ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား ဇူလိုင္ ၃၀ ရက္ နံနက္ပိုင္းက ေတြ႕ရစဥ္
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးသည္ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး စသည့္ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈမ်ားအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးေသာ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိႏိုင္ငံေရး ပတ္၀န္းက်င္တြင္ အေျခခံဥပေဒကို မျဖစ္မေန ျပင္ဆင္ရမည့္ အေျခအေနတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့ျခင္းသည္ လႊတ္ေတာ္တြင္း ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား၏ ဗ်ဴဟာေျမာက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈဟု ဆိုႏိုင္သည့္နည္းတူ၊ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရး လမ္းေၾကာင္းကို အတန္အသင့္ ဆြဲဆန္႔ခဲ့ေသာ ျပင္ဆင္မႈ တစ္ခုဟုလည္း မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္ပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၀ ရက္တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီတစ္ရပ္ ဖြဲ႕စည္းရန္ သေဘာတူ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ အဆိုပါ ေကာ္မတီတြင္ လႊတ္ေတာ္တြင္း ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အခ်ဳိးက် ကိုယ္စားျပဳ ပါ၀င္မည္ျဖစ္ၿပီး၊ ေကာ္မတီ အဖြဲ႕၀င္ဦးေရမွာ တစ္ရာေက်ာ္ခန္႔ ရွိမည္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ေကာ္မတီသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ ျပင္ဆင္သင့္ေသာ အခ်က္မ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး၊ အစီရင္ခံစာတစ္ေစာင္ ျပဳစုကာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းရမည္ ျဖစ္သည္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၂၅ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ (၁၀၉) ဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းမည့္၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီကို ကန္႔ကြက္သူမရွိ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ အဆိုပါ ေကာ္မတီတြင္ ပါတီတစ္ခုခ်င္းအလိုက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အခ်ဳိးက်ပါ၀င္ၿပီး၊ ဥကၠ႒အျဖစ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယနာယကက ေဆာင္ရြက္ၿပီး၊ ဒုတိယဥကၠ႒သည္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠ႒က တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီတြင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အခ်ဳိးက် ပါ၀င္ျခင္းသည္ အခ်ဳိးက် ကိုယ္စားျပဳသည့္သေဘာ သက္ေရာက္သည္ဟုလည္း မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ပီအာေခၚ အခ်ဳိးက် ကိုယ္စားျပဳမႈစနစ္ကို က်င့္သံုးႏိုင္ဖြယ္ ရွိေနသည္ဟု ထင္ေၾကးေပးမႈမ်ား ျမင့္မားေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ အမ်ားစိတ္၀င္စားေနသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ကိစၥအတြက္ ေကာ္မတီဖြဲ႕ရာတြင္ အခ်ဳိးက် ကိုယ္စားျပဳမႈ စနစ္အေပၚတြင္ အေျခခံဖြဲ႕စည္းခဲ့ျခင္းမွာ အခ်ဳိးက် ကိုယ္စားျပဳမႈစနစ္ကို လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ တစ္ရပ္တြင္ အားစမ္းျခင္း၊ စမ္းသပ္ျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈)၊ အခန္း (၁၂)၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္းတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ရန္ တင္သြင္းေသာ အဆိုကို အျခားအဆိုမ်ား မပါရွိေသာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္း ဥပေဒမူၾကမ္းအျဖစ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ တင္သြင္းရမည္ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ လက္ခံေဆြးေႏြးႏိုင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ရာခိုင္ႏႈန္း ၂၀ ျဖစ္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္ ၁၃၃ ဦးက ေထာက္ခံတင္ျပရမည္ ျဖစ္သည္။
လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းမည့္ အစီရင္ခံစာသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၃၄ တြင္ ေဖာ္ျပသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ထပ္တူျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ယူဆႏိုင္ဖြယ္ ရွိေသာ္လည္း၊ ေကာ္မတီတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၁၀၉ ဦးသာ ပါ၀င္သျဖင့္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၂၀ ျပည့္ရန္ ၂၄ ဦး လိုအပ္ေနသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ေကာ္မတီမွ တင္သြင္းသည့္ အစီရင္ခံစာကို ေဆြးေႏြးသံုးသပ္လ်က္၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္မည့္ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုကို အသစ္ေရးဆြဲျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိသည္ဟု ေလ့လာသူအခ်ဳိ႕က သံုးသပ္ၾကသည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာသည္ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ားႏွင့္ ျပည္သူလူထု အမ်ားစုႀကီး၏ ဆႏၵသေဘာထားမ်ားႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းက်ေနရန္ အထူးလိုအပ္ပါသည္ . . . . . |
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ အေနျဖင့္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အေျခခံမူမ်ား အခန္းပါ ပုဒ္မမ်ားအားလံုး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံု အခန္းပါ ပုဒ္မမ်ားအားလံုး၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတမ်ား၏ အရည္အခ်င္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ျခင္း၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ တပ္မေတာ္ဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအားလံုး ပါ၀င္သည့္ အဓိကပုဒ္မ (၇၄) ခုကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ေလ့လာသံုးသပ္ႏိုင္ဖြယ္ ရွိေသာ္လည္း၊ အဓိကပုဒ္မမ်ား ျပင္ဆင္မႈသည္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းမည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ ပါ၀င္ႏိုင္ဖြယ္ မရွိဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။
ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပမွ ႏိုင္ငံေရးေလ့လာ ေစာင့္ၾကည့္သူမ်ား စိတ္၀င္စားမႈ ျမင့္မားေနသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတမ်ား၏ အရည္အခ်င္းမ်ားကို ေဖာ္ျပသည့္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ျပင္ဆင္ေရးသည္ လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားတို႔တြင္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က ဥပေဒႏွင့္အညီ အမည္စာရင္း တင္သြင္းေသာ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ေဖာ္ျပသည့္ ပုဒ္မ ၁၀၉ (ခ)၊ ပုဒ္မ ၁၄၁ (ခ) ႏွင့္ ပုဒ္မ ၁၆၁ (ဃ)တို႔ ျပင္ဆင္ေရးသည္ လည္းေကာင္း၊ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ ဖြဲ႕စည္းျခင္းဆိုင္ရာ ပုဒ္မ ၂၀၁ ျပင္ဆင္ေရးသည္ လည္းေကာင္း၊ ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနတို႔တြင္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ား ခန္႔အပ္ရန္အတြက္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ထံမွ သင့္ေလ်ာ္သည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ား၏ အမည္စာရင္း ရယူျခင္းႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပအတည္ျပဳခ်က္ ရယူျခင္းတို႔ကို ေဖာ္ျပသည့္ ပုဒ္မ ၂၃၂ (ခ)(၃)၊ (ဂ)တုိ႔ ျပင္ဆင္ေရးသည္ လည္းေကာင္း၊ ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနတို႔တြင္ ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ား ခန္႔အပ္ရန္အတြက္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ထံမွ သင့္ေလ်ာ္သည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ား၏ အမည္စာရင္း ရယူျခင္းကို ေဖာ္ျပသည့္ ပုဒ္မ ၂၃၄ (ခ) ျပင္ဆင္ေရးသည္ လည္းေကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္သည္ လံုျခံဳေရးႏွင့္ နယ္စပ္ေရးရာ တာ၀န္ေပးအပ္ရန္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ထံမွ သင့္ေလ်ာ္သည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ား၏ အမည္စာရင္း ေတာင္းခံျခင္းကို ေဖာ္ျပသည့္ ပုဒ္မ ၂၆၂ (က)(၂) ျပင္ဆင္ေရးသည္ လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္းဦးစီးအဖြဲ႕ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ေဒသဦးစီးအဖြဲ႕တြင္ လံုျခံဳေရးႏွင့္ နယ္စပ္ေရးရာ တာ၀န္ေပးအပ္ရန္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ထံမွ သင့္ေလ်ာ္သည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ား၏ အမည္စာရင္း ေတာင္းခံျခင္းကို ေဖာ္ျပသည့္ ပုဒ္မ ၂၇၆ (ဃ)(၂) ျပင္ဆင္ေရးသည္ လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္းဦးစီးအဖြဲ႕ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ေဒသဦးစီးအဖြဲ႕တြင္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ဥပေဒႏွင့္အညီ အမည္စာရင္း တင္သြင္းေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ား ပါ၀င္ျခင္းကို ေဖာ္ျပသည့္ ပုဒ္မ ၂၇၆ (စ်) ျပင္ဆင္ေရးသည္ လည္းေကာင္း၊ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ ဖြဲ႕စည္းျခင္းကို ေဖာ္ျပသည့္ ပုဒ္မ ၂၈၅ (ခ)(၃) ျပင္ဆင္ေရးသည္ လည္းေကာင္း၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီ အထေျမာက္ရန္ သို႔မဟုတ္ ေကာ္မတီက တင္သြင္းမည့္ အစီရင္ခံစာတြင္ ပါရွိရန္ သို႔မဟုတ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းမည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရး ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ ပါရွိရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ အလြန္နည္းပါးသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတြင္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏ အစိုးရအဖြဲ႕မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ဥပေဒျပဳေရးဆိုင္ရာ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ပိုမိုေပးအပ္ႏိုင္ေရးကို အဆိုျပဳလာႏိုင္ေျခ ျမင့္မားသည္။ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးအတြက္ အားသြန္ခြန္စိုက္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ား ေတာင္းဆိုေနသည့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္၊ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ႏွင့္ တန္းတူရည္တူခြင့္တို႔ကို အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ပံုေဖာ္ႏိုင္မည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္မႈမ်ားကို ပံုေဖာ္လာရန္ ပိုမိုအလားအလာ ရွိသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။
အဓိကအားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္း အခန္းကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည္။ လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ အလြန္ခက္ခဲေနၿပီး၊ ကမၻာေပၚတြင္ ျပင္ဆင္ရန္ အခက္ခဲဆံုး ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဟု သတ္မွတ္ႏိုင္သည့္ အေနအထားတြင္ ရွိေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတြင္ အခန္း (၁၂) ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္း အခန္းကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ မျဖစ္မေန အဆိုျပဳသင့္သည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။
ေကာ္မတီ အေနျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ရမည့္ အခ်က္မ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ နယ္ပယ္အသီးသီးမွ ပညာရွင္မ်ား အပါအ၀င္ ျပည္သူလူထုမ်ားထံမွလည္း အၾကံဥာဏ္မ်ား၊ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကို ရယူလ်က္ ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို ျပဳစုရမည္ျဖစ္ရာ အစီရင္ခံစာသည္ ျပည္သူလူထု အမ်ားစုႀကီး၏ ဆႏၵသေဘာထား အစစ္အမွန္ကို ထင္ဟပ္ေနရန္ အထူးလိုအပ္သည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၀င္ (၁၀၉) ဦးတြင္ ျပည္ေထာင္စုၾက့ံခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီမွ ေကာ္မတီ၀င္ (၅၂) ဦးႏွင့္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေကာ္မတီ၀င္ (၂၅) ဦးတို႔က ေကာ္မတီ၀င္ စုစုေပါင္း၏ ၇၈ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ကိုယ္စားျပဳသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေကာ္မတီ အစီရင္ခံစာပါ အခ်က္မ်ားကို အတည္ျပဳ ထည့္သြင္းရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီႏွင့္ တပ္မေတာ္ ေကာ္မတီ၀င္မ်ား၏ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈသည္ ျမင့္မားေနမည္ ျဖစ္သည္။
နိဂံုး
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းျခင္းသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား စနစ္တက် ဗ်ဴဟာေျမာက္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ခ်ဥ္းကပ္သည့္ ပံုစံျဖစ္သည္ဟု အခ်ဳိ႕က သံုးသပ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ကမူ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ခရီးစဥ္ကို ပိုမိုေႏွာင့္ေႏွး ၾကန္႔ၾကာေစရန္၊ အခ်ိန္ဆြဲႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္လ်က္ ၾကားခံအဆင့္ တစ္ခုအျဖစ္ ပူးေပါင္းေကာ္မတီကို ဗ်ဴဟာေျမာက္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္ဟု သံုးသပ္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကို မစတင္မီ၊ ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပကာ လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအေပၚ ျပည္သူလူထု ေထာက္ခံမႈစစ္စစ္ကို ဆန္းစစ္လ်က္၊ မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ ထက္၀က္ေက်ာ္၏ ေထာက္ခံမႈ မရရွိလွ်င္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒသစ္ ျပန္လည္ေရးဆြဲသင့္သည္ဟု သံုးသပ္ၾကသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာသည္ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ားႏွင့္ ျပည္သူလူထု အမ်ားစုႀကီး၏ ဆႏၵသေဘာထားမ်ားႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းက်ေနရန္ အထူးလိုအပ္ပါသည္။ ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာပါ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ ျပည္သူလူထု အမ်ားစုႀကီး၏ ဆႏၵသေဘာထားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနမည္၊ မ်ဥ္းၿပိဳင္သဖြယ္ ျဖစ္ေနမည္ဆိုလွ်င္ ေကာ္မတီ၀င္ အမ်ားစုကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ ျပည္ေထာင္စုၾက့ံခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရးပါတီႏွင့္ တပ္မေတာ္တို႔အေပၚ ျပည္သူလူထု၏ ေထာက္ခံမႈႏွင့္ အားေပးမႈသည္လည္း ၿပိဳင္မ်ဥ္းျဖစ္ေနဦးမည္မွာ မလြဲဧကန္ ျဖစ္သည္။
Written by ေဒါက္တာရန္မ်ိဳးသိမ္း
Credit To First-11
Post a Comment