အမ်ဳိးသားဇာတ္႐ုံတြင္ ကျပေဖ်ာ္ေျဖခဲ့သည့္ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ သဘင္သက္၊ အႏုပညာသက္ ႏွစ္ (၈၀)ေျမာက္ အထိမ္းအမွတ္ပြဲတြင္ ရြဲကုန္သည္ျပဇာတ္ ကျပေဖ်ာ္ေျဖေနစဥ္
"၂၀၁၁ က ဇာတ္လမ္းစခဲ့တယ္။ ဒီဇာတ္လမ္းကုိ အဓိက ဇာတ္ေဆာင္ေတြ ၂၀၁၅ မွာ ကဦးမွာလား"
အထက္စကားကုိ ကုိဘသစ္က ေမးပါသည္။ "ခင္ဗ်ားဟာ တယ္ကဗ်ာဆန္ ေနပါလား ကုိဘသစ္"။ "ဟုတ္တယ္ အမ်ဳိးသားဇာတ္႐ုံမွာ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕ သဘင္သက္၊ အႏုပညာသက္ အႏွစ္ ၈၀ ေျမာက္ အထိမ္းအမွတ္ အေနနဲ႔ သူ႔ရဲ႕သားသမီး၊ ေျမးျမစ္ေတြ ျပဳလုပ္တဲ့ ဇာတ္ပြဲကုိ ညလုံးေပါက္နီးပါး ၾကည့္ခဲ့လုိ႔ပဲ"။ "အလုပ္ပ်က္၊ အကုိင္ပ်က္ဗ်ာ"။ "ဟုတ္တယ္ဗ်၊ အရင္ေခတ္က ပြဲေတြဆုိရင္ ညလုံးေပါက္ ကရတယ္။ လူေတြကလည္း တစ္ညလုံး ၾကည့္တာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ဘီလူးကြၽန္းမွာ ေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အဘြားက ပြဲ၀ါသနာပါတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ ပြဲျဖစ္ျဖစ္ လုိက္ၾကည့္တယ္" "ပဲခူးသနပ္ပင္က လူေတြလုိေပါ့ ဟုတ္လား"။ "ဟုတ္မယ္ထင္တယ္။ အဘြားက ပြဲကန္ထ႐ုိက္လည္း ယူတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ႐ုံပြဲေတြ သြင္းတာလည္း ရွိတယ္။ အေမေျပာဖူးတယ္။ အဘုိးတုိ႔ ရန္ကုန္မွာ ပဲြသြင္းေတာ့ ႐ုံအတြက္ ရက္မရဘူး။ ဇာတ္ပြဲကုိလည္း စရန္ခ်ၿပီးသား ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ လမ္းမေတာ္ လမ္းမႀကီးကုိ ပိတ္ၿပီးေတာ့ ပြဲကရတယ္။ အေမတုိ႔က လမ္းေပၚခုံခ် ႀကိဳးတားၿပီး ဖ်ာေရာင္းတယ္တဲ့။ စီစဥ္ေပးသူက လမ္းမေတာ္ ဘုိးတုတ္လုိ႔ ဆုိတယ္"
"အေတာ္ဆုိးတာပဲေနာ္။ လမ္းမေတာ္ ဘိုးတုတ္ဆုိတာ လူမုိက္ပဲေလ။ လူမုိက္အားကုိးၿပီး လုပ္ခ်င္တာလုပ္တဲ့ သေဘာမ်ဳိးေပါ့ ဟုတ္လား" "လုပ္လုိ႔လည္း ရလုိ႔ေပါ့။ ဒီလုိမ်ဳိးဟာ မေကာင္းပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္က ျဖစ္ခဲ့တာကုိ ေျပာတာပါ။ အဲဒီေခတ္က လမ္းမေတာ္လမ္းဆုိတာ ညဘက္အသြားအလာ မရွိသေလာက္ဘဲ။ ကြၽန္ေတာ္ဆုိရင္ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္မွာ ေလးဘီးကား (Mazada 360) တစ္စီး မဲေပါက္တယ္။ တစ္လ ၁၄၉ က်ပ္ပဲ သြင္းရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကားမေမာင္းတတ္ေသးဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ေယာက္ဖ ကုိျမင့္သိန္းက ကားေမာင္းသင္ေပးတယ္။ သူသင္တဲ့ေနရာက သိမ္ႀကီးေစ်းပါ ညဘက္လူမရွိတဲ့ ေနရာေပါ့။ တစ္ဆက္တည္း ေျပာလုိတာက ၿမိဳ႕ေတြမွာ ကားအသြား မမ်ားတဲ့ လမ္းေတြရွိတယ္။ အထူးသျဖင့္ ညဘက္ေတြမွာေပါ့။ အဲဒီလုိ ေနရာေတြမွာ ညေစ်းေတြ လုပ္ေပးလုိ႔ရတယ္။ ခင္ဗ်ား စဥ္းစားၾကည့္ဗ်ာ။ အခုေတာ့ လမ္းေပၚမွာ လူေတြအရမ္းမ်ားတဲ့ ႐ုံးဆင္းခ်ိန္ေတြမွာမွ ပလက္ေဖာင္းေပၚ ေစ်းေရာင္းခြင့္ျပဳတယ္"။
"ညေန ၃ နာရီကေန ည ၈ နာရီထိပါ"။ "ဒီေတာ့ လူေရာ၊ ေစ်းဆုိင္ေတြပါ လမ္းေပၚေရာက္လာတယ္။ ဒီအခ်ိန္ဟာ ကားေတြမ်ားတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ ဒီလုိနဲ႔ တစ္ၿမိဳ႕လုံး ကားက်ပ္ေနတာကုိ ေတြ႕ရပါမယ္။" "လမ္းေတြခ်ဲ႕ေပးပါတယ္"။ "ပလက္ေဖာင္း ေစ်းသည္ေတြက ခ်ဲ႕တဲ့လမ္းေပၚ တက္ေရာင္းေနတာပဲ"။
"အဆင္ေျပတာေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာရင္းနဲ႔ ဇာတ္ပြဲကေန လမ္းေပၚေရာက္ကုန္ၿပီ" "ဟုတ္ပါတယ္။ လမ္းပိတ္ၿပီး ဇာတ္ကတာ အမွတ္တရ ေျပာခ်င္လုိ႔ပါ။ ကေမၻာဒီးယား ႏိုင္ငံဆုိရင္ သူ႕ရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈ အေမြကုိ ဇာတ္ပြဲေလးခင္းၿပီး ျပတယ္။ သူတုိ႔ျပတဲ့ေနရာက ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမလုိ ေနရာမွာ"
"သၾကၤန္မွာ လမ္းေတြပိတ္ၿပီး ေရမ႑ပ္လုပ္တဲ့ ေနရာလား"
"မ႑ပ္ေတြက လမ္းေတြကုိ မပိတ္ပါဘူး။ လူေတြေၾကာင့္ ပိတ္တာပါ။ အဲဒီလုိ ေနရာမွာ စေနညတုိင္း ႐ုိးရာကပြဲေတြကုိ ကတယ္။ တီဗီြကလည္း ျပတယ္။ တုိးရစ္ေတြလည္း ၾကည့္ၾကတာေပါ့"
"အင္မတန္ ေကာင္းတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ၾကားဖူးတာကေတာ့ လန္ဒန္မွာ ျပဇာတ္ (Play) ကျပတဲ့ ဇာတ္႐ုံေတြ ရွိတယ္။ ညစဥ္ ကသတဲ့။ ဥပမာ- အက္ဂါသာ ခရစၥတီးရဲ႕ Mouse Trap ဆုိရင္ ႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္ ေန႔စဥ္ျပေနသတဲ့"
"ဟုတ္ပါတယ္။ စထရက္ဖုိ႔ဒ္ အပြန္ေအဗြန္မွာရွိတဲ့ ရွိတ္စပီးယား ဇာတ္႐ုံမွာ ရွိတ္စပီးယား ဇာတ္ေတြကုိ ကေနတာ ႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္ ၆၀ ရွိၿပီပဲ"
"ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ ဇာတ္႐ုံႀကီးေတြ ရွိတယ္။ အႏုပညာလည္း ရွိတယ္။ ဒါေတြကုိ ျပည္သူေတြကုိ ခ်ျပလုိ႔ ရတယ္။ ကမၻာကုိလည္း ခ်ျပလုိ႔ ရတာပဲ။"
ဇာတ္လမ္းလည္းေကာင္း၊ ဇာတ္စီးသူလည္းေကာင္း၊ ကျပသူ ဇာတ္ေဆာင္ေတြကလည္း ေကာင္းရင္ ဇာတ္ဟာ ေကာင္းမွာပဲလုိ႔ စဥ္းစားမိလုိ႔ပါ။ ဒီမုိကေရစီ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးအတြက္ ဘယ္စင္မွာ ဘယ္လုိတင္ရမယ္။ ဘယ္ကႀကိဳးနဲ႔ ျပည္သူေတြ ျမတ္ႏုိးေအာင္ ကရမလဲ ဆုိတာကုိ . . . . . |
"ဆရာဗုိလ္ကေလးတင့္ေအာင္ ေရႊဒုံးဘီေအာင္၊ ဦးခ်င္းစိန္စတဲ့ ပညာရွင္ေတြ ပါတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္"
"ဒါကေတာ့ သမုိင္းကုိ ျပန္ရွာလုိ႔ ရပါတယ္။ အမ်ားႀကီးပါ။ ဂီတလုလင္ ေမာင္ကုိကုိတုိ႔၊ တကၠသိုလ္ မ်ဳိးခ်စ္တုိ႔၊ ေမခ်စ္တို႔လည္း ဒီလုိျပဇာတ္ေလာကမွာ ထင္ရွားခဲ့ပါတယ္"
"ျပဇာတ္ေခတ္က ဆယ္စုတစ္စု ေလာက္ပါပဲ။ ခဏေလးပဲ ၾကာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္ကေတာ့ လြတ္လပ္ေရးေန႔ ေျမပေဒသာကြၽန္းက ျပဇာတ္ေတြကုိ မီတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္းအၿငိမ့္နဲ႔ ဇာတ္သဘင္ပဲ ထြန္းကားတယ္"
"အၿငိမ့္ကေတာ့ ညတစ္၀က္ေပါ့ေလ။ ၿမိဳ႕ေနလူတန္းစားအတြက္ပဲ အဆင္ေျပတယ္။ တကယ္ေတာ့ ခင္ဗ်ားေျပာသလုိ ဇာတ္သဘင္ေတြဟာ တစ္ညလုံးကျပေတာ့ လူေတြက တစ္ညလုံးၾကည့္ရင္ အလုပ္ပ်က္၊ အကိုင္ပ်က္တာေပါ့"
"ဟုတ္တယ္။ အလကၤာေက်ာ္စြာ ဆရာေစာင္းဦးဘသန္းက ပြဲႀကိဳက္ခင္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို ေရးလုိက္တာ ယေန႔အထိ ေက်ာ္ၾကားေနတဲ့ သီခ်င္းျဖစ္လာတယ္။"
"တကယ္ေတာ့ ေတာနယ္ေတြမွာ တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ခါေလာက္ပဲ ဘုရားပြဲေတြ ျဖစ္တာ။ ပြဲကမယ္ဆုိရင္ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က လာၾကည့္တယ္။ သူတုိ႔က ညဘက္ျပန္လုိ႔ အဆင္မေျပလို႔ ဒါေၾကာင့္တစ္ညလုံး ဇာတ္ကရတယ္။ မုိးလင္းမွ ျပန္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ရက္ အလုပ္ပ်က္၊ အကိုင္ပ်က္တာေပါ့။ ေရရွည္လည္း ပြဲကိုမၾကည့္ႏုိင္ဘူးေပါ့"
"အလကၤာေက်ာ္စြာ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ကလည္း ဒီလုိအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ည၀က္စနစ္ သဘင္ဓေလ့ကုိ တီထြင္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူေတြအားလုံးက mind set ျဖစ္ေနၾကတာကုိး"
"အင္း လူဆိုတာ အင္မတန္ ခက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဇာတ္သဘင္ေတြ၊ အၿငိမ့္ေတြက အခုအခါ အေတာ္ေလးကို အားနည္းကုန္ၿပီ"
"မ်ားေသာအားျဖင့္ တီဗီြဖန္သားျပင္ေပၚေတြ ေရာက္ကုန္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အစစ္္အမွန္ကို ၾကည့္ခ်င္သူေတြလည္း အမ်ားအျပား က်န္ပါေသးတယ္္။ ဒီအတြက္ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္ဖို႔လုိတယ္။ ေဖ်ာ္ေျဖေရးဟာ အေရးပါမွန္း အားလံုးသိၾကပါတယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း ႐ိုးရာအေမြအႏွစ္ကို ထိန္းထားဖုိ႔ လိုတယ္။"
"ဟုတ္ပါတယ္၊ ပြင့္လင္းရာသီေရာက္ရင္ အၿငိမ့္ေတြ၊ ဇာတ္ပြဲေတြကို မဟာဗႏၶဳလ ပန္းျခံေရွ႕၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕မွာ အပတ္စဥ္ တင္ဆက္တာမ်ဳိးလုပ္ရင္ အဆင္ေျပႏိုင္တာေပါ့"
"ဘယ္သူက ပိုက္ဆံေပးမွာလဲ၊"
"တီဗီြ႐ုိက္လုိ႔ ရတယ္။ တုိက္႐ုိက္အသံလႊင့္ရင္ ေၾကာ္ျငာေတြက ရမွာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ဒီလုိတုိးတက္တဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ Night Life ဆုိတာ အေရးႀကီးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လုိ တုိင္းျပည္မွာဆုိရင္ ရာသီဥတုဟာလည္း ညဘက္က်မွ ပုိၿပီးေနလုိ႔ထုိင္လုိ႔ ေကာင္းတယ္။ ေနမပူဘူး။ ေအးလာတာေပါ့။"
"ပုဂံတုိ႔ မႏၲေလးတုိ႔မွာလည္း လုပ္လုိ႔ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဇာတ္႐ုံေတြမွာလည္း ႏွစ္နာရီစာေလာက္ ပြဲေတြအျမဲ ကလုိ႔ရေအာင္ စီစဥ္ထားသင့္တာပဲ"
"ဒါဆုိရင္ သဘင္အၿငိမ့္စတဲ့ အႏုပညာနဲ႔ လုပ္ကုိင္စားေသာက္တဲ့သူေတြ အဆင္ေျပမွာေပါ့"
"ဟုတ္တယ္။ အဓိကကေတာ့ ျပည္သူနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ပါပဲ။ ျပည္သူေတြ အနားယူ အပန္းေျဖဖုိ႔ ေနရာေတြ ရွိလာတယ္။ တုိးရစ္ေတြက သတင္းစကားေတြ ပါးမယ္။ ပုိၿပီး၀င္လာတဲ့အခါ ႏုိင္ငံကလည္း ပုိက္ဆံရမွာေပါ့"
"ဟုတ္တယ္။ ထုိင္းကဒီလုိပဲ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ စင္ကာပူဆုိရင္ Tourist Attraction ေတြလုပ္ၿပီး ေငြေတြသဲ့ယူ ေနတာပဲ"
"ထုိင္းက ဇင္းမယ္မွာဆုိရင္ ဘာမွမရွိတဲ့ က်ဳံးေသးေသးေလးဟာလည္း Tourist Attraction ပါပဲ"
"ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီ လုပ္စရာ ကုိင္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္။"
"ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ ခင္ဗ်ားက ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ၂၀၁၁ ဇာတ္လမ္း စခဲ့တယ္။ ဒီဇာတ္လမ္းကုိ အဓိက ဇာတ္ေဆာင္ေတြ ၂၀၁၅ မွာ ကဦးမွာလားလုိ႔ ဘာလို႔ေမးတာလဲ"
"ဇာတ္လမ္းလည္းေကာင္း၊ ဇာတ္စီးသူလည္းေကာင္း၊ ကျပသူ ဇာတ္ေဆာင္ေတြကလည္း ေကာင္းရင္ ဇာတ္ဟာ ေကာင္းမွာပဲလုိ႔ စဥ္းစားမိလုိ႔ပါ။ ဒီမုိကေရစီ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးအတြက္ ဘယ္စင္မွာ ဘယ္လုိတင္ရမယ္။ ဘယ္ကႀကိဳးနဲ႔ ျပည္သူေတြ ျမတ္ႏုိးေအာင္ ကရမလဲ ဆုိတာကုိ သိခ်င္လုိ႔ပါ"
"ေၾသာ္၊ တကယ့္အႏုပညာ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတဲ့ ကုိဘသစ္ပါပဲ။ ဒါနဲ႔ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕ ဘယ္ဇာတ္ကုိ အႀကိဳက္ဆုံးလဲ"
"ရြဲကုန္သည္ေပါ့ဗ်ာ"
"ေပး...ေပး...ေပး...၊ မေပး ေပးေပးေပး ငါ့ေရႊခြက္ေပး"
Credit To First-11