ေရွးဦးစြာ ပညာဟူေသာ ေ၀ါဟာရကို ရွင္းျပရန္ လိုေပလိမ့္မည္။ `ပညာ´ဟူေသာ ပါဠိေ၀ါဟာရမွာ ျမန္မာစကား၊ ျမန္မာစာေပနယ္ပယ္မွာ မ်ားစြာအသံုးျပဳခဲ့ၾက၊ အတိတ္ေခတ္မ်ားကပင္ တြင္က်ယ္ခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ျမန္မာေ၀ါဟာရကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနၾကသည္။
ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ အလြန္နီးစပ္ အလြန္ရင္းႏွီးေနေသာ ေ၀ါဟာရ၊ အမ်ားနားလည္ေသာ အဓိပၸာယ္မွာ ငယ္စဥ္မွ တကၠသိုလ္အထိ ဆိုင္ရာ ၀ိဇၨာ၊ သိပၸံဘာသာရပ္မ်ားကို ေက်ာင္းမွ ဆရာ၊ ဆရာမတို႔က တပည့္ေက်ာင္းသားမ်ားကို စာသင္ခန္းထဲမွာ သင္ျပပို႔ခ်ေပးခ်က္မ်ားဟု ျဖစ္ေပသည္။ ဤအနက္အဓိပၸာယ္ မမွားပါ။ မွန္သင့္သေလာက္ မွန္ေနပါသည္။ ပညာဟူသည္ ေက်ာင္း၊ ေက်ာင္းစာမ်ားႏွင့္ မကင္းႏိုင္ပါ။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေလ့ရွိရာ ဤအနက္အဓိပၸာယ္မွာ ေပၚလြင္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ မူရင္း ပါဠိဘာသာက ျပဆို၀ိၿဂိဳလ္ျပဳထားခ်က္မ်ားႏွင
ေယာဇနာ သမၺာန္ ပါ႒ိသဒၵါနည္းအရဆိုလွ်င္ ပညာဟူေသာ ပုဒ္တစ္ခုခုမွာ အသိရွင္း ဥာဏ္ပြင့္လင္းျခင္း `အာဘ´ အလင္းေရာင္ဟု ဆိုလိုသည္။ ပညာသမာ အာဘာနတၱိ၊ ပညာႏွင့္တူေသာ (၀ါ) ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေသာ အလင္းေရာင္ဟူ၍ ေလာကမွာ မရွိဟု သံယုတ္ပါဠိေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာေတာ္မူသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ နယ္ပယ္က်ဥ္းက်ဥ္း မယူဆနဲ႔။ မည္သည့္ အသိပညာ အတတ္ပညာမဆို (၁) အျပစ္ကင္းလွ်င္ (၂) လက္ေတြ႔အသံုးခ် အက်ဳိးျပဳလုိလွ်င္ (၃) အမ်ားခ်မ္းသာေကာင္းက်ဳိး ျပဳႏိုင္လွ်င္ ပညာပင္ ေခၚရသည္။ ေက်ာင္းစာတကၠသိုလ္စာသာမက၊ ဘ၀ပညာ သဘာ၀တၱ ပညာစရဏ သိကၡာဂုဏ္ရည္ပညာကိုပါ ပညာဟု အနက္အဓိပၸာယ္ ရရွိေပသည္။
တတိယနည္းမွာ ေနတၱနည္းေပဋေကာပေဒသနည္း (အလကၤာ၊ ဥပစာ၊ ဥပမာနည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္) ေဆာင္ယူခ်ဲ႕ယူရေသာ နည္းျဖစ္ရာ ပညာဟူသည္ အျခားမဟုတ္ ဥာဏ္(ဥာဏ)ပင္ ျဖစ္သည္။ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ျခင္း သတၱိႏွင့္ ဗ်တၱိတို႔သည္ပင္ ပညာဟူေသာ အနက္အဓိပၸာယ္ရရွိသည္။ လိမၼာယဥ္ေက်းသင္ယူတတ္ေျမာက္ရေသာ
ပညာတတ္တစ္ေယာက္၏တန္ဘိုး စာအုပ္တြင္ပါရွိေသာ စာေရးသူ-ဦးဟန္ေ႒း(သုေတသန)၏ ေဆာင္းပါးမွ စာပိုဒ္အခ်ဳိ႕အား ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသ
(ဖတ္ရႈသူအားလံုး ဗဟုသုတမ်ား တိုးပြားႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းေပးလိုက္ပါသည္)
Credit To BoBo Kyaw facebook page
Post a Comment