Tuesday, August 27, 2013

သမိုင္းသင္ခန္းစာကို အက်ဳိးရွိေအာင္ ျပန္လည္အသံုးခ်ဖို႔လိုပါသည္



၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၆ ရက္၊ ၇ ရက္၊ ၈ ရက္ေန႔မ်ားက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ မင္းဓမၼလမ္းရိွ ျမန္မာကြန္ဗင္းရွင္းစင္တာတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံု၊ ၂၅ ႏွစ္ေျမာက္(ေငြရတု) အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္လာေသာ သမၼတ႐ံုးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက "သမိုင္းကို ေဖ်ာက္လို႔မရဘူး၊ သမိုင္းက အားနည္းခ်က္ ေတြကို ေဖာ္ထုတ္ၿပီး အားသာခ်က္ေတြ လုပ္ဖို႔က လက္ရိွလူသားေတြရဲ႕ တာဝန္ေပါ႔" ဟူ၍ ေျပာၾကားခဲ႔ေၾကာင္း ၈.၈.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔ထုတ္ 7 Day Daily ေန႔စဥ္သတင္းစာတြင္ ဖတ္႐ႈလိုက္ရပါသည္။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္က အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းသည္ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီကို ေထာင္ၿပီး ဥကၠ႒ လုပ္ခဲ႔သည္။ တစ္ပါတီစနစ္ကို ခိုင္မာေစသည့္ အေျခခံဥပေဒ တစ္ရပ္ေရး ေရးဆြဲကာ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္တြင္ ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲျပဳလုပ္ၿပီး ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၃ ရက္ေန႔တြင္ျပ႒ာန္းကာ ထိုႏွစ္ မတ္လ ၂ ရက္ေန႔တြင္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့ သည္။ ဦးေနဝင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီဥကၠ႒ အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ ျခင္းခံရသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီဥကၠ႒သည္ အေျခခံဥပေဒအရ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတျဖစ္သည္။

ကြၽန္ေတာ္ဤသို႔ အတိတ္သမိုင္းကို ေရးျပေနရျခင္းမွာ ျပည္သူေတြ လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံသည္ျဖစ္ေစ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို (ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲကို အသံုးခ်လ်က္) အတည္ျပဳခ်က္ ရယူႏိုင္ျခင္း၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက သေဘာက်သည္ျဖစ္ေစ၊ မက်သည္ ျဖစ္ေစ မိမိလိုခ်င္ေသာ ရာထူးေနရာကို ေထာက္ခံဆႏၵမဲျဖင့္ ရရိွေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္းတို႔သည္ ဦးေနဝင္း၏ ထူးျခားေသာစြမ္းရည္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ကိုဆက္ခံေသာ ေႏွာင္းလူမ်ားကလည္း သမိုင္းသင္ခန္းစာရယူ၍ ဆရာ႔ေျခဖဝါး ထက္ၾကပ္မကြာ လိုက္ပါႏိုင္ၾကသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ယခုအခါ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ၈၈ ခုႏွစ္ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပံုႀကီးကို စတင္ဦးေဆာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ခဲ့ၾကသူမ်ားႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ ျပင္မည္တကဲကဲ လုပ္ေနၾကေသာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႀကီးမွာ ေညာင္ႏွစ္ပင္ဆိုေသာ စခန္းသာႀကီးတြင္ အလႊာ ေပါင္းစံုမွ ကိုယ္စားျပဳသူမ်ား ပါဝင္လ်က္ ၁၃ ႏွစ္တိုင္တိုင္ မူဝါဒမ်ားခ်မွတ္ကာ အေျခခံဥပေဒကိုမူ တစ္ႏွစ္ခန္႔သာ တက္သုတ္႐ိုက္ ေရးဆြဲခဲ႔ၾကၿပီး ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲႀကီး ျပဳလုပ္၍ ဆႏၵမဲေပးသူမ်ား၏ (၉၂ ဒသမ ၄၈) ရာခိုင္ႏႈန္း ေထာက္ခံမဲျဖင့္ အတည္ျပဳခဲ့သည့္ အေျခခံဥပေဒႀကီးပင္ မဟုတ္ပါေလာ။

ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ျပည္သူေတြ မႏွစ္သက္ေသာ ဤအေျခခံဥပေဒႀကီးကို မည္သူေတြကမ်ား မူဝါဒခ်မွတ္ ေရးဆြဲခဲ့ၾကပါသနည္း။ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္မ်ား စားၿပီး ေဆးဝါး အပါအဝင္ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကို အလကားနီးပါးရေသာေဈးျဖင့္ ဝယ္ယူခြင့္ရၾကေသာ ဝန္ထမ္းကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အလုပ္သမားကိုယ္စားလွယ္ဟု ဆိုသူမ်ား၊ ေတာင္သူလယ္သမား ကိုယ္စားလွယ္ဟု ဆိုသူမ်ား၊ အႏုပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး ပါတီတို႔၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား(NLD မပါ)၊ ထိုအခ်ိန္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရယူထားၾကသည့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္း အခ်ဳိ႕မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား စသည့္၊ စသည့္ ပုဂၢိဳလ္တို႔ေရးဆဲြခဲ့ၾကျခင္း မဟုတ္ပါလား။

အဆိုပါပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလံုးကို ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သမိုင္းတရားခံမ်ားဟု မသတ္မွတ္လိုပါ၊ သြားေလသူဆရာ၏ သမိုင္းသင္ခန္းစာကို အမိအရ ဆုပ္ကိုင္ရယူ၍ (မည္သည့္ တပည့္သားေျမးကိုမွ စိတ္ခ်ယံုၾကည္ျခင္း မျပဳေတာ့ဘဲ) မိမိတို႔ လုပ္ေဆာင္ခဲ႔သမွ်ကို အျပည့္အဝ အကာအကြယ္ေပးရန္
(ျပင္ဆင္ရန္ခက္ခဲေအာင္ တမင္ျပဳလုပ္ထားေသာ) အေျခခံဥပေဒႀကီး၏ အကာအကြယ္ကို အရယူခဲ႔ျခင္းမွာ ဆရာ့ထက္ လက္ေစာင္းထက္စြာ သမိုင္းသင္ခန္းစာကို လက္ေတြ႔ က်င့္သံုးျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ျပင္ “အႀကံတူ ေနာက္လူသာစၿမဲ” ဟူေသာဆို႐ိုးစကားအတိုင္း မိမိကိုယ္တိုင္ အာဏာကို မရယူေတာ့ဘဲ အာဏာရိွသူတို႔၏ေနာက္ဝယ္ အေျခခံဥပေဒ၏ အကာအကြယ္ျဖင့္ ၿငိမ္းေအးစြာေနထိုင္ႏိုင္ျခင္းမွာ သမိုင္းသင္ခန္းစာကို ရယူအသံုးခ်ျခင္း မဟုတ္ပါဟူ၍ မည္သူက ေျပာႏိုင္ပါမည္နည္း။ အေျခခံဥပေဒသာမက ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲကား ၁၉၉၀ ျပည္ႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲမွ ရရိွေသာ သမိုင္းသင္ခန္းစာကို အျပည့္အဝ ရယူအသံုးခ်ခဲ႔ျခင္း မွာကား ၾသခ်ေလာက္ပါေပသည္ ဟူ၍ပဲ ဆိုလိုက္ပါရေစ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဤသို႔ေျပာရသနည္းဆိုေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ ဥကၠ႒ တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရသည့္ အတြက္ျဖစ္ပါသည္။

၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒႏွင့္ ေကာ္မရွင္ဥပေဒတို႔ကို နဝတ အစိုးရက ျပ႒ာန္းေပးပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အား အဆိုပါဥပေဒမ်ားကို စနစ္တက် ကိုင္တြယ္က်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေစရန္ သင္တန္းပို႔ခ်သျဖင့္ ဗဟိုဝန္ထမ္းတကၠသိုလ္(ေဖာင္ႀကီး) တြင္ သင္တန္း တက္ရပါသည္။ ထိုစဥ္က ေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ႀကီး ဦးဘေဌးႏွင့္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားျဖစ္သည့္ ဦးစန္းေမာင္၊ ဆရာခ်ယ္ စသူတို႔ကလည္း ေရြးေကာက္ပြဲကို သန္႔ရွင္းမွ်တစြာ က်င္းပေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ နဝတအစိုးရကလည္း ေရြးေကာက္ပြဲကို လြတ္လပ္၍တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ေစရမည္ ဟူ၍ ကမၻာသို႔ ေၾကညာထားပါသည္။

နဝတ အစိုးရက ဤကဲ႔သို႔ရဲဝံ့စြာ စိန္ေခၚရဲျခင္းမွာ ၄င္းတို႔ရရိွခဲ့ေသာ ေထာက္လွမ္းေရး သတင္းမ်ားအရ “မဆလ” ပါတီတစ္ျဖစ္လဲ “တစည” ပါတီ သည္ အႏိုင္ရရိွရန္ အေျခအေနေကာင္းသည္ ဟူ၍ သိရိွထား သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္က NLD ပါတီဝင္မ်ားကို ႏွိပ္ကြပ္ျခင္း၊ ဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုလည္း အပုပ္ခ်ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ခြင္႔မျပဳပါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ခြင့္ ျပဳေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နယ္စု ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ခြဲဥကၠ႒ ကိုလည္း အေဝးတစ္ေနရာသို႔ ေျပာင္းပို႔ခဲ့ပါသည္။ တိုင္းေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ ခြဲက ပယ္ခ်မွသာလွ်င္ ဇာတ္လမ္းျပတ္ပါသည္။

ျမန္မာတြင္သာမက ကမၻာတြင္ပါ ေက်ာ္ၾကား၍ အေလးထား၊ ေျပာၾကား၊ ေရးသားခဲ့ၾကေသာ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးကား ကြၽန္ေတာ့္ ဘဝအတြက္ပါ အမွတ္တရ မ်ားစြာရိွသျဖင့္ ထိုေန႔ကျဖစ္စဥ္တစ္ခုကိုျဖင့္ မွတ္တမ္းျပဳ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္၊ ရပ္ကြက္ အသီးသီးရိွ မဲ႐ံုမ်ားတြင္မဲေပးသည့္ အေျခအေနမ်ားကို တစ္ေနကုန္ လိုက္လံ စစ္ေဆး ၾကည့္႐ႈရာတြင္ ရပ္ကြက္ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ဝင္မ်ား၊ မဲ႐ံုအဖြဲ႕ဝင္မ်ား သည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေျပာဆို မွာၾကားထားသည့္အတိုင္း လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးအျဖစ္ သမိုင္းမွတ္တမ္း ျပဳေနၾကသည္မွာ မ်ားစြာဂုဏ္ယူဖြယ္ ေကာင္းပါသည္။ ညေနမဲ႐ံုပိတ္သည့္ အခ်ိန္တြင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားသည္ သိမ္ျဖဴလမ္း၊ လမ္းငါးခြဆံု မီးပိြဳင့္အနီးရိွ ၿမိဳ႕နယ္ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ ခြဲ႐ံုးတြင္ ရပ္ကြက္/မဲ႐ံုအသီးသီးမွ ေရာက္ရိွလာေသာ မဲစာရင္းမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဖြင့္ေဖာက္စစ္ေဆး ေရတြက္ရာတြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ကိုယ္စားလွယ္ႏွစ္ဦးမွာ ပါတီအသီးသီးမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူမ်ား၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ျပတ္သားစြာ အႏိုင္ရရိွသြားပါသည္။

၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ သန္႔ရွင္း၊ မွ်တ၊ လြတ္လပ္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ၏ ရလဒ္အရ ေဒါက္တာေအာင္ခင္ဆင့္ႏွင့္ ေဒါက္တာ သန္းေအာင္တို႔မွာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ကိုယ္စားျပဳ၍ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ ၁ ႏွင့္ အမွတ္ ၂ တို႔မွ ေရြးခ်ယ္ခံ ရေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲတစ္ခုကို ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပေပးႏိုင္ခဲ႔ေသာ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ခြဲ ဥကၠ႒ တစ္ဦးအေနျဖင့္ တက္ႂကြေသာေျခလွမ္းမ်ားျဖင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမရိွ ၿမိဳ႕နယ္စု ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲ႐ံုးသို႔ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္မ်ားကို သြားေရာက္ ပို႔ေဆာင္ခ႔ဲၿပီးေနာက္ ႐ံုးသို႔ျပန္ကာ ျမန္မာ့အသံက ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္မ်ား ေၾကညာသည္ကို နားေထာင္ေနမိပါသည္။

ပထမဆံုးေၾကညာသည္က ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္မွ ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇွာက္ျခင္းခံရသည့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚစန္းစန္း၏အမည္ ျဖစ္သည္။ ဆက္လက္၍ ေၾကညာသြားရာ ၄င္းပါတီမွပင္ ျဖစ္ၿပီး ေလးငါးေယာက္ ေၾကညာၿပီးေသာအခါ ဆက္ လက္ေၾကညာျခင္းမျပဳဘဲ ရပ္သြားပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ၿမိဳ႕နယ္မွ အမည္စာရင္းကို အခ်ိန္မီ ေပးပို႔ႏိုင္ေသာ္လည္း မေၾကညာသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ့္မွာနားမလည္ ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ရသည္။ ေနာက္မွၾကားသိရသည္မွာ မေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ ရလဒ္မ်ား(အထူးသျဖင့္ ေမွာ္ဘီ၊ မဂၤလာဒံု စသည့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွာပင္) ရရိွခဲ႔သျဖင့္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား ေဒါသူပုန္ထၿပီး နားေထာင္ႏိုင္စြမ္း မရိွေတာ့ သျဖင့္ ရပ္နားလိုက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ေန႔နံနက္ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ားမွပင္ ဖတ္႐ႈရပါေတာ့သည္။

ဤသမိုင္းသင္ခန္းစာကို နအဖ အစိုးရသည္ ေကာင္းစြာ အသံုးခ်ႏိုင္ခဲ့ ပါသည္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္က ေရြးေကာက္ပြဲကို တရားမွ်တစြာက်င္းပေပးခဲ႔သူ အမ်ားစုမွာ အၿငိမ္းစား ယူၾကပါၿပီ၊ က်န္သူမ်ားမွာ အမွည့္ေျခြ ေျခြခံခဲ့ ၾကရပါသည္။ ၄င္းတို႔၏ေနရာ မ်ားတြင္ မိုးက်ေရႊကိုယ္ တို႔ျဖင့္ အစားထိုးခဲ႔ပါသည္။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပခ်ိန္တြင္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး အသင္းတျဖစ္လဲ ပါတီသည္ ယခင္အသင္းဝင္ ဆရာ/ဆရာမ မ်ားအေပၚတြင္ ၾသဇာလႊမ္းမိုးလ်က္ပင္ ရိွပါေသးသည္။ ၄င္းတို႔ကို မဲ႐ံုမွဴးကဲ႔သုိ႔ တာဝန္မ်ားေပးပါသည္။ ရယက အဖြဲ႕ဝင္မ်ားမွာ ထိုအခ်ိန္က ယင္းပါတီ၏ ပါတီဝင္မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ အခ်ဳိ႕ကို ရပ္/ေက်း ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားအျဖစ္ တာဝန္ေပးအပ္ပါသည္။

ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပေသာေန႔တြင္ သြားေရာက္ မဲေပးေသာအခါ ႀကံဳေတြ႔ရသည္မ်ားမွာ အမ်ားသိၿပီး ျဖစ္ၾကသည့္အတိုင္း မဲဆႏၵရွင္စာရင္း တြင္ မိမိအမည္မပါရိွျခင္း၊ ပါရိွေသာ္လည္း တစ္စံုတစ္ေယာက္က မိမိကိုယ္စား မဲေပးၿပီးျဖစ္ေနျခင္း၊ ခရီးလည္းမသြား၊ ေဆး႐ံုလည္းမတက္၊ ေထာင္နန္းစံရသူလည္း မဟုတ္ပါဘဲ ႀကိဳတင္မဲေပးၿပီး ျဖစ္ေနျခင္း စသည့္ ထူးဆန္းအံ႔ၾသဖြယ္ရာ အျဖစ္ဆန္းမ်ားကို အမ်ားသူငါ ႀကံဳေတြ႔ခဲ႔ၾကရ သည္ဆိုလွ်င္ ယံုတမ္း စကားဟု ဆိုၾကပါမည္လား...။

ထိုစဥ္က ကြၽန္ေတာ္ေနထိုင္ခဲ႔သည့္ ေရႊျပည္သာၿမိဳ႕နယ္ တြင္လည္း အလားတူပင္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ႔ရပါသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ား အရလည္းေကာင္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီ ေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ႏွင့္ တာဝန္ရိွသူ မ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားအရ လည္းေကာင္း ဆႏၵမဲလက္မွတ္မ်ား ေရတြက္သည့္ အခ်ိန္တြင္ မဲဆႏၵရွင္မ်ားအေနႏွင့္ လာေရာက္ၾကည့္႐ႈ ႏိုင္သည္ဟု သိရိွထားသျဖင့္ သြားေရာက္ ခဲ႔ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ မဲ႐ံုအေပါက္နားသို႔ပင္ ကပ္၍မရခဲ့ဘဲ ဆက္ေနလွ်င္ မဲ႐ံုကိုေႏွာင့္ယွက္မႈျဖင့္
အဖမ္းခံရေတာ့မည့္ အမူအရာမ်ားေၾကာင့္ အလ်င္အျမန္ပင္ ျပန္လွည့္ခဲ့ပါသည္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္က တရားမွ်တေသာ၊ လြတ္လပ္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ တစ္ခုကို ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပေပးခဲ႔ေသာ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ခြဲ ဥကၠ႒တစ္ဦး၏ တရားမွ်တမႈမရိွေသာ၊ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းမႈ မရိွေသာ ေရြးေကာက္ပြဲတစ္ခု၏ အနီးကပ္ အေတြ႔အႀကံဳပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဆႏၵမဲလက္မွတ္မ်ား ေရတြက္ၿပီးစီး၍ ေရြးေကာက္ခံရသူမ်ား၏ အမည္စာရင္းမ်ား ထြက္ေပၚလာ ေသာအခါ အံ႔အားသင့္ရသူတို႔ကား မဲဆႏၵရွင္မ်ားပင္ ျဖစ္ၾကပါသည္။ မိမိတို႔လူအမ်ားစု ဆႏၵျပဳခဲ႔ၾကေသာ ပါတီမွ ကိုယ္စားလွယ္၏ အမည္ႏွင့္ ေရြးခ်ယ္ခံရသည္ဟူ၍ ေၾကညာျခင္းခံရသူတို႔၏ အမည္မွာ ကြဲလြဲေနေသာ္လည္း မည္သို႔မွ်ေစာဒကတက္ရန္ မတတ္ႏိုင္ေသာ အေျခအေနပင္ မဟုတ္ပါလား။ အခ်ဳိ႕ၿမိဳ႕နယ္မ်ား ဆိုလွ်င္ ညကေၾကညာစဥ္က ေရြးခ်ယ္ခံရသူတစ္ဦး ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္တြင္ ထပ္မံေၾကညာေသာအခါ ေရြးေကာက္ခံရသူ အမည္တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေနျခင္းကား အံ႔ၾသကုန္ႏိုင္ဖြယ္ ျဖစ္ရပ္မ်ားသာတည္း။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္အေျခခံဥပေဒ မဲေပးစဥ္ကလည္း မိသားစု ေလးဦးရိွသည့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အိမ္တြင္ ဇနီးတစ္ဦးတည္း ရိွေနစဥ္ ရပ္ကြက္ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲဝင္မ်ား ေရာက္ရိွလာၿပီး ေလးဦးစလံုးအတြက္ ႀကိဳတင္မဲမ်ား ထည့္ခိုင္းသျဖင႔္ ဇနီးျဖစ္သူက ျဖည့္စြက္၍ လက္မွတ္ေရးထိုး ေပးလိုက္ရပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ဇနီးျဖစ္သူကို “မင္းက ငါ႔ကိုယ္စား ဘာျဖစ္လို႔ ေထာက္ခံဆႏၵမဲ ေပးလိုက္ရတာလဲ” ဟူ၍ေျပာေသာအခါ ၄င္းက“သူတို႔က ဝိုင္းၿပီးၾကည့္ေန ၾကတာ ကြၽန္မက သူတို႔ေရွ႕မွာ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ကန္႔ကြက္မဲေပးလို႔ ျဖစ္မလဲ” ဟု ျပန္ေျဖပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကို မေထာက္ခံပါ၊ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ ေထာက္ခံဆႏၵမဲ ေပးခဲ႔ရပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔တစ္ေတြ (အာဏာရွင္ဘက္ေတာ္သားေတြ) သမိုင္း သင္ခန္းစာကို ေကာင္းေကာင္း ယူတတ္ၾကသလို ဒီမိုကေရစီ ဘက္ေတာ္သားမ်ား အေနႏွင့္လည္း သမိုင္းသင္ခန္းစာမ်ားကို ေကာင္းစြာ ယူတတ္ၾကဖို႔ လိုပါသည္။

ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံု ေငြရတု အခမ္းအနား ဒုတိယေန႔တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တက္ေရာက္၍ အမွာစကား ေျပာၾကားရာ၌ “သမိုင္းကို စနစ္တက် ေလ႔လာရန္ လိုေၾကာင္း၊ အတိတ္ျဖစ္ရပ္မ်ားအေပၚ သံုးသပ္ေဖာ္ထုတ္သည့္ သင္ခန္းစာမ်ားသည္ ႏိုင္ငံအတြက္ အက်ဳိးရိွေသာ သင္ခန္းစာ ျဖစ္ရန္လိုေၾကာင္း၊ သမိုင္းစိတ္ဓာတ္သည္ အျပဳသေဘာေဆာင္ရန္ လိုေၾကာင္း၊ မည္သည့္စိတ္ဓာတ္မဆို အျပဳသေဘာ မေဆာင္ပါက ႏုိင္ငံအတြက္ အက်ဳိးမရိွေၾကာင္း” စသည္ျဖင့္ ေျပာၾကားသြားသည္ကို ၉.၈.၂၀၁၃ ရက္ေန႔ထုတ္ ေၾကးမံုသတင္းစာတြင္ ဖတ္႐ႈလိုက္ရပါသည္။
ထို႔ေၾကာင္႔ အထက္တြင္ ေရးသားေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအရ သမိုင္းသင္ခန္းစာမ်ားကို ရယူျခင္း၊ ထိုသို႔ရယူထားေသာ သင္ခန္းစာမ်ားမွ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္၍ အသံုးျပဳျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ဳိးျဖစ္ မျဖစ္ႏွင့္ မည္သူေတြ အက်ဳိးရိွသြားၾကသည္ကို စာ႐ႈသူမ်ား ပညာဉာဏ္ႀကီးစြာျဖင့္ သံုးသပ္ၾကရန္ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ သမိုင္းထဲမွ သင္ခန္းစာမ်ားကို ရယူျခင္း၊ သံုးသပ္ျခင္း၊ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားအရ ေတြ႔ရိွရေသာ အားနည္းခ်က္မ်ားကို အားသာခ်က္အျဖစ္ ျပန္လည္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ၾက သည့္အခါ မိမိအက်ဳိး၊ မိမိပါတီ/အဖြဲ႕အစည္း၏ အက်ဳိးကိုသာ ေရွ႕တန္းတင္ျခင္း မျပဳၾကပဲ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွွင့္ ျပည္သူအက်ဳိးကိုလည္း ကိုယ္စြမ္း/ဉာဏ္စြမ္း ရိွသေရြ႕ ေဆာင္ရြက္သြားၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

(သိန္းထက္ေအာင္)

Credit To The Voice Weekly

Related Articles: