နိဒါန္း
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီခရီးကား ထက္ဝက္က်ဳိးလာခဲ့ပါၿပီ။ ဒီမိုကေရစီ၏ အေ႐ြ႕ မည္ေ႐ြ႕မည္မွ် ခရီးေပါက္ခဲ့ၿပီကိုလည္း သိျမင္ေန ၾကရပါၿပီ။ သမိုင္းတြင္ရစ္မည့္ အေျပာင္းအလဲမ်ား ႏွင့္အတူ သင္ခန္းစာ မ်ားလည္း က်န္ရစ္ခဲ့ပါၿပီ။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ကတိသစၥာက်ိန္ဆိုၿပီး ပထမဦးဆုံး ေျပာၾကားခဲ့ေသာ ရာထူးလက္ခံမိန္႔ခြန္းကို ယခုအခ်ိန္တြင္ ျပန္လည္သုံးသပ္ ၾကည့္လွ်င္ မိမိတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမည္မွ်အထိ ေျခလွမ္းမ်ား ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့သည္ကို အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ မွန္းဆၾကည့္ ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ ေရွ႕လာမည့္ လေပါင္း ၃၀ တြင္ ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းရမည့္ ေျခလွမ္းမ်ား သည္လည္း ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ဥတုပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ဆက္စပ္ ေနပါလိမ့္မည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီးေသာ လေပါင္း ၃၀ ႏွင့္ ဆက္လက္ျဖတ္သန္းရမည့္ လေပါင္း ၃၀ တို႔၏ သြင္ျပင္ လကၡဏာမ်ား၊ သေဘာသဘာဝ မ်ားသည္ကား တူညီ ႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ႏိုင္ငံ့အေရးႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရး
ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔သည္ ေနာင္လာမည့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ကိုသာၾကည့္ၿပီး ႏိုင္ငံျပဳေခါင္းေဆာင္မ်ားမွာ ေနာက္မ်ဳိးဆက္မ်ားကို ၾကည့္သည္ဟူေသာ ဂ်ိမ္းဖရီးမင္းကလပ္၏ စကားသည္ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္တြင္ မွန္ကန္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ပထမဦးစြာ ယေန႔ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ လုပ္ ေဆာင္ခ်က္မွန္သမွ်သည္ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား အတြက္ သမိုင္းပုံရိပ္မ်ား ျဖစ္လာၾကမည္ျဖစ္သလို ယေန႔ဒီမိုကေရစီ၏ အစေကာင္းမႈသည္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ခရီးရွည္ႀကီး အေႏွာင္းေသခ်ာမႈကို ပုံေဖာ္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ ယခုေနာက္ဆုံး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေဆြးေႏြး ျငင္းခုံမႈမ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီအဂၤါရပ္ ျဖစ္ေသာ Agree to Disagree ကို ျမင္ေတြ႔ရျခင္းဟု မွတ္ယူႏိုင္ေသာ္လည္း Conflict of Interest အသြင္ မေဆာင္ေစရန္လည္း ႏိုင္ငံျပဳေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ အေျမာ္အျမင္ႏွင့္ သန္း (၆၀)ကို မ်က္ႏွာမူမႈ တို႔က အဓိကက်ေနမည္ ျဖစ္သည္။ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔ သမိုင္းအဆက္ဆက္ ထားရွိအပ္ေသာ ႏိုင္ငံေရး ပဋိညာဥ္မွာ သန္း ၆၀ သာ ျဖစ္သလို မ႑ိဳင္ႀကီးမ်ား မ်က္ႏွာမူရာအရပ္ သည္လည္း သန္း ၆၀ သာ ျဖစ္ရပါမည္။
ႏိုင္ငံသားတို႔သည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ထိန္းေက်ာင္းတြန္းအားေပးမႈျဖင့္ ပန္းတိုင္သို႔ ခ်ီတက္ရသည္ျဖစ္ရာ ႏိုင္ငံေတာ္ ႏွင့္ႏိုင္ငံသားတို႔သည္ တူညီေသာ ပန္းတိုင္သို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
မ႑ိဳင္ႀကီးမ်ားလည္း ပန္းတိုင္ေရာက္ေစ၊ ႏိုင္ငံသားမ်ားလည္း ပန္းတိုင္ေရာက္ေစေသာ ႏိုင္ငံေရးသည္ ႏိုင္ငံ့အေရးပင္ ျဖစ္သလို ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားေရာ ႏိုင္ငံျပဳေခါင္းေဆာင္မ်ားပါ က်င့္သုံးသင့္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသည္လည္း ႏိုင္ငံ့အေရးပင္ ျဖစ္ရေပမည္။ ပုဂၢဳိလ္အရင္းျပဳ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ မ႑ိဳင္ အေျချပဳႏိုင္ငံေရး တို႔ကို ကြဲကြဲျပားျပား သိျမင္မွသာ ေရရွည္တည္တံ့ေသာ မ႑ိဳင္အေျချပဳႏိုင္ငံေရး ခိုင္မာေစမည္ ျဖစ္သည္။ ဆိုရလွ်င္ ယေန႔ ျမန္မာ့ေႏြဦး ၂ ႏွစ္ခြဲတြင္ ထြက္ေပၚလာခဲ့ေသာ ရလဒ္မ်ားသည္ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးခ်င္း စိတ္ရင္း ေစတနာတို႔ေၾကာင့္ ထြက္ေပၚခဲ့ျခင္းသာျဖစ္ၿပီး အင္စတီက်ဴးရွင္းဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ မ႑ိဳင္မ်ား၏ ခိုင္မာအားေကာင္းမႈေၾကာင့္ ထြက္ေပၚလာခဲ့ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးတြင္ မလြဲမေသြ ေတြ႔ႀကံဳရေလ့ရွိေသာ ႏိုင္ငံေရး အီနားရွားမ်ား၏ အရွိန္အဟုန္သည္ သန္း ၆၀ ၏ မ်က္ေမွာက္ဘဝကို ျပ႒ာန္းေနသည္ ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံ့အေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးကို မိုးလား တိမ္လား ဒြိဟ ပြားေနစရာ မလိုဟု ယူဆမိသည္။
ျမန္မာ့ေႏြဦး ၂ ႏွစ္ ခြဲေသာ္ -
သက္တမ္းအားျဖင့္ ၂ ႏွစ္ခြဲျပည့္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည့္ ျမန္မာ့ေႏြဦး သည္ သန္း ၆၀ အတြက္ မည္မွ် ျမင့္ျမင့္မားမား ေပဆပ္ခဲ့ပါသနည္း။ ပထမဦးဆုံး ျပန္လည္သိမ္းပိုက္ရယူႏိုင္ခဲ့သည့္ ေအာင္ျမင္မႈမွာ ျမန္မာ့ ဂုဏ္သိကၡာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ား၊ ေဒသတြင္းႏိုင္ငံ မ်ားအၾကား အထင္ေသး အျမင္ေသး မ်က္ဝန္းမ်ား၏ အေရာင္မ်ား ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီ ျဖစ္သလို အထီးက်န္၊ လူဆိုး စာရင္းဝင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံတကာအလယ္တြင္ သတိျပဳေစာင့္ၾကည့္အပ္ေသာ ဒီမိုကေရစီ ပုံရိပ္တစ္ခုအျဖစ္ ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္လာခဲ့ပါၿပီ။ အလားတူ ပိတ္ဆို႔ဒဏ္ခတ္မႈမ်ား၏ အေမွာင္တိုက္မွ ႐ုန္းထြက္ကာ မွိန္ပ်ပ်အလင္းေရာင္ တို႔ကိုလည္း ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။
“ငါက
အေျခခံဥပေဒကိုင္ၿပီး က်မ္းက်ိန္ထားရတာ။ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ သစၥာကို
ခံထားရတာ။ အခုလို အေျခအေနေကာင္းေတြ ျဖစ္ေနတာေတြကို အလဟႆ မျဖစ္ေစရဘူး…”
တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကို
ျပန္လည္တမ္းတခဲ့ၾကေသာ ျမန္မာျပည္သူတို႔၏ ဇာတိပုည ဂုဏ္မာနမ်ားသည္လည္း
အသစ္တစ္ဖန္ ႏိုးထရွင္သန္လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ အာရပ္ေႏြဦး၏
အနိ႒ာ႐ုံမ်ားအၾကားတြင္ ျမန္မာ့ေႏြဦးမွာ သိကၡာရွိရွိ တင့္တင့္တယ္တယ္
ထည္ဝါႏိုင္ခဲ့သည္။ ေနာက္ျပန္လွည့္ႏိုး ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ႏိုးႏွင့္
ရင္တထိတ္ထိတ္ ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ရေသာ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံကေလးသည္ ဒီကေန႔
ဒီအခ်ိန္တြင္ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ျဖင့္ ေရွ႕သို႔ ေလွ်ာက္လွမ္း ႏိုင္ခဲ့ၿပီ
ျဖစ္သည္။သို႔ေသာ္ မိမိတို႔၏ ျမန္မာ့ေႏြဦးသည္ ျပစ္မ်ဳိးမဲွ႔မထင္ သဲလဲစင္သည့္ အေနအထားေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါေလ။ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ျဖစ္စဥ္တိုင္းတြင္ ႀကံဳေတြရေလ့ရွိေသာ အမ်ဳိးသားေရး ႏိုးၾကားမႈသည္ ဘာသာေပါင္းစုံ၊ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ ၾကြယ္ဝစုံလင္ေသာ ျမန္မာ့ေႏြဦးအတြက္ စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ေႏြဦး၏ ပုရစ္ဖူးတို႔ ေသြးအလူးလူး မီးခိုးတလူလူ ျဖစ္ေစခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားေရးႏိုးၾကားမႈသည္ ႏိုင္ငံျပဳေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ မ်ား၏ ဉာဏ္အေျမာ္ အျမင္ျဖင့္ မင္ဒဲလားေန႔ရက္ကို ေက်ာ္ျဖတ္ရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ မာတင္လူသာကင္း မက္ခဲ့ေသာ အိပ္မက္သည္ ယေန႔ သမၼတအိုဘားမား အိမ္ျဖဴေတာ္စိုးစံျခင္းျဖင့္ အေကာင္အထည္ေပၚလာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သလို ေကသုံးလုံးမရွိေသာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ပေဒသာစုံမႈ ေၾကာင့္လည္း ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈတို႔ကို စည္းမွသည္ တံတိုင္း မ်ားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိႏိုင္ေစမည္ မဟုတ္ေပ။ အမ်ဳိးသားလုံၿခံဳေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံသား ျဖစ္တည္မႈတို႔၏ အဆက္အစပ္ကို ႏိုင္ငံသားမ်ားကိုယ္တိုင္ သိျမင္နားလည္ ယုံၾကည္ခံယူမွသာ ျမန္မာဟူေသာ အမွတ္ သေကၤတကို One Nation, One Myanmar အျဖစ္ စုစည္းႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
မ႑ိဳင္အေျချပဳႏိုင္ငံေရး
ယေန႔ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ေသာ အေ႐ြ႕မ်ား ျဖစ္သလို ယေန႔ႀကံဳေတြ႔ေနရသည္ တိုးတိုက္မႈမ်ားသည္လည္း ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ အဇၥ်တၱ၊ ဂုဏ္မာန ႏွင့္ အက်ဳိးစီးပြားတို႔ကို အေျခခံေနေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရသည္။ အီဂ်စ္မွ ေမာ္စီ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးစီစီ တို႔သည္ အာရပ္ေႏြဦး၏ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပေနသည္။ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ ေကာင္းေနဆဲ ျဖစ္ေသာ ျမန္မာ့ေႏြဦးကို ျမန္မာ့ဟန္ပန္ ျမန္မာဆန္ဆန္ျဖင့္ ဆက္လက္ ေတာက္ပေနေစလိုသည္။ လူပုဂၢဳိလ္မ်ားကို ဖယ္ခြာခ်၍ အင္စတီက်ဴးရွင္းကို အေျခခံေသာ မ႑ိဳင္အေျချပဳ ႏိုင္ငံေရး႐ႈ ေထာင့္ျဖင့္ ခြဲျခားေလ့လာ ၾကည့္ပါလွ်င္ ဖဆပလေခတ္မွသည္ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္အထိ တိုးတိုက္မႈမ်ား၏ ဇာစ္ျမစ္မ်ားကို ေတြ႔ ျမင္လာေပလိမ့္မည္။ လက္ေတြ႔က်၍ အလုပ္ျဖစ္ေသာ မဟာဗ်ဴဟာသေဘာ ဟူသည္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ တူေသာႏိုင္ငံေရး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ မ႑ိဳင္အေျချပဳ ပူးေပါင္းဆက္ဆံမႈသာ ျဖစ္သည္။
မ႑ိဳင္အေျချပဳႏိုင္ငံေရး
ဟူသည္ လူပုဂၢဳိလ္ကို အေျခခံျခင္း မဟုတ္ဘဲ သင္းပင္းစည္းမ်ဥ္း မူေဘာင္ဟူေသာ
အင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ား အားေကာင္း ခိုင္မာေစရန္ ေဆာင္႐ြက္ၿပီး
ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒသည္
အေျခခံအုတ္ျမစ္ မ႑ိဳင္ႀကီးျဖစ္ၿပီး ယင္းမ႑ိဳင္တြင္ ျပ႒ာန္းထားေသာ
မူေဘာင္မ်ားႏွင့္အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ တရားစီရင္ေရး ဟူေသာ
မ႑ိဳင္ႀကီးမ်ားကို ဖြဲ႕စည္းရျခင္းျဖစ္သည္။ အလားတူ မီဒီယာ၊ ျပည္သူ၊
အရပ္ဘက္လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ဟူေသာ မ႑ိဳင္ႀကီးမ်ားကိုလည္း အေျခခံဥပေဒပါ
အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္အညီ သီးျခားထူေထာင္ ဖြဲ႕စည္းရသည္။ ထိုမွထိုမွ
ခြဲျဖာလာခဲ့ၾကေသာ အင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္
အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကို လက္ေတြ႔ေဖာ္ေဆာင္ ေပးေနၾကရသလို ေရရွည္
တည္တံ့ေစေအာင္လည္း တည္ေဆာက္ယူၾကရသည္။ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊
လုပ္ထုံးလုပ္နည္းႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းတို႔သည္ အင္စတီ က်ဴးရွင္းတို႔ကို
ထိန္းေက်ာင္းျခင္း ျပဳၾကရသည္။
မ႑ိဳင္ဟု ေခၚတြင္ေသာ အင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ား အားေကာင္းခိုင္မာလာၿပီ
ဆိုလွ်င္ ယင္းမ႑ိဳင္မ်ားက ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္ေနျခင္းျဖင့္
ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္မႈကို ေဆာင္ၾကဥ္းႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္၊ ပုဂၢလိကက႑ႏွင့္
ေဈးကြက္ယႏၲရား သူ႔သေဘာသူေဆာင္ၿပီး သူ႔အလုပ္သူလုပ္ေနျခင္း၊ စစ္သား၊
ေက်ာင္းသား၊ ဘုရားသား(သံဃာမ်ား) သူ႔အလုပ္သူလုပ္ေန ျခင္းသည္ အင္စတီက်ဴးရွင္း
ခိုင္မာအားေကာင္းမႈႏွင့္ အဓိက ဆက္စပ္ေနသလို ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး အေဆာက္အဦ
တို႔အေပၚတြင္လည္း မူတည္ေနသည္။ ကိုယ့္အလုပ္ကို မလုပ္ဘဲ ျဖစ္ေနျခင္း
(ဥပမာ-ေက်ာင္းသားမ်ား ႏိုင္ငံေရး လုပ္ၾကရသည့္ အတိတ္ကာလ အေျခအေနမ်ား) သည္
ႏိုင္ငံတည္ ေဆာက္ေရးကို အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစသလို လြဲမွားေနေသာစနစ္ကို
ေဖာ္ျပေနသည္။ ထိုသို႔ မ႑ိဳင္အရပ္ရပ္ ကိုယ့္အလုပ္ကို လုပ္ႏိုင္ေစရန္အတြက္
လက္ရွိျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားအေပၚ အမွီျပဳေနေသာ
တစ္ဦးခ်င္းဝါဒ Individualism မ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်၍ မ႑ိဳင္ အေျချပဳဝါဒ
Institutuonalism ကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ၿပီး မ႑ိဳင္
အေျချပဳႏိုင္ငံေရး ထြန္းကားေစေရးသည္ လတ္တေလာ လိုအပ္ေနေသာ
ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရးပင္ ျဖစ္သည္။တစ္ဖန္ လက္ရွိမ႑ိဳင္ႀကီးမ်ား ရင့္က်က္တည္ၿငိမ္ၿပီး ေစ့စပ္ညႇိႏိႈင္းမႈ အတတ္ပညာ The Art of Engagement ကို ေရွး႐ႈမွသာ ရင့္က်က္ တည္ၿငိမ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးရာသီဥတုကို ဖန္တီးႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ယူစရာ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ သင္ခန္းစာမ်ားသည္ မိမိအရပ္တြင္ ရွိေန႐ုံသာမက ႏိုင္ငံတကာနယ္ပယ္ တြင္လည္း ရွစ္ခြင္တိုင္း မႈန္ရီမိႈင္းပ်ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ လူသားတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာ ျပႆနာမ်ား၊ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို လူသားတို႔ကပင္ ေျဖရွင္းႏိုင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ ေျဖရွင္းရာတြင္ လူအေျချပဳ စဥ္းစားျခင္းထက္ အင္စတီက်ဴးရွင္းအေျချပဳ စဥ္းစားျခင္းက သူႏိုင္-ကိုယ္ႏိုင္ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာကို ဖန္တီးေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ အႏိုင္-အ႐ႈံး ေလာင္းေၾကးထပ္ျခင္း မဟုတ္ရေသာ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရးသည္ ႏိုင္ငံေရးသမား တို႔၏ ေပါက္သူ၊ ကြဲသူ ခံစားမႈမ်ားေၾကာင့္ စေတးေပးဆပ္ရလွ်င္ တရားမွ်တမည္မဟုတ္ပါ။ သန္း ၆၀ သည္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေနဆဲ၊ လယ္သမား မ်ားသည္ အေၾကြးႏွင့္ ႐ုန္းကန္ေနရဆဲ၊ ျမန္မာ့ ေက်းလက္ေဒသမ်ားသည္ မီးမရွိ၊ ေရမရွိ အတိဒုကၡ ႀကံဳေတြ႔ေနရဆဲ၊ ကေလးငယ္မ်ား ကင္ဆာျဖစ္ႏႈန္း ျမင့္မားလာဆဲ၊ ျပည္သူ႔အခြင့္အေရးမ်ား လိုအပ္ေနၾကဆဲ၊ စားသုံးသူအခြင့္ အေရးမ်ား ဆုံး႐ႈံးေနရဆဲ၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးေမာ့ရန္ႀကဳိးစားေနဆဲ၊ ျမန္မာ့ ေနရာမွန္ ျပန္လည္ရယူရန္ အလွမ္းကြာေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္တိုင္း၏ ႏႈတ္ဖ်ားတြင္ တဖြဖြ ထည့္သြင္း ႐ြတ္ဆိုျခင္းခံေနရေသာ သန္း ၆၀ သည္ မေျပာင္းမလဲ ႐ုန္းကန္ေနရဆဲ ျဖစ္သည္။
သန္း ၆၀ ဘက္ လွည့္ၾကည့္ၾကပါ
မ႑ိဳင္ႀကီးမ်ားက အၿပဳိင္းအ႐ိုင္း အင္အားႀကီးမားေအာင္ တည္ေဆာက္ေနၾကသည္။ သန္း ၆၀ ကား အႏွိမ္ခံ မ်က္ႏွာမြဲမ်ား ျဖစ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးအီနားရွားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရေသာ ႏိုင္ငံေရး တိုးတိုက္မႈမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး မရခင္ကတည္းက ျဖစ္သည္။ ဤသည္ပင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ဓေလ့ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း မတူကြဲျပားမႈ မ်ားကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေစ့စပ္ညႇိႏိႈင္းျခင္းျဖင့္ ေျဖရွင္းေဆာင္႐ြက္ေသာ ႏိုင္ငံေရး ခႏၲီပါရမီတို႔ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈအသစ္ တစ္ရပ္ အစျပဳႏိုင္ခဲ့ၿပီဟု ဆိုၾကပါေသာ္လည္း သန္း ၆၀ ကား ေျမစာပင္ ျဖစ္ေနဆဲပင္။ ေႏြဦးကို ၿခိမ္းေျခာက္ေနေသာ အေနာက္ေတာင္ဘက္ အရပ္ဆီမွ ညဳိေနသည့္မိုးရိပ္မ်ား ကင္းေဝးေစခ်င္သလို ေႏြဦးကို အက်ည္းတန္ေစမည့္ ေလေပြေလ႐ိုင္း မ်ားႏွင့္လည္း ကင္းျပတ္ေစလိုသည္။
တစ္ခုေသာ
ႏိုင္ငံေရးအက်ပ္အတည္း အခိုက္အတန္႔တြင္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခု ခ်မွတ္ရျခင္း
အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ေျပာၾကားခဲ့ေသာ စကားတစ္ခြန္း ရွိသည္။ ထိုစကား
ျဖစ္ေပၚခဲ့ရေသာ အေၾကာင္းရင္းေနာက္ခံ၊ အက်ဳိးရလဒ္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်
သိျမင္နားလည္ခဲ့ရျခင္းေၾကာင့္ လည္း Moral Authority ဟူေသာ အနက္အဓိပၸာယ္ကို
သေဘာေပါက္လာ ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ “တို႔ႏိုင္ငံက အခုမွ ႏိုင္ငံတကာက
လက္ခံလာခါစ၊ ျပည္သူေတြလည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာခါစပဲ ရွိေသးတယ္။
ဒီႏိုင္ငံ၊ ဒီျပည္ေထာင္စု မၿပိဳကြဲဖို႔၊ တို႔ျပည္သူေတြ
ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္ဖို႔၊ ဒီမိုကေရစီ ေနာက္ျပန္မလွည့္ဖို႔ ငါ့မွာ အဓိကတာဝန္
ရွိတယ္။ ငါက အေျခခံဥပေဒကိုင္ၿပီး က်မ္းက်ိန္ထားရတာ။ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕
သစၥာကို ခံထားရတာ။ အခုလို အေျခအေနေကာင္းေတြ ျဖစ္ေနတာေတြကို အလဟႆ
မျဖစ္ေစရဘူး” ဟူေသာ စကားျဖစ္သည္။ ထိုစကားကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပန္လည္
ၾကားေယာင္ခဲ့ရေပသည္။ ယခုေဆာင္းပါးေရးသား ေနခ်ိန္တြင္လည္း ျပန္လည္
ၾကားေယာင္မိေပသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး၏ ထိုစကားသည္ ျမန္မာ့ေႏြဦးအတြက္
ေနာင္ေသာအခါ သမိုင္းဝင္စကားတစ္ခြန္း ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။ ထိုအခ်ိန္ေရာက္လွ်င္
ျမန္မာ့ေႏြဦးႏွင့္ စကားတစ္ခြန္း အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ ေရးသား
တင္ျပႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ထိုအခ်ိန္ ေရာက္လွ်င္ ျမန္မာ့ေႏြဦးသည္ ပုရစ္ဖူးေတြ
တေဝေဝႏွင့္ လန္းလန္း ဆန္းဆန္း ပြင့္လန္းေနပါလိမ့္မည္။ ထိုအခ်ိန္ ေရာက္လွ်င္
သန္း ၆၀ မွ ေအာက္ေျခ ဆယ္သန္းတို႔၏ ဘဝမ်ား ေတာက္ေျပာင္ေနလိမ့္မည္ ဟုလည္း
အေမွ်ာ္လင့္ႀကီး ေမွ်ာ္လင့္မိေပသည္။
မွဴးေဇာ္Credit The Voice Weekly