ႔ေၾကာင့္ အားနာနာျဖင့္ပင္ ခ်န္ထားခဲ႔ရမည္ျဖစ္ သည္။ အစိုးရဆန္႔က်င္ေရး အေတြးအေခၚတို႔သည္ ေတာ္လွန္ေရးကာလတြင္ ပဓာန က်ႏိုင္ေသာ္လည္း တည္ေဆာက္ေရးတြင္ ထိုမွ်ျဖင့္ မလံုေလာက္ေတာ့။ အျပစ္ေျပာ႐ံု အျပင္ အေျဖပါ ေျပာႏိုင္ဖို႔လိုလာသည္။ အရာရာတြင္ အျပဳသေဘာ ေဆာင္ျခင္းသည္ ယေန႔ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာဆိုင္ရာ အေျဖအရပ္ရပ္တို႔၏ အေျခခံလုိအပ္ခ်က္ ျဖစ္သည္။

တည္ေဆာက္ေရး အဆင့္တြင္ အမွန္လုိသည္မွာ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရးပညာ သာျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသိပံၸလည္း ပါသည္။ လူထုဆက္ဆံေရးပညာ လည္းပါသည္။ သမိုင္းလည္းပါသည္။ ပထဝီလည္းပါသည္။ ႏိုင္ငံေရး ေဘာဂေဗဒလည္းပါသည္။ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးပညာလည္း ပါသည္။ ဥပေဒပညာလည္း ပါသည္။ ျပည္သူ႔ေရးရာ မူဝါဒဆိုင္ရာပညာလည္း ပါသည္။ မိုက္က႐ိုအီကိုေနာမစ္လည္း ပါသည္။ ၄င္းတို႔အျပင္ ေနာက္ထပ္လိုသည္မွာ လစ္ဘရယ္စိတ္ရင္းအခံ ျဖစ္သည္။ ဆိုရလွ်င္ လက္႐ံုးရည္ထက္ ႏွလံုးရည္က ပိုလိုလာသည္။ ယင္းအခ်င္းအရာတို႔သည္ တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေသာ ျဖည့္ဆည္းအပ္သည္တို႔ ျဖစ္သည္။

ဆိုလိုသည္မွာ ေျပာင္းလဲလာေသာ ေခတ္စနစ္ႏွင့္အတူ စိန္ေခၚမႈ အသစ္အဆန္းမ်ား ရွိလာမည္မွာ သံသယျဖစ္စရာမလိုေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။ ယင္းျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းရာတြင္ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ေသာ တုံ႔ျပန္မႈျပဳႏုိင္ရန္ သက္ဆုိင္ရာနယ္ပယ္မွ ပုဂၢိဳလ္အသီးသီးတြင္လည္း တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေသာ အျခင္းအရာတို႔ တစ္စံုတစ္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးထားရန္လုိသလို အေရြ႕ဆိုင္ရာ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ အေၾကာင္းတရား တို႔ႏွင့္လည္း မ်က္ေျခမျပတ္ရန္ လိုေပလိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။

Credit To The Voice Weekly

Related Articles:

Post a Comment