““တို႔ေက်ာင္း””
ပန္းကေလးမ်ား ပြင့္ေတာ့မည္
ဖူးတံ၀င့္လုိ႔ခ်ီ၊
ေနျခည္မွာ ေရႊရည္ေလာင္း
ငါတို႔စာသင္ေက်ာင္း။ ။
ဒီကဗ်ာကုိ သူငယ္တန္းနဲ႔ မူႀကိဳမွာ တက္ေနၾကတဲ့ကေလးေတြ ရြတ္ဆိုလာ ၾကတာ ႏွစ္၃၀ေက်ာ္ပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ကဗ်ာ စာဆုိရွင္က ဘယ္သူလဲလုိ႔ေမးရင္ မသိတဲ့ သူမ်ားပါတယ္။ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ စာဆုိရွင္ရဲ႕အမည္ကို စာအုပ္မွာေဖာ္ျပမ ထားလို႔ပါ။ ကဗ်ာစာဆုိရွင္ရဲ႕အမည္က ဦးတင္၀င္းျဖစ္ၿပီး၊ကေလာင္အမည္က ပ်ဥ္းမနားေမာင္နီသင္း ျဖစ္ပါတယ္။ စာေပဗိမာန္ဆု၊အမ်ိဳးသာစာေပဆု(ကေလး ကဗ်ာ)ႏွင့္အမ်ိဳးသားစာေပဆု(ကဗ်ာ)စတဲ့ စာေပဆုမ်ားရွင္ျဖစ္ပါတယ္။သင္ၾကားသူ သင္ယူသူ အားလုံးမုဒိတာပြားႏုိင္ဖုိ႔ ရည္ ရြယ္ၿပီးေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။အယ္ဒီတာ အဖြဲ႕ ွ်ကေူငအပ ပညာေရးဂ်ာနယ္၊အတြဲ-၁။အမွတ္-၁တြင္ေဖာ္ျပပါရွိေသာ အယ္ဒီ တာအဖြဲ႕၏ တင္ျပခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါ သည္။ဤစာစုကို ဖတ္ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕၏ေစတနာစကားျဖစ္သလုိ မုဒိတာစကားလည္းျဖစ္ပါသည္။ယင္းမုဒိ တာစကား၌ ကဗ်ာ၏ခ်စ္စရာေကာင္း ေသာအႏွစ္သာရကိုလည္းေကာင္း ထုိ အႏွစ္သာရကို ဖန္တီးခဲ့ေသာစာဆိုရွင္ ကဗ်ာဆရာ၏ အႏုပညာတန္ဖိုးကိုလည္း ေကာင္း ထုိအႏုပညာတန္ဖိုးႏွင့္ ညီမွ် ေသာကေလာင္နာမည္၏ ဂုဏ္သိက္ၡာ တန္ဖိုးကိုလည္းေကာင္း စာသင္သူ သင္ ၾကားသူမ်ားသာမက စာဖတ္သူအားလုံး ကိုပါ မုဒိတာပြားေစလုိေသာေစတနာ ျဖင့္ ေဖာ္ျပလုိက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိသာ လွပါသည္။ယခုလုပ္ရပ္သည္ ဆရာပ်ဥ္း မနားေမာင္နီသင္း၏ကဗ်ာဂုဏ္ရည္ႏွင့္ အတူ ထုိကဗ်ာ၏ဖန္တီးရွင္ ဆရာပ်ဥ္း မနားေမာင္နီသင္း၏ ဂုဏ္ကုိပါေဖာ္ ထုတ္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။တစ္နည္းအား ျဖင့္ လူသိထင္ရွားကဗ်ာကို လူသိထင္ ရွားကေလာင္အမည္ျဖင့္ တြဲေပးလုိက္ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဤသို႔လုပ္လုိက္ျခင္းအားျဖင့္ ေနာင္ တစ္ခ်ိန္တြင္ ဒီကဗ်ာေလးေကာင္းလိုက္ တာ ဘယ္သူေရးတာပါလိမ့္ဆုိသည့္ ““အမည္မသိစာဆုိ””ဒုကၡလည္း ကင္းေ၀း သြားမည္ျဖစ္ပါမည္။အလားတူပင္ ေက်ာင္းသုံးျပ႒ာန္းထားသည့္ မူလတန္း ဖတ္စာစာအုပ္မ်ားတြင္ ကေလာင္အမည္ မပါေသာ ကဗ်ာေကာင္းေကာင္းေလး ေတြ က်န္ရွိေနပါေသးသည္။ သူငယ္ တန္းေက်ာင္းသုံးဖတ္စာထဲတြင္ ပါ၀င္ ေသာ ““မမ၀၀၊ ထထက၊အကပထမ””ဆို ေသာ ကဗ်ာသည္ ဆရာတင္မိုးေရးခဲ့တာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာကြယ္လြန္ၿပီးမွ သိခြင့္ ရပါသည္။ သို႔ျဖင့္ ပိုင္ရွင္မဲ့ျဖစ္ေနေသာ စာေပလက္ရာေကာင္းမ်ား၊ ကဗ်ာလက္ ရာေကာင္းမ်ားကို တန္ဖိုးထား၍ ပုိင္ရွင္ ေဖာ္ထုတ္ေနခ်ိန္တြင္တစ္နည္း က ေလာင္အမည္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ေနခ်ိန္ တြင္ကဗ်ာဆရာ၏စာမူကိုသုံးၿပီး က ေလာင္နာမည္ကိုေဖာ္ျပရန္ေစတနာတြန္႔ တုိေနၾကသူမ်ားလည္း ရွိေနသည္ကုိေတြ႕ ရပါသည္။
တစ္ခုေသာ ေန႔လယ္တြင္ျဖစ္ပါ သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္လွည္းတန္းမွတ္ တုိင္မွ ၁၂၄အထူးဟီးႏိုးကားစီး၍ ၿမိဳ႕ထဲ ထြက္ခဲ့ပါသည္။
ဤတြင္ထူးျခားေသာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု ႏွင့္ ႀကံဳလိုက္ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္မတ္ တပ္ရပ္ေနရာႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းျဖစ္ေသာ ကားအတက္အဆင္းအေပါက္၀ေဘးက မွန္ခ်ပ္ေပၚတြင္ ကဗ်ာဆန္ေသာစာသား အခ်ိဳ႕ကို ပလတ္စတစ္ေလာင္းလ်က္ ကပ္ ထားသည္ကိုေတြ႕ရ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိစာ သားမ်ားမွာ မန္က်ည္းေစ့အရြယ္ေလာက္ ျဖစ္၍ ခပ္ေ၀းေ၀းကလွမ္းဖတ္ၾကည့္ရာ ဖတ္ဖူးသလုိလိုဟုထင္မိသည္။သို႔ျဖင့္ ထုိ စာသားေတြကပ္ထားသည့္ေနရာသုိ႔ ေရာက္ေအာင္ေရႊ႕သြား၍ အစအဆုံး ဖတ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ မ်က္လုံးျပဴးသြား ပါသည္။
““ေန႔စဥ္ဘတ္စ္ကားစီးတဲ့အခါအထဲ
၀င္စီးပါ။
အေပါက္၀မွာ အတြယ္မက္
အတက္အဆင္းခက္။
သက္ႀကီးရြယ္အုိ သံဃာဆုိေနရာ
ေပးဖို႔လို၊
ကိုယ္၀န္ေဆာင္ႏွင့္မိခင္မ်ား
ဦးစားေပးစိတ္ထား။
ခြန္အားခ်ည့္နဲ႔ မစြမ္းသူ
ေဖးမ သည္းခံကူ၊
လူခ်င္းတူတူ ေမတၱာပြား
ျမတ္မြန္ခရီးသြား ။ ။””
ရန္ကုန္ခရီးသြားဂ်ာနယ္ အတြဲ၂၊ အမွတ္ ၂။၂၀၀၉ေဖေဖာ္၀ါရီလထုတ္ဂ်ာ နယ္ထဲက ကၽြန္ေတာ့္ကဗ်ာျဖစ္သည္။ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္က ““မြန္ျမတ္ခရီးသြား””ျဖစ္ သည္။ ယခုကားမွန္ခ်ပ္ေပၚတြင္ ကပ္ ထားရာ၌ စာကိုယ္ပဲပါသည္။ ေခါင္းစဥ္ မပါ။ကေလာင္နာမည္မပါ။ စိတ္မ ေကာင္းေတာ့ ျဖစ္သြားပါသည္။သို႔ေသာ္ ေျဖလုိက္ႏိုင္ပါသည္။ဤစာကိုကပ္ထား သူမွာစာသမားမျဖစ္ႏုိင္။ကဗ်ာဆရာ၊စာ ေရးဆရာကို သို႔မဟုတ္ကဗ်ာဆရာ၊စာ ေရးဆရာ၏ ကေလာင္နာမည္ကုိ တန္ဖုိး ထားရမွန္း မသိေသာ္လည္း ထုိစာထုိ ကဗ်ာေလးမွာ သူ႔ကားေပၚ၌ခရီးသည္ မ်ားအတြက္ အသုံး၀င္ပုံကိုေတာ့ သိႏုိင္ သူျဖစ္သည္။သူ႔ကားစီးခရီးသည္ေတြ အတြက္ အသုံးတည့္လုိ႔အသုံးခ်လိုက္ တာျဖစ္မည္။ ေန႔စဥ္ ပိုက္ဆံဘယ္ ေလာက္ရွာရမလဲဆုိသည့္ကားသမားအဆင့္ ဆုိတာ ဒီေလာက္ပဲရွိမွာေပါ့ဟု ေျဖလိုက္ ပါသည္။
တစ္ေန႔တြင္ အမ်ိဳးဘာသာ သာ သနာအတြက္လုပ္ေဆာင္ေနေသာ အဖြဲ႕ အစည္းႀကီးတစ္ခုမွ အဖြဲ႕၀င္ျဖစ္ဟန္တူ ေသာ ရဟန္းႏွစ္ပါးႏွင့္ သီလရွင္ႏွစ္ပါး မိမိထံေရာက္လာသည္။ဘယ္ကလိပ္စာ ရ၍ လုိက္လာသည္ကိုမသိ။အေၾကာင္း ကသူတုိ႔သင္မည့္ ဘာသာေရးေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းသားေတြကိုသင္ဖုိ႔ သင္႐ုိးၫႊန္း တန္းႏွင့္ အညီကဗ်ာေရးေပးရန္ ေတာင္း ခံၾကျခင္းျဖစ္၏။သုိ႔ျဖင့္ သူတို႔ေပးခဲ့ေသာ သင္႐ုိးကိုဖတ္၍ သင့္ေလ်ာ္ရာကဗ်ာ၁၀ ပုဒ္ခန္႔ေရးေပးလိုက္သည္။ သူတို႔က ႀကိဳက္ရာသုံးပုဒ္ေရြး၏။ ဒါလည္းကိစၥမရွိ။ သည္ၾကားထဲ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွာ စာတစ္ ေၾကာင္းကိုျပင္ပါရေစဆုိၿပီး ျပင္၏။ဒါ လည္း ကိစၥမရွိ။ၿပီးေတာ့ ကဗ်ာသုံးပုဒ္စာ အတြက္ပါဟုဆိုကာ မိမိအလုပ္စားပြဲေပၚ စာအိတ္ႏွင့္စာမူခထားသြား၏။ဖြင့္ၾကည့္ ေတာ့ ကဗ်ာသုံးပုဒ္အတြက္ ေငြက်ပ္တစ္ ေသာင္းတိတိ။ဘယ္လုိႀကီးလဲဟု ေတြး လုိက္မိ၏။ဒီလုိ စာမူခေပးတာမ်ိဳးတစ္ခါ မွ်မေတြ႕ဘူးပါ။ဒါလည္းပဲ ေရငုံႏႈတ္ပိတ္ ေနလို႔ရေသး၏။ေနာက္ဆုံးအခ်က္ကား ေရငုံေနလို႔မရေတာ့။ ႏႈတ္ပိတ္ေနလုိ႔မရ ေတာ့။အေၾကာင္းကား မိမိကဗ်ာကိုစာ သင္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ထားၿပီးမွ ကေလာင္နာ မည္မေဖာ္ျပႏုိင္ပါတဲ့။ဘယ္ေလာက္ဆုိး သလဲ။
ဘာေၾကာင့္လဲ။ ဘာလုပ္တာလဲ။ ဘယ္လုိအဓိပၸာယ္လဲ။ဒီလိုလုပ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳးတစ္ခါမွ် မေတြ႕ဖူးပါ။ ကဗ်ာဆရာဆီကို အေခါက္ေခါက္လာ။ ကဗ်ာအခါခါေတာင္းၿပီးဒီလိုေသေသခ်ာ ခ်ာ ေစာ္ကားေသာအဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳး မေတြ႕ဖူးပါ။ လႈမႈေရးအဖြဲ႕အစည္းဆိုလွ်င္ ေတာင္ ခံသာပါ၏။ခုေတာ့ဘာသာစာ ေပပညာတတ္သည္ဆုိေသာ ဘာသာ သာသနာအက်ိဳးေဆာင္ရြက္္မည္ဆုိေသာ ဘာသာေရးဆုိင္ရာအဖြဲ႕အစည္းက ေစာ္ ကားလုိက္တာေၾကာင့္ မိမိေတာ္ေတာ္ ေလးခံျပင္းပါသည္။စိတ္လည္းပ်က္မိ သည္။ရြံလည္းရြံမိသည္။
မိမိက ဂ်ာနယ္မွာဆာင္းပါးေရးၿပီး ကန္႔ကြက္လုိက္ေတာ့မိမိမိတ္ေဆြ ကဗ်ာ ဆရာတစ္ဦးထံမွ မိမိၾကားသိေအာင္တုံ႔ ျပန္လိုက္ပုံက ယင္းတုိ႔လုပ္ကိုင္ေနေသာ အဖြဲ႕အစည္း၏ဂုဏ္က်က္သေရႏွင့္ ဆန္႔ က်င္လွစြာသည္။ ငယ္ရြယ္ေသာ ပုဂိ္ၢဳလ္ ေလးတုံ႔ျပန္ပုံက မိမိအား““ဆရာႀကီးက ေငြေတာ္ေတာ္မက္တာပဲ””တဲ့။ေခါင္း ေဆာင္ပိုင္းပုဂိ္ၢဳလ္တစ္ဦး တုံ႔ျပန္လုိက္ပုံ က(အာဏာရအဖြဲ႕အစည္းက ပုဂိ္ၢဳလ္ ႀကီးေလသံမ်ိဳးႏွင့္)မိမိကဗ်ာကိစၥႏွင့္ ပတ္ သက္၍အေၾကာင္းျပန္ေပးဖုိ႔ စကားပါး ထားသည္ကို ““အေၾကာင္းျပန္ဖို႔အဆင့္ မဟုတ္ဘူး””ဟု မိမိ၀တ္႐ုံကိုမွအားမနာဘဲ ရင့္သီးေငၚတူးစြာ ေျပာထြက္ပုံမွာ သာ မန္မယဥ္ေက်းေသာ လူ၀တ္ေၾကာင္ႏွင့္ တစ္တန္းစားထဲ ျဖစ္ေနပါသည္။
တကယ္ေတာ့ စာမူခနည္းသည္ မ်ားသည္ကို အဓိကမဆုိလုိပါ။ ေပးပုံေပး နည္း တိတိက်မဟုတ္တာကို ေျပာလုိ ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။တကယ္ေတာ့လည္း စာမူခအေၾကာင္းမသိျခင္းႏွင့္ သိလ်က္ ေပးဖုိ႔ တြန္႔တုိေနျခင္းမွာ ကဗ်ာစာေပႏွင့္ မနီးစပ္ျခင္း၊ မယဥ္ေက်းျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။စာေပတန္ဖုိးကို မသိတတ္ တာလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ယေန႔ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္လွ်င္္ အနည္းဆုံး က်ပ္သုံး ေထာင္ေပးသည္။မဂၢဇင္းအမ်ားစုက ေတာ့ က်ပ္ငါးေထာင္လည္းေပးပါသည္။ က်ပ္ရွစ္ေထာင္လည္း ေပးပါသည္။ က်ပ္ ႏွစ္ေသာင္းလည္းေပးပါသည္။ဒီကေန႔ ျမ၀တီ႐ုပ္သံက ကေလးကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြႏွင့္ ကဗ်ာသ႐ုပ္ေဖာ္ လႊင့္ထုတ္ ကဗ်ာစာမူခက်ပ္ႏွစ္ေသာင္း ႏွင့္CD တစ္ခ်ပ္ရပါသည္။
ဘယ္စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာမ ဆုိ မိမိဥာဏ္အား၊ ၀ိိရိယအားစုိက္ထုတ္ ထားရေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္အတြက္ ထုိက္သင့္ေသာဥာဏ္ပူေဇာ္ခကို မက္ ေမာစၿမဲျဖစ္ပါသည္။ အဲဒီေတာ့ကိုယ့္ စာကဗ်ာအတြက္ ထုိက္သင့္ေသာ စာမူ ခအေၾကာင္းေျပာတဲ့ စာေရးဆရာက မ ႐ုိးသားတာလား။ ေလာဘႀကီးတာလား။ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၏ စာမူကိုသုံး ဖုိ႔ေတာ့လိုပါလိမ့္မည္။ ဒီၾကားထဲ ေျပာ လုိက္ပါေသးသည္။ဘယ္ကဗ်ာဆရာဆို လွ်င္ ပိုက္ဆံစကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာဘူး တဲ့။ ဒါကေတာ့ ရွင္းပါသည္။ ပြဲၾကည့္ ပရိသတ္က ေမ်ာက္ဖုိးစိန္ကတာကုိ ၾကည့္ခ်င္တာလား။ေရႊမန္းတင္ေမာင္ကုိ ၾကည့္ခ်င္တာလား။ေရႊမန္းတင္ေမာင္ကို ၾကည့္ခ်င္လွ်င္ေတာ့ေမ်ာက္ဖိုးစိန္လုိ လမ္းေဘးမွာမရႏုိင္ပါ။ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ ၏အႏုပညာႏွင့္ ထုိက္တန္ေသာ ႐ုံ၀င္ခ ေပးရမွာျဖစ္ပါသည္။
ေလာကဓမၼတာအရ အေကာင္းရွိ သလုိ အဆုိးလည္းရွိပါသည္။ အလွရွိသ လုိ အက်ည္းတန္ရွိပါသည္။ ျမင့္ျမတ္သူ ရွိသလုိ ယုတ္မာသူရွိပါတယ္။တန္ဖိုးသိ တတ္သူရွိသလုိ တန္ဖိုးမသိတတ္သူ ရွိပါ သည္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၏ စာေပကိုတန္ဖိုးထား တတ္သလုိ ထုိစာေပဖန္တီးသည့္ က ေလာင္ရွင္၏ ကေလာင္နာမည္ကို တန္ ဖိုးထားရေကာင္းမွန္းမိသူေတြ ရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အတူပင္ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၏စာေပကို အသုံးခ်ဖုိ႔ ေလာက္သာသိၿပီးထုိစာေရးဆရာ၊ကဗ်ာ ဆရာ၏ ကေလာင္နာမည္ကို တန္ဖိုး ထားရေကာင္းမွန္း မသိသူေတြ လည္းရွိ ေနျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
ဤသည္မွာ ျမင့္ျမင့္ေနထုိင္ျခင္းႏွင့္ မသက္ဆုိင္ပါ။ျမင့္ျမင့္စားေသာက္ျခင္းႏွင့္ မသက္ဆုိင္ပါ။ ျမင့္ျမင့္ ၀တ္ဆင္ျခင္းႏွင့္ မသက္ဆုိင္ပါ။ ျမင့္ျမင့္ လုပ္ကုိင္ေနျခင္း ႏွင့္လည္းမသက္ဆုိင္ပါ။ အဓိကေတာ့ စိတ္ႏွလုံးသားျမင့္္ျမင့္မထားႏိုင္သမွ် ဘာ လုပ္လုပ္အဆင့္အတန္းနိမ့္ေနမွာ ေသ ခ်ာပါသည္။
အလုပ္ႀကီးႀကီးလုပ္လွ်င္ စိတ္ထား ႀကီးႀကီးထားဖုိ႔လုိပါသည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျမင့္ျမင့္ထားလွ်င္ ႏွလုံးသားလည္းျမင့္ျမင့္ ထားတတ္ဖို႔ လုိပါသည္။ ထုိျမင့္ျမင့္စိတ္၊ ျမင့္ျမင့္ႏွလုံးသားႏွင့္ ထာ၀ရယွဥ္တြဲက်င့္ သုံးအပ္သည္မွာ အျဖဴစင္ဆုံး ႐ုိးသားဖုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။
သဘာ၀က ဖန္တီးေပးထားေသာ ႐ုိးသားသည့္ေလာက၀န္းက်င္ကို အလွ ဆင္လုိလွ်င္ မိေမြးတုိင္း ဖေမြးတုိင္းမဟုတ္ ေသာ မ႐ုိးသားစိတ္ေတြကို အရင္ဖယ္ရွား ႏိုင္မွ ျဖစ္ပါမည္။ဒီလုိမွ မဟုတ္လွ်င္ ေတာ့…။
Credit To Hot News Journal
ေျမလတ္ေမာင္ျမင့္သူ
Post a Comment