ႏိုင္ငံေရးသမားစစ္စစ္မွာ ရွားသည္။ အထူးသျဖင္႕ မဖြ႔ံၿဖိဳးေသာ ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည္႕ ကိုလိုနီ တစ္ပိုင္း၊ ပေဒသရာဇ္တစ္ပိုင္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရးကို အသက္ေသသည္အထိ စြန့္လႊတ္လုပ္ကိုင္သည္မွာ ရွားသည္ဟု ဆိုရေပမည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားရွိ၏။ ထိုႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရး ေလာက ဝင္သည္မွ ကြယ္လြန္သည္အထိ ႏိုင္ငံေရးကိုခ်ည္းအဓိကလုပ္သူမ်ားထက္ ႏိုင္ငံေရးေရာ၊ တျခားအလုပ္ပါ တြဲလုပ္သူမ်ားဟုဆိုရေပမည္။ ဥပမာ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ သတင္းစာဆရာမ်ားမွာ စာလည္းေရး၊ ႏိုင္ငံေရး လည္းလုပ္၍ ႏိုင္ငံေရးကို ေဇာက္ခ်လုပ္သည္ဟု ေျပာရခက္လွပါသည္။ ကိုလိုနီေခတ္ကဆိုလွ်င္ နယ္ခ်ဲ႔ ဆန့္က်င္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ရင္း သတင္းစာတြင္ သတင္းေထာက္ဘဝ၊ အယ္ဒီတာဘဝ စသည္ျဖင္႕ လုပ္ၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ေက်ာင္းလည္းတက္ၾက၏။ တခ်ိဳ႔ကစာေရး ၾကသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းလည္းတက္သည္။ ေက်ာင္းသားသမ၈ၢလည္းလုပ္သည္။ အယ္ဒီတာ လည္းလုပ္သည္။ စာလည္းေရးသည္။ ေက်ာင္းသားသမ၈ၢကို ေဇာက္ခ်လုပ္ကိုင္ရင္း ေက်ာင္းသားထုတစ္ရပ္ လံုး၏ ေထာက္ခံမႈကိုရၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲ ဝင္ေရာက္သြားေလသည္။ သူယံုၾကည္ေသာ ဆိုရွယ္ လစ္ဝါဒသည္ ျပဳျပင္ေရးဝါဒျဖစ္ေသာ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင္႕ ဆန့္က်င္ဘက္ ျဖစ္ပါသည္။ အက်ႌတစ္ထည္ လက္ေမာင္းကၿပဲ၊ ေက်ာကၿပဲသည္ကို လုိက္ဖာသည္ထက္ ခိုင္ခံေကာင္းမြန္ ေသာ အက်ႌသစ္တစ္ထည္ လဲေရးကိုသာ လိုခ်င္သူျဖစ္သည္။ ပိုက္ဆံမရွိ စားစရာမရွိေသာသူကို တစ္ေန့ စားရဖို့ ပိုက္ဆံေပးလိုက္ လွ်င္ တစ္ရက္သာစားရမည္။ ေနာက္တစ္ေန့၊ ေနာက္တစ္ပတ္၊ ေနာက္တစ္လ၊ ေနာက္တစ္ႏွစ္အတြက္ စားဖို့လိုေနဦးမည္။ ထိုသို့မဟုတ္ဘဲ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ အလုပ္တစ္ခုေပး လိုက္လွ်င္မူ သူ့ဘဝကို ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ေပမည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္သည္။ ထိုဘဝမွ ထြက္ကာ ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲဝင္ၿပီး ဒို့ဗမာအစည္းအ႐ံုး၏ အေထြေထြ အတြင္း ေရးမွဴးအထိ ျဖစ္လာကာ ႏိုင္ငံေရးေလာကတြင္ ေဇာက္ခ်လုပ္ကိုင္ သြားေတာ႕သည္။ သူသည္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးသမားမဟုတ္။ ေယဘူယ် ဆန္ေသာ ယိုေနသည့္အေပါက္မ်ားကို လိုက္ပိတ္ေန သည္ထက္ အေပါက္မရွိေသာအိုးသစ္တစ္ခု ေျပာင္းေရး ကိုသာ ႀကိဳးပမ္းသူျဖစ္ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို နမူနာယူၾကရေပမည္။ သူသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားစစ္စစ္ ျဖစ္သလို ႏိုင္ငံတိုးတက္ေရး၊ လြတ္လပ္ေရး အတြက္သာ အာ႐ုံစိုက္သူျဖစ္ေလသည္။ သူ့လႈပ္ရွားမႈမွန္သမွ်တြင္ ႏိုင္ငံအက်ိဳးစီးပြားအတြက္သာ ေတြးေလသည္။ သူက ႏိုင္ငံကို ေျပာင္းလဲပစ္ခ်င္သည္။ အေပါက္မ်ားကို လုိက္ဖာလုိသူမဟုတ္ေပ။ သူ့လို ႏိုင္ငံေရးသမားမွာရွားပါသည္။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ေျပာင္းသြားသည္။ ဖဆပလ ၁ဝႏွစ္ ၁ဝ မိုးေခတ္၊ အိမ္ေစာင္႕အစိုးရေခတ္၊ ၆၂ အာဏာသိမ္း ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီေခတ္၊ မဆလေခတ္၊ နအဖေခတ္ႏွင္႕ ယခုပါတီစံု ေခတ္စသည္႕ ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ ႏိုင္ငံေရးသမားအမ်ားအျပားလည္း ေပၚခဲ႕သည္။ အထူး သျဖင္႕ ၆၂ အာဏာသိမ္းစစ္ေကာင္စီေခတ္မွေန နအဖစစ္ အစိုးရေခတ္တစ္ေလွ်ာက္လံုး စစ္အာဏာရွင္ မ်ားရွိလာေသာေၾကာင္႕ ႏိုင္ငံေရးပါတီအားလံုးမွာလည္း ဖ်က္သိမ္းခံရ၊ မတရားသင္းေၾကညာ ခံရေသာေၾကာင္႕ ေျမေပၚႏိုင္ငံေရးသမားစစ္စစ္မရွိခဲ႕ေပ။ ထုိသို့မဟုတ္လွ်င္ ေတာခိုလွ်င္ခို သို့မဟုတ္ ႏိုင္ငံျခားသို့ေျပးကာ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ႏိုင္သည္။ ထို ၂ လမ္းမွာ အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးလမ္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို့မဟုတ္လွ်င္ ျမန္မာ႕ ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီထဲဝင္ႏိုင္သည္။ စစ္အာဏာရွင္ႏွင္႕ တစ္ပါတီအာဏာရွင္ ဗိုလ္ေနဝင္းေခၚ ဦးေနဝင္း လက္ေအာက္တြင္ ေဗာင္းေတာ္ညိတ္ဘဝျဖင္႕ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခြင္႕ရွိေလသည္။ ေတာခိုသြားသူမ်ားကို ႏိုင္ငံေရးသမားဟုဆုိႏိုင္သလို တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ သူပုန္မ်ားဟုလည္း ေျပာႏိုင္သျဖင္႕ သူပုန္မထဘဲ လူထုကို စည္း႐ံုးသူသက္သက္ ႏိုင္ငံေရးသမားဟူသည္မွာ အလြန္ရွားသြားပါသည္။ ထိုကဲ႕သို့ ႏိုင္ငံေရးသမားစစ္ စစ္မ်ား ေခါင္းပါးေနခ်ိန္၌ ႏိုင္ငံေရး သမားစစ္စစ္အျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္သိရွိကြၽမ္းဝင္ ခဲ႕သူမွာ ေလထီးဗိုလ္အုန္းေမာင္ ျဖစ္ပါသည္။
ေလထီးဗိုလ္အုန္းေမာင္သည္ ႏိုင္ငံေရးေလာက ထဲသို့ ေရာက္လာကတည္းက ေသသည္အထိ ႏိုင္ငံေရးကို ေဇာက္ခ်လုပ္ကိုင္သြားေသာ ႏိုင္ငံေရး သမားစစ္စစ္ ျဖစ္ေလသည္။ ဦးအုန္းေမာင္သည္ ဖ်ာပံုသားျဖစ္၏။ ဖ်ာပံုသည္ သူ၏ဇာတိခ်က္ေၾ<ြက လည္းျဖစ္ပါသည္။ ဖ်ာပံုမွထင္ရွားသူမ်ားတြင္ သူလည္း တစ္ဦးအပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ အာဏာရွင္လွေရႊ၊ ဗိုလ္လက္်ာ၊ ေပဖူးလႊာ ဦးျမလႈိင္၊ စာေရးဆရာ ရန္ကုန္ဘေဆြ၊ စာေရးဆရာ တုိက္စိုး၊ ဆရာေဇာ္၈်ီ၊ ဆရာေဇာ္၈်ီ၏ညီ ဦးလွေသာင္း စသည္႕ ကြၽန္ေတာ္ သိသမွ် ထင္ရွားသူမ်ားထဲတြင္ ေလထီး ဗိုလ္အုန္းေမာင္ မွာလည္း သူ၏ စြန့္လႊတ္မႈမ်ားေၾကာင္႕ လူသိမ်ား ထင္ရွားသူျဖစ္ပါသည္။ဖ်ာပံုမွာပင္ သူပညာ သင္ၾကား ခဲ႕သည္။ မူလတန္းမွေန သူႏွင္႕ေသသည္အထိ အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြမွာ ဆရာတိုက္စိုးေခၚ ဦးသန္းထြဋ္ ျဖစ္ပါသည္။ သူတို့သူငယ္ခ်င္း၂ ေယာက္သည္ ေက်ာင္းသားဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး အတူတူရင္းႏွီးခဲ႕ ၾကၿပီး နယ္ခ်ဲ႔ဆန့္က်င္ေရး၊ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး၊ မုန္တိုင္းႀကီး တိုက္လာေသာအခါ၌ ဦးအုန္းေမာင္မွာ ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲ ေျခစံုပစ္ဝင္ သြားၿပီး မာ႕က္စ္ဝါဒ ကို ယံုၾကည္ေသာ ကြန္ျမဴနစ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သြား ေလသည္။ ဆရာတိုက္စိုးမွာမူ ပညာကို အပတ္တစ္ကုတ္ ႀကိဳးစားၿပီး ထင္ရွား ေသာစာေရးဆရာ သမိုင္းပညာရွင္၊ စာၾကည္႕တိုက္ ပညာရွင္ ျဖစ္သြားပါေတာ႕သည္။
ေလထီးဗိုလ္အုန္းေမာင္မွာ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွ ရဲေဘာ္တစ္ဦးအျဖစ္၊ ဒို့ဗမာအစည္းအ႐ံုးဝင္တစ္ဦးအျဖစ္ နယ္ခ်ဲ႔စနစ္ကို ေတာ္လွန္ခဲ႕သည္။ အာရွလူငယ္ ဒို့ဗမာအစည္းအ႐ံုးတို့တြင္ ပါဝင္ခဲ႕သလို ၈်ပန္ေတာ္လွန္ေရး တြင္ အဓိကပါဝင္ခဲ႕ပါသည္။ ဖ်ာပံုတြင္ သူႏွင္႕တြဲဖက္လႈပ္ရွားသူမွာ ဆရာေဇာ္၈်ီ၏ညီ ဦးလွေသာင္းျဖစ္ပါသည္။ ဒို့ဗမာအစည္းအ႐ံုးႏွင္႕ အာရွလူငယ္တို့တြင္မူ သူသည္ ဦးျမလႈိင္၊ ရန္ကုန္ဘေဆြတုိ့ႏွင္႕အတူ လႈပ္ရွားခဲ႕သည္။ ၈်ပန္ေခတ္တြင္ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚ တိုင္းတာဝန္ခံသခင္စိုးႏွင္႕ ၈်ပန္ေခတ္လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးဝန္ႀကီး သခင္သန္းထြန္းတို့ကို ဖ်ာပံုတြင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးႏိုင္ေအာင္ ဦးအုန္ေမာင္က ရန္ကုန္ႏွင္႕ဖ်ာပံု အသြား အျပန္ဆက္သားလုပ္ေပးခဲ႕သည္။ ေနာက္သခင္သန္းထြန္းက ဖ်ာပံုဝန္ႀကီး တစ္ဦးအျဖစ္ေရာက္လာၿပီး ဖ်ာပံု၌ ေတြ႔ဆံုႏိုင္ေအာင္ သူကေဆာင္ရြက္ ေပးခဲ႕သည္။
၈်ပန္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၏ တာဝန္မ်ားကိုထမ္း ေဆာင္ရင္း သူသည္ အိႏိၵယႏိုင္ငံသို့သြားေရာက္ကာ ေလထီးသင္တန္း တက္ရ၏။ အိႏိၵယမွေန ေလထီးသင္တန္းဆင္းရဲေဘာ္မ်ားျဖစ္ေသာ မန္းဝင္ေမာင္(သမၼတ)၊ ဗိုလ္မွဴးခ်စ္ေကာင္း၊ သခင္လွကြန့္၊ ဦးစံသာေက်ာ္ စေသာရဲေဘာ္မ်ားႏွင္႕အတူ ျမန္မာျပည္တြင္းသို့ ေလထီးစုန္ဆင္းကာ ၈်ပန္ ေတာ္လွန္ေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ႕ေလသည္။ သူသည္ ထုိအခ်ိန္က တည္းက ကြန္ျမဴနစ္ပါတီထဲမွ ေပးအပ္ေသာတာဝန္မ်ားကို သစၥာရွိစြာ မဆုတ္မနစ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ႕သည္။ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီက လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး ဆင္ႏႊဲသည္႕ အခါတြင္လည္း ေလထီးဗိုလ္အုန္းေမာင္မွာ ပါတီႏွင္႕ ေတာတြင္း လုိက္သြားေလသည္။ ေနာက္ေတာထဲ၌ တိုက္ပြဲျဖစ္ကာ သူအဖမ္းခံရေလသည္။ ထုိအခ်ိန္က သူသည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၏ ဗဟိုေကာ္မတီဝင္ ျဖစ္ေနေပသည္။ ဒဏ္ရာႏွင္႕ဖမ္းမိေသာ ေလထီး ဗိုလ္အုန္းေမာင္အား ဖဆပလအစိုးရက ေကာင္းမြန္စြာေဆးကုသမႈ မျပဳခဲ႕ သျဖင္႕ ေျခေထာက္တစ္ဖက္မွာ ေသသည္အထိ မသန္မစြမ္းျဖစ္သြားေလ သည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ သူ့ကိုဖဆပလအစိုးရက မတရားသင္းပုဒ္မ၊ ပုန္ကန္ မႈတို့ျဖင္႕ ေသဒဏ္ ခ်မွတ္ခဲ႕ေလသည္။ ေနာက္ ေသဒဏ္မွေန တစ္သက္တစ္ကြၽန္းသို့ ေျပာင္းခဲ႕၏။ ေထာင္ထဲေသသည္အထိ ေနရမည္႕အေျခအေနမ်ိဳး မွာပင္ သူႏွင္႕ေလထီးအတူဆင္းဘက္ သမၼတမန္းဝင္းေမာင္က သူႏွင္႕ ဗိုလ္မွဴး ခ်စ္ေကာင္းတုိ့ကို ေထာင္ဒဏ္ တစ္သက္တစ္ကြၽန္းမွ လြတ္ၿငိမ္းခြင္႕ ေပးခ႕ဲေလသည္။ ေထာင္အျပင္တြင္ ခဏသာေနရ၏။ ထိုသို့လႊတ္ေပး ခဲ႕သည္မွာလည္း ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲအတြက္ လႊတ္ေပးခဲ႕ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ၆၃ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲ ပ်က္သြားေသာ အခါ ေလထီးဗိုလ္အုန္းေမာင္မွာ ျပန္အဖမ္းခံရျပန္သည္။ သူ့ဘဝမွာ အက်ဥ္းေထာင္ ႏွင္႕ေတာထဲတြင္သာကုန္ဆံုးခဲ႕ေသာ္လည္း သူသည္ သူ့ယံုၾကည္ခ်က္ကို အပ်က္မခံသူျဖစ္သည္။ ၅၈၊ ၅၉ ခုႏွစ္ ကိုကိုးကြၽန္း အပို့ခံရေသာအခါ သူပါသြားေလသည္။ သူ့လုိပင္ ယံုၾကည္ခ်က္ကို မစြန့္လႊတ္ေသာႏိုင္ငံေရးသမားမွာ သခင္ေဖေ႒းျဖစ္ပါသည္။သခင္ေဖေ႒း သည္ အလံနီပါတီမွျဖစ္ကာ သူ့ဘဝသည္လည္းေထာင္ႏွင္႕ကြၽန္း၊ေတာထဲ တြင္သာေနခဲ႕ရသည္။ ေသရမွာ လံုးဝမေၾကာက္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမား ျဖစ္ကာ ေထာင္ထဲေရာ၊ ကြၽန္းမွာပါ အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲမ်ား၌ ပါဝင္ခဲ႕ သည္။ အေဖာ္မလိုဘဲ တစ္ေယာက္တည္းလည္း တုိက္ပြဲဝင္သူျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးသမား စစ္စစ္ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးသမားတိုင္း ေလးစားအတု ယူေလာက္သူမ်ားထဲတြင္ သခင္ေဖေ႒းလည္း ပါဝင္ေလသည္။
အိမ္ေစာင္႕အစိုးရသက္တမ္းကုန္ၿပီး ပထစအစိုးရ တက္လာခ်ိန္တြင္ ေလထီးဗိုလ္အုန္းေမာင္မွာ ကိုကိုးကြၽန္းမွေန ေ၈ၚတူးကြၽန္းသို့ သခင္ေဖေ႒း ႏွင္႕အတူ အပို့ခံရေလသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သူသည္ ႏွစ္ကြၽန္းျပန္ျဖစ္သြား ေလသည္။ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ အဖမ္းခံရၿပီးေနာက္ ေထာင္ထဲ၌ နံ႐ုိးမ်ားအကုန္ နီးပါးက်ိဳးသြားေအာင္ အႏွိပ္စက္ခံရေလသည္။ စစ္အာဏာရွင္မ်ားက သူ့ကို မေသေသေအာင္ ညႇင္းပန္းျခင္းျဖစ္၏။ တရားမဲ႕သတ္ပစ္လွ်င္လည္း သူတုိ့၏ ယုတ္မာပံုကို ျပည္သူလူထုက သိသြားမည္စိုး၍ ေျဗာင္မလုပ္ရဲ ေပ။ ၆၉ ခုႏွစ္ ကိုကိုးကြၽန္းပို့ရာတြင္လည္း ေလထီးဗိုလ္အုန္းေမာင္မွာ နံပါတ္တစ္ရန္သူအျဖစ္ အပို့ခံရျပန္၏။ ထိုအခါသူသည္ သံုးကြၽန္းျပန္ ျဖစ္သြားပါေတာ႕သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကြၽန္းသို့ ၃ ခါတိတိ အပို့ခံရေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားမွာ ဗိုလ္အုန္းေမာင္ တစ္ဦးတည္းသာရွိသည္။ ၅၈ ကိုကိုးကြၽန္း၊ ၆ဝ ေ၈ၚတူးေခၚ လိပ္ကြၽန္း၊ ၆၉ ကိုကိုးကြၽန္းစသည္ျဖင္႕ ေထာင္ထဲႏွစ္ေပါင္း အစိတ္ခန့္ ထားရ သည္ကိုအားမရဘဲ ကြၽန္းတစ္ကြၽန္းၿပီး တစ္ကြၽန္းပို့သည္အထိ ဖဆပလ အစိုးရကေရာ၊ စစ္အစိုးရမ်ားကပါ ေလထီးဗိုလ္အုန္းေမာင္ကို အညႇိဳး အေတးႀကီးစြာျဖင္႕ ဖိႏွိပ္ညႇင္းပန္းခဲ႕ေလသည္။
၁၉၇၂ ခုႏွစ္ ကိုကိုးကြၽန္းမွ ျပန္လာၿပီးေနာက္ ဗိုလ္အုန္းေမာင္သည္ သူ၏ယံုၾကည္ခ်က္ကို မစြန့္လႊတ္ခဲ႕ေပ။ စစ္အစိုးရႏွင္႕လည္း မပူးေပါင္း ခဲ႕ေပ။ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ သူကြယ္လြန္သြားသည္အထိ သူ့ယံုၾကည္ခ်က္ကို စြဲကိုင္သြားခဲ႕သည္။ ထိုအခါမွ သူဘဝအေၾကာင္းကို မိုး၈်ာနယ္၌ ေရးသားခဲ႕ေလသည္။ ထိုသို့ေရးသည္မွာ စားဝတ္ေနေရးေၾကာင္႕ မဟုတ္ ေပ။ ထိုစာမူချဖင္႕လည္း သူ့မိသားစု၏ စားဝတ္ေနေရးကို ဖန္တီးေပး ႏိုင္စြမ္း မရွိေပ။ ေလထီးဗိုလ္အုန္းေမာင္ကြယ္လြန္သြားခ်ိန္၌ သူ့တြင္ ဘာပိုင္ဆိုင္မႈမွ မရွိခဲ႕ေပ။ ရဲေဘာ္မ်ားက ဝိုင္းဝန္းေဆာက္ေပးေသာ အိမ္ တစ္လံုးတြင္ သာေနခဲ႕၏။ ထိုအခ်ိန္ထိ သူသည္ က်န္ရဲေဘာ္မ်ားႏွင္႕အတူ သူ့ယံုၾကည္ ခ်က္ကို မစြန့္လႊတ္ဘဲ တျခားရဲေဘာ္မ်ားကို အကူအညီေပး ခ႕ဲပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ ထိုကဲ႕သို့ ကိုယ္က်ိဳးစြန့္ အနစ္နာခံေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားမွာ ရွားပါသည္။ ဖဆပလေခတ္ႏွင္႕ မဆလေခတ္တို့တြင္ ဝန္ႀကီးျဖစ္ဖို့၊ အမတ္ျဖစ္ဖို့ရည္မွန္းခ်က္မ်ားႏွင္႕ ႏိုင္ငံ ေရးလုပ္ခဲ႕သည္က မ်ားသည္။ စီးပြားေရးသမားမ်ား၏ စီးပြားေရး လုပ္ပိုင္ခြင္႕ကို မိမိရွိေသာအာဏာႏွင္႕ ခြင္႕ျပဳႏိုင္ေအာင္ ကိုယ္က်ိဳးရွာ ၾကေလသည္။ ထိုသို့ ႏိုင္ငံေရးသမားစစ္စစ္ ရွားေသာအခ်ိန္တြင္ ကြၽန္ေတာ္ရင္းႏွီးခဲ႕ေသာ ေလထီး ဗိုလ္အုန္းေမာင္လို၊ ကြၽန္ေတာ္ၾကားသိ ဖူးေသာ သခင္ေဖေ႒းလို၊ ကြၽန္ေတာ္ ထိေတြ႔ရင္းႏွီးခဲ႕ေသာ ဆရာရာ၈်န္ တို့လို ႏိုင္ငံေရးသမားစစ္စစ္မ်ိဳးက ရွားမွ ရွားပါသည္။
ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏွစ္ေပါင္း၅ဝအတြင္း ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ႕သည္။ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈမ်ားလည္း ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ လုပ္ဖို့ တာစူေနေလသည္။ တက္လာေသာအစိုးရသစ္က ထိုအေျခအေန မ်ိဳးေရာက္ေအာင္လည္း ဖန္တီးေနပါသည္။ ႏိုင္ငံေရး တိုးတက္ေျပာင္းလဲမွသာ စီးပြားေရးလည္း တိုးတက္ ေျပာင္းလဲမည္ျဖစ္ပါသည္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္မွေန ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေျပာင္းလဲလိုက္ၿပီး အမွီအခို ကင္းေသာ ႏိုင္ငံတစ္ခုအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္သည္ႏွင္႕အမွ် ႏိုင္ငံ တကာစီးပြားေရးကုမၸဏီမ်ား၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ကလည္း သယံဇာတေပါ ၾ<ြကယ္ဝေသာ၊ အလုပ္သမားခ လည္း သက္သာေသာ၊ စီးပြားေရးအရလည္း အကြက္ အကြင္းက်ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လာေရာက္လုပ္ ကုိင္ၾကေပမည္။ ထိုအခါ အာဏာရႏိုင္ငံေရးသမား မ်ားသည္ သူတို့အက်ိဳးအတြက္ အနည္းႏွင္႕အမ်ား ဆိုသလို စဥ္းစားလာေပမည္။ ထိုအေျခအေနမွာ ေရွာင္လြဲ၍မရေပ။ ဥေရာပႏွင္႕ အေမရိကလို ေနရာမ်ိဳး တြင္ပင္ မိမိတို့လုပ္ကိုင္ခြင္႕ကို ခုတံုးလုပ္ကာအက်ိဳးရွာ သူမ်ားရွိပါသည္။ ထိုသူမ်ားမွာ ႏိုင္ငံေရးသမားစစ္စစ္မ်ား မဟုတ္ေပ။ ကိုယ္က်ိဳးရွာေသာ ဘနဖူးသိုက္တူးသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ထို့ေၾကာင္႕ ႏိုင္ငံေရးသမားစစ္စစ္ဆိုသည္မွာ အလြန္ပင္ရွားပါးလွ၏။ ႏိုင္ငံေရးသမားစစ္စစ္ လုပ္မည္ ဆိုလွ်င္ မိမိတို့အက်ိဳးစီးပြား လုံးဝမၾကည္႕ဘဲ ေလထီး ဗိုလ္အုန္းေမာင္လုိ၊ သခင္ေဖေ႒းလို စြန့္လႊတ္အနစ္နာခံ ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမည္။ထိုသို့ မလုပ္ႏိုင္သည္႕တိုင္ တိုင္းျပည္က ေပးေသာလစာ၊ လႊတ္ေတာ္ကေပးေသာ လစာႏွင္႕အခြင္႕အလမ္းကိုသာ ယူၿပီး တိုင္းျပည္အတြက္ ႐ုိး႐ုိးသားသားလုပ္ႏိုင္မည္ဆို လွ်င္ ႏိုင္ငံအတြက္ အက်ိဳးရွိမည္မွာ ေသခ်ာလွပါသည္။
ထက္ျမတ္
Credit To pinyamagazine
Post a Comment