ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းသို႔ တက္ေရာက္လာသည့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား ၾသဂုတ္၂၁ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု - ေ၀ယံၿဖိဳးဦး)
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးတို႔သည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အလြန္တြင္ ႏိုင္ငံေရး ထံုကူးမည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔သည္ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ အားလံုးပါ၀င္ေရးကို အေျချပဳမည့္ ႏိုင္ငံေရး ေရွ႕ခရီးကို ဦးေဆာင္ရာတြင္ မ်က္လံုးက်ယ္က်ယ္ဖြင့္၊ နားက်ယ္က်ယ္ စြင့္ထားရမည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မဟုတ္ေသာ အင္န္အယ္လ္ဒီ သမၼတႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္မည့္ လႊတ္ေတာ္တို႔သည္ ဆင္းရဲမြဲေတမႈႏြံထဲ နစ္ျမဳပ္ေနသည့္ ျပည္သူလူထု၏ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးကို အတန္အသင့္ ေျဖေလွ်ာ့ေပးႏိုင္ေရးတြင္ ယခုကာလ ဗ်ဴဟာေျမာက္ ျပင္ဆင္မႈမ်ားသည္ အလြန္အေရးႀကီးသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။
ျမန္မာျပည္သူလူထု အမ်ားစုႀကီး၊ အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ပါတီ၀င္မ်ားသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ အလြန္ကာလတြင္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ ပထမဆံုး အမ်ဳိးသမီး သမၼတအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕လိုၾကသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အခ်ဳိးအေကြ႕ႀကီး တစ္ခုကို သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္ အေနအထားႏွင့္ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ရန္ အာ႐ုံမ်ားေနေသာ ျမန္မာျပည္သူ လူထုႀကီးသည္ ေရြးေကာက္ပြဲအလြန္ ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းတြင္ မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္မကိုက္ ျဖစ္မည္ကိုလည္း စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကလ်က္ ရွိသည္။
၂၀၁၅ ခုႏွစ္အလြန္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းတြင္ အကယ္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနျဖင့္ သမၼတေနရာႏွင့္ လြဲေခ်ာ္သြားခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ခ်ံဳးပြဲခ် ငိုမည့္သူမ်ား၊ စိတ္ဓာတ္က်မည့္သူမ်ား၊ ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိ ျဖစ္မည့္သူမ်ား အမ်ားအျပား ရွိေနသည္မွာ ျငင္းမရေသာအခ်က္ ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွလြဲ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ က်န္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ေနထိုင္ေသာ လူငယ္မ်ားႏွင့္ လူထုအမ်ားစုသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေနာက္လာမည့္ ဒုတိယငါးႏွစ္ သက္တမ္းအတြက္ သမၼတ ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ျမင့္ျမင့္မားမား ထားလ်က္ရွိသည္။ သတင္းမီဒီယာမ်ားတြင္ သံုးသပ္ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ ျဖစ္ႏိုင္သည့္ဘက္ကို ယိမ္းေနသည့္အေလ်ာက္ ျပည္သူအမ်ားစုႀကီးသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ႏိုင္သည္၊ သမၼတျဖစ္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းပံ့ပိုးရမည္ဆိုသည့္ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္ရွိလာေနသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။
မ်က္ေမွာက္ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေခါင္းေဆာင္ေသာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ အျခားဒီမိုကရက္တစ္ ပါတီမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ႏိုင္ငံေရး ပါတီတို႔သည္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈ ခုႏွစ္)အရ ဖြဲ႕စည္းေသာ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးတြင္ ပါ၀င္လ်က္ ရွိေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနျဖင့္ သမၼတျဖစ္ႏိုင္၊ မျဖစ္ႏိုင္ဆိုေသာ အခ်က္ကို ဆန္းစစ္ရာတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္သည္ ပဓာနက်ေသာ အေနအထားတြင္ ရွိေနသည္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၊ ပုဒ္မ ၅၉ (စ)ကို ျပင္ဆင္ႏိုင္မွသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ အရည္အခ်င္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမည္ ျဖစ္သည္။ ၅၉ (စ)ကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၁၃၃ ဦး၏ အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ လႊတ္ေတာ္တြင္း ေဆြးေႏြးႏိုင္ေရး ျပင္ဆင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယအဆင့္ အေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၇၆ ရာခိုင္ႏႈန္းက ျပင္ဆင္မႈကို ေထာက္ခံရမည္ ျဖစ္သည္။ တတိယအဆင့္ အေနျဖင့္ ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲတြင္ မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ ၅၁ ရာခိုင္ႏႈန္းက ေထာက္ခံရမည္ ျဖစ္သည္။
လက္ရွိျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္အတြင္း ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား၏ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ဖြဲ႕စည္းမႈ ပံုစံကိုၾကည့္လွ်င္ ပထမအဆင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၁၃၃ ဦး၏ ေထာက္ခံမႈ ရရွိႏိုင္ေရးတြင္ ျပည္ေထာင္စု ၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ၏ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား သို႔မဟုတ္ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္မႈ မရွိလွ်င္ မျဖစ္ႏိုင္သည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အင္န္အယ္လ္ဒီပါတီ၊ အျခားဒီမိုကရက္တစ္ ပါတီမ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ား၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအားလံုး ေပါင္းလွ်င္ပင္၊ ၁၃၃ ဦး မျပည့္မီသည္မွာ ပကတိ အေျခအေန ျဖစ္သည္။
ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဒုတိယအဆင့္ကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ရန္ ျပည္ေထာင္စု ၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ၏ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားသာမက တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေထာက္ခံမႈကို ရရွိရန္ လိုအပ္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတအျဖစ္ ခန္႔အပ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေသာ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္မႈကို ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ အေနျဖင့္ လိုလိုလားလား ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္ဟု သံုးသပ္ရန္ ခဲယဥ္းဆဲ ျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ ၅၉(စ) ႏွင့္ အျခားအဓိက ပုဒ္မမ်ားကို မည္ေရြ႕မည္မွ် ထည့္သြင္းမည္ဆိုေသာ အခ်က္သည္ ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ ဗဟိုေကာ္မတီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပၚတြင္ မူတည္ေနၿပီး၊ ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္း၏ ပါတီဗဟိုေကာ္မတီအေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္ႏိုင္မႈမွာလည္း အကန္႔အသတ္မ်ားစြာ ရွိေနသည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။
ထို႔အျပင္ ျပည္ေထာင္စု ၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို သမၼတအျဖစ္ လက္ခံႏိုင္ရန္ ႏိုင္ငံေရးအရ အဆင္သင့္ျဖစ္၊ မျဖစ္ႏွင့္လည္း မ်ားစြာဆက္စပ္ေနသည့္အျပင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေပၚ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ ဗဟိုေကာ္မတီ၏ သေဘာထား၊ အကဲျဖတ္ခ်က္တို႔ႏွင့္လည္း ပတ္သက္ေနသည္။ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ သူရဦးေရႊမန္း ေခါင္းေဆာင္ေသာ ျပည္ေထာင္စုၾက့ံခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား သမၼတျဖစ္သြားႏိုင္မည့္လမ္းကို သေဘာထားႀကီးႀကီး ဖြင့္ေပးႏိုင္ေလာက္သည္အထိ ႏိုင္ငံေရးအရ ျပင္ဆင္ၿပီး ျဖစ္သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္မည့္ အေထာက္အထားမ်ားကို မေတြ႕ရွိရေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အလြန္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယသမၼတျဖစ္ရန္ အလားအလာ အလြန္နည္းပါးသည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနျဖင့္ အလြန္႔အလြန္ဆံုး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၊ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ(ကာလံု)၏ အဖြဲ႕၀င္ ျဖစ္လာႏိုင္ေျခ ရွိသည္ဟုသာ သံုးသပ္ႏိုင္သည္။
အင္န္အယ္လ္ဒီပါတီ အေနျဖင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အလြန္ ကာလတြင္ သမၼတေနရာကို ရည္မွန္းခ်က္ထားရွိသည္ ဆိုပါက ယခုအခ်ိန္ ကတည္းက စတင္ျပင္ဆင္သင့္သည္ဟု ျမင္မိသည္။ အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ားႏွင့္ မဟာမိတ္ ဆက္ဆံေရးကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ အထူးလိုအပ္သည္ . . . . . |
စကားမစပ္ အၾကံျပဳလိုသည္မွာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ သမၼတျဖစ္ႏိုင္ေျခ၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္မည့္ အလားအလာ ပါတီ၀င္မ်ား ခံယူရမည့္ ႏိုင္ငံေရး ရပ္တည္ခ်က္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေအာက္ေျခပါတီ၀င္ထုအား စနစ္တက် ခ်ျပေဆြးေႏြးသင့္သည္။ ထို႔အျပင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနျဖင့္ သမၼတ ေရြးခ်ယ္ခံႏိုင္ခြင့္ မရွိလွ်င္ ပါတီအေနျဖင့္ မည္သည့္လမ္းေၾကာင္း မည္သည့္ပံုစံျဖင့္ ေရွ႕ဆက္မည္ကို စနစ္တက် ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးသင့္သည္။
၂၀၁၅ ခုႏွစ္အလြန္ သမၼတဇာတ္လမ္းႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ၃၃၃ ကို ဦးစြာအသိေပးလိုသည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ (၄၉၈) ေနရာအနက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၃၃၃) ေနရာသည္ သမၼတကို အတည္ျပဳရန္ လိုအပ္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္ အေရအတြက္ ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၃၃၃) ေနရာ၌ အႏိုင္ရရွိပါက ေျပးၾကည့္စရာမလို အင္န္အယ္လ္ဒီပါတီမွ ေရြးခ်ယ္သူသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတတို႔ ျဖစ္လာမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို သမၼတျဖစ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေသာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္မႈအား မျပဳလုပ္ႏိုင္လွ်င္ပင္ အန္အယ္လ္ဒီပါတီမွ ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦးသည္ သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတ ျဖစ္လာႏိုင္ဖြယ္ ရွိေနသည္။
ေနာက္ထပ္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ဂဏန္းတစ္ခုမွာ ၁၃၀ ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ (၁၃၀) ေနရာတြင္ အႏိုင္ရရွိေရးသည္ ျပည္ေထာင္စု ၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ၏ ေနာက္ဆံုးခံစစ္ေၾကာင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္စားလွယ္ (၁၃၀) ေနရာသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ၂၆ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္သည္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီသည္ ၂၆ ရာခိုင္ႏႈန္း အႏိုင္ရရွိပါက တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ပူးေပါင္းလ်က္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ဒုတိယသမၼတ တစ္ဦးအား သမၼတျဖစ္လာမည့္ အေရးကို ဟန္႔တားႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အခန္းက႑သည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲအလြန္ ကာလတြင္ ပိုမိုအေရးပါလာဖြယ္ ရွိေနသည္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီသည္ တပ္မေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား မဟာမိတ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေနရာမ်ားကို စုေပါင္းၿပီး တပ္မေတာ္မွ ေရြးခ်ယ္သည့္ ဒုတိယသမၼတကို သမၼတအျဖစ္ အေရြးခံရႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ အင္န္အယ္လ္ဒီပါတီ၏ သမၼတအိပ္မက္ကို အႏိုင္ယူသြားႏိုင္ေျခ ရွိေနသည္ဟုလည္း သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ အင္န္အယ္လ္ဒီပါတီ အေနျဖင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အလြန္ ကာလတြင္ သမၼတေနရာကို ရည္မွန္းခ်က္ထားရွိသည္ ဆိုပါက ယခုအခ်ိန္ ကတည္းက စတင္ျပင္ဆင္သင့္သည္ဟု ျမင္မိသည္။ အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ားႏွင့္ မဟာမိတ္ ဆက္ဆံေရးကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ အထူးလိုအပ္သည္။ အင္န္အယ္လ္ဒီပါတီမွ အဆိုျပဳသူတစ္ဦး သမၼတျဖစ္လာေရးတြင္ တပ္မေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေထာက္ခံမႈထက္၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစု ပါတီမ်ား၏ ေထာက္ခံမႈက ပိုမိုလက္ေတြ႕က်ၿပီး ထိေရာက္ႏိုင္သည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။
ထို႔အျပင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲမူ၀ါဒ၊ လမ္းစဥ္၊ ဗ်ဴဟာႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ယခုကတည္းက ေရးဆြဲခ်မွတ္ထားရန္ လိုအပ္သည္။ တိုင္းျပည္ႏွင့္ ျပည္သူလူထု အက်ဳိးကို လက္ေတြ႕က်က် သယ္ပိုးႏိုင္မည့္ လြတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ား ေရြးခ်ယ္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ မူ၀ါဒ၊ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကို ႀကိဳတင္ခ်မွတ္ထားၿပီး၊ ယခုကတည္းက ေရြးခ်ယ္ေလ့က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ထားရန္ လိုအပ္သည္ဟု အႀကံျပဳလိုပါသည္။
၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အလြန္တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနျဖင့္ သမၼတျဖစ္ႏိုင္၊ မျဖစ္ႏိုင္ဆိုေသာ အခ်က္သည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္မႈသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယသမၼတ ျဖစ္ေရးအတြက္ အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသာ အေနအထား အတြက္လည္း အင္န္အယ္လ္ဒီပါတီ အေနျဖင့္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ထားသင့္သည္ဟု အႀကံျပဳလိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ သမၼတေလာင္း၊ ဒုတိယသမၼတေလာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၊ ဒုတိယဥကၠ႒၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ား၊ ဒု၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ တာ၀န္ယူမည့္သူမ်ားကို ယခုအခ်ိန္ကတည္းက ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ လ်ာထားကာ၊ လိုအပ္ေသာ ေလ့က်င့္မႈမ်ားကို ပံ့ပိုးေပးသင့္သည္ဟု ယူဆမိသည္။ သို႔မွသာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အလြန္တြင္ စနစ္က်၊ အားေကာင္းေသာ ဒီမိုကရက္တစ္ အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ေသာ လႊတ္ေတာ္တို႔ကို ဖြဲ႕စည္းႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
နိဂံုး
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အလြန္ အခင္းအက်င္းသည္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲတြင္ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ အေရးပါလာမည္မွာ မုခ်ျဖစ္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနျဖင့္ သမၼတ၊ အစိုးရအဖြဲ႕၊ လႊတ္ေတာ္မ်ားကို မည္သို႔မည္ပံု ဖြဲ႕စည္းမည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သီးျခားစဥ္းစားခ်က္ ရွိၿပီးျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဗ်ဴဟာ၊ စီမံခ်က္ႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အတြင္း ခ်ျပေဆြးေႏြးကာ သေဘာထား မွတ္ခ်က္မ်ား ရယူၿပီး ပါတီ၏ ေရြးေကာက္ပြဲ၊ အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ စီမံခ်က္၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအျဖစ္ စနစ္တက် ထုတ္ျပန္လ်က္ ပါတီေအာက္ေျခအထိ ခ်ျပေဆြးေႏြး အသိေပးႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ပါတီတည္ေဆာက္ေရးကို အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္မည့္အျပင္ အကယ္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ႏိုင္မည့္ အခြင့္အလမ္း မရခဲ့လွ်င္ပင္ ပါတီ၏ စီမံခ်က္ႏွင့္အညီ ပါတီမွ ေရြးခ်ယ္သူတစ္ဦး သမၼတျဖစ္လာေရးကို ၀ိုင္း၀န္းၾကေရး ေဆာ္ၾသၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ ပါတီေအာက္ေျခ အဖြဲ႕အစည္း အဆင့္ဆင့္တြင္ စိတ္ဓာတ္က်ဆင္းမႈ အားယုတ္မႈမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ေျခကိုလည္း ေျဖေလွ်ာ့ၿပီးျဖစ္မည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အင္န္အယ္လ္ဒီပါတီ အေနျဖင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အလြန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ဥပေဒျပဳေရး ယႏၲရားအတြက္ လိုအပ္မည့္ အရင္းအျမစ္မ်ားကို ယခုကတည္းက ႀကိဳျပင္တည္ေဆာက္ထားျခင္း မရွိလွ်င္ အရင္းအျမစ္ အားေကာင္းေသာ အျခားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို လိုသည္ထက္ပို၍ အားကိုးအားထား ျပဳလာရႏိုင္ဖြယ္ ရွိေနသည္။ ေဒၚစုမဟုတ္ေသာ သမၼတႏွင့္ ေဒၚစုဦးေဆာင္မည့္ လႊတ္ေတာ္တို႔ အဓိကက်လာမည့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အလြန္ ဒီမိုကရက္တစ္ ခရီးအတြက္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား အေနျဖင့္ ယခုကတည္းက ပါတီတည္ေဆာက္ေရးကို စနစ္တက် ပံုေဖာ္ႏိုင္ျခင္း မရွိလွ်င္ ျမန္မာ့အနာဂတ္သည္ ေ၀၀ါးေထြျပားလ်က္ ျပည္သူလူထုႀကီးသည္ ဆင္းရဲတြင္းထဲတြင္ နစ္လ်က္ျမဳပ္လ်က္ ရွိေနဦးမည့္ အေရးကို ေမွ်ာ္ေတြးစိုးရိမ္မိပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုးျပ လိုက္ရပါသည္။
Credit To First-11