Sunday, June 16, 2013

`ပညာတတ္တစ္ေယာက္၏ တန္ဘိုး´

(ပညာဟူသည္)

ေရွးဦးစြာ ပညာဟူေသာ ေ၀ါဟာရကို ရွင္းျပရန္ လိုေပလိမ့္မည္။ `ပညာ´ဟူေသာ ပါဠိေ၀ါဟာရမွာ ျမန္မာစကား၊ ျမန္မာစာေပနယ္ပယ္မွာ မ်ားစြာအသံုးျပဳခဲ့ၾက၊ အတိတ္ေခတ္မ်ားကပင္ တြင္က်ယ္ခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ျမန္မာေ၀ါဟာရကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနၾကသည္။

ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ အလြန္နီးစပ္ အလြန္ရင္းႏွီးေနေသာ ေ၀ါဟာရ၊ အမ်ားနားလည္ေသာ အဓိပၸာယ္မွာ ငယ္စဥ္မွ တကၠသိုလ္အထိ ဆိုင္ရာ ၀ိဇၨာ၊ သိပၸံဘာသာရပ္မ်ားကို ေက်ာင္းမွ ဆရာ၊ ဆရာမတို႔က တပည့္ေက်ာင္းသားမ်ားကို စာသင္ခန္းထဲမွာ သင္ျပပို႔ခ်ေပးခ်က္မ်ားဟု ျဖစ္ေပသည္။ ဤအနက္အဓိပၸာယ္ မမွားပါ။ မွန္သင့္သေလာက္ မွန္ေနပါသည္။ ပညာဟူသည္ ေက်ာင္း၊ ေက်ာင္းစာမ်ားႏွင့္ မကင္းႏိုင္ပါ။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေလ့ရွိရာ ဤအနက္အဓိပၸာယ္မွာ ေပၚလြင္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ မူရင္း ပါဠိဘာသာက ျပဆို၀ိၿဂိဳလ္ျပဳထားခ်က္မ်ားႏွင့္ အဓိပၸာယ္ေကာက္မ်ားကိုလည္း ထပ္ဆင့္ေလ့လာမွတ္သား သင့္ထိုက္လွပါသည္။ ဆရာျမတ္ ပါဠိစာေပပညာရွင္တို႔၏ အဆိုအမိန္႔ ဖြင့္ဆိုထားခ်က္မွာ နည္းသံုးနည္းႏွင့္ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ျပေလ့ရွိရာ ပထမဆံုး ဓာတ္မူလအနက္ကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ရန္ လိုေပလိမ့္မည္။ ပါဠိအ႒ကထာဋီကာ အဘိဓာန္ က်မ္းဂန္မ်ား၌ ပ+ပ္ဥာ (ဥာ)ဓာတ္ ပါရွိသည္။ `ပ´က ေရွ႕ဆက္ပစၥည္းျဖစ္၍ ထူးထူးျခားျခား အနက္မ်ားျပားမႈ ရွိေနသလို (ဥာ)ဓာတ္က သိျခင္း၊ နားလည္ျခင္း၊ ခံယူျခင္းကို ထြန္းျပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အသိတစ္ခုခု ပညာရပ္ ဘာသာရပ္တစ္ခုခုကို ကြဲကြဲျပားျပား စံုလင္စြာ တတ္သိနားလည္၍ သေဘာေပါက္ မေနာေရာက္ ရျခင္းကို ပညာဟူ၍ ၀ိၿဂိဳလ္ျပဳၾကသည္။
ေယာဇနာ သမၺာန္ ပါ႒ိသဒၵါနည္းအရဆိုလွ်င္ ပညာဟူေသာ ပုဒ္တစ္ခုခုမွာ အသိရွင္း ဥာဏ္ပြင့္လင္းျခင္း `အာဘ´ အလင္းေရာင္ဟု ဆိုလိုသည္။ ပညာသမာ အာဘာနတၱိ၊ ပညာႏွင့္တူေသာ (၀ါ) ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေသာ အလင္းေရာင္ဟူ၍ ေလာကမွာ မရွိဟု သံယုတ္ပါဠိေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာေတာ္မူသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ နယ္ပယ္က်ဥ္းက်ဥ္း မယူဆနဲ႔။ မည္သည့္ အသိပညာ အတတ္ပညာမဆို (၁) အျပစ္ကင္းလွ်င္ (၂) လက္ေတြ႔အသံုးခ် အက်ဳိးျပဳလုိလွ်င္ (၃) အမ်ားခ်မ္းသာေကာင္းက်ဳိး ျပဳႏိုင္လွ်င္ ပညာပင္ ေခၚရသည္။ ေက်ာင္းစာတကၠသိုလ္စာသာမက၊ ဘ၀ပညာ သဘာ၀တၱ ပညာစရဏ သိကၡာဂုဏ္ရည္ပညာကိုပါ ပညာဟု အနက္အဓိပၸာယ္ ရရွိေပသည္။
တတိယနည္းမွာ ေနတၱနည္းေပဋေကာပေဒသနည္း (အလကၤာ၊ ဥပစာ၊ ဥပမာနည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္) ေဆာင္ယူခ်ဲ႕ယူရေသာ နည္းျဖစ္ရာ ပညာဟူသည္ အျခားမဟုတ္ ဥာဏ္(ဥာဏ)ပင္ ျဖစ္သည္။ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ျခင္း သတၱိႏွင့္ ဗ်တၱိတို႔သည္ပင္ ပညာဟူေသာ အနက္အဓိပၸာယ္ရရွိသည္။ လိမၼာယဥ္ေက်းသင္ယူတတ္ေျမာက္ရေသာ `ပညာမ်ဳိး´သာမက မိမိ၏ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္မွာ သတၱိစြမ္းအားရွိျခင္း (သွ်ကၠတိ = သတၱိ)သည္ပင္ ပညာျဖစ္၏။ မွန္၏။ ဘ၀အခက္အခဲ ဘာသာရပ္တစ္ခုခု ခက္ခဲက်ယ္၀န္းေစျခင္း စေသာ ဘ၀ပညာ၌ အခက္အခဲကို ပညာျဖင့္ပင္ ေျဖရွင္းေအာင္ျမင္ရန္ ရဲရဲရင္ဆိုင္၀ံ့ျခင္း ဇြဲလံု႔လ သတၱိရွိရျခင္းကိုပါ ထပ္ဆင့္နားလည္ ရေပေတာ့သည္။ ဤအနက္အရ ပ်င္းရိမႈ၊ ေပါ့ဆမႈ၊ အေခ်ာင္အလြယ္လိုက္မႈ၊ ပကာသန ၾကားခ်င္မႈဟူေသာ အညံ့စားစိတ္ အေပ်ာ့စားအလုပ္ကို ဖယ္ရွားေက်ာ္လႊားျခင္း ျပဳရေပသည္။ ပညာမွာ သတၱိရွိ၏။ သတၱိရွိလွ်င္လည္း ဗ်တၱိေခၚစိတ္ထား ယဥ္ေက်းျခင္း ႀကီးသူငယ္သူ ရြယ္တူတို႔ကို ရိုေသေလးစားျခင္း ဂါရ၀မဂၤလ နိ၀ါတမဂၤလာလည္း ပူးတြဲပါ၀င္လာေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း `ပညာ´ကို နက္နက္နဲနဲ သိရန္ ရယူရန္ မလြယ္ကူလွေပ။ သတၱိဗ်တၱိရွိေသာသူတို႔၏ ဥစၥာႏွင့္ ပန္းတိုင္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။
ပညာတတ္တစ္ေယာက္၏တန္ဘိုး စာအုပ္တြင္ပါရွိေသာ စာေရးသူ-ဦးဟန္ေ႒း(သုေတသန)၏ ေဆာင္းပါးမွ စာပိုဒ္အခ်ဳိ႕အား ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။
(ဖတ္ရႈသူအားလံုး ဗဟုသုတမ်ား တိုးပြားႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းေပးလိုက္ပါသည္)

Credit To BoBo Kyaw facebook page

Related Articles:

Post a Comment